Ja byłem zmuszony wymienić juz po 8 miesiącach, zaczęło sie od zeszłego tygodnia wycieraczki na deszczu robiły mazy takie jak po myjni z woskiem , umyłem dokładnie szybę smrodkiem do szyb który ma usunąć wosk. Nic to nie dało. Czas chyba kupić nowe wycieraczki w Fiacie zażyczyli sobie 210zł za wycieraczki wyprodukowane w Turcji , moje są w Serbii , a oryginalne Bosch koszt 270zł .
Pojechałem do firmy nordglass. żeby usunęli wosk z szyby , użyli środka do czyszczenia szyb i powiedzieli że ma wsiąść do auta i na suchej szybie mam włączyć wycieraczki na pełną moc, i co sie stało prawa chodziła bez problemu a lewa skakała miała problemy , tak samo zrobiliśmy przy mokrej szybie i było widać różnicę.
Serwisant założył wycieraczki Bosch i po założeniu wszytko wróciło do Normy zaczęły dobrze zbierać wodę. Powiedział mi serwisant że mam sobie darować drogie wycieraczki Bosch które sa robione w Chinach i mam kupić 100% polski produkt firmy Visse płaskie wycieraczki oni nie maja na stanie ale mogą zamówić je , dowaloną firmę która produkuje wycieraczki. Poczytałem w domu o tych wycieraczkach i dzisiaj je kupiłem za 69 zł za komplet przy okazji w nordglass położyłem powłokę hydrofobizacja szyby. Kosz czyszczenia szyby i powłoki wyniósł mnie 50zł
Dzisiaj w Katowicach jest pochmurno super to działa było warto , co do wycieraczek chodzą teraz oki
Powiedziano mi że mam nie kozystać z automtycznych myjni bo lakier i szyby dostaja, a szyby dlatego bo na noszą bardzo goracy wosk co niszcy wycieraczki i szyby
ja Wam napiszę tak
Ja w starym Fordzie używałem wycieraczek ALCA - made in Germany. Jak dla mnie rewelacyjne. Za komplet czyli przód i tył wydałem około 60pln ale miałem spokój przez długi okres czasu. Byłem z nich bardzo zadowolony
Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
Rocznik
04.2007, 04.2016
Napisał lukasz.zst
Powiedziano mi że mam nie kozystać z automtycznych myjni bo lakier i szyby dostaja
Przecież to jasne jak słońce. Jeśli ktoś chce zamaskować rysy to tylko na myjni automatycznej Swoje auta myję osobiście, rękawicą po której nie widać śladów na lakierze. Gąbkę, niby do mycia auta, odradzam, bo będzie na słońcu widać mikrorysy
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Do Kropka od zawsze zakładam pióra Valeo - tej firmy były na pierwszy montaż - zawsze udało się kupić Made In France. Tylko raz założyłem Champion i to była pomyłka.
W mojej Viagrze problemów z piórami nie mam.
Do Kropka od zawsze zakładam pióra Valeo - tej firmy były na pierwszy montaż - zawsze udało się kupić Made In France. Tylko raz założyłem Champion i to była pomyłka.
W mojej Viagrze problemów z piórami nie mam.
Valeo też polecam, choć nie są najtańsze.
Najgorsze to jakieś tanie podróbki z adapterami do różnych piór. Raz kupiłem coś takiego i stawiały taki opór powietrza że lekko się unosiły przy większej prędkości i stukały o szybę
Wiecie, że pióra wycieraczek bardzo łatwo się regeneruje? Zajmuje to 3 minuty czasu, a koszt to około 10 groszy.
- należy wziąć kawałek papieru ściernego o gramaturze 180 (pewnie inna gramatura również się sprawdzi) (kilka cm kosztuje 10gr w Castoramie
- papierem należy przeciągnąć wzdłuż długości pióra kilkukrotnie (5 przebiegów zwykle załatwia sprawę)
Wycieraczka pracując na szybie nabywa zarysowań poprzecznych, które później objawiają się smugami. Przeciągnięcie papierem wzdłuż pióra eliminuje niedoskonałości.
Kilka dni temu regenerowałem w ten sposób pióra w swoim samochodzie (a sposobu tego używam od 17 lat - Polonez, Punto, Auris, Fusion, Vectra - wszędzie sprawdza się to doskonale). Oczywiście nie jest to sposób na każde pióra, w pewnym momencie też trzeba będzie i tak dokonać wymiany, gdy zużycie będzie zbyt duże, ale na regenerację nowych piór i przedłużenie ich życia o 2-3 sezony sposób jest niezawodny.
W ten sposób da się reanimować wycieraczki zatłuczone np. na zalodzonej i bardzo brudnej szybie (wymaga to dłuższego traktowania papierem).
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A jeśli wycieraczki to polecam Motgum, nigdy mnie nie zawiodły. Rodzima produkcja, dobre ceny i jakość nie odbiegająca od Bosha.
Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
Rocznik
04.2007, 04.2016
Napisał NimnuL
Wycieraczka pracując na szybie nabywa zarysowań poprzecznych, które później objawiają się smugami. Przeciągnięcie papierem wzdłuż pióra eliminuje niedoskonałości.
Nie prościej i szybciej wyczyścić szybę i pióra z piasku przed jazdą, albo nie machać wycieraczkami po oblodzonej szybie Na ile wystarczają Ci te pióra Bo w moich przypadkach dwa lata i trzeba wymieniać nie z powodu smug, a rozpoczęcia rozwarstwiania się pióra. Tak, czyszczę przed jazdą z piasku pióra i szybę (w miejscu spoczynku wycieraczek).
Nie prościej i szybciej wyczyścić szybę i pióra z piasku przed jazdą
Przed jazdą tak (choć rzadko to robię), w trakcie jazdy, gdy jedzie się w mgiełce zanieczyszczeń (szczególnie w zimowym, gdy na drodze leży piach) wzbijanego przez samochody sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana
Pióra wycieraczek wystarczają mi zwykle na 2 lata, później pojawiają się pierwsze smugi. Rozwarstwienie pióra (oderwanie się go od uchwytów czy inne fizyczne uszkodzenia) nigdy mi się nie przytrafiły.
Tym razem jednak przeoczyłem dwukrotnie warstwę szorstkiego lodu na szybie i kilka razy nie zadbałem o odpowiednie oczyszczenie szyby ze szronu, po prostu uszkodziłem pióra.