Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
Like Tree1lubi to!

Temat: Drgania kierownicy przy 2,5 tyś obrotów  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2017
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    47
    Postów
    23
    Auto
    Tipo 1,4 16V
    Rocznik
    2017

    Drgania kierownicy przy 2,5 tyś obrotów

    Fiat Tipo 1,4 95km sedan, 900 kilometrów przejechane .Mam takie objawy że na każdym biegu przy 2,5 tyś obrotów mam bardzo lekkie można powiedzieć mrowienie czy delikatne drgania na kierownicy. Na biegu jałowym jest ok.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    229
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2008
    U mnie też kierownica drga ale w zakresie ok 1000-1500 obrotów. Najbardziej mnie wkurza jak uruchamiam zimny silnik, wtedy to czuć najbardziej. Na jałowym też nie mam drgań. Dodam, że mam t-jeta, więc może wymyślimy nowy slogan TTTM (te typy tak mają)

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    47
    Postów
    1,064
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Poduszka silnika,skrzyni ?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    pl
    Postów
    113
    Auto
    tipo lounge + tech
    Rocznik
    2017
    Po drugiej długiej trasie wydaje mi się że, za duże drgania są. Na kierownicy,na podłokietniku. Wydaje mi się że silnik tak jakoś dziwnie te drgania przenosi + to zawieszenie (wcześniej miałem wielowahacz). Zmieniłem opony na zimowe i nic się nie zmieniło. Na jałowym po odpaleniu ok. W mieście, jak się dużo manewruje wjeżdza na nierówności nie jest tak wyczuwalne, jak na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu gdzie jest w miarę równo. Nie pamiętam niestety jak było na jeździe testowej.

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Poduszka silnika,skrzyni ?
    W pewnym sensie, bo parametry poduszek są przyczyną (sztywność).

    Cytat Napisał tox88 Zobacz post
    Nie pamiętam niestety jak było na jeździe testowej.
    Tak samo, przynajmniej w tych dwóch którymi ja jeździłem jakiś czas temu.

    To nie jest problem tylko tego jednego modelu i tylko Fiata, wiele aut ma tendencję do przenoszenia drgań silnika na kabinę albo układ kierowniczy w pewnych zakresach obrotów. Za słabe tłumienie niektórych częstotliwości przez zawieszenie silnika plus brak elementów tłumiących (albo ich niewłaściwa charakterystyka tłumienia) w układzie kierowniczym - to jest moim zdaniem przyczyna. Na pewno nie we wszystkich egzemplarzach wystąpi taki problem, i będzie się to zmieniać zależnie od przebiegu (zużycia pojazdu).

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,030
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Koledze @rajtkezjusz chodziło o uszkodzoną poduszkę silnika, zapewne prawą. Bolączka Renegade'ów i 500X - nie jest powiedziane, że nie dotyczy Tipo.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2017
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    47
    Postów
    23
    Auto
    Tipo 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Kiedyś miałem forda fieste z 20 lat temu, i pamiętam po wymianie poduszek z pod skrzyni też miał drgania na kierownicy ale po jakimś czasie drgania minęły

  9. #8
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Drgania na kierownicy może powodować nawet urwany wieszak tłumika.
    Mówię poważnie, nie w moim aucie to było ale ja naprawiałem. Właściciel miał z tym Golfem (3) problemy "od zawsze", znaczy odkąd je kupił. Oczywiście "w dizlu", " w skórze", "niemiec tylko do kościoła jeździł", przebieg jakieś 150kkm, z zewnątrz nówka nieśmigana. Na moje oko to padło było po grubej kolizji albo spawane z ćwiartek, ale kogo to obchodzi. W każdym razie przyturlał się nim do mnie bo mu strasznie wydech pierdział (podobno mam dobre układy u tłumikarzy, dlatego). No więc pojechałem tym złomem gdzie trzeba, ale jak nim jechałem to czułem się jak operator młota pneumatycznego. Prawie, bo to nie jest "uderzenie" tylko wyraźnie odczuwalne mrowienie rąk na kierownicy - kto miał problem z drganiami silnika przenoszącymi się na układ kierowniczy na pewno wie dokładnie o czym piszę.
    Wymieniliśmy co trzeba, a było co robić. Spawy zamiast gumek, tylny tłumik praktycznie nie istniał (denka przyklejone bo nie było do czego spawać, ofc klej w końcu puścił), rura zamiast elastycznego łącznika.
    I wiecie co? w drodze powrotnej już nie było drgań na kierownicy, jedynie na postoju minimalnie coś dało się wyczuć.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    47
    Postów
    1,064
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Może przełączyć w inny tryb jazdy np SPORT wtedy kierownic pracuje sztywniej i patrzeć ,czy są drgania to wykluczyłoby luzy w przekładni . Fakt,że tak na wyrost szukam,ale sprawdzić mozna

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,030
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Może przełączyć w inny tryb jazdy np SPORT wtedy kierownic pracuje sztywniej i patrzeć ,czy są drgania to wykluczyłoby luzy w przekładni . Fakt,że tak na wyrost szukam,ale sprawdzić mozna
    W Tipo nie ma przełącznika trybu jazdy My w pincetach nie mamy City, za to jest progresywne + przełącznik trybu jazdy

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2017
    Skąd
    BIELSKO
    Wiek
    32
    Postów
    15
    Auto
    FIAT TIPO SW 1.4 T-JET LPG
    Rocznik
    2017
    Mam Tipo SW 1.4 z fabrycznym LPG od końca sierpnia przebieg 11000 km.
    Przy przebiegu Ok 5-6 tys pierwszy raz zauważyłem drgania kierownicy. Na początku bardzo intensywne nawet rzeczy leżące na ziemi czy fotelu pasażera przenosiły te drgania. Zawsze to czułem po trasie na biegu jałowym w chwili gdy zaparkowałem albo stanąłem na światłach. Od tej pory cały czas je czuć w mini lub średnim stopniu ale zawsze na postoju. Przy przebiegu Ok 9 tys byłem z tym w ASO, serwisant siadł a ja na fotelu pasażera i czuć było wyraźnie w całym aucie. Nawet ja na siedzeniu. Zabrali auto, mówili ze posprawdzali wszystko nawet mapy silnika i nic nie wskazywało na żadną usterkę. Powiedzieli że ten silnik tak ma. Po nowym roku stuknie mi przegląd 15 tys więc ponownie to zgłoszę.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,176
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Pietro Zobacz post
    Zabrali auto, mówili ze posprawdzali wszystko nawet mapy silnika i nic nie wskazywało na żadną usterkę. Powiedzieli że ten silnik tak ma. Po nowym roku stuknie mi przegląd 15 tys więc ponownie to zgłoszę.
    Mapy silnika - a to dobry. Bajer bezradnych mechanikow osiaga wyzyny. Szkoda ze nie powiedzieli ze byli z nim u egzorcysty. Ten silnik tak NIE ma. W alfie jest totalnie bez wibracji.
    IT_spec lubi to.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    591
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Pietro Zobacz post
    Przy przebiegu Ok 9 tys byłem z tym w ASO, serwisant siadł a ja na fotelu pasażera i czuć było wyraźnie w całym aucie. Nawet ja na siedzeniu. Zabrali auto, mówili ze posprawdzali wszystko nawet mapy silnika i nic nie wskazywało na żadną usterkę. Powiedzieli że ten silnik tak ma. Po nowym roku stuknie mi przegląd 15 tys więc ponownie to zgłoszę.
    Powiedziałeś im, zeby z Tobą wsiedli do innego Tipka z takim silnikiem i sprawdzili czy TTTM? ASO pewnie koło salonu z Tipkami, więc powinni mieć.
    Napisz które to ASO jak jesteś pewny zbyt duzych drgań - inni będą unikać jeśli jest tam wybór.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    pl
    Postów
    113
    Auto
    tipo lounge + tech
    Rocznik
    2017
    Hmm to też bede musiał sie przejechać jakimś innym , bo u mnie sa wyczuwalne. Jak jeszcze jestesmy w temacie wibracji, to po włączeniu ogrzewania tylniej szyby lub halogenów, wyczuwalny sa na postoju wibracje na fotelach i kierownicy. Silnik czy ciepły czy zimny to samo. Klima tego nie powoduje. Wcześniej w aucie mailem ze obroty rosły delikatnie, ale nie szły wibracje.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2017
    Skąd
    BIELSKO
    Wiek
    32
    Postów
    15
    Auto
    FIAT TIPO SW 1.4 T-JET LPG
    Rocznik
    2017
    Tak tak powiedziałem, ale wg serwisanta mieli tylko Tipka ze słabszym silnikiem. Odpaliliśmy i nie było żadnych drgań. Chodzi o ASO w Kozach koło Bielska-Białej. Tak się zastanawiam czy nie pojechać na przegląd 15 tys. do ASO w Bielsku. Chyba nie ma z tym problemu, że robię przeglądy w innym ASO niż salon w którym kupiłem auto?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Drgania kierownicy przy większych prędkościach
    Napisany przez carooso na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 13-01-2019, 21:34
  2. Drgania w kierownicy
    Napisany przez pawelec1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-08-2017, 22:14
  3. Drgania kierownicy
    Napisany przez patryk7979 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-11-2016, 18:52
  4. drgania kierownicy przy hamowaniu
    Napisany przez manic na forum Croma
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 11-09-2016, 20:50
  5. "Bicie" kół, przy 150km/h drgania kierownicy
    Napisany przez Memciu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-06-2011, 10:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl