Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 122
Like Tree26lubi to!

Temat: TIPO tedybear  

  1. #76
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    To jest efekt braku sprzęgnięcia radaru i kamery. W mojej Viagrze nie byłoby reakcji systemu - auto "widzi" drogę. Dlatego w instrukcji Tipo jest znacznie więcej obostrzeń.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,003
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    ale powiem Wam że szok. Już dwa razy włączył mi się sygnał ostrzegawczy ale tylko dźwiękowy ale reakcji auta nie było. Wczoraj sygnał i pół sekundy później reakcja auta. Zdębiałem
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  4. #78
    Klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2016
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    55
    Postów
    138
    Auto
    Fiat TIPO 1.4, 16V; wersja Lounge
    Rocznik
    10.2016 r
    Lubię nowości ale jednak ,,robot,, nie będzie mną kierował bo jak ON sie pomyli a JA zawinię to nigdy tego sobie nie wybaczę
    pchris lubi to.

  5. #79
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,003
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Z jednej strony Cię rozumiem Jaxon ale po coś takie gadżety wymyślają. Nie wierzę aby to było dla samego bycia i podniesienia prestiżu auta. W jakiś tam skrajnych okolicznościach może to poniekąd uratować zycie. Z drugiej strony zastanawiam się jak owy system hamuje. Bo jeśli wykryje zagrożenie i zacznie mocno hamować jednostajnie to wiadomo że nic dobrego z tego nie wyjdzie. A może to cudeńko hamuje pulsacyjnie i wtedy jest szansa na uniknięcie dzwona.
    Nie wie ten który nie doświadczył...
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  6. #80
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Hamuje na maksa bardzo gwałtownie - skąd wiem? Testowałem.
    Po co ma hamować pulsacyjne? System działa w ostateczności, o ile zadziała... Od hamowania pulsacyjnego jest ABS.
    Swoją drogą autem z ABS hamujesz jak maluchem?
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-03-2017 o 07:25

  7. #81
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,003
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Nie jak maluchem. Jak byłem we Francji na torze testowym renault to instruktorzy kazali hamować pulsacyjnie. Znaczy się hamujesz na maksa potem zwalniasz hamulec i skrecasz kierownicę aby uniknąć przeszkody. Przy ABS nie zawsze to wychodzi szczególnie jak jest mokro i ślisko

  8. #82
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał tedybear Zobacz post
    Znaczy się hamujesz na maksa potem zwalniasz hamulec i skrecasz kierownicę aby uniknąć przeszkody.
    To nie jest hamowanie pulsacyjne
    Co do uniknięcia przeszkody - większość osób tego nie robi. Wciska hamulec i "czeka" co będzie dalej. Ja na to mówię "efekt zamurowania".
    Ogólnie jest to jeden z podstawowych manewrów obronnych, jednak niektórzy ludzie muszą się go wyuczyć, inni posiadają "w pakiecie". Warto pojeździć sobie na płycie poślizgowej z instruktorem i obadać temat.

  9. #83
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,003
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    moze i nie nazywa się to pulsacyjne ale tak nam to przedstawiono - ale sie nie kłóce
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  10. #84
    Klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2016
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    44
    Postów
    136
    Auto
    Fiat Tipo easy 1.4 16v
    Rocznik
    2016
    Co dwa lata muszę zrobić szkołę jazdy, ostatni raz byłem w szkole Kuchara. Zasada jest jedna: jeśli hamowanie to wciskasz hamulec na maxa a nie pulsacyjnie a nastepnie dopiero kręcisz kierownicą jeśli jest potrzeba ominiecia przeszkody.

  11. #85
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    64
    Auto
    Tipo II 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał tedybear Zobacz post
    Właśnie miałem wczoraj możliwość sprawdzenia jak rzeczywiście działa pakiet bezpieczeństwa System Brake Control. I powiem szczerze zaskoczył mnie zupełnie i niepotrzebnie. Zrobiłem dwa zdjęcia z kamerki samochodowej. Prędkość 49km/h
    Pierwsze zdjęcie obrazuje sytuację kiedy auto przede mną skręca w lewo i znajduje się na pasie do skrętu w lewo. Ja jadę na wprost lekkim prawym łukiem. Na drugim zdjęciu prawie jednocześnie włączył się sygnał dźwiękowy i włączyły się hamulce aż zapiszczały. Lekko spanikowałem bo moim skromnym zdaniem sytuacja nie wymagała interwencji systemu a autem z 5 osobami na pace lekko zarzuciło. I każdy wraz ze mną spanikowany co się dzieje. Chyba wyłączę system. Chociaż jak teraz analizuję to zdjęcie to system zauważył hamowanie auta a ja jeszcze jechałem prosto i auto znajdowało się na wprost mojego. Więc system zareagował prawidłowo. Jednakże to sytuacja wyjątkowa spowodowana ukształtowaniem pasa ruchu.



    Załącznik 26962Załącznik 26963
    Jak dla mnie to fiat spartolił ten system. Wystarczy spojrzeć jak w teście NCAP tipo wjeżdża w tyłek "samochodu":
    https://youtu.be/UNWOMhsTd9s

    I tak jest również w 500L (może w innych też, nie wiem):
    https://www.youtube.com/watch?v=wyHKzZxFCAQ
    pchris lubi to.

  12. #86
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Mercedes, Volvo i inne też wjeżdżają. W instrukcji nie jest powiedziane, że nie wiedzie Za to powiedziane jest, że minimalizuje skutki, czyli sie zgadza

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Mercedes, Volvo i inne też wjeżdżają. W instrukcji nie jest powiedziane, że nie wiedzie Za to powiedziane jest, że minimalizuje skutki, czyli sie zgadza
    Dopiero teraz obejrzałem film, w 500X system zachowuje się zupełnie inaczej. Zapewne jest to zasługa sprzężenia z kamerą. Miałem syutuację, gdy jakiś głąb nagle się zatrzymał, 30m przed Viagrą w poprzek pasa, auto od razu uruchomiło hamulce przy 40km/h. Inne sytuacje też były, nawet "wymuszane" przeze mnie, mogę powiedzieć, że w 500X to działa.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 12-03-2017 o 17:04

  13. #87
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,003
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    500L i Tipo maja dwa różne systemy. 500L działa do 40km/h a Tipo system działa powyżej 40km/h
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  14. #88
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał tedybear Zobacz post
    500L i Tipo maja dwa różne systemy. 500L działa do 40km/h a Tipo system działa powyżej 40km/h
    Działanie FBC:
    1. 500X - działa w przedziale [7,200]km/h
    2. Tipo - działa w przedziale [7;200]km/h - tak zapisano w instrukcji i zapewne tak jest, tylko w teście coś nie poszło, bo radar nie "widział".
    3. W 500L ma inną nazwę "City Brake Control" i działa w przedziale [5;30]km/h.

  15. #89
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,003
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    no widzisz krówka - wszystko się wyjaśniło. Tak czy siak ja już to OFF i mam święty spokój. Często jeżdżę tą ulicą i często są sytuacje jak opisałem powyżej. Więc miałem lęki czy znów auto nie zacznie hamować za mnie więc wolałem to wyłączyć
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  16. #90
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Wyłączyłeś na stałe czy do momentu ponownego uruchomienia auta


 
Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tempomat w tipo tipo
    Napisany przez mis888 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 347
    Ostatni post: 17-03-2024, 00:13
  2. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 18-07-2017, 00:31
  3. Co to ? Tipo ?
    Napisany przez 66pawel na forum Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-07-2017, 21:23
  4. Składanie kanapy w TIPO Tipo
    Napisany przez leinad na forum Tipo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 20-01-2017, 16:00
  5. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 18:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo forum

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-tedybear-355967

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl