Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Hmm, jeśli kolega ksys sprawdzał od razu po dojechaniu wskazania temperatury do połowy skali, to "wskazówka" mogła opaść chwilę po włączeniu max nawiewu na szybę. W Grande Punto, czy 500X pojawienie się wskazania w połowie skali nie mówi o tym, że płyn chłodniczy osiągnął powiedzmy 88stC - robiłem kiedyś w GP testy po podłączeniu do MES. Wszystko zależy też od tego, jak wychłodzone jest wnętrze, jak jest na zewnątrz, wielokrotnie w GP obserwowałem opadającą wskazówkę oczekując na światłach, gdy wnętrze nie było nagrzane, silnik też nie - poziom płynu i termostat ok. Testów na połowie skali nie robiłem z ogrzewaniem, bo nie lubię jechać w zimnym aucie.
Teraz jest pytanie, czy JTN, ksys, macie na wyposażeniu PTC? Różnica w szybkości nagrzewania jest kolosalna. W GP wiatrak w keirunku na nogi przy minus kilku stopniach odpala się dopiero, gdy "dygnie" wskazówka temperatury, natomiast nawiew Max Def znacznie szybciej, ale też płyn musi złapać temperaturę. Nagrzanie samego auta też inaczej wygląda. Na tej samej trasie w GP mam ciepło 2km dalej (zaznaczę, że ciepło, nie tak samo), niż w pincecie, w której po przejechaniu ok. 1km mam już ciepełko, co jest nieosiągalne w GP, chyba że po wyjeździe z ogrzewanego garażu.
Dla spokoju sprawdziłbym poziom płynu, ale na chwilę obecną myślę, że jeśli zakładając, nie ma PTC, to raczej nic złego się nie dzieje.
Opadnięcie wskazówki ma tez swoje uzasadnienie. Czujnik temperatury zegarów jest na termostacie, na zasilaniu małego obiegu, a więc "mierzy" schłodzony płyn chłodniczy dopiero co włączonym nawiewem W układzie jest na tyle mało płynu, że taki "szok termiczny" będzie odczuwalny, w szczególności przy Max Def. Trzeba pamiętać o tym, że płyn zawsze przepływa przez nagrzewnicę, nawet gdy wyłączone jest ogrzewanie (właściciele GP wiedzą o co chodzi, gdy się włoży rękę gdzie nie trzeba, to można się oparzyć latem, w miejscu przy pedale gazu).
Tak to wygląda w GP i w 500X (poglądowo):
To "czarne", to wkręcony czujnik, ładnie widać jak on się ma do przyłącza rury małego obiegu (grubsza rurka, chudsza jest do automatycznego odpowietrzenia termostatu, nagrzewnicy i silnika w 1.4, przewód przy termostacie uwadzony szybkozłączką i poprowadzony do zbiornika wyrównawczego.). Największa "rura" prowadzi do chłodnicy.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 12-01-2017 o 14:18
Nie mam PTC.
W momencie jak się termostat otworzy i gorący płyn popłynie przez duży obieg to normalne jest, że na chwilę temp. spadnie, bo zimny
płyn z chłodni wejdzie w obieg - ale tak jest w każdym aucie.
Chociaż ja u siebie nie zaobserwowałem na liczniku aby temp. spadała, to napewno podłączając się pod OBD MES-em czy AlfaOBD czy innym Torque
doskonale będzie widać moment otwarcia termostatu, gdyż będzie to widać po temp. jak z 90 stopni spada o ileś tam stopni w dół - ale tak to jest i jest to całkiem normalne.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Witam, nie mam PTC. Kolego JTN, mówisz o włączeniu klimy automatycznej na auto, ale zauważ jak wieje na auto a jak wieje gdy włączysz ogrzewanie przedniej szyby. u mnie na włączonym auto wieje ok. połowę słabiej niż na maksymalnym grzaniu przedniej szyby, kiedy to nawiew idzie na full.
Tak, przy mrozie 23 stopnie poniżej zera temperatura pokazana kreskami na liczniku potrafiła spadać
Płyn sprawdzony, w normie między min a max.
Jak już pisałem wcześniej, auto stojąc całą noc przewiozłem 5.5km do pracy, i cały dzień stał na placu. pod wieczór wracałem do domu i było -8 na dworze wg. termometra w Tipo. auto miało 90stopni wg. licznika po przejechaniu 1300m bez nawiewu. jak zaczęła parować szyba włączyłem na LO na szybę, ale nie używałem grzania ani nic.
Dzisiaj temperatura tylko -3, i auto zagrzało się również bardzo szybko. Nie włączałem obiegu max na szybę, tylko samo auto i 22st w aucie. efekt-nie zauważyłem żadnych wahań.
natomiast w te mrozy również problem z dogrzaniem miała żona w Pandzie, temperatura skakała raz w górę raz w dół w zależności czy jechała szybciej czy wolniej Powiedziała dopiero wczoraj wieczorem jak byłem w domu.
Wynika mnie z tego, że tak pracuje układ i pracuje prawidłowo. Niedługo znów trochę mrozów ma być, to po testuję sobie jak działa cały ten system chłodzenia.
Pozdrawiam
Ja nie włączałem tego MAX DEF, bo zawsze w takie mrozy mam matę na szybie i po jej zdjęciu szybka jest czyściutka i wystarczyło tylko klima na auto i ustawione 20 stopni.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Ksys, nie masz się czym martwić. Wszystko działa ok.
Już się nie martwię, ale zdziwiłem się takim zachowaniem, bo ostatnio jak tak reagował samochód to miałem termostat do wymiany potem urwał się kabel od czujnika przy samej wtyczce, i tak z półtora roku to nie miałem nawet temperatury na wskaźniku a pandą rzadko jeżdżę, więc tteż nie zwracałem tak uwagi, bo człowiek też zaganiany, więc się wsiadało i jechało. Tutaj raczej obserwuję co się dzieje nawet się przyzwyczaiłem do licznika, bo wcześniej miałem na odwrót obrotomierz z prędkościomierzem bardzo głupio się na początku jeździło bo co człowiek spojrzał to obroty pomocny był wyświetlacz na środku gdzie pokazuje prędkość, ale tak mi się ten wyświetlacz podoba, że szkoda mi go do dublowania prędkościomierza
pozdrawiam
Część osób zamówiło i mają w swoich Tipkach
"Za darmo" dostaniesz w 500X
Za darmo to boli gardło !!!
FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
-------------------------------------------------------------
FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG
A czy w PTC można w rozsądnych pieniądzach doposażyć swoje Tipo? Ewentualnie nawet we własnym zakresie, poprzez samodzielny montaż?
Serwis ASO Bytom narazie mówi nie, a dosłownie, trzeba poczekać może ktoś coś wymyśli