Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25
Like Tree3lubi to!

Temat: Tipo wyrzuca płyn dołem zbiorniczka  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    661
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Co do korka ze zbiorniczka. U mnie też ciężko wychodzi. Może warto zmienić oring gumowy, bo to on stawia opór.
    Za bardzo bym nie kombinował z korkiem. On jest ciśnieniowy i po przekroczeniu pewnych wartości musi "puścić" płyn.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Mam problem z chodzeniem, zagotował się płyn. Jaki przekaźnik odpowiada za włączenie się wentylatora, bo się nie włącza
    Często pada opornik, który "puszcza" napięcie dla pierwszego biegu wentylatora. Problem ogólnie znany i opisany (nie tylko we Fiatach).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    522
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Chodzi o opornik przy wentylatorze. Czy w takim razie klima omija go bo wentylator włącza się.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Krótko mówiąc, sygnał idzie z czujnika temp przy termostacie do przekażnika i wentylatora. Oczywiście poprzez komputer. Czy dobrze myślę.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Czy zwierając wtyczkę czujnika przy termostacie powinien załączyć się wentylator

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    522
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Nie wiem co zaświirowało, ale sprawdziłem wszystko i działa bez zarzutu. Jednym słowem jeździć i obserwować

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    522
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Moje ogólne podsumowanie. Sprawdziłem temperaturę włączenia się wentylatora oraz temperaturę gotowanie płynu. Była taka sama. Dlatego płyn się zagotował. A dlatego się zagotował, bo zapomniałem dokręcić korek po dolaniu płynu.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,124
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Nie bardzo widzę tu związek z zagotowaniem płynu i nie dokręceniem korka zbiorniczka..
    W zimie trochę trudno zagotować płyn w układzie...

  7. #21
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,612
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Nie bardzo widzę tu związek z zagotowaniem płynu i nie dokręceniem korka zbiorniczka..
    W zimie trochę trudno zagotować płyn w układzie...
    Da radę zagotować i w zimę. Czy trochę trudno? Raczej nie, zależy od zimy
    Co do związku nie dokręcenia korka i zagotowania płynu. Zapewne nie słyszałeś, że przy wyższym ciśnieniu temperatura wrzenia wzrasta, a przy niższym maleje? Co to oznacza? Że na wysokiej górze woda będzie wrzeć w temperaturze niższej niż 100stC.
    Tu jest ciśnieniowy układ chłodzenia, stąd korek musi być zakręcony, sam w sobie, jak wszystkim wiadomo, ma zawór bezpieczeństwa.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; Wczoraj o 12:30

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    522
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Płyn zagotował się, bo jeżdziłem w kółko po zabudowanym parkingu szukając miejsca. I tak jak pisałem sprawdziłem w domu temp gotowania i wyszło bardzo nisko, bo 97 stopni. Płyn koniecznie do wymiany. Zwykle gotuje się w temp ok. 110 stopni.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,612
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Płyn zagotował się, bo jeżdziłem w kółko po zabudowanym parkingu szukając miejsca. I tak jak pisałem sprawdziłem w domu temp gotowania i wyszło bardzo nisko, bo 97 stopni. Płyn koniecznie do wymiany. Zwykle gotuje się w temp ok. 110 stopni.
    Z karty charakterystyki ParafluUP gotuje się się przy 109stC, ale nie podają, czy pod ciśnieniem w układzie.

    Dobra, znalazłem, ASTM D1120 - badanie w warunkach ciśnienia atmosferycznego.

    W każdym razie przy dokręconym korku by się nie zagotował.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; Wczoraj o 15:56

  10. #24
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,124
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zapewne nie słyszałeś, że przy wyższym ciśnieniu temperatura wrzenia wzrasta, a przy niższym maleje? Co to oznacza? Że na wysokiej górze woda będzie wrzeć w temperaturze niższej niż 100stC.
    To dla mnie zrozumiałe (kłania się fizyka ze szkoły podstawowej), tylko że w tym momencie powinien się już włączyć wentylator chłodnicy..

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    566
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    W układach otwartych nie trzeba nawet gotować płynu, wcześniej może nastąpić zerwanie strugi, kawitacja, pompa przestaje pompować, np. wody nie ma sensu grzać wyżej niż 85 C (w przedziale 90-95 C, praktycznie urywa się przepływ). Zależnie od typu i umiejscowienia czujnika temperatury, może on zostać ogłupiony (płyn nie jest pompowany w dodatku jest to mieszanka płyn/para). Czujnik musi mieć co mierzyć, a nie "na pusto" pracować.
    A tutaj temperatura wrzenia była podobna do progu zadziałania czujnika (czy tam bimetalu) oraz samochód był w ruchu (powietrze coś tam omywało pod maską), więc normalne, że NIE zadziałał wentylator.
    Gotujący się płyn działa jak stabilizator (póki jest co gotować, to temperatury nie podniesiesz - np. w czajniku gotując wodę).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; Dzisiaj o 09:04


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. 2.8 JTD wyrzuca bagnet oleju
    Napisany przez janxx na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-12-2017, 21:45
  2. fiat doblo wyrzuca plyn
    Napisany przez adas11 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-05-2017, 21:20
  3. Wyrzuca płyn chłodniczy
    Napisany przez harper01 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-09-2016, 12:00
  4. Seicento 1.1 MPI wyrzuca płyn chłodniczy.
    Napisany przez presess na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-08-2016, 16:10
  5. bravo 1.9 td 100 wyrzuca olej
    Napisany przez Grzesiek9393 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-01-2016, 15:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-wyrzuca-plyn-dolem-zbiorniczka-49309

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl