Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 16 z 20 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni
Posty od 226 do 240 z 286
Like Tree66lubi to!

Temat: Czy nadal byś kupił Tipo a jak nie to czemu?  

  1. #226
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Żeby uzyskać energię kinetyczną muszę zużyć paliwo. Nie odzyskuję jej przy hamowaniu silnikiem bo nie mam elektryka. Staram się więc jak najmniej hamować tylko wytracam energię na skutek oporów toczenia i powietrza. Zyski z hamowania silnikiem są marginalne ale i ten sposób stosuję, jeśli wiem że za chwilę i tak będę musiał użyć hamulców.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #227
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Jeśli zyski z hamowania silnikiem nazywasz marginalnymi to te z jazdy "na luzie" są jeszcze mniejsze.
    Bo rozumiem, że piszemy o oszczędzaniu paliwa.

  4. #228
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Rozpędź sieciowe setki i wrzuć luz a potem sprawdź jak daleko dojechałeś, następnie zrób to samo hamując silnikiem. Będziesz wtedy wiedział co jest bardziej ekonomiczne.
    Wcześniej tez tylko hamowałem silnikiem i nigdy nie moglem zejść poniżej 5 litrów w spokojnej trasie. Teraz spokojnie moge zejść do 4.5 l na trasie którą znam i wiem gdzie zacząć zwalniać.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Yarpen i Jacek K. lubią to.

  5. #229
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Temat byl juz walkowany i ja jeszcze raz napisze co zaobserwowalem. Przy hamowaniu silnikiem powyzej pewnych obrotow zalozmy ze okolo predkosci biegu jalowego (w praktyce nieco wyzszych) nie następuje wtrysk paliwa. Po prostujedziesz 100 km/h puszczasz pedal i czas wtrysku jest rowny zero auto nie zuzywa wogole paliwa az nie dojdzie we wspomnaine okolice predkosci obrotowej.silnika Wal utrzymywany jest w ruchu poprzez naped od kol Gdy wrzucisz przy 100 kmh wrzucisz luz silnik musi dostac paliwo zeby nie zgasnac. Wiec oszczedzanie przy hamowaniu silnikiem to rzecz wzgledna. Raz sie bardziej oplaci hamowac silnikiem innym razem toczyc na luzie.
    pablos_206 i siwymw lubią to.

  6. #230
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Kierowcy Autosanów zawitali na forum. Tylko autosanowcy niech zastanowią się jeszcze nad kwestią rozłączonego napędu i reakcji w sytuacji zagrożenia, gdy gaz w podłogę trzeba dać. O tym nikt już nie wspomina ani słowem. Ile czasu zajmuje ponowne wrzucenie biegu? Automat z trybem żeglowania da radę, w manuału kierownik będzie tak szybki jak "marginalne hamowanie silnikiem" (a raczej trupem bez kompresji).
    Najważniejsze jest jak najdłuższe utrzymanie spiętego napędu, paliwo jest drugorzędną sprawą. Z drugiej strony autosanowcy najczęściej krzyczą jaki to złom jest montowany w postaci tarcz i klocków, bo 30tyś.km nie dojadą.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 05-06-2022 o 09:06

  7. #231
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Klocki wymieniałem tylko raz przez 140 tyś. km a tarcz nie ruszałem. Wiesz jaka jest reakcja na gaz na 5 piątce w moim samochodzie? Jeszcze gorsza niż 1.4 16v Tipo na 6-tym biegu czyli można napisać, że "przyspieszenia nie stwierdzono". W sytuacji awaryjnej i tak musiałbym redukować.
    Jacek K. lubi to.

  8. #232
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Wg mnie hamowanie silnikiem [ bez gazu] jest opłacalne jak wykorzystujemy jazdę z górki. Jednak na prostej toczymy się znacznie dłużej na luzie, niż na biegu. Mimo zerowego spalania, jazda na luzie, [ jak dla mnie ] jest bardziej opłacalna.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A zgodnie z tematem, Tipo to raczej prosty samochód, sam sobie przy nim robię, jest komfortowy i zapewnia dość dobre osiągi. Kupiłbym drugi taki sam.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A zgodnie z tematem, Tipo to raczej prosty samochód, sam sobie przy nim robię, jest komfortowy i zapewnia dość dobre osiągi. Kupiłbym drugi taki sam.
    siwymw i Jacek K. lubią to.

  9. #233
    Łowca_j
    Guest
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Kierowcy Autosanów zawitali na forum. Tylko autosanowcy niech zastanowią się jeszcze nad kwestią rozłączonego napędu i reakcji w sytuacji zagrożenia, gdy gaz w podłogę trzeba dać. O tym nikt już nie wspomina ani słowem. Ile czasu zajmuje ponowne wrzucenie biegu? Automat z trybem żeglowania da radę, w manuału kierownik będzie tak szybki jak "marginalne hamowanie silnikiem" (a raczej trupem bez kompresji).
    Najważniejsze jest jak najdłuższe utrzymanie spiętego napędu, paliwo jest drugorzędną sprawą. Z drugiej strony autosanowcy najczęściej krzyczą jaki to złom jest montowany w postaci tarcz i klocków, bo 30tyś.km nie dojadą.
    Autosan H9 to był autobus tysiąclecia, lubiany przez kierowców m. in. za niskie zużycie paliwa. Skoro je osiągali tak pogardzanymi przez Ciebie technikami jazdy to chyba znaczy, że nie są one bez sensu.
    luckyboy, jacekviola i Braval lubią to.

  10. #234
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    132
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Kierowcy Autosanów zawitali na forum. Tylko autosanowcy niech zastanowią się jeszcze nad kwestią rozłączonego napędu i reakcji w sytuacji zagrożenia, gdy gaz w podłogę trzeba dać.
    nie wiem czy wiesz , ale obecne ciezarowki wykorzystuja styl jazdy tzw autosanowcow , czyli jesli to tylko mozliwe skrzynia przechodzi na luz , de facto kierowcy w prl uprawiali ecodroving zanim to stalo sie modne . I uwierz skrzynia w ciezarowce wcale szybko nie wrzuca biegu po wcisnieciu gazu czy hamulca , wiec nie dramatyzuj
    jacekviola lubi to.

  11. #235
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    51
    Postów
    733
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    o ile tzw "ecodriving" polegajcy na jezdzie na luzie mial sens w autach o duzym zuzyciu paliwa , autobusach, dieslach itp to w przypadku relatywnie malych benzyniakach na wtrysku.. no moze ma ale niewielki
    Faky, przyznaję, tez czesto widzac swiatla , korek, dlugi zjazd wrzucam na luz ale to wynika ze starych przyzwyczajen i tzw "starej szkoly" ( prawko zrobione w 1990 roku).

    Ale dla przykladu - dzis trasa Zabrze-Suchedniów-Poniatowa-Warszawa-Iława. Klima na LO, czesto tempomat (DTS, S7) , maks 120kmh, czesto luz - srednia wg kompa - 5,2l
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  12. #236
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    236
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    o ile tzw "ecodriving" polegajcy na jezdzie na luzie mial sens w autach o duzym zuzyciu paliwa , autobusach, dieslach itp to w przypadku relatywnie malych benzyniakach na wtrysku.. no moze ma ale niewielki
    Czy niewielki? przejeżdżam dziennie ~75km z czego ~5km na luzie, jak się policzy, to jest zaoszczędzone np. na połowę rocznego przeglądu.

  13. #237
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Jacek K. Zobacz post
    Czy niewielki? przejeżdżam dziennie ~75km z czego ~5km na luzie, jak się policzy, to jest zaoszczędzone np. na połowę rocznego przeglądu.
    Czyli niewielki. Dokładnie.
    jacekviola i brylancik13 lubią to.

  14. #238
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Inni chyba bardziej niż my sami doceniają Tipo

    https://magazynauto.pl/uzywane/nowoc...ys-zl,aid,2220

  15. #239
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Dalej bym kupił tipo, ale bardzo ****** mnie łączniki....
    Ostatnio edytowane przez Zielony ; 04-07-2022 o 19:15

  16. #240
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Tipo Sedan 1.4
    Rocznik
    10.2017
    Ostatnio kilka ładnych dni jeździłem Toyota Corolla hybryda/automat z 2021 r. No i okazuje się że w mojej ocenie w samochodzie prawie o 40% droższym nie ma szału...rzeczywiście fajna opcją jest hybryda ale reszta w żaden sposób nie lepsza od starego dobrego Tipo...blachy takie same cienkie, jakość wykonania taka sama, wg. mnie w środku samochód jest węższy, nic co by powaliło za wyższą cenę...podsumowując-ponownie kupiłbym Tipo.


 
Strona 16 z 20 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 13-06-2018, 11:11
  2. Czemu nieodpala moja Siena
    Napisany przez Bartłomiej na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-11-2013, 22:40
  3. Fiat Panda Monster Truck? Czemu nie! ;)
    Napisany przez byrrt na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-12-2012, 19:44
  4. czemu temat usuniety
    Napisany przez grzeziu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-04-2012, 21:35
  5. czemu świeci tylko pół światła mijania
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 20-03-2009, 19:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-nadal-bys-kupil-tipo-jak-nie-czemu-407273

https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-nadal-bys-kupil-tipo-jak-nie-czemu-40727

fiat tipo opinie forum

tipo skad nazwafiat tipo problemy forumfiat tipo forum 2019OP5452 tipo forumfiat tipo czy warto kupic forumFiat Tipo - opinie forumforum opinie fiat tipotipo 1.4 95 forumduster czy tipotaxi tipo opiniefiat tipo forum opinietipo sedan czy kombifiat tipo hb opiniefiat tipo opinie uzytkownikowfiat tipo tipo forumfiat tipo opinie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl