Obieg zamknięty jeżeli jest sterowany elektrycznie ......po zamknięciu otwiera się automatycznie po 15-20 min jazdy aby dopuścić świeżego powietrza..... chyba że masz manualną wajchę jak w seicento ....to możesz się kisić aż do utraty świadomości :-P
Jak jedziesz za jakims "jarzyniokiem" w dieslu samoczynne otwarcie obiegu zamknietego raczej cie nie orzezwi. I tutaj nie pomoże tez climatronic. Za to może pomóc troche pary pod butem zeby go wyprzedzic tam gdzie nie da rady wolnossakiem. I tym sposobem wyzszosc turbo nad automatyczna klima została udowodniona :-).
A ja z upartością muła wnerwiam Pana w Toyocie corolli D4D który jak palant trzyma się lewego do zwężki xD co któryś dzień na mnie trąbi i puszcza zasłonę dymną xD a ja bieda wersja w wolnossaku spokojnie czekam aż nauczy się jeździć
Czy ktoś kojarzy czy w roku 2016 oprócz akcji promocyjnej fiata jak np ,,Noc cudów" były jakieś inne i kiedy występowały??? Chodzi o miesiące X XI i XII . Na pewno będzie wyprzedaż rocznika...
Pytam ponieważ promocja Noc cudów obejmuje tylko te modele które są aktualnie na salonie. Oczywiście wybór fiata Tipo w konfiguracji POP 1.4 120 KM + fabryczne LPG oraz kolor biały (lub szary maestro lub szary Colosseo) praktycznie zerowy..... Można zamówić do produkcji ale czas realizacji chyba w 2018 roku
A masz gdzieś opis w instrukcji czy serwisówce, czy cokolwiek? bo jak już pisałem, dopóki nie pada, nie ma problemu i nie otwiera się obieg zamknięty wcale, dopiero jak zacznie padać, to wyłącza obieg zamknięty. Tak działa mój egzemplarz, a przyjrzałem się temu bardzo dokładnie, bo jak już pisałem, jeżdżę 90% czasu na zamkniętym. W wakacje nawet jak robił po kilkaset km to nie wyłączał się bo nie padało.
Dla tego jeśli ktoś ma jakieś informacje na papierze jak działa ten układ to chętnie poczytam
Pozdrawiam
I jak tam wyrwał ktoś jakieś cudeńka?
Opis wprawdzie z Bravo ale system ten sam
ODPAROWANIE/ODMROŻENIE
SZYBKIE SZYB PRZEDNICH
(funkcja MAX-DEF)
Nacisnąć przycisk -aby uaktywnić automatycznie,
w trybie określonym czasem,
wszystkie funkcje konieczne dla odparowania/
odmrożenia szybkiego szyby przedniej
i szyb przednich bocznych.
Funkcjami są:
â włączenie sprężarki klimatyzacji (przy
temperaturze zewnętrznej wyższej od
4°C);
â wyłączenie, jeżeli poprzednio była
włączona recyrkulacji powietrza wewnętrznego
(dioda w przycisku T
zgaszona);
â włączenie ogrzewania szyby tylnej
(dioda w przycisku - świeci się)
i ogrzewania lusterek wstecznych
zewnętrznych;
â ustawienie maksymalnej temperatury
powietrza;
â sterowanie natężeniem wylotu powietrza;
ODPAROWANIE/ODMRAŻANIE
TYLNEJ SZYBY OGRZEWANEJ
I LUSTEREK WSTECZNYCH
ZEWNĘTRZNYCH
Nacisnąć przycisk ( aby uaktywnić tę
funkcję: uaktywnienie funkcji sygnalizowane
jest zapaleniem diody w tym przycisku.
Funkcja sterowana jest czasem i wyłącza
się automatycznie po 20 minutach. Aby
wyłączyć wcześniej ta funkcję nacisnąć ponownie
przycisk(.
OSTRZEŻENIE Nie naklejać naklejek samoprzylepnych
na wewnętrzną część szyby
tylnej w pobliżu przewodów ogrzewających,
aby uniknąć ich uszkodzenia.
OSTRZEŻENIE Aby uzyskać wlot powietrza
zewnętrznego nacisnąć przycisk T
(w tym przypadku dioda w przycisku
zgaśnie).
AKTYWACJA RECYRKULACJI
POWIETRZA WEWNĘTRZNEGO
I URUCHOMIENIE FUNKCJI AQS
(Air Quality System)
Nacisnąć przycisk T.
Recyrkulacja powietrza wewnętrznego
uruchamia się zgodnie z trzema możliwymi
trybami funkcjonowania:
â kontrola automatyczna, sygnalizowana
napisem AQS na wyświetlaczu i diodą
led w przycisku Tzgaszoną;
â wyłączenie wymuszone (recyrkulacja
powietrza wewnętrznego zawsze wyłączona
przy wlocie powietrza zewnętrznego),
sygnalizowane diodą led
w przycisku Tzgaszoną;
â włączenie wymuszone (recyrkulacja
powietrza wewnętrznego zawsze włączona)
sygnalizowane diodą w przycisku
Tświecącą się.
Po naciśnięciu przycisku OFF, klimatyzacja
uaktywnia automatycznie recyrkulację powietrza
wewnętrznego (dioda w przycisku
Tświeci się). Po naciśnięciu przycisku
Tmożliwe jest uaktywnienie recyrkulacji
powietrza wewnętrznego (dioda
w przycisku zgaszona) i odwrotnie.
Przy przycisku OFF naciśniętym (dioda
w przycisku zapalona), nie jest możliwe
uaktywnienie funkcji AQS (Air Quality
System).
OSTRZEŻENIE Recyrkulacja powietrza
wewnętrznego umożliwia w zależności
od wybranego trybu funkcjonowania
(âogrzewanieâ lub âchłodzenieâ), szybsze
osiągnięcie wymaganych warunków. Nie
zaleca się jednak włączać recyrkulacji powietrza
wewnętrznego w zimne/deszczowe
dni, aby uniknąć możliwości zaparowania
szyb, przede wszystkim, gdy nie jest
włączona klimatyzacja. Zaleca się włączać
recyrkulację powietrza wewnętrznego, gdy
samochód jedzie w kolumnie lub w tunelu,
aby uniknąć dopływu zanieczyszczonego
powietrza zewnętrznego. Unikać przede
wszystkim dłuższego używania tej funkcji,
szczególnie gdy w samochodzie znajduje
się kilka osób, aby uniknąć możliwości zaparowania
szyb.
Uaktywnienie funkcji AQS
(Air Quality System)
Funkcja AQS (napis AQS na wyświetlaczu)
uaktywnia automatycznie recyrkulację powietrza
wewnętrznego w przypadku, gdy
powietrze zewnętrzne jest zanieczyszczone
(na przykład podczas jazdy w korkach
lub podczas przejeżdżania tuneli).
OSTRZEŻENIE Przy funkcji AQS aktywnej,
po około kolejnych 15 minutach z włączoną
recyrkulacją powietrza wewnętrznego,
aby umożliwić wymianę powietrza
w kabinie, klimatyzacja uruchamia, przez
około 1 minutę, wlot powietrza zewnętrznego,
niezależnie od stopnia zanieczyszczenia
powietrza zewnętrznego
Bardzo dzięuję koledze za instrukcję, ale w Tipo nie mamy chyba funkcji AQS. natomiast moje spostrzeżenie mówi, że :
I w tym wariancie przy kilkukrotnym włączeniu wycieraczek wyłącza się funkcja automatycznie. Obstawiam więc, że jest jakoś sprzężona z czujnikiem deszczu. (wersja z auto klimą i czujnikiem deszczu).
Pytanie, czy w tipo z automatyczną klimatyzacją ale bez czujnika deszczu też tak się samoistnie wyłącza? czy to sprzężone z wycieraczkami jest może?
pozdrawiam
Nie mamy , nie mamy też czujnika wilgotności/zaparowania , ani czujnika jakości powietrza. Wtedy na przycisku obiegu jest funkcja AUTO , mam tak w alfie. Włącznik działa w 3 trybach : auto , włączony obieg , wyłączony obieg.
Nie jest , wczoraj specjalnie testowałem cały dzień , a w W-wie padało nieźle. Mam czujnik deszczu i niezależnie od ustawienia jego czułości , jak włączę obieg zamknięty mogę zaparować samochód jak saunę turecką.
Przy climatroniku , obieg wyłączy się automatycznie przy włączeniu przycisku nawiewu góra/szyba lub przycisku szyba/max def.
Chcesz powiedzieć, że jesteś szeryfem lewego pasa?
Ludzie nie róbmy śmietnika to jest temat o noc cudów a nie klimatyzacji, ogarnijcie się trochę .
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM