Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2018
    Skąd
    W-M
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Tipo Station Wagon 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017

    Question Tipo 1.6 Multijet 2017 - Przeładowanie ?

    Witam wszystkich
    Od pewnego czasu jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Fiata Tipo z 2017 roku z silnikiem 1.6 Multijet i borykam się z pewnym problemem. Autko zaczęło wyświetlać check engine z reguły nie podczas przyspieszania tylko w momencie puszczaniu pedału gazu powyżej 2600 obrotów, po sprawdzeniu kodu błędu interfejsem pokazało błąd o numerze P0238 co wskazuje na problem z czujnikiem ciśnienia doładowania (P0238 - Turbo/Super Charger Boost Sensor "A" Circuit High) / (P0238 (czujnik ciśnienia doładowania "A" - sygnał za wysoki)
    Czujnik został czyszczony ale nie przyniosło to oczekiwanego efektu, dzisiaj wymieniłem ten czujnik w kolektorze na nowy o tych samych numerach ale błąd znów się pokazał. Dodam, że w momencie zaświecenia się checka auto kompletnie traci moc i z wielkim trudem wchodzi powyżej 2000 obrotów.
    Autem w weekend muszę pokonać trasę ok. 650 km w jedną stronę (wyjazd do pracy) więc zależy mi na rozwiązaniu problemu ponieważ jazda autostradami po wyświetleniu błędu to totalna udręka gdyż auto ledwo rozpędza sie do 100 km/h.
    Po nagrzaniu silnika dynamiczna jazda powyżej 4000 obrotów nie wywołuje błędu, auto ma moc i przyśpiesza jak powinno, z czasem jednak przy zmianie biegu na wyższych obrotach wywala błąd i prędkość zostaje praktycznie ograniczona do 100 km/h.
    Nie wiem czy auto posiada zawór overboost ponieważ nie jestem w stanie go zlokalizować, zaglądałem od góry jak i z dołu oraz w kierunku akumulatora ponieważ zazwyczaj jest on montowany na podłużnicy ale nic takiego nie znalazłem.
    Szukałem również "gruszki" sterującej turbo ale nic takiego nie znalazłem ani z góry ani z dołu auta, tzw. "sztanga" jest widoczna od góry i jest przykręcona do czarnej puszki obok turbo - najprawdobodobniej jest to nastawnik turbiny i reaguje - rusza się w momencie dodawania gazu.
    Co może być tego przyczyną i czemu mógłbym się jeszcze przyjrzeć aby naprawic usterkę ?
    Z góry dziękuję za pomoc i czekam na odpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tipkow z multijetem za duzo tu nie ma . szukaj na forum bravo

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Gwarancji nie ma, że tak zapytam?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,997
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Serwis ASO, bierz zastepcze o podobnym wyposazeniu i w droge a nie probuj naprawiac na wlasna rękę

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,902
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Mogles sprawdzic pozycje nastawnika zadana i o czekiwaną, oraz cisnienie doladowania biezace i oczekiwane.Mozesz miec problem ze zmienna geometrią ...

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2018
    Skąd
    W-M
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Tipo Station Wagon 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Dziękuję za odpowiedzi, do ASO jestem umówiony dopiero na 7go maja więc tak czy tak muszę czekać. Doładowanie podczas przyspieszania oscyluje w granicach 1.1 - 1.2 bara. Po wymianie czujnika ciśnienia doładowania zaczął pojawiać mi się inny błąd zamiast wcześniejszego P0238, a mianowicie P2565: Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit High . Czy ten błąd dotyczy nastawnika turbiny (czarnego pudełka które widzę po otwarciu pokrywy silnika nad turbiną) czy dotyczy to innego czujnika którego nie jestem w stanie zobaczyć ani z góry ani z dołu auta ? Rozumiem, że właśnie ten nastawnik jest "następcą gruszki" która sterowała łopatkami turbiny ponieważ sztanga zamocowana jest właśnie do niego ? Po rozmowie z konsultantem Fiata w sprawie naprawy gwarancyjnej dowiedziałem się, że nie są pewni czy taką usterkę obejmuje serwis gwarancyjny więc staram się zdiagnozować co jest problemem bo możliwe, że będę w stanie sam naprawić problem jeśli miałaby to być tylko wymiana któregoś z czujników.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Kratos Zobacz post
    Po rozmowie z konsultantem Fiata w sprawie naprawy gwarancyjnej dowiedziałem się, że nie są pewni czy taką usterkę obejmuje serwis gwarancyjny więc staram się zdiagnozować co jest problemem bo możliwe, że będę w stanie sam naprawić problem jeśli miałaby to być tylko wymiana któregoś z czujników.
    Obejmuje, ale widzę, że któreś ASO ładną spychologię stosuje. Podaj które.
    Niech podadzą na jakiej podstawie wyłączają z gwarancji - takiego wpisu w karcie gwarancyjnej nie znajdą. Coś tam jest podane, ale nie silnik i jego osprzęt.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2018
    Skąd
    W-M
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Tipo Station Wagon 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Jest to ASO RESMA w Olsztynie, zobaczymy czego się dowiem na miejscu, może po prostu rozmawiałem z nieodpowiednią osobą która nie była w stanie udzielić mi konkretnej informacji dlatego też w miarę możliwości i umiejętności staram się znaleźć przyczynę o własnych siłach i pomocy z forum licząc na to, że nie jest to żadna poważna awaria bo jak patrzę na podejście ASO to wątpię, że padnie inna decyzja niż wymiana turbiny bez większego diagnozowania problemu a jak się wstępnie dowiedziałem nie wiadomo czy obejmie to gwarancja więc oczywistym jest, że chcę uniknąć mam nadzieję - niepotrzebnych kosztów... Dziwi mnie fakt, że auto do momentu wyświetlenia błędu sprawuje się bez zarzutu, po wyświetleniu checka z trudem rozwijam prędkość 100 km/h, przekroczenie 3000 obrotów jest wyzwaniem a turbina pompuje 0,5 - 0.6 bara. Wcześniej błąd pokazywał się na wyższych obrotach a ostatnio wyskoczył przy jeździe przez miasto w okolicach 2000 obrotów.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,747
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Jak ci swieci check i masz ograniczenie mocy to jaka jest temp cieczy? I czy pracuje wentylator na chłodnicy? Bo jak nie pokazuje temperatury i wyje wentylator to podwiesza ci się czujnik temp cieczy...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2018
    Skąd
    W-M
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Tipo Station Wagon 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Przyznam szczerze, że nie szedłem w tym kierunku ponieważ błąd wskazywał na turbinę aczkolwiek nie słyszałem żadnej zmiany w pracy wentylatora po zapaleniu się checka a temperatura była według wskazania 87-90 stopni, sprawdzę to jeszcze dzisiaj - dzięki za wskazówkę. Dodam jeszcze, że oprócz checka w tym samym momencie wyskakuje również na wyświetlaczu informacja o tym, że system start/stop będzie niemożliwy - sprawdź silnik i świeci się kontrolka informująca o tym, że jest nieaktywny. Zapomniałem wspomnieć o tym na początku a być może będzie to dość znacząca informacja.


 

Podobne tematy

  1. Problem - Błąd P0237 Przeładowanie turbo
    Napisany przez milekb na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 04-05-2020, 19:52
  2. Tipo Spot Inwałd 13.05.2017
    Napisany przez Ridi na forum Tipo
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 15-05-2017, 12:25
  3. Przeładowanie silnika -JTD
    Napisany przez Zielony na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-10-2013, 22:30
  4. Błąd p0236 i przeładowanie turbiny
    Napisany przez gazar89 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-02-2013, 19:28
  5. Bravo - brak mocy i przeładowanie
    Napisany przez fredfm na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-08-2010, 19:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.6 multijet cisnienie doladowania

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-1-6-multijet-2017-przeladowanie-40911

wymiana turbiny 1.6 mjet

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl