Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13

Temat: RIP Marchionne  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017

    RIP Marchionne

    No i się zmarło prezesowi Fiata :-(
    Co by nie mówić mimo ostatnich deklaracji marginalizujących pozycję marki Fiat, chyba jednak dzieki niemu przez ostatnie lata w ogóle ona funkcjonuje (albo inaczej: nie jest wykupiona przez VW, chińczyków czy bóg wie kogo). To on podobno był fanem pilnowania jakości itp zmian które Fiat zrobił na plus. Niewątpliwie dobry manager i nieźle dla firmy pracował ale jak widać to kosztuje.
    Tak czy inaczej - niech mu ziemia lekką bedzie.
    Swoją drogą wygląda na to że szwajcarskie czy tam austriackie szpitale mają zła passę. Wylew przy okazji operacji barku jakoś mi sie kojarzy z historią Kulczyka
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 26-07-2018 o 13:19



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    No to już wiemy czemu odszedł na emeryturę. Tacy ludzie tyle energii wkładają w życie, że aż trudno uwierzyć, że nie są nieśmiertelni.
    Miałem do niego początkowo żal za zabicie Tipo, z drugiej strony jednak też się cieszę, że marka Fiat jeszcze żyje - dzięki niemu.
    Żegnaj Sergio.

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Szkoda chłopa, tylko odważny Prezes zdecydował by się na taką rewolucję jaka ma teraz miejsce w Alfie Romeo. Dzięki niemu powstała tak wspaniała maszyna jak Giulia Q która z BMW M3 robi wiatrak Oby następca dalej to ciągnął.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Odważna stylistyka pcha ludzi do zakupu całej serii 500, nieśmiertelnej Alfy Romeo, nowoczesnych rozwiązań w Renault, Citroenie czy Peugeot. Należy tylko przyklasnąć takim prezesom, bo nie każdego stać na marki premium. Wszystkie te Audi i BMW mają podobną stylistykę, a dodając do tego pianie z zachwytu przez dziennikarzy o tym jakie one wspaniałe i jak się nimi cudownie jeździ, powoduje, że przeciętny Polak nakręca się i kupuje 10letnie A6. Wówczas już mu dyga bez Viagry...a mógłby takiego Tipo nabyć i być zadowolonym. Super, że powstają 500L, bo nie wiem na co bym się zdecydował. RIP.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Chciałbym aby Lancia wróciła.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Fiata nie kupuje się żeby zrobić wrażenie. Za cenę nowego Tipo kupisz przykładowego 7-10 letnią E klasę itp auta które go biją na głowę pod względem prezencji. A że same bite to już inna rzecz. Akurat z dobrym znajomym tak sobie te auta porównywaliśmy( o ile to mozliwe . On przesiadł się z 6 letniej BMKi (dołozył do niej z polowę ceny najtańszego tipo-taki drobiazg jak rozrząd który się zużył przed czasem wymaga wyjęcia silnika). Z mesiem niewiadomo choć przy odpalaniu zawory grają że hej, a moja kobita była w stanie zauważyć że jakoś "inaczej zalamuje się światło na blotniku". On sam zaś powiedział "co nowe to nowe". Ale wrażenie jest i jak ktoś chce mieć premium to ma taką możliwość.
    Szkoda trochę że w dzisiejszych realiach fiatowi nie opłaca się robić kompakta dla ludu a innym markom owszem.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Szkoda trochę że w dzisiejszych realiach fiatowi nie opłaca się robić kompakta dla ludu a innym markom owszem.
    Pewnie właśnie dlatego, że są inne marki. Fiata nie było kilka lat w tym segmencie. Tipo od samego początku było nastawione na sprzedaż przez pryzmat ceny. Ktoś się zorientował, że konkurencja jest silna, a sama cena nie sprzeda samochodu, bo to nie są ziemniaki, lecz co by nie mówić, dobro luksusowe.


    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Myślę, że z Tipo to właśnie była dobra strategia. Ludzie mówili o nim, że tani, ale ładny. A później domawiali dodatki i przestawał być tani, ale nadal pozostawał ładny. Więc moim zdaniem to była dobra strategia, oczywiście na krótki dystans, ale przebili się przez mur innych wiadomości i zostawiali w świadomości może jeszcze nie zdecydowanych kupców jakiś ślad.

    Ostatnio rozmawiam z taką osobą co zajmuje się flotami w pewnej firmie i zawsze brał jakieś ople/skody, a ostatnio mówi, że rozmyśla o Fiacie Tipo tylko liczy koszty serwisu przy iluś tam autach.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Myślę, że z Tipo to właśnie była dobra strategia. Ludzie mówili o nim, że tani, ale ładny. A później domawiali dodatki i przestawał być tani, ale nadal pozostawał ładny. Więc moim zdaniem to była dobra strategia, oczywiście na krótki dystans, ale przebili się przez mur innych wiadomości i zostawiali w świadomości może jeszcze nie zdecydowanych kupców jakiś ślad.

    Ostatnio rozmawiam z taką osobą co zajmuje się flotami w pewnej firmie i zawsze brał jakieś ople/skody, a ostatnio mówi, że rozmyśla o Fiacie Tipo tylko liczy koszty serwisu przy iluś tam autach.
    Pytanie tylko jak chłonny jest nasycony rynek. Nie można zapominać, że 500 euro zysku na jednym samochodzie to 500 milionów zysku na milionie samochodów, tymczasem gdy zysk jest 1000 euro na jednym samochodzie to wystarczy sprzedać (i wyprodukować) ich o połowę mniej.
    Jeśli miałbym wybór w pracy - napracować się połowę tego co teraz a zarobić tyle samo, to bardzo bym się z tego cieszył.

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No i dlatego lepiej zrobic jeepa/alfę w tej samej technologii za podobne pieniądze a sprzedać dużo drożej. I na to śp. Marchionne wpadł juz dawno temu kosztem rozwoju marki Fiat właśnie.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014

    RIP Marchionne

    W Jeppie tylko Renegate jest spokrewnione z Fiatem, nowe Alfy nie mają dosłownie nic wspólnego technologicznie z Tipo czy 500X także ich wprowadzenie było drogim i ryzykownym posunięciem.
    Być może ceny od 150 tys. w górę to rekompensują ale Alfa musi zwiększyć wolumen sprzedaży żeby dalej się rozwijać.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez ŻuczekM ; 27-07-2018 o 10:34

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał gilbert3 Zobacz post
    . Tacy ludzie tyle energii wkładają w życie, że aż trudno uwierzyć, że nie są nieśmiertelni.
    o stalinie tez myslli ze nieśmiertelny a mu sie zeszło, normalnie bóg umarł :-)

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2018
    Skąd
    Okolice Torunia :P
    Postów
    21
    Auto
    Ni ma teraz, może będzie Tipo
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No i dlatego lepiej zrobic jeepa/alfę w tej samej technologii za podobne pieniądze a sprzedać dużo drożej. I na to śp. Marchionne wpadł juz dawno temu kosztem rozwoju marki Fiat właśnie.
    Wcale nie kosztem rozwoju Fiata. Porównaj sobie 500 i Tipo cenowo. A 500 jest na zachodzie samochodem akurat do miasta, dla singla czy pary albo jako drugi samochód. Na wakacje się lata albo jeździ TGV, a jak ktoś ma małe dzieci, to i tak prędzej kupi coś w stylu C8 niż Tipo. Fiat się rozwija, ale nie w kierunku który by nam, czy ludziom z biedniejszych krajów odpowiadał.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-03-2015, 12:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl