Podmień sama sondę, bez kombinowania. U siebie tak zrobiłem, w dodatku zamontowałem używkę za 30pln i nie ma problemu od ponad 120tkm.
Podmień sama sondę, bez kombinowania. U siebie tak zrobiłem, w dodatku zamontowałem używkę za 30pln i nie ma problemu od ponad 120tkm.
używkę to mogę kupić tak samo uszkodzoną jak mam a mechanikowi muszę zapłacić za usługę. serwis fiata też dla potwierdzenia że sonda za katalizatorem jest uszkodzona kazał mi je zamienić miejscami i jak następnym razem wyświetli się błąd P0036 to będzie pewne żę sonda jest walnięta ale sam tego nie wymienię bo nie mam kanału aby zdemontować dolną sondę . jak pojadę do mechanika raz mu zapłacę i będę miał obie wymienione na nowe. pytanie tylko czy to rozwiąże problem z autem. ASO fiata twierdzi że jak wymiana obu sond nie pomoże następnie wymieniają wiązki silnika a następnie komputer silnika ale to sprawy idące u nich w tysiące ... jeszcze pozostaje kwestia katalizatora czy uszkodzony nie jest. na tą chwilę jestem rozczarowany i wk... zakupem tego tipo. T-Jet w opiniach uchodzi za silnik topowy w fiaciei i tym się sugerowałem kupując to auto. Oby wymiana sondy załatwiła sprawę bo lipa będzie.
Silnik to jedno a wiązki, sterownik to drugie. A sondy to już wgl z fiatem nie mają nic wspólnego bo produkuje je bosch czy inne delphi. Ale jak slysze ze ze trzeba wymienic wiązkę a nikt nie pomyslal o tym żeby sprawdzić obwód w newralgicznych punktach to nie mam pytań. Coś na zasadzie skaleczyłeś się w palec utniemy ci nogę. Sam mialem podobny problem tyle ze nie dzialaly obie sondy i kilka czujników. I to co piszesz potwierdza moją teorię że gdybym sam z odrobiną cierpliwości nie znalazł miejsca w którym nie ma styku to tacy "mechanicy" puscili by mnie z torbami. A wgl tak jak pisalem sciagnijntorque kup intergejs bt za 10 zl i sprawdz na wykresie czy sondy chodzą. W stanie ustalonym cyklicznie mieszanka bogata- uboga, przy bucie bogata itp. bo nie wiadomo dokladnie kiedy ten blad jest generowany bo check moze sie zapalac wgl w innym momencie.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-09-2023 o 16:27
A gdzie nie miałeś styku? Przejrzałem to forum i widzę co niektórym sondy padły przy 7 czy 14 tysiącach km na gwarancji więc co dopiero po 90 tysiącach km. czekam na termin do mechanika i wymieniam sondę za katalizatorem na taką samą jak wymieniłem przed katalizatorem czyli boscha. Ciekawe jak to możliwe że tureckie rączki coś namieszały że fiat przyznaje się że kody mogą być zamienione powinno być że sonda przed katalizatorem to P2195 a za katalizatorem P0036 i niepotrzebnie wymieniłem przez to pierwszą . Sam nic nie będę kombinował bo nie mam o tym pojęcia. Auto jeździ przyzwoicie i gdybym w dłuższe trasy nie jeździł to nie wiedziałbym że mam jakiś problem bo na krótkich odcinkach żaden problem nie występuje. Błąd wyświetla się zawsze po trasie kiedy robię przerwę i po ponownym rozruchu na ciepłym silniku. Gdybym na drugi koniec Polski pojechał bez gaszenia auta to nic by się nie wyświetliło. jakiegoś kiepskiego dostawce części mieli w tym 2017 roku. Oby to tylko ta sonda była ...
Wymieniłem sondę za katalizatorem , Przekładać nie było co bo wyglądała jak węgiel. mam nadzieje że teraz będzie już ok . obie sondy są nowe boscha, fabryczne mają oznaczenia FPT Germany 0258030121/122 (55246214) Pewne jest że nikt tego od nowości nie ruszał a auto ma 93 tysiące najechane oby ta sonda była przyczyną wywalania tego błędu bo jak nie to to już nie wiem czego szukać.
Mam ten sam problem p2195 , silnik 1.4 beż turbo , lpg . A orientujesz się z którego roku była to akcją serwisowa ?
mi nie stykał bezpiecznik w gniezdzie i sypało błędami sondy.
Witam, wyskoczył mi dzisiaj komunikat start stop nie działa i skontroluj silnik. Podpiąłem alfa obd i są dwa błędy P2195 oraz P1D82. Opis błędu że dotyczy dolnej sondy czyli za katalizatorem. Teraz pytanie którą powinienem wymienić skoro mogą być pozamieniane opisy błędów?
Tak jak Ci pisze, sonda za katem.
Dziękuję za odpowiedź steyr. Zamieniłem sondy w sobotę górną na dolną, są takie same. Przejechałem 30km i sprawdziłem alfaobd i wyszedł błąd P0030 opis z alfaobd: bezpieczne odcięcie paliwa, błąd porównania sygnału. Ale jeżeli wpisuje w google ten błąd to wychodzi że to błąd grzania sondy nr 1. Czyli górnej. Nie wiem skąd te opisy w alfaobd czy to jakiś błąd aplikacji. Sondę już zamówiłem i plan jest taki że wymienię tą górną czyli tą ktora była na dole wczesniej. Napiszę czy będzie ok. Jeszcze jedna myśl mnie nachodzi bo jak ta uszkodzona była na górze a ona odpowiada za spalanie dobór mieszanki i jest grzałka uszkodzona błąd P0030 to właśnie komputer pokazywał na początku jak jechałem wysokie spalanie a za kilka kilometrów się ustabilizowało jak się sonda nagrzała od spalin. Sondy przeczyscilem podmieniając je miejscami i chyba działają ale niestety na uszkodzoną grzałkę nic nie pomoże tylko wymiana.
Podpinając się pod temat - ostatnio też wyskoczył mi błąd dolnej sondy lambda - czy ktoś mógłby mi podesłać źródło skąd miałbym się dowiedzieć jaką sondę miałbym kupić jeśli mam 1.6 diesla? Skąd tak wielki rozstrzał cen nawet wśród jednego producenta jak Bosch? Jeden model za 2 stówki a inna prawie 700? Co to za różnica? Dzięki za rozjaśnienie.