Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 26 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 381
Like Tree74lubi to!

Temat: Konkurencja Tipo - co braliscie pod uwage  

  1. #61
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał mariotd Zobacz post
    Dlatego ostateczną ostatecznością jako alternatywa dla auta z LPG jest... Hybryda. Co prawda, porównując ceny mówimy tutaj już o używanym samochodzie, choć za ok. 60 tyś można dostać 2 letnią Toyotę Auris TS w hybrydzie z przebiegiem do 100 tyś km. Może i robię już konkretniejszy przebieg roczny autem, ale praktycznie 60-70% przebiegu to miasto.. Na trasie też jeżdżę przepisowo, raczej max. 120km/h z ewentualnym przyspieszeniem do wyprzedzania.
    Kolega ostatnio kupił właśnie hybrydę Auris za 90tys (utargował 6k) i nawet ok autko. Jak masz w przyszłości zamiar jezdzić więcej po mieście to ja bym to brał ale na trasie mówi, ze pali jak benzyna (policz na oko jak te procenty miasto/trasa będą wyglądały przez następne 10 lat bo juz teraz hybryda moze się bardziej opłacić). Na gaz bym raczej nie przerabiał albo najpierw poczytał fora po 1-2 latach jazdy czy ten silnik bezawaryjnie chodzi na LPG i koniecznie z jakim zestawem (bo gazownik oczywiście powie "bez problemu" ale wiadomo jak to potem będzie). Jak masz tego Aurisa od rodziny czy przyjaciela (albo innego pewniaka) to ja bym to brał nawet jak troszkę więcej będzie kosztować bo np. fajnie sam parkuje i ogólnie spoko autko jak po mieście głównie jazda.
    Jak chcesz jeszcze taniej na miasto to ja na Kraków mam rower i motorek bo stanie w korku mnie męczy i lubię mieć przyjemność podczas jazdy do pracy, przebijam się przez korki tylko jak rodzinę trzeba dostarczyć gdzieś i tak mało km autem robię, ze nie wiem czy w ogóle LPG wstawię a pod to silnik kupowałem
    Ostatnio edytowane przez TipoSedan ; 16-12-2017 o 11:34



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2012
    Skąd
    ruda sl
    Wiek
    37
    Postów
    45
    Auto
    panda 1.1
    marx30 9L to bardzo dobry wynik. Zastanawiam się bo niektórzy pisali o spalaniu 13-15L i problemach z regulacją instalacji przez ASO.

  4. #63
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Co do dylematu kolegi mariotd - Fiat czy Toyota ? Wiem jedno : gdybym miał przeznaczyć 70 tyś. na auto to wybrałbym Toyotę . Jeździłem służbowo kilkoma Yaris i Auris , nie do zdarcia i oszczędne . Niska utrata wartości . Dla mnie nie ma tematu .... .
    marnyd4d lubi to.
    FIAT TIPO 1,4 95KM w kolorze włoskich lodów Gelato

  5. #64
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    10
    Auto
    Mitsubishi Lancer 2.0
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał slawcio74 Zobacz post
    Co do dylematu kolegi mariotd - Fiat czy Toyota ? Wiem jedno : gdybym miał przeznaczyć 70 tyś. na auto to wybrałbym Toyotę . Jeździłem służbowo kilkoma Yaris i Auris , nie do zdarcia i oszczędne . Niska utrata wartości . Dla mnie nie ma tematu .... .
    Mówisz 70 tyś... ostatnio nawet nachodzi mnie porownanie nowego Tipo SW golas 95KM do np. dwuletniej Auris TS 1.6. Cenowo wychodzi podobnie, spokojnie można znaleźć autko z przebiegiem do 100tys km. Do tego gaz i wjo. Zawsze mozna też poszukać 3-4 letniej hybrydy, choć tutaj już trzeba wiedzieć co się kupuje.

  6. #65
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nowe to nowe a uzywane to uzywane. Nigdy nie wiesz co kupujesz. Kwestia szczescia bo uczciwych ludzi sprzedajacych auto po 2 latach jest tyle co ludzi na ksiezycu. No chyba ze ktos wierzy w te bajki o niemcu co plakal jezdzeniu do kosciola itp.

  7. #66
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Nowe to nowe a uzywane to uzywane. Nigdy nie wiesz co kupujesz. Kwestia szczescia bo uczciwych ludzi sprzedajacych auto po 2 latach jest tyle co ludzi na ksiezycu. No chyba ze ktos wierzy w te bajki o niemcu co plakal jezdzeniu do kosciola itp.
    Dokładnie. Nie ma co porównywać nowego do używanego. Równie dobrze może zamiast 2 letnie kupić 4 letnie do 100km przebiegu...

  8. #67
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Ostatnio widzialem w Zakupie Kontrolowanym taka Toyote Autis benzyna 1.6 kilkuletnia sprowadzona z Niemiec, przebieg 22 tyś km sam Kornacki powiedzial ze takie rzeczy to juz przesada i spokojnie 100 tys brakuje w przebiegu

  9. #68
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Na wyprzedaży rocznika pojawiły się Reanult Megane za niewiele powyżej 50kzł - wygląda to dość ciekawie, np.: https://www.otomoto.pl/oferta/renaul...-ID6yWZqH.html

  10. #69
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    10
    Auto
    Mitsubishi Lancer 2.0
    Rocznik
    2003
    Wracając do porównania Tipo SW LPG vs Auris TS LPG udało mi się stworzyć takie porównanie:

    LICZENIE.jpg

    Do porównania wziąłem pod uwagę:
    1) montaż instalacji LPG po zakupie we własnym zakresie za ok. 3000 zł
    2) zakup nowego Tipo SW w wersji 1.4jet oraz 1.4 tjet
    3) zakup Auris TS używanego przedlift (przyjąłem średni rocznik 2014 i przebieg do 100tyś km) w wersji 1.6 oraz hybrydę - oczywiście hybryda bez gazowania
    4) uśrednione ubezpieczenie OC+AC dla każdego wariantu (wg porównywarki)
    5) kilka wersji przebiegów rocznych
    6) dla punktu odniesienia wszystkie parametry dla mojego obecnego samochodu

    Owszem, każdy będzie widział w tym porównaniu coś innego.. niby Tipo nowe, nieśmigane, pewniejsze. Ale Auris mimo wszystko nadal ma wysokie notowania TUV, do tego bardzo powoli spada jego wartość (3-4 letnie Auris w cenie nowego Tipo).

    Według tego zestawienia o pierwsze miejsce bije się Tipo 1.4 jet z Auris hybrydą. Oczywiście do hybrydy trzeba będzie dołożyć ok 10 tyś więcej. Następnie na podium ląduje Auris 1.6 LPG. Trzeba trochę więcej dołożyć względem Tipo 1.4 jet.

    Kosztowo najgorzej wypada Tipo 1.4 tjet - nawet w porównaniu do mojego auta, choć jakbym dodał kwoty wydane na naprawy za ostatni rok to sytuacja diametralnie by się zmieniła Ale to trzeba przyznać - jest najdroższy i generuje największe koszty, choć osiągi ma wg mnie najlepsze.

    A jaki byłby Wasz wybór? Czy takie podsumowanie jest w miarę rzetelne i realnie przedstawia problem?

    PS. Dane odnośnie średniego spalania zaczerpnięte z serwisu autocentrum, odnośnie Lancera to moje doświadczenia.
    PS2. Do spalania LPG dodałem również spalanie Pb, adekwatne do danego przebiegu miasto/trasa/średnia.
    PS3. Ceny zakupu są uśrednieniem cen z allegro.
    Ostatnio edytowane przez mariotd ; 18-12-2017 o 13:44

  11. #70
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    T-jet zużywa benzyne tylko na rozruch nie powienieneś jej dodawać w cyklu pozamiejskim a i średnio będzie to chyba mniej niz 1 L/100
    Na końcu w koszcie rocznym paliwa uwzględniłeś chyba koszt benzyny a nie LPG. 100 km T-jetem z LPG to poniżej 20 zł/100km czyli 0,2 zł/km.
    Koszt instalacji gazowej fabrycznej to cennikowo 3500 ale przy przeciętnych rabatach można liczyć 3300. podobnie z wolnossakiem.
    Hybryda 1,8 ma 136 KM nie 99

    Nie wiem jak przy używce ale przy nowych wyglada mi to tak:

    Toyota Auris benzyna 132 KM spalanie minimalne* 7,1 l/100km
    Toyota Auris hybryda 135 KM spalanie minimalne* 4,8 l/100 km
    Różnica spalania 2,3 l/100km
    Cena benzyny 4,6 zł/l
    Różnica kosztu paliwa 10,58 zł/100 km

    Koszt zakupu Toyota Auris Hybryda** 95900
    Koszt zakupu Toyota Auris benzyna** 76900
    Różnica kosztów zakupu 19000

    Zwrot różnicy kosztów 179 584 km

    *zgodnie z raportami spalania na autocentrum.pl
    ** zgodnie z ofertami dealerów na otomoto.pl chyba z podobnym wyposazeniem
    Zwrot inwestycji w hybrydę w okolicach 200 kkm podczas gdy dla LPG to jakieś 23-25 kkm. ale może ktos ma inne wyliczenia. Nie wiem jak sprawa trwałości aku w hybrydzie i kosztu wymiany.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Na wyprzedaży rocznika pojawiły się Reanult Megane za niewiele powyżej 50kzł - wygląda to dość ciekawie, np.: https://www.otomoto.pl/oferta/renaul...-ID6yWZqH.html
    Silnik niegazowalny - regulacja luzu na szklankach a jej koszt może dobic do 2 tys. zł. (w najgorzym przypadku 16 szklanek po 50-60 zł + ściąganie rozrządu )
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-12-2017 o 14:19

  12. #71
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    10
    Auto
    Mitsubishi Lancer 2.0
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    T-jet zużywa benzyne tylko na rozruch nie powienieneś jej dodawać w cyklu pozamiejskim a i średnio będzie to chyba mniej niz 1,5 L/100
    Na końcu w koszcie rocznym uwzględniłeś koszt benzyny a nie LPG
    W cyklu pozamiejskim również odpalasz auto i musisz trochę przejechać, zanim się przełączy na LPG Tak jak pisałem, to są moje odczucia z posiadania auta z LPG - tak u mnie wygląda spalanie Pb, podobnie u osób, z którymi porównywałem, zatem zakładam takie same wyniki w pozostałych autach.

    To, co jest w koszcie rocznym pod kosztem przeglądu i ubezpieczenia to tylko suma tych dwóch. Poniżej koszty paliwa są kosztem LPG + dodatkiem Pb na rozruch - więc nie bardzo wiem o co chodzi z tym kosztem rocznym na końcu

    edit: Może Tjet poniżej 20 zł na LPG będzie, ale raczej na trasie - tak jak i mój, jak się uprę z jazdą do 90km/h. W spalaniu rocznym wziąłem pod uwagę możliwe przebiegi w mieście (który to przebieg jest główny) oraz na trasie. Później kwestia zsumowania obu, porównanie do kosztu wg średniego spalania. Koszt na 1 km jest kosztem branym z sumy miasto + trasa. (średnie spalanie jest dla mnie tylko poglądowe).

    Dane na początku zaczerpnięte z neta, może ktoś mógł głupoty wypisać, a ja po prostu przekleiłem dane do zestawienia. (Hybryda ma 99km, na spalinowym )
    Ostatnio edytowane przez mariotd ; 18-12-2017 o 14:47

  13. #72
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Aha widzę nie zwróciłem uwagi na ubezpieczenie. A na pewno nie zakładałbym sam gazu za 3000 skoro fabryczny z 3300-3500

  14. #73
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    10
    Auto
    Mitsubishi Lancer 2.0
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Aha widzę nie zwróciłem uwagi na ubezpieczenie. A na pewno nie zakładałbym sam gazu za 3000 skoro fabryczny z 3300-3500
    Chodzi o późniejszy serwis - wolę udać się do osoby, która będzie wiedziała co z czym się je, niż liczyć na "fachowość" ASO. Oczywiście to nie reguła, być może w przyszłości jak się trafi fajny egzemplarz z fabrycznym LPG to nie będę marudzić

  15. #74
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    O konfiguracji LPG napisałem w wątku o LPG i powinien byc dostęp do centrali. Ale w fabrycznej są inne graty:kolektor, głowica, ori przyciski, wskaźnik w desce itp.

  16. #75
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    10
    Auto
    Mitsubishi Lancer 2.0
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    O konfiguracji LPG napisałem w wątku o LPG i powinien byc dostęp do centrali. Ale w fabrycznej są inne graty:kolektor, głowica, ori przyciski, wskaźnik w desce itp.
    Zgadzam się. Sam fakt stosowania innych gratów jest już mocno na plus - ale tak naprawdę tylko dla wersji 1.4 tjet. Która mimo wszystko wypada najgorzej w moim zestawieniu A na pewno wychodzi najdrożej. Prędzej brałbym pod uwagę 1.4 95KM, a tutaj mam do wyboru LPG od ASO albo od zaufanego warsztatu.


 
Strona 5 z 26 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Opadające szyby w tipo tipo
    Napisany przez mis888 na forum Ogrzewanie i klimatyzacja Tipo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 28-04-2019, 21:39
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-09-2017, 08:22
  3. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 18-07-2017, 00:31
  4. Croma kontra konkurencja
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 16-02-2015, 19:31
  5. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 18:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo forum

https:fiatklubpolska.pltipo-531konkurencja-tipo-co-braliscie-pod-uwage-38861

Rapid czy tipo forum

fiat tipo forum site:fiatklubpolska.pl

renault megane czy fiat tipo

fiat tipo czy renault megane

fiat tipo konkurencja

forum tipo

Artura TussikaBerlingo czy tipo swco wybrac fiat tipo czy suzuki balenotipo czy rioFiat tipo motobenzynaTipo motobenzynafiat tipo opinie forumfiat tipo vs skoda fabiamegane 4 fiat tipofiat tipo czy skoda fabia kombifocus tipo czy meganeFiat Tipo sedan konkurencjamegane 4 czy tipotipo czy elantraporownanie tipo hb i swkonkurencja dla nowego tipofabia combi vs tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl