Przeliczyłem sobie zamówienie dokładnie tego co mam obecnie (oczywiście tylko silnik 1l
) w nowej budzie z
uwzględnieniem rabatu jaki wówczas (2017r. dostałem) i wyszło mi ok 7 rys. różnicy (zapłaciłem 67 tysi, teraz zapłaciłbym ok 74 tys.). Mało, czy dużo? dla mnie sporo jeżeli weźmiemy pod uwagę, że silnik obecnie słabszy.
Co ciekawe obliczyłem sobie, ile to auto w mojej konfiguracji kosztowało by obecnie w starej budzie z silnikiem 1,4 t-jet i wyszło mi ok 1500 zł mniej od wersji 2021
Więc jak bym miał teraz wybierać, to na pewno wybrał bym starą wersję z silnikiem 1,4 t-jet.
I jeszcze jedno... Z cennika wynika, że radio 10 cali jest bez nawigacji, nawigacja jest tylko przy wersji 7 calowej?! Jeżeli się mylę to mnie poprawcie...
Jak sobie przeczytałem cennik crossa to najbardziej opłacalne - cena/ to co dostaję (przy uwzględnieniu silnika 1l) jak dla mnie jest wersja cross za 84700 zł. Do mojej konfiguracji nic nie muszę dokładać (a dostaję nawet trochę więcej). Wychodzi mi taniej albo tyle samo co wersja LIFE z dołożeniem pakietów do mojej wersji.
A na koniec porównanie do cen tegorocznych suzuki SX4 s-cross w wersji PREMIUM (podobne wyposażenie co wersja Lounge w TIPO) silnik 1.4 BOOSTERJET cennik na ten rok więc uwzględnia zniżki, ale cennik nowego TIPO też jest do zamówień tegorocznych) - BEZ RABATU: napęd na jedną oś 80500 zł ; napęd na 4 koła - 87500 zł (uwzględniając rabat jaki dostałem w Fiacie zapłaciłbym za suzuki 70000 zł za napęd na jedną oś i 76000 za napęd na dwie osie - tylko Suzuki nie daje takich rabatów jak Fiat
). Zakładając, że pewnie z 4 tys. bym dorzucił do wyposażenia to i tak TIPO z silnikiem 1 l wypada za drogo. Zupełnie pomijam marki i takie niewymierne wartości jak marka i jakiś tam prestiż.