Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 72
Like Tree16lubi to!

Temat: Tipo - moje, niemoje, używane bardziej lub mniej, wolnossące lub t-jet  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    1,987
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016

    Tipo - moje, niemoje, używane bardziej lub mniej, wolnossące lub t-jet

    Witam Panów i Panie
    Z racji tego iż w ostatnich miesiącach moje TIPO miało dwa zdarzenia losowe i dałem je do Centrum Likwidacji Szkód Gezet Szczecin miałem przyjemność poruszania się 3 różnymi samochodami zastępczymi - moje Tipo stało łącznie w ASO może z 6 tygodni (czekanie na części i paproki w ASO - którym musiałem pokazywać ich niedoróbki i mówić jak powinno się to robić)
    Tipo Sedan - wersja bida - benzyna
    Tipo Hatchback - wersja z najmocniejszym silnikiem benzynowym T-jet
    Tipo Hatchback - wolnossąca benzyna

    Więc ogólnie latałem 3 różnymi autami i dwoma nalatałem prawie łącznie 3000km - wakacje a auta bez limitu kilometrów
    Spostrzeżenia i wnioski moje więc subiektywne:

    - żadnej materiałowej najtańszej tapicerki szczególnie tego gówna materiałowego na drzwiach. Wystarczy kropla wody na tym badziewiu i już widać po wyschnięciu białą plamę. A nie wspomnę jak padał deszcz i naleciało tego do środka. Wyglądało to jakby auto nie było myte przez 10lat. W swoim Lounge mam pseudo skórę ale przynajmniej nie jest uwalona jak materiał i wystarczy ją przetrzeć suchą szmatką.
    - wszystkie świsty, zgrzytanie, pukanie, walenie czegoś gdzieś dokładnie wszystko tak samo jak u mnie tylko z większym nasileniem. W T-Jet ze słupka B od strony kierowcy wydobywały się takie świsty, że głowa boli. Ale to nie uszczelki a raczej coś w środku słupka jak u mnie. Świst uszczelek zauważyłem także w sedanie.
    - świszcząca klimatyzacja - w manualnej klimie sedana nie zauważyłem bo pracowała bardzo cicho ale w każdej automatycznej było słychać pracę klimatyzacji.
    - byłem zachwycony przesiadką na T-jeta. Przesiadka z mojego na T-jeta. Masakra. Wielki pozytyw i silnik robi swoje. Polatałem po trasie i lokalnie i co do wyprzedzania nie było na mnie bata. Ale fakt, że przy takiej jeździe robił się WIELKI WIR W BAKU i pełny bak znikał o wiele szybciej niż w moim. Ale ten silnik daje wiele wiele radości. I gdybym miał wybierać jeszcze raz wybrałbym tę jednostkę napędową. Jak on pięknie się wkręcał i przyspieszał powyżej 3000 obrotów. Dzieciaki z tyłu zachwycone
    - nie wiem dlaczego ale mając na zegarach średnio na trasie 150km/h i czasami wyżej najlepiej i najbardziej stabilnie jeździło mi się T-Jetem Hatchback. Myszkowania nie odczuwałem zupełnie. W moim już muszę się skupić przy 130km/h a tutaj lekkim dydkiem prowadziłem jedną ręką
    - podświetlenie schowka pod pokrętłami klimy fajny bajer
    - Hatchback wydawał mi się zwinniejszy ale mniejszy szczególnie zauważyłem to siedząc z tyłu

    Podsumowanie
    Tylko sedan na full wypasie ale z T-Jetem i walić wir w baku . W każdym to samo skrzypi, stuka, puka i niepotrzebnie sobie tylko ryjemy banie klikaniem sprzęgła, szumem uszczelek czy świstem klimy. A i kolor czerwony Amore

    To moja wina - przetarłem przy wyjeździe z garażu
    20200615_115007.jpg20200615_115000.jpgIMG-20200703-WA0001.jpgIMG-20200703-WA0002.jpgIMG-20200707-WA0000.jpgIMG-20200707-WA0001.jpg

    A tu gość Toyotą Avensis wjechał w dupsko mojego Tipka
    20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg20200821_122921.jpg20200821_122936.jpg20200821_122950.jpg20200821_122948.jpg20200821_123032.jpg20200821_123116.jpg20200821_150011.jpg20200827_112508.jpg20200827_112510.jpg20200827_112514.jpg20200827_112522.jpg

    I znów autko wygląda tak
    20200904_083049.jpg20200904_083103.jpg20200904_083106.jpg20200904_083110.jpg

    Najbardziej ubolewam, że malując klapę bagażnika, zderzak idąc od uderzenia w górę ją zarysował, zerwali mi klubową naklejkę chlip chlip
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez tedybear ; 26-09-2020 o 18:48
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    435
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Mam sedana pop z 16r. Te boczki z materiału mam już trochę usyfione jakby auto miało z 10 lat. Z brudnymi łapami raczej do niego nie wsiadam a i tak wypadałoby boczki wyprać. Kilka tygodni temu 1 dzień jezdzilem tipo HB 95KM, chyba lounge, nówka sztuka. Najwieksze różnice na korzyść hb to o wiele lepiej grające radio oraz ciszej pracujący silnik. Chyba to sprawa lepszego wyciszenia, choć trzeba dodać że moje tipo miało wtedy koło 77k przebiegu.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    1,987
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    ale ja też mam z 2016, fakt z 31 grudnia 2016 ale jednak - co do silników i ich hałasu nie zauważyłem różnicy
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    51
    Postów
    735
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    no dobra. Mam Lounge 1.4 95KM. W miedzyczasie jezdzilem 1.4 T i 1.4 95 pop.
    Spostrzezenia:

    - jakbym mial do wyboru to wybralbym Lounge (to lepsze radio, podlokietnik, tempomat) ALE bez tych durnych srebrnych klamek, materiału na boczkach
    - silnik. Wiadomo, 120KM zbiera sie znacznie lepiej ni 95KM , nie ma o czym w ogóle gadać. Ale - jezdze tym 95KM i mnie wystarcza. Kupilem taki bo taki stal na placu a ja pilnie potrzebowalem auta. majac do wyboru popa wyposażonego w nic a lounge wyposazonego w to co potrzebuję - wybralem lounge godząc sie na te minusy. Jestem juz stary, 48 lat na karku, 30lat za kierownicą. mnie po prostu to wystarczy - spokojnie przemieszczam sie po calym kraju bez stresu i marudzenia. Często jezdzę autostardami - 3Miasto i DolnyŚląsk - tempomat, 120kmh, srednia wychodzi mi na dalszych trasach miedzy 5,6 - 6,2 litra. To jest wersja dla spokojnych kierowców. I tyle. Da sie tym normalnie jezdzić. Przynajmniej nie czekaja mnie problemy z turbo czy dwumasą.
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Mam sedana pop z 16r. Te boczki z materiału mam już trochę usyfione jakby auto miało z 10 lat. Z brudnymi łapami raczej do niego nie wsiadam a i tak wypadałoby boczki wyprać. Kilka tygodni temu 1 dzień jezdzilem tipo HB 95KM, chyba lounge, nówka sztuka. Najwieksze różnice na korzyść hb to o wiele lepiej grające radio oraz ciszej pracujący silnik. Chyba to sprawa lepszego wyciszenia, choć trzeba dodać że moje tipo miało wtedy koło 77k przebiegu.
    Jak tam teraz Damiano z lpg?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    no dobra. Mam Lounge 1.4 95KM. W miedzyczasie jezdzilem 1.4 T i 1.4 95 pop.
    Spostrzezenia:

    - jakbym mial do wyboru to wybralbym Lounge (to lepsze radio, podlokietnik, tempomat) ALE bez tych durnych srebrnych klamek, materiału na boczkach
    - silnik. Wiadomo, 120KM zbiera sie znacznie lepiej ni 95KM , nie ma o czym w ogóle gadać. Ale - jezdze tym 95KM i mnie wystarcza. Kupilem taki bo taki stal na placu a ja pilnie potrzebowalem auta. ... Przynajmniej nie czekaja mnie problemy z turbo czy dwumasą.
    Uwielbiam pierdzielenie o przyszłych problemach z turbo i dwumasą w nowym samochodzie jako rzekome uzasadnienie swojego nędznego wyboru. Jeżdżę ponad 10 lat autami z turbo i dwumasą i nigdy to się nie popsuło. Urban Legend. Bardziej bym się martwił słabą głowicą i "naturalnym" zużyciem oleju...

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Nie zesraj sie i pamietaj ze ten silnik nie byl dostepny od poczatku

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Nie zesraj sie i pamietaj ze ten silnik nie byl dostepny od poczatku
    Hej, nie przesadzaj z tymi fekaliami. Nie mam do nikogo pretensji, że wybrał 95, według mnie każdy ma do tego prawo, wkurza mnie jedynie dorabianie kłamliwej ideologii do brania 95, bo dwumasa, bo turbo, bo niewiadomo co, a tak naprawdę brał z placu co było... Hipokryzja level master.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Juz tu nie jeden biegał z telefonem i nagrywał z kazdej strony dwumase. Tjet jest imho lepszym silnikiem ale nie byl dostepny od poczatku i nie kazdy miał wybór. Jak nie potrafisz sobie tego stwierdzenia przyswoic to sraj żarem dalej.
    Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 27-09-2020 o 05:25

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    pierdol się, gilbert
    w dupie byles, gówno widziales, gówno wiesz o mnie i moich wyborach.
    Dosc sie naogladalem 1.4T z padajacymi turbinami po stosunkowo niewielkich przebiegach.
    Więc stul pizdę, syneczku i spierdalaj do gawry
    bez odbioru
    Sam to napisałeś i teraz foch i bluzgi? Widzę, że trzymasz poziom.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Juz tu nie jeden biegał z telefonem i nagrywał z kazdej strony dwumase. Tjet jest imho lepszym silnikiem ale nie byl dostepny od poczatku i nie kazdy miał wybór. Jak nie potrafisz sobie tego stwierdzenia przyswoic to sraj żarem dalej.
    Brylancik nie wiem o co ci chodzi z tym żarem, powtarzam jeszcze raz, każdy ma prawo wybrać co chce, jego sprawa.
    Wiem doskonale, że t-jet nie był od początku, wiem również że na początku produkcji potencjalnie na papierze mógł uchodzić za mniej trwały i problematyczny ze względu na dwumas i turbo, choć prawda okazała się być inna, przynajmniej jeśli chodzi o Tipo.... Ale jeśli nawet nie wiemy tego, czego nie wiedzieliśmy w 2016/17 - czy naprawdę to ma znaczenie dla pierwszego właściciela w nowym samochodzie odbieranym z salonu? Chyba, że rozmawiamy o ósmym roku eksploatacji, chociaż stawiam dolary przeciwko orzechom, bo trochę żyję na tym świecie już, że we Fiacie popsuje się niemal wszystko oprócz tego, o czym rozmawiamy.
    Owszem trafi się rodzyn z rozwaloną fabrycznie dwumasą, ale na jednego trafia 10 z rozwalonym sprzęgłem w 1.4/95, choć nie prowadzę statystyk i strzelam po wpisach na forum.

    Jeszcze raz: wybór 95 gdy był 95 to nic złego. Również wybór 95 gdy był 95 i 120 to nic złego.
    Wybór 95, nie z powodu braku kasy, bo w 120 jest turbo i dwumasa - to jest imho strzał w kolano...

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Ja tylko pisze poraz kolejny ze np ja wyboru nie mialem. Brałem z placu auto. Tjet dopiero byl w katalogu, i tylko w hb i sw co dodatkowo mnie nie interesowalo. Ponadto jako ze tipo wtedy mialo swoje 5 minut na zamowione auto trzeba bylo czekac ponad 3 miesiace, co nie wchodzilo u mnie w gre. Choc teraz troche żałuje bo moglem zamowic hb z tjet ale czasu sir nie cofnie.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jak ktoś nie miał wyboru to trudno ale jak ktoś zdecydował że na to szkoda kasy i że lepiej srebrne listewki itp. zamiast silnika to uważam że trochę ma czego żałować. Owszem wiecej pali może za 10 lat trzeba rozbić turbo czy dwumas ale to jest inne auto. Nie dość że inaczej przyspiesza (hamuje raczej tak samo ale inaczej się prowadzi. Właśnie tedybear potwierdził to co mi się cały czas wydawało że u mnie nie ma tematu myszkowania złego utrzymywania kierunku itp. a w testowy sedan inaczej się toczył.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,780
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał gilbert3 Zobacz post
    Uwielbiam pierdzielenie o przyszłych problemach z turbo i dwumasą w nowym samochodzie
    Większy koszt zakupu, nieumiejętność używania i dbania o auto z turbiny dwumasa, Urban legend powtarzane przez niekumatych, usprawiedliwianie tańszego wyboru i wmawianie sobie i innym czegoś... wiele jest argumentów i powodów do takich wypowiedzi... IE warto roztrząsać... ludzie są jacy są i teraz coraz bardziej lubią się uwyzewnetrzniac szukając przyklasku dla swoich decyzji... dla siebie zawsze słusznych, tylko skoro słuszne to po co szukać potwierdzenia i klepania po ramieniu u innych...

    Pamiętając o tym, ze nie od początku był wybór i ze zaraz znowu go nie będzie uważam, ze nie warto wchodzić w takie dyskusje...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #15
    Master
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    1,987
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Ale ja Wam powiem czym się kierowałem przy zakupie słabszego motora: po pierwsze wolnossący silnik produkowany od wielu lat, bezawaryjny, po drugie koszty paliwa bo nie kupuję po to auta z silnikiem benzynowym by go gazować. Gdyby firmy chciały robić z gazem to od razu można by było takie auto z gazem kupić (mówię o instalacji montowanej na linii produkcyjnej a nie przez pseudo firmy wynajęte przez ASO), kolejna rzecz to cena - t-jet był droższy, turbina i jej delikatność na eksploatacje.
    Nie żałuje bo Tipek sprawdza się i przewozi mnie i moich bliskich z punktu A do punktu B. Średnie spalanie na S3 i A2 plus 100km po drogach wewnętrznych na poziomie 5,8-6,1 litra (wskazania kompa).
    Jedynie co w tym poście chciałem napisać to, to iż jako użytkownik który pierwszy raz miał auto salonowe ryłem sobie niepotrzebnie banie różnymi stukami, pukaniem, hałasowaniem w MOIM AUCIE a dziś okazuje się, że każdy to ma.
    wkk01, siwymw i zbychbor lubią to.
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Używane Tipo 1.4
    Napisany przez Manifacturs na forum Tipo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 30-08-2020, 12:53
  2. Moje tipo.
    Napisany przez Natwill na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-12-2019, 15:58
  3. Moje Tipo - szkoda parkingowa
    Napisany przez ANDI2005 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 04-11-2018, 22:51
  4. Moje Tipo by Turcja...
    Napisany przez WojnA00 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 100
    Ostatni post: 13-06-2017, 17:51
  5. Moje Tipo Moja Pasja
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-12-2010, 13:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl