Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Problem - Błąd P0237 Przeładowanie turbo
Cześć.
Jadąc parę dni temu dosyć szybko w przedziałach 180-200 km/h wyskoczył mi błąd P0237 - przeładowanie turbosprężarki. Od razu zacząłem czytać na forum co to może być... Pierwsze co mi się wydało prawdopodobne to zacinające się kierownice turbosprężarki. Turbo wyczyściłem mimo, że moim zdaniem chodziło bez żadnych zacięć. Oczywiście nic to nie pomogło, więc zrobiłem logi ciśnienia doładowania/pożądanego ciśniena doładowania.
screenBoost.png
Błąd wywala w momencie jak zmierzone ciśnienie wynosi 2999mBar przy pełnym gazie.
Dodatkowo zastanawiam się dlaczego zmierzone ciśnienie jest zawsze większe niż pożądane?
Może jest osoba, która byłaby w stanie coś doradzić?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Doświadczony klubowicz
Zrób loga np. na 4 biegu od 1200 do 4500 obr. rejestrując prędkość obrotowa oraz zmierzone i oczekiwane ciśnienie doładowania.
Pytanie masz egr dpf?
Na szybko, jeśli grucha porusza się prawidłowo to problem może leżeć po stronie albo czujnika ciśnienia doładowania albo problemów z podciśnieniem albo czujnik położenia gruszki bo w 1.9 chyba już taki jest.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Nowy klubowicz
Hej mam problem ze swoim bravolotem, od pewnego czasu kiepsko reaguje na gaz i przy ok 2200 obr/min jest takie jakby szarpnięcie, raz idzie dobrze a raz jakby coś go przymuliło. EGR mam wywalony razem z klapami w AutoKraku, DPF-a seryjnie nie miałem. Przepływomierz zakupiony w tamtym roku na nowy Bosch-a.
Link do Logów Fiat - ThePower - Chomikuj.pl nie jestem pewien czy je zrobiłem prawidłowo.
-
Master
Zawór overboost zbyt pózno reaguje i nie zmniejsza wydatku turbiny,stąd przeładowanie.Moze trzeba go obejrzeć i przewody sterujące podcisnieniem.
-
Nowy klubowicz
Niestety ale ten zaworek u mnie jest nie rozbieralny czyli lipa z czyszczenia;/ Wymiana na nowy rozwiąże problem? Czy szszukać jeszcze winy w turbo i zapieczonych kierownicach? Do tego wszystkiego jest dziwny odglos przy schodzeniu turbiny z obrotów szum, "furczenie"
Ostatnio edytowane przez Damiano903 ; 08-04-2017 o 01:43
-
Nowy klubowicz
-
Nowy klubowicz
Odkopuje temat bo mam identyczny problem w swoim fiatolocie 1.6 multijet 120km. Raz turbo ladnie ciagnie a raz jakby cos je przycinalo. Kolejna sprawa to przeladowanie turbo. Nieraz przeladowywalo nawet jak nie dalo mu sie w pi*de ale czesciej jak krecilo sie go na wyższe obroty. Niebezpieczna sprawa jak sie cos wyprzedza a tu nagle odcina i tryb awaryjny. Poradził sobie ktos wkoncu z tym problemem?
-
Wykonaj przejazd i zapisz wyniki z tego przejazdu. Wtedy można zobaczyć co wskazują czujniki i jak dmucha turbo. Jednak obstawiam coś nie tak z kierownicą od turbo np.
się zacina.
-
Nowy klubowicz
Turbo poszlo do wyjęcia już więc dam znać po calej operacji co i jak
-
Nowy klubowicz
Witam
Również podpinam się pod temat około turbinowy. W dniu dzisiejszym zmuszony byłem do gwałtownego przyspieszenia podczas, którego auto straciło moc na ~1-2s po czym pojawił się błąd P0238. Dojechałem bezproblemowo do domu błąd odczytałem i skasowałem. Następnie zalogowałem ciśnienie doładowania i ma pytanie odnośnie dużych rozbieżności pomiędzy doładowaniem oczekiwanym(max: 2109) a faktycznym(max: 1543). Proszę o informacje z czego mogą wynikać rozbieżności, błąd P0238 nie pojawił się ponownie(silnik 1.9 120KM). turbo1.jpgwykres.jpg
Ostatnio edytowane przez MariuszCLX ; 22-06-2017 o 19:53
-
Masz bardzo dużą różnicę. Sprawdź szczelność, ale to byś słyszał szczenię. Obstawiam koniec turbo lub coś nie tak z kierownicą od niego, przy czym od tego bym zaczął.
-
Nowy klubowicz
Dzięki za podpowiedź, dzisiaj sprawdzę czy i jak pracuje cięgło zaworu podciśnienia. Zastanawia mnie nadal dlaczego ECU wymaga np.: 2109 skoro już przy 1752 mBar wywaliło błąd przeładowania? Może ktoś orientuje się jakie są fabryczne max wartości doładowań dla tego silnika po przekroczeniu, których odcina turbinę?
Ostatnio edytowane przez MariuszCLX ; 23-06-2017 o 12:20
-
Doświadczony klubowicz
Warto sprawdzić jeszcze sterowanie podcisnieniem.
Choc wydaje się, że jest to objaw padającego turbo
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Nowy klubowicz
Czyli u mnie to też ta sama sytuacja? Jak auto się zagrzeje to przy przyspieszaniu tao od 3000 i więcej obrotów obroty tak jakby nie spadały odrazu chwilę stają czyli auto po wciśnięciu sprzęgła żeby wbić wyższy bieg auto wyje. Przy zimnym silniku to słabiej słychać także to wynika też z pełnego zagrzania silnika. Mechanik już wsztstko sprawdził i wyeliminował ale nic nie znalazl. Już szukam rozwiązania ok 1 roku. Proszę o pomoc. Dziękuję
Podobne tematy
-
Napisany przez Marcinbts na forum Bravo II
Odpowiedzi: 14
Ostatni post: 17-10-2022, 23:57
-
Napisany przez minio21 na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 16
Ostatni post: 29-01-2014, 14:30
-
Napisany przez Zielony na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 08-10-2013, 21:30
-
Napisany przez gazar89 na forum Doblo
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 16-02-2013, 18:28
-
Napisany przez fredfm na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 28-08-2010, 18:26
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467problem-blad-p0237-przeladowanie-turbo-36018
,
blad p0237 fiat
,
turbo idzie dobrze,
DTC P0237 Fiat,
p0237 fiat,
citroen blad P0237,
tjet przeladowuje,
p0237 alfa 159,
1.6 tdi tryb awaryjny p0237 ,
p0237 skoda tdi,
przeladowane turbo 1.3 fiat doblo,
p0237 fiat bravo,
przeladowanie turbiny multijet,
przeladowanie turbiny bravo 2007 jtd Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:23.
W sieci od 2007 roku.