Tutaj na filmiku trochę widać wyświetlacze te podstawowe: https://youtu.be/10tLtan8JVE
Tutaj na filmiku trochę widać wyświetlacze te podstawowe: https://youtu.be/10tLtan8JVE
Tipo w wyposażeniu podstawowym powstało pewnie z myślą o rynku Tureckim i u nas powinno pełnić rolę jedynie chwytu marketingowego w cenniku, żeby pokazać jaki to tani samochód. Ta wersja jest wyposażeniowo na poziomie gołej Pandy co w klasie kompakt do tej pory było nie do pomyślenia. Chwyt marketingowy się powiódł, ludzie kojarzą, że Tipo ma dobrą cenę ale dziwię się, że w czasie jak brakuje sztuk na stocku dilerzy zamawiają taki paździerz. Ta wersja powinna być tylko na zamówienie, żeby pierwsze sztuki które jeżdżą po drogach nie zniechęcały innych swoją biedotą. Bravo i Stilo w podstawie to przy Tipo były wypasami, trzeba było tylko klimę domówić jak komuś zależało.
Minimum w tym samochodzie to lekko doposażony Pop ale robi się wtedy 50 tys. Czyli tyle ile powinien kosztować taki samochód. Tak naprawdę najbardziej opłacalnym wybór jest easy i Lounge bo za niedużą dopłatą mamy już przyzwoicie wyposażone i wyglądające samochody.
Nie zgodzę się z Tobą . Ten samochód ma piękna linię , jest dobrze zaprojektowany , a kilka "świecidełek" czy też alusie nie grają tu większej różnicy , nie do końca wiem czy wiesz o jakim samochodzie mówimy. Poza tym nie wiem dlaczego turków traktujesz jako klientów na jak to napisałeś "paździerz" ,pod wieloma względami możemy się od nich uczyć.
Byłem w Turcji, widziałem jakie samochody tam jeżdżą - tam Tipo nawet w biedzie będzie robił wrażenie. W Europie są inne standardy w tej klasie, czarne klamki i 15tki z kołpakami zabierają cały urok temu samochodowi. Fiatowi powinno zależeć na dobrym pierwszym wrażeniu i na początku sprzedaży powinien promować te ładniejsze wersje a podstawową eksponować jedynie w cenniku. Byłem kilka miesięcy temu w salonie Fiata w Łodzi i mieli wystawione właśnie golasy - bogatszych wersji ani śladu. Jak wsiadłem do niego to pomyślałem, że Tipo to będzie porażka - brak regulacji fotela na wysokość, tylko dwie poduchy, kanapa nieskładana, lusterka regulowane jak Cinquecento...rozpacz. Odpuściłem sobie myślenie o nim, dopiero jak zobaczyłem wersję Lounge w innym salonie to przekonałem się do niego od nowa.
Hatchback będzie startował od wersji Pop co świadczy o tym, że sedan będzie traktowany na naszym rynku przez Fiata jako "Tipo dla ubogich".
Oglądam sporo filmów na Youtube głównie z Turcji i na każdym prawie wersja lounge, u nas TIPO wg mnie może konkurować z loganem, elysee lub rapid oczywiście pod względem ceny, chciałem już kupować elysee za 47 tys ale zdecydowanie tipo jest ładniejsze i lepiej wykonane więc zdecydowałem dołożyć 2 tys i kupić samochód po prostu ładny.
Żuczek widać młody człowiek jesteś skoro do rozpaczy doprowadzają Cię regulowane mechanicznie lusterka , a pisząc że to samochód dla ubogich to widać że z biedą też nie miałeś do czynienia . Ale wszystko przed Tobą
Komputer między zegarami: ostrzeżenie o przekroczeniu iu prędkości, spalanie na 100 km, zasięg, odległość od ostatniego tankowania, śr. Prędkość. Możesz ustawić poziom podświetlenia zegarów i głośność ostrzeżeń. Informacji o drzwiach nie ma ale chyba jakaś kontrolka się zapala w takim wypadku (muszę sprawdzić).
DL tak jak kolega wyżej pisał zintegrowane z lampami głównymi. Działa to tak że nie ma świateł postojowych i można tylko włączyć światła do jazdy w nocy.
Radio daje podstawowe informacje o audycjach czy tytułach utworów nic szczególnego.
Głośniki na pewno są 4 ale nie mam 100% pewności czy te 2 na podsYbiu działają czy nie.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Lusterka regulowane ręcznie cóż... ją jestem jedynym kierowcą więc od zakupu ich nie ustawiłem ponownie. Wszystkie bajerki mają urok ale do czasu naprawy...
Trochę mi przeszkadza tż że nie ma wycieraczki z tyłu. Ciągle odruchowo łapię za pokrętło (przyzwyczajenie z Punto).
Najgorsza porażka projektowa modelu (niezależnie od wersji) to brak uchwytu wewnątrz klapy bagażnika. Trzeba łapać za brudną blachę.
No brak tego uchwytu jest dla mnie niezrozumiały Byle jaki pasek rozwiązał by temat zmykania pokrywy bagażnika
Fajnie by było jakbyś pohamował się od komentarzy dotyczących mojej osoby a skupił się na Fiacie Tipo.
A fakty są takie że model podstawowy jest gorzej wyposażony i wykonany niż Fiat Stilo (premiera w 2001 roku) i Bravo (premiera 2007). Nie ma się więc z czego cieszyć.
Nigdzie nie napisałem że Tipo jest Fiatem dla ubogich a jedynie że Fiat tak traktuje wersję sedan, skoro tylko w nim w podstawie nie ma elektrycznej regulacji lusterek, wysokości fotela itd. Cena 43200 to zwykły chwyt marketingowy, za który dostajemy niepełnowartościowy samochód. Kupowanie tak wyposażonego samochodu do innego celu jak dla przedstawiciela handlowego to nieporozumienie.
A gdzie można znaleźć jedyną, słuszną definicję "pełnowartościowego samochodu"?
Dokładasz 4 tys. i masz normalnie wyposażony kompakt (wersja POP). Może nie wygląda wciąż szałowo ale chociaż ma komplet poduszek i wszystkie niezbędne drobiazgi, co powinien mieć samochód tej wielkości na wyposażeniu.
Po 22sierpnia juz w każdej wersji jest komplet poduszek i dzielona kanapa z 3 zagłówkami...
Różnica sie zaciera
Witam wszystkich.
Czytuję podforum Tipo od kilku miesięcy, ale dopiero teraz zdecydowałem się zarejestrować.
Nie mogłem oprzeć się pokusie odpowiedzenia na głupoty, które cytuję poniżej.
Widać, że masz zerową orientację w temacie - dlaczego poprzednie kompakty Fiata nie odniosły sukcesu?
Postanowili konkurować cenowo z Golfem, a Stilo Golfem nie było.
Nie jest tajemnicą, że od lat "włoszczyzna" jest niżej pozycjonowana niż VW.
Zresztą VW też popełniało podobne błędy.
Phaeton nie był produktem marki Audi.
I niezależnie od tego czy był dobry czy nie - stał na straconej pozycji.
Reasumując.
Managerowie Fiata, nauczeni poprzednimi wpadkami, poszli nową drogą.
I zaczęło działać.
Nawet Ford się wystraszył, dając ostatnio ogromną obniżkę na Focusa w sedanie.
Pozwól, że każdy będzie kupował taki "wypas" na jaki ma ochotę.
I nie nazywaj takiej polityki porażką, skoro w końcu widać, że jest nadzieja na sukces...