To fakt ledowe mijania potrafią dać po oczach. Może to kwestia jakiegoś ustawienia.
To fakt ledowe mijania potrafią dać po oczach. Może to kwestia jakiegoś ustawienia.
Kiedyś był problem że ludzie nie umieli ustawić świateł w aucie w zależności od poziomu jego załadowania (albo o tym zapominali). Teraz chyba najczęściej one same się poziomują? ale znowu będzie problem z ustawieniem jasności.
Kiedyś czytałem też o światłach laserowych które mają być następcami LEDów. Ciekawe czy to już jeździ w autach na co dzień czy na razie jest to technologia Bentleyów i innych Rollsów, muszę zobaczyć jak to wygląda. Choć ostatnio jeden Tiguan tak mnie oślepił w dzień że już pomyślałem że to są te sławne lasery (brakuje tylko koksu i dziwek )
Z tymi ledami to wlasnie zauwazylem u mojej żony w aygo ze ostro świecą i wydawalo mi sie ze tylko mi przeszkadza. Czasem nawet jak jjade tym autem i jest juz zmierzch to zapominam zalalic swiatel bo te ledy tyle swiatla daja jak tipo na krótkich.
Które masz na myśli pisząc "krótkie"?
Pozycyjne czy mijania?
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
bo to chujowa technologia. Moje nienajmłodsze już oko nie znosi takiego światła. Światło ledowe ma zdaje się bardzo wąskie spektrum, jedną długość fali przez co źle odwzorowuje kolory. Ledowe źródła mają bardzo wysoką luminację z małej powierzchni stąd efekt oślepiania. Dużo lepiej się czuję z xenonem, zwykłym 35 Watowym.
Pytanie mam, nigdzie nie widzę odpowiedniego miejsca, a nowego tematu też nie będę zakładał. Czy te gniazdo OBD czy jak się ono tam zwie koło wajchy od otwierania pokrywy silnika tzw. maski jest u was na wierzchu czy zasłonięte? Dziś się schyliłem i widzę gniazdo na wierzchu a na dniach przegląd miałem i teraz nie wiem czy tak było czy mi tak zostawili.
Trochę tak a trochę nie. Są LEDy, które mają bardzo ładne, niemal ciągłe widmo i ich światło świetnie odwzorowuje kolory. Niestety, są wyraźnie droższe i dają mniej światła przy tej samej mocy, w porównaniu z takimi z paskudnym widmem. Od producenta zależy co wybierze. Źródła światła są faktycznie punktowe i wymagają rozproszenia, co znowu wiąże się ze stratami energii. Podsumowując, da się zrobić dobrą lampę na LED, ale tanio nie będzie.
Czyli co, producenci na siłę ładują teraz wszędzie w autach LEDy bo lud tego wymaga, ale niekoniecznie są one dobrej jakości stąd w niektórych modelach efekt oślepienia kierowców z naprzeciwka, dobrze rozumiem?
sam zachodzę w głowę jak to homologują. Niektóre dzienne wielkości dwózłotówki o jaskrawości wybuchu nuklearnego. Inny przypadek: ledy mijania wyraźnie oślepiające jadących z przeciwka przy których chińskie hidy w soczewce są wzorem dobrego oświetlenie. Coś tu jest nie halo.
Moim zdaniem tak właśnie jest. Jeszcze jedna kwestia to odprowadzanie ciepła (co najmniej kilka watów). Optymalne warunki pracy LEDa to temperatura niewiele wyższa od pokojowej, a w samochodzie przy silniku niełatwo to zapewnić. Wysoka temperatura powoduje stopniowy spadek jasności i drastycznie zmniejsza żywotność. Kiepskie LEDy w taniej lampie wytrzymają krócej niż zwykłe żarówki...
Bo lud lubi mieć imitacje drogich rzeczy. pomijając kiepskie ledy, świecące na niebiesko żarówki, plastikowy chrom, zastanawialiście się po co maluje się dachy na czarno? Z tego samego powodu - mają udawać dach szklany który swoje kosztuje. Farba taniej wychodzi .
Po weekendzie majowym minąłem 1900 km i chce wymienić olej z filtrem. Postaram się włożyć oryginalny filtr i oczywiście zalać selenią kpe. Wstępnie to:
https://sklep.pol-car.pl/filtr-oleju...a-p-15547.html
https://aparts.pl/partscatalogue/ls1...aAi3fEALw_wcB#
https://aparts.pl/clientcatalogue/55...2758~2FIA.aspx tu jakiś inny chyba org
i tu pierwsze pytanie o to który z nich jest oryginalny i wzbudzi mniejsze zainteresowanie ASO?
https://sklep.pol-car.pl/olej-silnik...2l-p-2111.html
I tu pytanie ile L kupić, 3L czy 4L bo wiadomo po 15 będzie wymiana w ASO. Czy ASO może się przyczepić i np zerwać gwarancje jak zauważy że sam zmieniłem olej? Czy jest dobre dojście do filtra itp w T-jet z listopada 2018? Czy np pokrywa silnika od spodu jest na jakieś zwykłe śruby czy spinki jednorazowe ?
Ostatnio edytowane przez harry.wesoly ; 05-05-2019 o 10:11
U mnie w 1.4tjet z lutego 2017r wszystkie śruby dolnej osłony są na standardowe klucze sześciokątne i wkręty na śrubokręt krzyżak. Do filtra oleju dostęp nie jest tragiczny, ale przy odkręcaniu filtra oleju trochę oleju cieknie po silniku i chłodnicy oleju. Ja wytarłem szmatą do sucha przedmuchując powietrzem sprężonym żeby wydmuchać olej z zakamarków. Żeby zalać do 3/4 stanu wlałem ~3,1l-3,2l oleju.