Kto ma klocki i tarcze TRW i jest ok to mu zazdraszczam, o innych układach tej firmy nie powiem nic. Psioczę tylko na hamulce od nich na podstawie swoich doświadczeń nie tylko z tipo.
Kto ma klocki i tarcze TRW i jest ok to mu zazdraszczam, o innych układach tej firmy nie powiem nic. Psioczę tylko na hamulce od nich na podstawie swoich doświadczeń nie tylko z tipo.
Lepszy
Power
Gamoniu
Ja od 10 lat stosuje tarcze i klocki firmy TRW w obu moich autach (peugeot 308, bravo II, Hyundai I30 i teraz Tipo) i każdemu zawsze polecam , bo strasznie byłem z nich zadowolony. Nigdy nie miałem bicia, piszczenia i nadmiernego zużycia. Na przodzie wytrzymują średnio 80k km, zawsze wymieniam wszystko (tarcze + klocki) i jest git.
Zazdraszaczam i to tobie, robiłem tak samo aż do czasu jak się okazało ze to TRW to juz nie to samo co kiedyśâŚ dla mnie marka spalona⌠tym bardziej ze ja dostałem chłam a inni jak piszą dobre części, co to ma być? Dziurawa kontrola jakości? Dla mnie to kolejny gwóźdź do trumny TRWâŚ
Lepszy
Power
Gamoniu
a gdzie kupiłeś te TRW ? może jakieś podróbki kupiłeś ?
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
To ma być że wszyscy mają problemy z materiałem. My też niestety dostajemy wszystko, różny materiał wymieszany w jednej palecie. Widać że dostawcy sięgają do zablokowanych zapasów z przed kilku lat. Dlatego jakość jest rożna, większości się uda i są zadowoleni, a inny trafi źle i narzeka.
Kiedyś do focusa w sklepie motoryzacyjnym i były ok dużo pozniej do c3 w tym samym sklepie i już była lipa a w tipo z pierwszego montażu tył zmieniony gwarancyjnie a i po wymianie dalej kibel. Przód sam zmieniałem bo po gwarancji powichrowaly się⌠ja TRW będę omijał z daleka ale jak ktoś ma dobre z nim doświadczenia to spoko i pozazdrościć, ja nie miałem do TRW szczęścia niestety
Lepszy
Power
Gamoniu
Witam,u mnie od wczoraj takie trzeszczenie pod kierownicą https://files.fm/u/ca2x9n32p najbardziej słyszalne podczas parkowania ,Tipo 2019 95km przebieg 37k ,coś za szybko zaczynają się pojawiać usterki w moim aucie
Ostatnio edytowane przez Sebeeek ; 29-01-2023 o 21:46
Najczęsciej stukanie przy kręceniu kierownicą powoduje zepsuty silnik elektrycznego wspomagania, w serwisie wymieniali mi z całą kolumną. Było na forum parę przypadków
Ja też miałem to wymieniane choć w pierwszej kolejności wymieniali mi maglownicę bo stwierdzili, że to ona stuka, ale za to mina Pana z serwisu jak zapytałem czy stuka bo wiedziałem od Was, że to silnik elektryczny, bezcenna.
Z tym silnikiem to tak nie do końca może być prawda, chyba że mają oficjalną informację od producenta - w co wątpię.
Serwisy raczej nie mają możliwości sprawdzania poprawności działania kolumny EPS. Taką możliwość m w tym przypadku TRW (nawet nie fiat). Robię w tym 10 lat i trochę się tego przerobiło.
Najwięcej takich hałasów jak ten spowodowanych jest na przekładni ślimakowej (akurat u nas).
Nie zmienia to faktu że tych kolumn się w zasadzie nie naprawia, tylko wymienia.
Ja może zle sie wyraziłem bo nie wiem co tam konkretnie sie psuje ale cały ten element jest wymieniany, widnieje w ePer jako cała część. Więc pewnie masz racje co do usterki
Mi również przy takim "klikaniu" wymieniono kolumnę. W ostatniej chwili na gwarancji jeszcze. Jak dotąd (od wiosny) cisza.
Kochani! Ja wiem, że to tylko Fiat. Sytuacja nie wygląda lepiej u innych marek. Nikt wam się do tego nie przyzna, bo każdy zachwala swoje. Wiecie, jak są produkowane części na pierwszy montaż? Pracowałem przez krótki czas w NGK Gliwice, gdzie produkuje się filtry DPF. Byłem na kontroli jakości. Jednym z testów był test dymu. Przez filtr puszczało się dym i sprawdzało, ile jest miejsc, które go puszczają. Dla danego typu filtra i odbiorcy czyli producenta samochodu były różne normy np. 3 dymki na filtr ale nie więcej niż 1 na sekcję. Jeśli było inaczej to filtr teoretycznie nie nadaje się do dalszego testowania i należy go wyrzucić ale... to przecież koszty są, a producent samochodu nie będzie tego sprawdzać więc... kasowało się taką kontrolę z bazy danych, wyjmowało filtr z maszyny, wpychało się wykałaczki w otwory przepuszczające dym i łamało je aby nic nie wystawało. Filtr ponownie trafiał do maszyny, nie puszczał żadnego dymku i szedł dalej Kontrola wzrokowa polegała na sprawdzeniu czy nie ma mikropęknięć między sekcjami. Kontrola ma się odbyć nieuzbrojonym okiem, a więc bez lupy. Kiedyś jeden pracownik wziął lupę i zaczął kontrolować filtry. Okazało się, że na 10 filtrów, 9 ma mikropęknięcia Wezwano kierowników linii, głównego kierownika, dyrektora. Afera jak ch! Zabroniono używać lupy i stwierdzono, że bez lupy te filtry są ok ale na wszelki wypadek całą partię wywalono do śmieci Produkcja Opla i nowej Astry w Gliwicach. Znajomy tam pracował. Nakładanie baranka na podwozie. Musiał zejść z linii za potrzebą i poprosił kolegę aby zrobił to za niego, bo było wystarczająco dużo czasu. Ten mu powiedział... ch z tym, nie będzie konserwacji na kilku samochodach, przecież nikt nie będzie oglądać czy auto ma konserwację. Także ten... W ogóle Oplu takie cuda się działy, że szok. Inny znajomy ma Insignię. Po ok. 50 tys. km zaczęły mu piszczeć i skrzypieć plastiki deski i całego wnętrza Inny też mając Insignię najnowszy model dostał mikrokamyczkiem w szybę. Zatrzymał się i zobaczył taki mini mini odprysk. Wsiadł i pojechał dalej. Zanim dojechał do domu kilkanaście km dalej to ten odprysk przerodził się w pęknięcie całej szyby Wymieniono na nową, bo ma ubezpieczenie od tego. Nowa w ASO, oryginalna. Kilka miesięcy później niczym nie dostał, a szyba zaczęła pękać w oczach. I to szyba typu HUD Bez ubezpieczenia szyby zapłaciłby prawie 10 tys. zł za dwie
Ostatnio edytowane przez korn85 ; 15-02-2023 o 06:14
może to Was nie pocieszy zbytnio i może nawet nie na temat w każdym razie w moim punto też są odgłosy trzeszczenia na postoju może trochę inne niż w Tipo. Ale uwaga -te odgłosy występują tak przez ostatnie 100 tys km
Cześć, czy ktoś już sam wymieniał kolumnę, u mnie zaczął się właśnie ten problem. Auto już po gwarancji, jest w ogóle na to jakaś akcja serwisowa czy klasycznie mają to gdzieś?