Dziękuję wszystkim za pomoc, znalazłem wreszcie te ustawienia.
Dziękuję wszystkim za pomoc, znalazłem wreszcie te ustawienia.
Dla mnie te dodatki to są wady Szczególnie rozpoznawanie znaków i cyfrowe zegary. Rozpoznawanie bo to prosta droga do ograniczania kontroli kierowcy nad autem, a cyfrowe bo obciążają akumulator i mogą być gorzej widoczne w ostrym świetle.
pobór pradu przez zegary to wgl pomijalna sprawa zwykłe tez maja podswietlenie i do tego silniki krecące wskazówkami, więc jeden kij. Ale gdzie te czasy że były piękne tarcze z 3d znacznikami itp.
Jak już przetestujesz ten system to podziel się informacjami z jego działania. Też kupiłem sedana z wyprzedaży rocznika 2020 z tym systemem ale jeszcze mi nie zadziałał. Pewnie za mało przejechanych kilometrów albo nie wystąpiła taka sytuacja nagłego hamowania. Moja wersja jest z kamerą cofania ale nie wiem czy to ma wpływ na pełną pracę Full Brake Control jak sugerują niektórzy Koledzy
Panic Break Control - mam to w sedanie z 2020. Trzeba bardzo szybko i dosyć mocno wcisnąć pedał hamulca. Sterownik zwiększa wtedy ciśnienie w układzie hamulcowym aż do granicy zadziałania ABS i zapalają się światła awaryjne. Po puszczeniu hamulca system odpuszcza i jeszcze parę razy zamigają awaryjne.
Ok. Może źle zrozumiałem Twoją wypowiedź
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Mam to też u siebie i wszystko się zgadza. Warto tu jednak dodać że system Panic Break Control i Full Brake Control to dwa całkiem różne systemy. Ten drugi posiada radar za przednim zderzakiem po prawej stronie (u mnie skrzyneczka mniej więcej o wymiarach 15x10cm. Radar jest chyba na podczerwień. Na YouTube jest test z praktycznego działania tego systemu tyle że na przykładzie 500X. Tam system działa automatyczne (samochód sam hamuje po zbliżeniu się do przeszkody) nawet jak kierowca nie robi nic (np. zagapił się) i chyba o to chodzi w działaniu tego systemu. U siebie jak do tej pory nie zaobserwowałem takiej gwałtownej reakcji systemu Full Brake Control a to co zaobserwowałem to dokładnie to o czym Ty piszesz czyli zadziałanie systemu Panic Break Control
Radar nie jest na podczerwień. Sprawdź w homologacji w jakim zakresie częstotliwości radiowej działa.
Co do kamery, jeżeli auto posiada Lane Assist, to jest to spięte z radarem, co daje większą skuteczność, w moim nie odważyłem się testować zatrzymania, ale samo hamowanie tak, gdy w bezpieczny sposób "wjeżdżałem" z gazem w podłodze w samochód skręcający w prawo.
Na testach wideo Fiata samochód sam pięknie się zatrzymuje się przed przeszkodą oczywiście powyżej prędkości 10km/h czy też 7km/h jak podaje instrukcja. Osobiście też boje się wypróbować działania systemu, myślę że mógłby nie zadziałać. Wnioskuję to po tym że jak zbliżam się z większą prędkością do samochodu stojącego np. na światłach to przy ustawieniu systemu na największą czułość (daleki) system powinien mi już zadziałać a ja raczej tego nie zaobserwowałem. Chyba że pojazd poprzedzający musi być w ruchu
U mnie kiedyś się zatrzymał . Kobieta się ,, rozkraczyła'' na prawym pasie a przedemną jechał samochód i w ostatniej sekundzie ominął ją, ja w tym czasie wzrok miałem skierowany na panel sterowania nawiewami . Dzięki tej funkcji nie najechałem na kobietę i nie rozbiłem swego Tipka (to był jeszcze sedan)Auto znaczy funkcja zareagował wzorowo , a jak się przy tym wystraszyłem- bo nagle pisk opon auto się zatrzymuje . Nie chcę tego powtarzać
Czyli jednak działa. Niechcący sprawdziłeś działanie tego systemu . Znaczenie tutaj mógł mieć fakt że cały czas chyba miałeś nagę na gazie. Być może gdy kierowca już operuje wcześniej pedałem hamulca i dojeżdża do przeszkody to system nie reaguje. Inaczej to przy każdym dojeżdżaniu np. do samochodu który już stoi na światłach system uruchamiał by hamulce a tak nie dało by się przecież jeździć
Być może to chłop na oko umarł. Reaguje również przy wciśniętym hamulcu. Do tego sam jeszcze dociśnie hamulce. Przy odpowiednio dynamicznej jeździe i przy dojeżdżaniu bez ostrzeżenia potrafi włączyć hamulce, gdy pedał jest wciśnięty, ale za słabo. Jeżeli miałby nie działaćbprzy wciśniętym hamulcu, to ten system byłby kaleką.
U mnie też zadziałał system tylko nie w sytuacji zagrożenia. Nie polecam. Pisałem o moim przypadku milion razy. W instrukcji są opisane przypadki kiedy system może zadziałać nieprawidłowo.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Do tej pory na tym łuku mam nerwówkę bo wiem co się stało i że auto może źle odczytać sytuację.