Zasadniczo tak by się stało, aczkolwiek auto kupione dla dziewczyny. Inna sprawa, że jako pojazdu dla siebie fiata z napędem na przód i silnikiem 1.4 bym jednak nie brał.. Raczej chciałbym upolować Alfę Romeo 159 z jednostką 3.2
Ludzie, przecież tu chodzi o jazdę miejską. Światła, korki, duże natężenie ruchu, długie postoje przy wyjazdach- to musi wyraźnie podnieść spalanie. Jazda poza miastem przy małym natężeniu ruchu, spokojna bez wariactwa to spalanie się będzie mieścić w granicach 5-6 litrów na 100km
U mnie tak jest- np krajowa ósemka do Wrocka. Jazda w kolumnie samochodów bez możliwości wyprzedzenia, prędkość 60-70/ godz bo więcej się nie da- i spalanie schodzi do granicy ok 5/5 na setkę. Nie posiadam turbiny, tylko żółwi silnik i tak on pali przy tych prędkościach. (prawie jak jazda w kapciach)
Ostatnio edytowane przez jacek2 ; 05-03-2019 o 09:49
Fakt, wersja 95KM to nie jest demon prędkości i mocy, ale do spokojnej jazdy starcza. Też czasem jak jadę autostradą to brakuje mi tej mocy i pojawiają się niewielkie wyrzuty sumienia, że mogłem brać T-jeta, ale z drugiej strony trzeba być świadomym tego, co się bierze. Uważam, że byłem świadomy to i rozczarowania teraz nie mam. Jestem zadowolony. Wbijania w fotel nie uświadczysz, ale jak podkręcić wersję 95KM do 4000-5500 obrotów to już idzie nieźle.
Aczkolwiek spójrz na to z tej strony - kiedyś jeździło sie autami co miały 60-80KM i nikt nie narzekał. Marzyło mi się wtedy mieć coś co miałoby choćby w okolicach 100KM. Teraz mam a i tak obiektywnie mam słabe auto, bo większość jednostek ma już turbo i bez problemu osiąga z tej pojemności te 120-150 KM.
Wszystko sprowadza się do tego, do czego się porównujemy.
Czy 10-15 lat temu mogłem marzyć, że będę mieć ładnie się prezentujące kombi z silnikiem niemalże 100KM z automatyczną klimatyzacją, tempomatem, wielofunkcyjną kierownicą, świetnym nagłośnieniem itp.? I to za taką śmieszną cenę, którą zapłaciłem? Myślałem że to będą bajery jeszcze długo zastrzeżone dla aut z wyższych segmentów
To prawda, ale nie tyle liczą się konie mechaniczne, a moment obrotowy. Tipo ma niewiele większy niż małe auta miejskie np citroen c2 1.4 . Przy turbinie moc jest osiągana przy niższych obrotach jeżeli się nie mylę. Diesel to już inna bajka w małym clio miałem 1.5 dci 86 km i 200Nm. To autko szło od 0 do 180 na trasie wyprzedzanie na piątce bez redukcji i zbytniego myślenia i planowania. Tu odpuszczam w większości przypadków,
Chcialbym widziec clio jak idzie 180km/h...
No jak to jak? Z Kasprowego z halnym w dupę....
Młody byłem, powiedziałbym ze i głupi ale młodość odeszła a to drugie zostało, to cieniasem sportingiem licznik zamykalem, tam było 180. Jak cienki poszedł to pewnie i clio poszło...
Lepszy
Power
Gamoniu
I na 5 startujemy chyba że na sprzęgle hydrokinetycznym
Słaba moc 1.4 95KM ? Zatem lejta Pany bene 98 przeważnie VERVE ! i do tego od czasu do czasu jakiś "dopalacz" hehe ( nie pamiętam nazwy ? ale na orlenowskich stacjach on jest) , ja tak robię ostatnio ,i muszę przyznać że mój Typek ma lepszego kopa ,niż jak na początku ,kiedy zafundowałem mu lipną 95 ! , a korzyści z zastosowania 98 są na pewno lepsze , bo wiadomo cytuję : paliwo 98 jest bardziej odporne na niebezpieczny dla silnika niekontrolowany samozapłon mieszanki. Benzyna 98-oktanowa wytrzymuje większe sprężanie, zapłon mieszanki może zatem następować stosunkowo późno, gdy została ona maksymalnie ściśnięta. Dzięki temu cykl pracy jest stosunkowo krótki i czysty, a spalanie jest praktycznie całkowite.Te wszystkie zalety przekładają się również na bardziej praktyczne właściwości wysokooktanowej benzyny. Skoro mieszanka może być doprężona, to może być jej mniej, zarówno po stronie powietrza, jak i paliwa. Teoretycznie, spalanie powinno być niższe i to nawet o 1,5%. Dodatkowo, pełne spalanie powoduje, że powstaje mniej nagarów, silnik mniej się brudzi, a dzięki temu wolniej zużywa.!!!! I jeszcze jedno ,nasze Tipki w instrukcji mają napisane ,że trzeba jeździć na paliwie o liczbie oktanowej nie mniejszej niż 95 ,więc wg mnie, jest jak najbardziej zasadne używanie beny 98 !!!
Ostatnio edytowane przez mardas ; 05-03-2019 o 13:30
Clio RS z uturbionym 1,6 z palcem w rurze wydechowej robi 180 [emoji16]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Witam, tez przymiezam sie do zakupu i szukam opini nt 95km silnika, interesuje mnie wersja sw i pytanie czy ten silnik sobie poradzi?
Szukam aut uzywanych a tan ceny 1.4 tj to ok 10 tys wiecej....warto? 80%to miasto a reszta trasy dwa razy na rok trasa 300 km. Pozdrawiam