Mam tak samo jak pisze mrx30. Wciskając hamulec przy naciśniętym pedale gazu auto przestaje jechać. Objaw taki jak po puszczeniu pedału pedału gazu podczas jazdy. auto zaczyna reagować ponownie na gaz po jego odpuszczeniu albo wciśnięciu do dechy. Czekanie na reakcję bez zmiany położenia pedału gazu nic nie daje..... aż do zatrzymania auta.
Po co w zwykłym wozidle jednocześnie naciskać hamulec i gaz? Macie jakieś racjonalne uzasadnienie? Pomijam już fakt, że przynajmniej w moim przypadku lewa noga jest dostosowana tylko do naciskania sprzęgła, co w przypadku naciśnięcia nią hamulca byłoby zapewne depnięcie do "podłogi".
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Odpowiem, zabezpieczenie przed zacięciem się pedału gazu. Jeżeli naciskasz hamulec, a gaz też jest "wciśnięty", to w normalnym przypadku coś jest nie tak, a historycznie znajdziesz w innych autach tego typu awarie. Zapewne w ECU zostaje zapamiętana w błędach ta sytuacja.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 29-03-2019 o 09:29
Potwierdzam, jednak nie znika odcięcie. Po prostu auto się praktycznie zatrzyma. puszczenie gazu i wciśnięcie ponowne resetuje problem.
Pozdrawiam
aż dziw że tego nie nazwali APP (accelerometer pedal perotection) albo jakoś podobnie. I nie piszą o tym w folderach .
Swoją drogą a propos innowacyjnych i dziwnie nazywających się technologii - czy w Tipo jest montowany ten bajer który automatycznie uruchamia światła awaryjne podczas ostrego hamowania, aby ostrzec osoby jadące za nami? Nie mam instrukcji przy sobie, ale pamiętam że jak czytałem ją na początku to coś tam było o wspomagaczach hamowania i myślałem że to mam, ale do dzisiaj nie udało mi się ani razu zauważyć działania tego typu systemu. A może jeszcze nie przerobiłem PRAWDZIWIE awaryjnego hamowania. Albo po prostu nie zauważyłem tego migania w kabinie.
Teraz za póżna pora roku jest, ale można to było sprawdzić w zimie na śliskiej drodze. Depnąć w bezpiecznym miejscu na pustej drodze szerokiej przy "V" ok 60km/h i można sprawdzić czy taki bajer jest. U mnie w hyundaiu jest i właśnie w taki sposób sprawdzałem to ustrojstwo- i działa. Po ruszeniu i kontynuacji dalszej jazdy samo się "to" wyłączy. Albo można wyłączyć osobiści przyciskiem awaryjnych.....
Ja ostatnio prawie wjechałem w dupe gościowi przede mną bo sie nagle zatrzymali przed pasami. Hampel w podłogę.... nic takiego się nie włączyło, a zatrzymałem sie centymetry z kilkudziesięciu na godzinę.
Więc opcje są dwie. Albo w Tipo nie ma tego systemu, albo nie daje on żadnych oznak w środku kabiny? A kierunkowskazy migają*"same sobie" z tyłu? Ewentualnie jeszcze nie zdarzyła się nam prawdziwie awaryjna sytuacja i nie mieliśmy okazji tego doświadczyć.
Choć dziwne mi się to wydaje, żeby z tyłu kierunkowskaz sygnalizował, a na wskaźniku między licznikami cisza.
Skoro ABS nie wywołał "reakcji" kierunkowskazów...
acale abs nie musi wywołać rekcji kierunków i odwrotnie nagłe hamowanie bez zadziałania abs może powodować włączenie ostrzegania. mi sie chyba włączyło kiedyś ale może mylę auta. w mito było na pewno. uklad mierzy szybkość narastania ciśnienia w układzie hamulcowym.
Przypadkowo ostatnio sprawdzilem. Na pustej drodze chcialem sprawdzic sile hamowania w tipo. Depnalem jak przy awaryjnym hamowaniu i auto zdusilo bardziej niz zwykle a awaryjne mrugnęły szybko dwa lub trzy krotnie. Jest cos takiego w instrukcji jako wsparcie dla nagłego hamowania, uklad hamulcowy pompuje na maksa (chyba panic brake asist) nie jest natomiast nic o kierunkach napisane ale u mnie takie cos sie zadziało. Bylo sucho na letnich kapciach i bez ABSu zatrzymalo sie bez problemu.
U mnie też się dwa razy włączyły kierunkowskazy przy gwałtownym hamowaniu. Nie liczyłem ile razy migały bo myślałem o czymś zupełnie innym, ale kontrolki kierunkowskazów migały.
Próbowałem u siebie, z prędkości 60km/h 4 bieg wcisnąłem pedał do oporu i zatrzymałem się aż silnik zgasl ABS zaczął działać. Nie zauważyłem żeby kierunki zaczęły mrugać. Zrobiłem podobny test z tymże wcześniej wcisnąłem sprzęgło i to samo nic nie mrugało. Oba testy wykonane z wyłączonym S&S, raczej on nic nie ma do rzeczy. Znalazłem informacje że jest to system ESS bazując na ofertach sprzedaży roczników 2018 na allegro. W prospektach roczników 2017 i 2018 Tipo SW nie znalazłem żadnej wzmianki o tym systemie ani że jest w standardzie jak i również za dopłatą w pakietach.
Ostatnio edytowane przez steyr ; 29-03-2019 o 17:07