Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
Like Tree4lubi to!

Temat: Na co warto zamienić Tipo  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017

    Na co warto zamienić Tipo

    Nowy wątek gdyby ktoś rozważał zamianę swojego grzechotnika na inne auto. Co warto wziąć pod uwagę, jakie modele, jakie funkcje itp.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dobrze jakby admin przeniósł tu początek tej dyskusji
    https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/c.../18#post432331



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Do tej powyzszej dyskusji dodam jeszcze o puretechu (i zachecam wszystkich aby wrzucali tu fejkowe rozwiązania techniczne zmniejszające trwałość potencjalnego auta do zakupu):
    Jak wiadomo w puretechu (który może się znaleźć też w fiatach) problemem jest mokry pasek rozrządu pracujący w oleju i jego elementy wskutek rozpuszczenia czy tez mechanicznego zużycia trafiają do oleju utrudniając lub uniemożliwiając prawidłowe smarowanie. Konsekwencje zą wiadome: szybkie zużycia albo śmierć silnika. Ale jest też inny problem: pierścienie tłokowe. Są one bardzo cienkie i mają tendencję do zapiekania się w tłoku i silnik upala duże ilości oleju(i to z innego powodu niż luźne pasowanie jakie mamy w fiatowskich starjetach). I tak na ten przyklad w tjecie (i tak samo np. w obecnym 1.5 toyoty) mamy grubosci pierscieni (od gory tloka) 1.2, 1.2, 2 mm a w puretechu 1,1.2, 1.5. Wszystko po to żeby palił mniej paliwa (reszte uzupelnia paląc olej
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 19-06-2023 o 00:20

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    W nowym Jeepie Avenger już Puretech jest.
    I z lektury forum Peugeota i Autokącika potwierdzam,że Puretech to syf jakich mało.
    Ostatnio edytowane przez ochkarol ; 19-06-2023 o 06:46

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,917
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Stara maksyma coraz bardziej aktualna...Nie kupuje się aut na "F", czyli...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Stara maksyma coraz bardziej aktualna...Nie kupuje się aut na "F", czyli...
    Dlatego Grande Punto nie wymieniam na nowe 500X/Renegade, tylko Seata, o którym wcześniej wspominałem, od wczoraj nim śmigam - mam nadzieję, że silnik nie rozczaruje. Z fajniejszych bajerów jest Webasto sterowane z pilota, czy apki - w funkcji grzania/przewietrzania. Ogólnie jak na razie pozytywnie, funkcje Live śmigają, można przedłużać, a nie jak w Uconnect po 5 latach kop w dupę, bezprzewodowe AA śmiga dość fajnie.

    Ps. GP coś wyczuło i wczoraj walnęło focha, wysiadł wentylator nawiewu, standard w automatycznej klimie, co jakieś 6 lat - będę wkręcał 4, tylko czekam na przesyłkę.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 20-06-2023 o 12:16

  7. #6
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A jak asystent jazdy w korku? Bo jak czytałem kiedyś (ale pobieznie więc mogę się mylić) to działał w VW od 30 km/h a to nie bardzo spełnia definicje jazdy w korku (akurat dla mnie to kluczowa sprawa jak juz się bawię w zmianę auta).
    A to webasto to "prawdziwe" webasto spalinowe czy elektryczne?
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 20-06-2023 o 13:24

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A jak asystent jazdy w korku?
    Jeszcze nie sprawdzałem.


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A to webasto to "prawdziwe" webasto spalinowe czy elektryczne?
    Prawdziwe spalinowe firmy Webasto, w zimę dogrzewa też silnik. Paliwo oczywiście bierze ze zbiornika.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    51
    Postów
    735
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Nowy wątek gdyby ktoś rozważał zamianę swojego grzechotnika na inne auto. Co warto wziąć pod uwagę, jakie modele, jakie funkcje itp.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dobrze jakby admin przeniósł tu początek tej dyskusji
    https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/c.../18#post432331


    jako ze jestem fanem aut względnie budżetowych pewnie bylaby to dacia - moze jogger.
    Nie mam wielkich wymagan. Ma byc klima, podlokietnik, tempomat i radio z USB
    Braval i zbychbor lubią to.
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  10. #9
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Jeżeli ktoś nie ma własnego miejsca do ładowania elektryka, to radzę wybrać coś z marek, którym będzie wolno produkować spalinowe również po 2035 r., np. Bugatti, Ferrari, Lamborghini. Moim zdaniem warto
    Qvadrat i nightingale79 lubią to.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    51
    Postów
    735
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Jeżeli ktoś nie ma własnego miejsca do ładowania elektryka, to radzę wybrać coś z marek, którym będzie wolno produkować spalinowe również po 2035 r., np. Bugatti, Ferrari, Lamborghini. Moim zdaniem warto
    spokojnie, TEn zakaz pierdyknie. W koncu musi. Jest tez opcja ze nas z unii wypierdzielą i bedziemy jezdzic chinczykami. I sugeruję sie z nich nie smiac bo chinskie auta są coraz lepsze.
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  12. #11
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Ja już 6 rok jeżdżę bez grzebania w klimie.
    Chłodzi to na wuj to ruszać.
    Tylko raz w roku wymiana filtra PP i wypsikanie środka na parownik.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No na razie stanęło na yarisie w hybrydzie.Ciekaw jestem tego rozwiązania na co dzień bo na jeździe próbnej podobało mi sie to bardzo-taka troche nowa jakość (jak dla mnie od zawsze jeżdżącego spaliniakiem w manualu) w posługiwaniu się autem. A szedłem z twardym postanowieniem kupienia jedynie słusznej wersji spalinowej. Jedynie się zastanawiam czy nie czekać na facelift (chyba będę miał jeszczę opcje zmiany zamówienia)bo kilka zmian dochodzi m in mocniejszy napęd. 116 KM jest bardzo żwawe zwłaszcza tak 0-60kmh za sprawą elektrycznego wspomagania, do setki porównywalna z tjetem (9,7 s). Włożenie tam 130 KM sprawia że ten melex będzie wgl wyjadaczem na mieście a nawet poza nim (9,0 s). No ale cięższy pali trochę więcej
    Pytanie ile trzeba dołożyc cebulionów.
    Oprócz oczywistych zalet jazdy na prądzie (np. korki, parkingi, manewrowanie)podoba mi się tez idea elektrycznej klimy która jest bezstratnie regulowana a nie że sprężarka napierdziela cały czas a mikser tylko dokłada gorącego powietrza. Odpada tu mój kolejny wróg-przesuszone powietrze w kabinie.
    Brak pasków (rozrządu bo jest łańcuch, osprzetu) przekładnia prosta w zasadzie niezniszczalna a zarazem genialna:
    https://www.youtube.com/watch?v=PEJnnZhOaGI,
    lepiej pokazane tu https://youtu.be/O61WihMRdjM
    Brak dwumasy, wtrysku bezpośredniego, sprzęgła (czasem wielotarczowego jak np. w dwusprzęgłówkach). Skomplikowane sterowanie realizowane elektroniką ale to się raczej nie psuje. Brzmi to obiecująco no ale zobaczymy. No i oczywiście to są zalety dla klienta takiego jak ja który kupuje auto na dłużej, jak ktoś bierze w leasing a za chwile zmienia to mu to zwisa czy jest trwałe. Itrzeba się nauczyc tym jeździć bo silnik spalinowy żyje swoim życiem i jak pokazano w drugim linku pracuje sobie w obszarze największej sprawnosci cieplnej a nie ściśle pod dyktando pedału gazu

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    Jest tez opcja ze nas z unii wypierdzielą i bedziemy jezdzic chinczykami. I sugeruję sie z nich nie smiac bo chinskie auta są coraz lepsze.
    Albo Ładą, jak kogoś bedzie stać wgl na samochód. Brexit pokazał że unia może nie jest idealna ale bycie poza, to w naszym przypadku gwóźdż do trumny
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 21-06-2023 o 16:01

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2017
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    45
    Postów
    436
    Auto
    fiat tipo 1.4 16v 95 km
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No na razie stanęło na yarisie w hybrydzie.Ciekaw jestem tego rozwiązania na co dzień bo na jeździe próbnej podobało mi sie to bardzo-taka troche nowa jakość (jak dla mnie od zawsze jeżdżącego spaliniakiem w manualu) w posługiwaniu się autem. A szedłem z twardym postanowieniem kupienia jedynie słusznej wersji spalinowej. Jedynie się zastanawiam czy nie czekać na facelift (chyba będę miał jeszczę opcje zmiany zamówienia)bo kilka zmian dochodzi m in mocniejszy napęd. 116 KM jest bardzo żwawe zwłaszcza tak 0-60kmh za sprawą elektrycznego wspomagania, do setki porównywalna z tjetem (9,7 s). Włożenie tam 130 KM sprawia że ten melex będzie wgl wyjadaczem na mieście a nawet poza nim (9,0 s). No ale cięższy pali trochę więcej
    Pytanie ile trzeba dołożyc cebulionów.
    Oprócz oczywistych zalet jazdy na prądzie (np. korki, parkingi, manewrowanie)podoba mi się tez idea elektrycznej klimy która jest bezstratnie regulowana a nie że sprężarka napierdziela cały czas a mikser tylko dokłada gorącego powietrza. Odpada tu mój kolejny wróg-przesuszone powietrze w kabinie.
    Brak pasków (rozrządu bo jest łańcuch, osprzetu) przekładnia prosta w zasadzie niezniszczalna a zarazem genialna:
    https://www.youtube.com/watch?v=PEJnnZhOaGI,
    lepiej pokazane tu https://youtu.be/O61WihMRdjM
    Brak dwumasy, wtrysku bezpośredniego, sprzęgła (czasem wielotarczowego jak np. w dwusprzęgłówkach). Skomplikowane sterowanie realizowane elektroniką ale to się raczej nie psuje. Brzmi to obiecująco no ale zobaczymy. No i oczywiście to są zalety dla klienta takiego jak ja który kupuje auto na dłużej, jak ktoś bierze w leasing a za chwile zmienia to mu to zwisa czy jest trwałe. Itrzeba się nauczyc tym jeździć bo silnik spalinowy żyje swoim życiem i jak pokazano w drugim linku pracuje sobie w obszarze największej sprawnosci cieplnej a nie ściśle pod dyktando pedału gazu

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


    Albo Ładą, jak kogoś bedzie stać wgl na samochód. Brexit pokazał że unia może nie jest idealna ale bycie poza, to w naszym przypadku gwóźdż do trumny
    No nie wiem niva też chyba koło 100 tyś kosztuje.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    51
    Postów
    735
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał bartusssp Zobacz post
    No nie wiem niva też chyba koło 100 tyś kosztuje.
    ale niva to zabytek

    Vestę widziałeś?

    1507110981_img_8176.jpg
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  16. #15
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Niva to auto z cyklu suzuki jimny. Nie bardzo warte tych pieniędzy ale ma swoich fanów.

    No to jeszcze info ze świata toyoty (może się komuś przyda kiedyś przy podejmowaniu decyzji przy zmianie auta): tak jak my mamy FES lub AlfaOBD tak dla toyoty jest soft pod tytułem Techstream. I zapewnia on podobną funkcjonalność: można odczytywać parametry, zmieniać konfigurację auta, włączać opcje itp. Dla mnie to bardzo dobra wiadomość bo po gwarancji unikam serwisów jak diabeł święconej wody i możliwość samodiagnostyki jest dla mnie ważna (chociaż Ziętarski mówił że nic się nie psuje ale lepiej mieć taka opcję)
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-06-2023 o 09:36


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czy warto nowego Fiata Tipo?
    Napisany przez Torcek99 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 215
    Ostatni post: 26-02-2022, 16:00
  2. Tipo 1.6 110km e-torq czy warto
    Napisany przez Stokrotek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-09-2021, 01:45
  3. Tipo 2017 1.4 120KM LOUNGE SW - czy warto ?
    Napisany przez motedus na forum Tipo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 16-07-2018, 09:05
  4. TIPO system S&S czy warto włączyć/używać?
    Napisany przez Nawaroni na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-11-2017, 14:32
  5. Tipo Sedan ze stocka, czy warto.
    Napisany przez adames na forum Tipo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 14-09-2017, 21:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl