Dokładnie. Fiat Bravo II ma identyczne wymiary zewnętrzne co Tipo, a pomiędzy nimi ilość miejsca w środku to jest przepaść na korzyść Tipo.
Dokładnie. Fiat Bravo II ma identyczne wymiary zewnętrzne co Tipo, a pomiędzy nimi ilość miejsca w środku to jest przepaść na korzyść Tipo.
Ustaliliśmy, że 80 tys. nie jest warte a 54 tys. za Lounge w sedanie bez silnika już tak.
Policzmy więc ile powinien kosztować S-design startując z tej dobrej ceny sedana:
54000 zł
Dopłata do SW - 5500 zł
Do silnika TJet - 6000 zł
Do felg 18 cali - 2000 zł
Biksenon - 2300 zł
System multimedialny 7" - 600 zł
Android auto - 850 zł
Tapicerka połskóra eko - 3000 zł
Przyciemniane szyby - 500 zł
Pakiet optyczny sport - 1500 zł
Lakier metalizowany - 2400 zł
Razem : 78650 zł
Do tej kwoty zakup podobnie wyposażonego Tipo w najwyższej wersji jest tak samo opłacalna jak sedana w Lounge z pakietem business.
80 tys to faktycznie jakieś 1350 zł za dużo ale pewnie jakiś rabat uda się jeszcze wyrwać.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ja pierdole czy wy czytac umiecie? Nie chodzi o konkretna kwote a o sam fakt kupna Fiata Tipo za juz jak uwazam duze pieniadze. Czy HB czy SW czy nawet S-Design to ten sam Fiat o hujowym wykonaniu i jakosci i to samo Tipo.
Podaj mi w takim razie alternatywe w segmencie C za np. 30 tys lub mniej to wtedy przyznam ze Tipo sedan w pelnym wyposazeniu za 54 tys to cena zaporowa
Chlopie, mi przy kupowaniu Tipo, w Oplu Corsę wyceniono za 49 tys z LPG fabrycznym czyli segment B z radiem gratis !
Tak jest wlasnie w Dacii, jest tania ale w podstawowej wersji, jak sobie dobierzesz cos to juz nie jest tania i traci sens cale kupiwanej Dacii bo jest hujowa i cala zaleta dobrej ceny znika
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zreszta jak mam byc szczery to uwazam ze za swoje Tipo tez przeplacilem, bo gdy zwrocilem uwage na tą markę i model to myslalem o calkiem innej kasie. To ze nie chcialem pustaka i chcialem cos miec w tym aucie co sprawi ze bedzie sie przyjemniej jezdzilo jak w lepszych autach z rynku sprawilo ze postanowilem dolozyc do interesu. Czy slusznie ? Na razie mieszane uczucia ale kolejne lata będą bardziej miarodajne.
Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 22-09-2018 o 21:58
Ostatnio z ciekawosci wlazlem w konfigurator clio, wersja na wypasie 80k zł , z PRAWIE wszystkim. Dodatki cene bardzo winduja
Nie uwazam zeby fiat mial chujowa jakosc wykonania. Przynajmniej moj bo jak wiemy kiepskie egzemplarze sie zdarzaja. Natomiast jak na dzisiejsze standardy nie jest efektowny/modny czy jak to nazwać. Ale to zalozenie projektowe zrobic takiego nudnawego aczkolwiek poprawnego kredensa. To widac tez nawet w reklamach nie ma tam nic o emocjach, technologii, przygodzie itp. Jest jakis chłop wiozący kobite i dzieciaki z pelnym bagaznikiem walizek. Aczkolwiek mozna z niego zrobic wozidlo ociekajace testosteronem ze szczeka opada i to nawet z sedana o czym mozna sie przekonac wchodzac na tureckie fora gdzie widac przerobki. No moze troche tandetne ale gdyby producent sie przylozyl to mogloby byc niezle. Nadwozie jest bardzo ladnie narysowane tylko te detale.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-09-2018 o 23:17
Udowodniłem tylko, że wersja S-design jest tak samo opłacalna w zakupie jak wersja którą kupiłeś czy nawet Tipo w biedzie. Po prostu jednemu wystarczy że ma klimę, drugi chce mieć trochę wyposażenia ale nie zależy mu na silniku czy praktycznym nadwoziu a trzeci musi mieć wypasa ze sportowym wyglądem. Każdy dobiera wyposażenie pod swoje wymagania a te niestety kosztuje dużo i jest tak w każdej marce.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnoszę wrażenie, że producenci samochodów powinni dawać auta za darmo lub do nich dopłacać.
Skoro Tipo schodzi w wyższych wersjach to znaczy, że ludzie je chcą.
Pragnę napomknąć tylko tyle, że mamy w Polsce jedne z najtańszych(o ile nie najtańsze) samochody w całej UE i to pomimo faktu, że mamy jeden z wyższych podatków VAT.
Nie pisze o samochodach powyżej 2 litrów, bo na nie jest w Polsce wrzucona akcyza o ile mnie pamięć nie myli około 19%.
Koszt produkcji samochodu jest stały, więc w teorii powinny być wszędzie w tej samej cenie, ale są jeszcze pośrednicy, którzy też musza zarobić. Sprzedawcy trzeba zapłacić pensje, a przecież w Polsce każdy chce coraz więcej zarabiać, więc skąd te pieniądze brać? od klientów.
Takie polskie myślenie, chcę zarabiać jak najwięcej, ale płacić innym grosze za ich pracę dla mnie.
Wracając do Tipo. Mam Lounge za 75 patoli bo nie miałem zamiaru kupować auta z manualną klimą, bo taki miałem kaprys, chciałem mieć kamerę cofania, bo taki miałem kaprys i za to zapłaciłem, chciałem mieć Android Auto, bo taką miałem ochotę.
Nie chwalę samochodu, kupiłem Tipo z musu, bo to auto wyszło najrozsądniej w wyliczeniach: wyposażenie - cena - przyszłe koszty eksploatacji.
Póki co oprócz pierdół jest wszystko OK a w 3 miesiące zrobiłem więcej km niż niektórzy tutaj w rok robią (na podstawie informacji o przeglądach)
Dzieci w Chinach także chciałyby godnie zarabiać, ale nie będą, bo żyją w takim kraju, który produkuje za grosze.
To wcale nie znaczy, że się da produkować tanio. bo to jest zawsze czyimś kosztem.
Zalew towarów z Aliexpresa i innych chińskich marketów sprawia, że ludziom się wydaje, że wszystko powinno kosztować drobne.
I nadmienię, że mam jako takie pojęcie jakie są koszty produkcji samochodów ponieważ pracuję w branży automotiv (jesteśmy producentami maszyn i urządzeń dla tego przemysłu)
Podam jeden przykład. Maszyna, która tylko przykleja piny do centrowania szyby montowanej do karoserii na linii montażowej do Forda B515 (EcoSport) kosztowała producenta szyb około 200 tyś. zł, a ona robi tylko jedną prostą operację: przykleja dwa piny w odpowiednie miejsca na szybie tylko i wyłącznie do tego jednego modelu i tylko i wyłącznie do szyby przedniej. (do tylnej była troszkę tańsza)
Sam chyba juz sie gubisz. Ja wiem ze twoj egzemplarz jest idealny podobnie jak mito ale juz sam pisales ze cos gdzies tam skrzypi i miales wymieniane hamulce tylne wiec to jest wlasnie to hujowe wykonanie. Ja mam 30 tys km i uwazam ze skrzypienie auta po takim przebiegu jest co najmniej nie na miejscu, dodam ze nie jezdze w terenie zeby go rozklekotac. Przebieg twojego jest pewnie mniejszy.
I wiem ze inne marki takze maja rozne bolączki ale ja sie nie czepiam jednego przypadku tylko rzeczy ktore sa tu poruszane nagminnie na forum tj skrzypiace boczki, fotele, docisk sprzegla, elementy zawieszenia itp po prosty Fiat to zrobil na odpierdol bo uwaza ze klient co kupuje Tipo ma to w dupie a okzuje sie ze takze ma wymagania
Ludzie! Ale Wy się katujecie. Każdy wydaje na auto tyle ile chce (na ile go stać) i wybiera to co mu pasuje. Dla jednego kwota jest wysokoa, a dugi tyle nosi w kieszeni na drobne wydatki. Ogólnie Tipo się podoba. Mam je ponad rok i wzbudza spore zainteresowanie u posiadaczy samochodów różnych marek. Generalnie pozytywne opinie i zaskoczenie, że to fiat. (co ciekawe kolor czerwony bardzo się podoba i to facetom). Przy kupnie auta sporo zależy też od szczęścia. Jeden egzemplarz jet udany a drugi felerny. I to nie zależnie od marki. Koleżanka nabyła pół roku temu toyotę auris z podstawowym silnikiem bez bajerów (nawet menue nie spolszczone o wybieraniu głosowym już nie wspomnę) i zapłaciła więcej niż ja za ful wersję. Jeździłem tą tojotą i w życiu bym się nie zamienił. Po 6 miesiącach skrzynia zaczęła w tej tojocie wyć. Po prostu miała pecha i trafła na wadliwy egzemplarz. Inni znajomi kupili forda c-maxa podobnie wyposarzonego jak moje tipo za 10 tysi więcej i są zadowoleni. Dla jednego coś jest warte 10 zł a dla innego 100. Tak można dyskutować bez końca. Pewne rzeczy są względne.
Otóż nie, czytając to forum oznaczo to tyle ze to są debile skoro płaca tyle za najwyższe wersje. Powinni kupować najtańsze by mieć szacun na dzielni i na forum... masz lounge to jesteś debilem bo tylko debil chce mieć klime automat, doświetlaniem zakrętów, automatyczne wycieraczki, aluomatyczne lusterko i chuj wie co jeszcze, no debil... po co te chujnie normalnemu człowiekowi? Debilem trzeba być aby tego chcieć i za to płacić... przynajmniej w tipo... nie wiem jak teraz patrzeć na kogoś co za pl banki kuli sobie ar quadrofilio czy jakoś tak... ten to musi być kosmiczny debil, bo za te cenę miałby 10 tipow w pustaku i jeszcze by mu zostało na radio od chińczyka...
Znowu zaczęło się udowadnianie wyższości pustaka nad full opcja... znowu dupa boli ze ktoś ma kasę i chce ja wydać wlanie na opcje do tureckiej taczki... ten temat jest jak pora roku, wraca cyklicznie... chyba trzeba będzie po prostu olać takie posty bo z tym nie idzie dyskutować...
Ostatni raz przez oś takiego debilnego się uniosłem, dalej będę zlewał ciepłym moczem takie pierdolenie... a pieniądze to najlepiej do grobu ze sobą zabrać...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Żeby nie było, szary - ja nie o Tobie mimo takiego cytatu...
Lepszy
Power
Gamoniu
Pisze się chyba przez "ch" Piszesz jakby to było Twoje pierwsze nowe auto Znajomemu w nowym Mercu AMG za prawie 200k w pierwszym roku poszła skrzynia - to oznacza że Merce są ch... wykonane? Poczytaj forum VW albo Skody bo w PL popularniejsza - to że w nowych samochodach na gwarancji jedną czy dwie części wymienią nie oznacza od razu ch... jakości (jak kupujemy używkę to nie wiemy o wadach fabrycznych bo pierwszy właściciel odwiedza ASO i wymienia - takie wady wychodzą najczęściej na gwarancji i we Fiacie jak narazie tylko z dociskiem może być inaczej jak ktoś mało jezdzi)
Zazdrościmy po prostu tych "europejskiech" Tipaczy za 70 tyś+. A od zazdrości do ciemnej strony mocy już niedaleko. T Jety I M Jety mają te lepsze materiały. Lepsze zawieszenie. Lepszą elektronikę i osprzęt. Zaciśnięte zęby panowie i czcijcie, bo zaraz będziecie z maczetami biegać.
Każdy nabywa to co mu pasuje to jak ze smartphonami jednemu wystarczy noname z Carrefoura a drugi bierze flagowca.Ja mam tą biedataczkę i dopłaciłem do koloru i pełnowymiarowego zapasu bo tak chciałem.