Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 13 z 28 PierwszyPierwszy ... 3111213141523 ... OstatniOstatni
Posty od 181 do 195 z 417
Like Tree97lubi to!

Temat: Kto zrobił najwięcej kkm swoim Tipo?  

  1. #181
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał mfighter Zobacz post
    za każdym razem tłumaczenie, że przy gazie płyn chłodniczy może znikać
    O kurw. Najpierw olej. Teraz płyn Grubo grubo

    "A nie mówiłem?"



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #182
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    O kurw. Najpierw olej. Teraz płyn Grubo grubo

    "A nie mówiłem?"
    W Dacii to byłoby nie do pomyślenia :-D
    Sorry, nie mogłem się powstrzymać Aczkolwiek fakt, że ta teoria o "znikaniu" płynu to jakaś totalna bzdura. Czarna dziura czy co?
    Ostatnio edytowane przez kjk ; 31-03-2018 o 23:52

  4. #183
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,003
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Ale o znikaniu płynu chłodniczego przy LPG jest dużo o tym w necie.
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  5. #184
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Ale raczej dlatego ze LPG wpina sie do układu chlodzenia i przez ta ingerencje nie trudno jest o jakis wyciek

  6. #185
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał mfighter Zobacz post
    aaa i zapomniałbym przy 65k wymieniałem chłodnice bo tipo jadł płyn chłodniczy.
    Zgłaszane z 5 razy w aso - za każdym razem tłumaczenie, że przy gazie płyn chłodniczy może znikać.
    Jak zaczął znikać w tempie 0,5l/1000 km pojechałem do aso po raz kolejny - znaleźli przyczynę - niesprawna chłodnica.
    Jako ciekawostkę dodam, że gaz miałem ustawiony na temperaturę 25 stopnii - czyli włączał się na całkowicie zimnym silniku - serdecznie polecam ASO z Rzeszowa - na 100% silnik pożyje setki tysięcy km dzięki temu rozwiązaniu - człowiek serwisuje w aso żeby mieć spokój a potem takie kwiatki wychodzą.
    a moze sam prosiłeś ASO, zeby się szybciej na gaz przełączał bo np robisz duzo krótkich odcinków? Patrzyłem na net i minimum to 35-50 stopni ale jak się robi za zimno to przełącza z powrotem na benzynę w takich instalacjach robionych pod niskie przebiegi w zimie (jak komuś zalezy na małym zuzyciu benzyny). Czy instalacja Tartarini tez Cię przełaczała po chwili na benzynę przy mrozach czy nie ma takiej opcji? (na forach lpg raczej nie piszą o Tartarini a o tych popularnych w PL) Widziałem tez o 25-30 stopniach ale to ryzykanci i z przełączaniem wstecznym (moze Ci się coś przymroziło i po naprawie podnieśli i będzie juz OK)

  7. #186
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    1,945
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    a moze sam prosiłeś ASO, zeby się szybciej na gaz przełączał bo np robisz duzo krótkich odcinków? Patrzyłem na net i minimum to 35-50 stopni ale jak się robi za zimno to przełącza z powrotem na benzynę w takich instalacjach robionych pod niskie przebiegi w zimie (jak komuś zalezy na małym zuzyciu benzyny). Czy instalacja Tartarini tez Cię przełaczała po chwili na benzynę przy mrozach czy nie ma takiej opcji? (na forach lpg raczej nie piszą o Tartarini a o tych popularnych w PL) Widziałem tez o 25-30 stopniach ale to ryzykanci i z przełączaniem wstecznym (moze Ci się coś przymroziło i po naprawie podnieśli i będzie juz OK)
    Nie zrozumiales ironii mfightera.

  8. #187
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Fabryczna instalka przelacza sie w bardzo roznym zakresie temperatur plynu. I jeszcze przelaczenie jest dwufazowe najpierw slychac elektrozawor i dalej jedzie na benzynie (nawet z kilka minut) a potem dopiero przelacza sie ostatecznie. Przelaczanie sie tylko na podstawie tylko jednego odczytu temperatury to chyba tez najlatwiejsza proteza. Aczkolwiek w mito mam na 25 stopni i z powodzeniem dziala ale w najgorsze mrozy przelaczam recznie.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 01-04-2018 o 12:54

  9. #188
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    Nie zrozumiales ironii mfightera.
    Ze niby poleca? Nie wiem jak tego mozna nie zrozumieć ale jedno nie wyklucza drugiego. Nie jest powiedziane, ze przed usterką ktoś się interesował jakie temperatury są bezpieczne, nie kazdy czyta LPG forum, nie przesadzajmy, moze poczytał o tym dopiero jak coś się działo. Istnieje taka mozliwość, ze ktoś chciał przyoszczędzić i prosił sam gazownika o szybkie przełaczanie bo małe przebiegi lub ubogą mieszankę bo się nie znał a słyszał o duzych oszczędnościach - w takim wypadku gazownik powinien co najmniej poinformować o potencjalnych zagrozeniach lub nawet odmówić, choć moze stracić klienta. Mozliwa jest tez taka sytuacja, ze się ktoś zna ale wie, ze będzie za 50kkm auto sprzedawał i tak - co zaoszczędzi to jego jak jest z etyką na bakier a niech remonty robi nowy właściciel.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Fabryczna instalka przelacza sie w bardzo roznym zakresie temperatur plynu. I jeszcze przelaczenie jest dwufazowe najpierw slychac elektrozawor i dalej jedzie na benzynie (nawet z kilka minut) a potem dopiero przelacza sie ostatecznie. Przelaczanie sie tylko na podstawie tylko jednego odczytu temperatury to chyba tez najlatwiejsza proteza. Aczkolwiek w mito mam na 25 stopni i z powodzeniem dziala ale w najgorsze mrozy przelaczam recznie.
    Mi się wydaje, ze te instalacje Tartarini to juz nie to co u taty sprzed 25 lat, gdzie przełączenie było ręczne lub po przegazowaniu i nie wracało na benzynę tylko gasło jak coś nie stykało. Pewnie to nie wina instalacji tylko kolega miał pecha z chłodnicą (nie sądzę, zeby zmroziło i pekniecie się zrobilo bo pewnie wracało do benzyny szybko samo - wszystko teraz automatyczne i przemyślne a gazownikom z ASO na pewno się nie chce nic zmieniać/dostrajać jak map nawet nie chcą porządnych zrobić). Jak chcemy kontynuować śledztwo to by trzeba zapytać czy pamięta o jakiej porze roku były duze ubytki (czy w okresie pierwszych przymrozkow czy np w lecie - wtedy to na pewno nie będzie powiązane).


    EDIT:
    jeszcze o jednym pomyślałem - a co jak dają te same ustawienia na PL co na Włochy lub Turcję? (jak gotowe mapy nawet wgrywają to kto wie a chyba nie wierzycie, ze w kazdym ASO zmieniają temp pod polskie zimy?) Oczywiście nie oceniam nikogo z góry - w ASO tez mogą śpece pracować ale jak ja bym był mechanikiem i bym się w miarę nauczył w ASO fachu to bym własny warsztat otworzył bo kasa inna a jak juz coś umiem to mogę brać odpowiedzialność i jest szansa, ze mnie polecą jak coś dobrze zrobię, więc i klienci w końcu będą. Nigdy jeszcze do ASO auta nie wiozłem ale popatrzę na przeglądzie jaki jest średni wiek mechaników z ciekawości (czy nie sami młodzi).
    Ostatnio edytowane przez TipoSedan ; 01-04-2018 o 13:19

  10. #189
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Tartarini przełacza sie po osiagnieciu odpowiedniej temp plynu chlodzacego i odpowiednich obrotow. Nawet jesli auto cieple a obroty sa jałowe samo się nie przelaczy. Po zaleceniach Fiata o dotrysku przelacza sie nie pamietam dokladnie ale cos w granicy 45-50 st

  11. #190
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    t-jet przelaczyl mi sie najnizej przy mniej niz 30 a najwiecej przy ponad 60.

  12. #191
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Ciekawi mnie co w fabrycznej instalacji faktycznie determinuje moment przełączenia... od jakich parametrów to zależy?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  13. #192
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Sam sie zastanawiam bo nie widze prostego przełożenia z temperatury zewnętrznej. Może sama temp. gazu ale nie wiem.

  14. #193
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Pewnie tak jak w każdej instalacji przełączanie na lpg zależy od temp reduktora i dodatkowo w niektórych temp gazu. Do tego oczywiście obroty. Powrót na benzynę następuje kiedy temp gazu jest zbyt Moskal lub ciśnienie zbyt niskie. Każde auto powinno być skrojone indywidualnie najlepiej na sondę afr

  15. #194
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Tartarini przełacza sie po osiagnieciu odpowiedniej temp plynu chlodzacego i odpowiednich obrotow. Nawet jesli auto cieple a obroty sa jałowe samo się nie przelaczy. Po zaleceniach Fiata o dotrysku przelacza sie nie pamietam dokladnie ale cos w granicy 45-50 st
    Nieprawda. Mój odpala na LPG jak jest nagrzany. Np idę do sklepu, wracam po 1h. Przekręcam kluczyk, dioda niebieska (nie mruga), zawory się otwierają i odpala na LPG. Ale Ja mam tą wyjątkową mapę.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

  16. #195
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    U mnie zawsze odpala na Pb, nawet jak nagrzany to tak odpala a tylko jak samochod sie ruszy to przełacza. Wiem ze ma mozliwosc taką ta instalka Evo01 ale w sumie ja wole jak tak jest ustawione


 
Strona 13 z 28 PierwszyPierwszy ... 3111213141523 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Co dziś zrobiłem dla swojego Tipo ?
    Napisany przez bibi na forum Tipo
    Odpowiedzi: 4379
    Ostatni post: 13-11-2024, 11:09
  2. Co dziś zrobiłeś w swoim aucie?
    Napisany przez rajtkezjusz na forum 500X
    Odpowiedzi: 379
    Ostatni post: 07-11-2024, 10:11
  3. Fiaty, które chciałbyś mieć w swoim garażu
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-02-2013, 07:46
  4. Czy jesteśmy wierni swoim autom?
    Napisany przez ciril na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-07-2012, 09:09
  5. Co dziś zrobiłem/am w /z swoim autem.
    Napisany przez Ali na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-03-2011, 12:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531kto-zrobil-najwiecej-kkm-swoim-tipo-358802

fiat tipo po duzym przebirgufiat tipo 1.4 95 km 180 tys przebieguhttps:fiatklubpolska.pltipo-531kto-zrobil-najwiecej-kkm-swoim-tipo-35880

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl