Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
Like Tree1lubi to!

Temat: Fiat Tipo 1.4 120km LPG czy warto czy to jednak mit ?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2019
    Skąd
    Rawicz
    Wiek
    33
    Postów
    7
    Auto
    tipo ? obecnie Suzuki Grand Vitara II 2.0
    Rocznik
    2007

    Fiat Tipo 1.4 120km LPG czy warto czy to jednak mit ?

    Witam przeszperalem forum, kilka watkow, mase stron o Fiacie Tipo, chcemy kupic Tipo 1.4 120km t-jet i zalozyc w ASO LPG koszt 3.900zl
    z tego co udalo mi sie juz doczytac jednak Tipo z silnikiem 95km slabo sobie radzi wypalone gniazda itp. Jak jest z silnikiem 120KM ? czy warto czy jednak myslec o innej marce.
    Dostalem dosc ciekawa oferta na auto z rocznika 2018, tempomat itp.. ale wlasnie zastanawiam sie, prosze o podpowiedzi ewentualnie o podsuniecie watkow ktorymi powinienem sie zainteresowac.

    pewnie sporo podobnych watkow juz bylo, prosze o wyrozumialosc i z gory przepraszam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    30
    Postów
    1,691
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Wolałbym "stracić " gwarancję niz dać w aso zalozyc gaz.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    35
    Postów
    1,073
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    Wolałbym "stracić " gwarancję niz dać w aso zalozyc gaz.
    I tak gwarancję straci tam gdzie ingeruje instalacja.
    Proponuję troszkę pojeździć, żeby się upewnić, że z silnikiem jes OK. I wtedy np. Stag z wykupieniem ubezpieczenia silnika i tego co producent gwarancję odejmie, na pewno wyjdzie taniej niż 3,9k, a zabezpieczysz się na wypadek usterki silnika itd

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    404
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Po co w nowym samochodzie sprawdzać silnik? Fakt jednak, że najlepiej instalacje założyć po kilku czy nawet kilkunastu tysiącach, niech silnik ułoży się w komfortowych warunkach.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    275
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Jeśli szukasz auta pod lpg w miarę nowego 2-3 letniego lub salonowe to praktycznie nie wiele zostało silników na placu boju obecnie. Byłem przed tym samym dylematem nie dawno, praktycznie jeśli chodzi o silnik z turbo to z nowych został tylko tjet który ma pośredni wtrysk PB i regulację luzu zaworowego poprzez hydropopychacze. Czyli idealny zestaw pod lpg, silnik montowany od paru lat. Obecnie większość ma wtrysk PB bezpośredni gdzie już lpg jest problematyczne lub związane z dużo większymi $ przy montażu. Moje Tipo 1.4tjet ma lpg zakładane w ASO marki BRC, obecnie 23kkm i wszystko w porządku zużycia oleju nie zauważyłem a oszczędnie nie jeżdżę.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Okolice Żywca
    Postów
    52
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Po co w nowym samochodzie sprawdzać silnik?
    Po to żeby wykluczyć wadę fabryczną, która zawsze może się zdarzyć. Był w rodzinie przypadek zatarcia panewki korbowodowej w silniku 1.2 FIRE w nowym aucie z przebiegiem 1500km.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2019
    Skąd
    Rawicz
    Wiek
    33
    Postów
    7
    Auto
    tipo ? obecnie Suzuki Grand Vitara II 2.0
    Rocznik
    2007
    Steyr dziękuję za odpowiedz. Otóż to, szukamy czegoś właściwie nowego- budżetowego, ewentualnie coś rocznego, no dwa lata. Tipo wydawało się idealne, ale z tego co zdarzyłem zauważyć, to silniki 1.4 95koni nie nadają się jednak chyba, chodzi mi o gniazda. Zresztą od początku nie chcieliśmy 95KM. A jak to wygląda z silnikami 120? Na telefonie gdzieś dokopałem się ze niby te silniki 120km które miały fabryczna instalacje LPG, miały jakieś elementy wzmocnione. Druga kwestia, jak to zrobiłeś ze założyłeś w ASO inny gaz niż tarantiono?
    Próbuje znaleźć jakieś watki które mi podpowiedzą, z drugiej strony gdzieś ktoś na jakimś forum mądrze napisał, ze ludzie którzy nie maja problemow, nie siedzą po forach i nie zachwalają, a ci którzy maja jakieś problemy będą wylewać. Jednak, mimo wszystko proszę o pomoc, nakierowaniu, może jakieś tematy , watki tutaj na forum lub innym które pomogą nam podjąć decyzje. Nie chce tutaj wyjść na jakiś marketing szeptany, ale była oglądana nowa corsa z fabrycznym lpg, niby ok, ale 90km malo dynamiczne i nie oszukujmy się tez duzo mniejsze.
    Dojezdzamy do pracy codziennie ponad 40km w jedna strone, dlatego warunek konieczny zeby bylo to auto z instalacja lpg ktore nie bedzie sprawiac problemow..
    Ostatnio edytowane przez Puszmac ; 11-05-2019 o 16:16

  9. #8
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    35
    Postów
    1,073
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Jeszcze z placu idzie aurisa 1,6 Valvematic wyhaczyć. Też się nadaje pod gaz. Ewentualnie hybryda auris 1,8 pod lpg, ale to już droższa zabawa(zakup pojazdu)

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    2,896
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    To tarantino robi instalacje gazowe ? Co do tjeta z fabrycznym - było to już wielokrotnie: wg epera jest inna głowica inne zawory inny kolektor dolotowy (to akurat drobiazg bo różnica jest taka że ma miejsca na dysze gazowe). ponadto mniej istotne dodatki takie jak inne spreżyny tył, przełączniki, zestaw wskaźników itp.
    Ale nie ma o czym gadać bo nowych już nie ma. A toyota z 1.6 warta zastanowienia. Golas jest lepiej wyposażony niż easy
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 11-05-2019 o 21:51

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    275
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Puszmac Zobacz post
    Steyr dziękuję za odpowiedz. Otóż to, szukamy czegoś właściwie nowego- budżetowego, ewentualnie coś rocznego, no dwa lata. Tipo wydawało się idealne, ale z tego co zdarzyłem zauważyć, to silniki 1.4 95koni nie nadają się jednak chyba, chodzi mi o gniazda. Zresztą od początku nie chcieliśmy 95KM. A jak to wygląda z silnikami 120? Na telefonie gdzieś dokopałem się ze niby te silniki 120km które miały fabryczna instalacje LPG, miały jakieś elementy wzmocnione. Druga kwestia, jak to zrobiłeś ze założyłeś w ASO inny gaz niż tarantiono?
    Próbuje znaleźć jakieś watki które mi podpowiedzą, z drugiej strony gdzieś ktoś na jakimś forum mądrze napisał, ze ludzie którzy nie maja problemow, nie siedzą po forach i nie zachwalają, a ci którzy maja jakieś problemy będą wylewać. Jednak, mimo wszystko proszę o pomoc, nakierowaniu, może jakieś tematy , watki tutaj na forum lub innym które pomogą nam podjąć decyzje. Nie chce tutaj wyjść na jakiś marketing szeptany, ale była oglądana nowa corsa z fabrycznym lpg, niby ok, ale 90km malo dynamiczne i nie oszukujmy się tez duzo mniejsze.
    Dojezdzamy do pracy codziennie ponad 40km w jedna strone, dlatego warunek konieczny zeby bylo to auto z instalacja lpg ktore nie bedzie sprawiac problemow..
    Ja kupiłem 1,5 roczne auto 2 miesiące temu, wolałem używkę z dobrym wyposażeniem niż golasa z wyprzedaży rocznika 2018r ze względu na określony budżet. Nie ukrywam, na ogłoszenie czekałem 5 miesięcy i jeszcze miałem na tyle szczęścia że akurat szybko wyhaczyłem ogłoszenie. Po auto jechałem w sumie w obie strony 900km Akurat trafiło się z gazem, gaz dokładany u dealer-a w Poznaniu poprzez poprzedniego właściciela auto z przebiegiem 16kkm. Tipo z 1.4tjet wychodziły z fabrycznym lpg bodajże do września 2018r do wprowadzenia nowej normy e6d. pozdrawiam

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2019
    Skąd
    Rawicz
    Wiek
    33
    Postów
    7
    Auto
    tipo ? obecnie Suzuki Grand Vitara II 2.0
    Rocznik
    2007
    Dziekuje wszystkim za podpowiedzi, powiem szczerze ze szukalem wlasnie uzywanego auta - na jednym portalu z ogloszeniami do 50.000 z lpg, od rocznika 2015 wszystkie marki i naprawde nie ma w czym wybierać. Rocznik jest rownież wazny dla mnie, potrzebuje ubezpiecznie AC a wiadomo, czegoś starszego chyba nie ma sensu ubezpieczac.. Zmartwilo mnie to ze fabryczna instalacja wyglada troche inaczej, chodzi mi o te wzmacniane specjalne elementy, znalazłem ciekawa oferte u delera fiata na tipo t-jet, ma wszystko co potrzebuje, tj klima i tempomat. Wiadomo przydaloby sie moze cos jeszcze, ale... wlasnie jak to zrobić aby nie zakladac u nich tej instalacji tartarini, a np staga? na portalach widze ze ludzie maja na sprzedaz wlasnie z instlacja stag i obilo mi sie o uszy ze kiedys tak mozna bylo.. mhm

  13. #12
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    35
    Postów
    1,073
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Puszmac Zobacz post
    Dziekuje wszystkim za podpowiedzi, powiem szczerze ze szukalem wlasnie uzywanego auta - na jednym portalu z ogloszeniami do 50.000 z lpg, od rocznika 2015 wszystkie marki i naprawde nie ma w czym wybierać. Rocznik jest rownież wazny dla mnie, potrzebuje ubezpiecznie AC a wiadomo, czegoś starszego chyba nie ma sensu ubezpieczac.. Zmartwilo mnie to ze fabryczna instalacja wyglada troche inaczej, chodzi mi o te wzmacniane specjalne elementy, znalazłem ciekawa oferte u delera fiata na tipo t-jet, ma wszystko co potrzebuje, tj klima i tempomat. Wiadomo przydaloby sie moze cos jeszcze, ale... wlasnie jak to zrobić aby nie zakladac u nich tej instalacji tartarini, a np staga? na portalach widze ze ludzie maja na sprzedaz wlasnie z instlacja stag i obilo mi sie o uszy ze kiedys tak mozna bylo.. mhm
    Jak chcesz staga to proponuję tak jak wyżej napisałem, pojeździć chwilę na PB, upewnić się, że brak fabrycznej wady w silniku (pewnie nie będzie ale strzeżonego...)
    Jechać do polecanego gazownika na STAGa z gwarancją dla nowuch aut.
    https://www.ac.com.pl/pl-klienci-akt...y_B_start=show


    Powyżej masz opis producenta jak to działa, myślę, że wyjdzie taniej niż gaz w ASO a będziesz miał gwarancję na silnik.

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    275
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Puszmac Zobacz post
    Dziekuje wszystkim za podpowiedzi, powiem szczerze ze szukalem wlasnie uzywanego auta - na jednym portalu z ogloszeniami do 50.000 z lpg, od rocznika 2015 wszystkie marki i naprawde nie ma w czym wybierać. Rocznik jest rownież wazny dla mnie, potrzebuje ubezpiecznie AC a wiadomo, czegoś starszego chyba nie ma sensu ubezpieczac.. Zmartwilo mnie to ze fabryczna instalacja wyglada troche inaczej, chodzi mi o te wzmacniane specjalne elementy, znalazłem ciekawa oferte u delera fiata na tipo t-jet, ma wszystko co potrzebuje, tj klima i tempomat. Wiadomo przydaloby sie moze cos jeszcze, ale... wlasnie jak to zrobić aby nie zakladac u nich tej instalacji tartarini, a np staga? na portalach widze ze ludzie maja na sprzedaz wlasnie z instlacja stag i obilo mi sie o uszy ze kiedys tak mozna bylo.. mhm
    Ja głównie szukalem wersji SW [Kombi] z 1.4tjet bez lpg, dlatego praktycznie od początku nastawiałem się na pewną używkę z małym przebiegiem u schyłku gwarancji. LPG chciałem montować w własnym zakresie u sprawdzonego montera. Do fabrycznego lpg nie byłem przekonany z racji ewentualnego serwisowania, zablokowanego sterownika lpg i itp i bycia skazanym na ASO. Miałem do czynienia pracując w ASO Toyoty parę lat temu, i zdałem sobie sprawę jaka obsada pracuje w takim ASO. Dzisiaj pewnie jest podobnie, ale nie wrzucam wszystkich do jednego worka. Akurat sam ogarniam mechanikę, instalację lpg i itp chciałem mieć możliwość samodzielnej ingerencji. A 1.4tjet jest produkowany od kilku lat, co nie znaczy że czegoś nie zmienili/zepsuli jak w przypadku 1.4 95KM. Ale póki co nie ma problemów na forum z tym silnikiem. W przypadku Fiat-a kupujesz licencje za ~300zł za Mes-a i sam ogarniasz diagnostykę i itp, co u niektórych producentów jest utrudnione i nie takie łatwe np. w autach koreańskich.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 12-05-2019 o 10:24

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2019
    Skąd
    Rawicz
    Wiek
    33
    Postów
    7
    Auto
    tipo ? obecnie Suzuki Grand Vitara II 2.0
    Rocznik
    2007
    mam jeszcze do Was pytanie, ile kosztowala Was instalacja LPG poza ASO ?

  16. #15
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    35
    Postów
    1,073
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Puszmac Zobacz post
    mam jeszcze do Was pytanie, ile kosztowala Was instalacja LPG poza ASO ?
    Moja poza ASO kosztowała 3,5k zł - 13%
    Montowana w Turcji

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Przegląd Tipo SW 120KM
    Napisany przez rafsta2998 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-04-2019, 16:43
  2. Tipo 2017 1.4 120KM LOUNGE SW - czy warto ?
    Napisany przez motedus na forum Tipo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 16-07-2018, 09:05
  3. Fiat Tipo Sedan Pop 1.4 120KM z fabrycznym LPG
    Napisany przez dario123 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-04-2018, 21:11
  4. Porada czy warto 1.4 120km tjet
    Napisany przez alpen12 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-12-2017, 21:25
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-05-2015, 08:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl