Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 55
Like Tree14lubi to!

Temat: Crash test Tipo!  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    39
    Postów
    333
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2016
    Konkurencja ( cenowa) czyli elysee dostał 3 gwiazdki, ale testy testami kumpel po czołówce w elysee wyszedł bez szwanku.
    pchris lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Postów
    627
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    Ten test to pikuś teraz postrach sieje crash test 1/3 przodu w przeszkodę.Jak oglądam te rozpadające się samochody to serce boli
    ŻuczekM lubi to.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    175
    Auto
    Opel Astra J Sedan
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Napisałem już artykuł, aby wisiał, bo pewnie będzie więcej osób zainteresowanych.
    Crash test Fiat Tipo (2016) :: Fiat Klub Polska

    Wynik jak widać jest ogólnie dobry, auto jak widać na materiale wideo zachowało się dobrze i nie doszło do niebezpiecznej deformacji lub ingerencji w przestrzeń wewnętrzną.


    Pod wątpliwość można poddać dwie kwestie:
    1. sedan może zachować się minimalnie inaczej
    2. wersje na PL mogą (?) różnić się niuansami od modeli na UK/DE - wyposażenie i wnętrze ciut się różni

    Ogólnie widać jednak, że konstrukcja nie trąca lipą, jak na tanie auto wygląda przyzwoicie.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał NimnuL Zobacz post
    Pod wątpliwość można poddać dwie kwestie:
    1. sedan może zachować się minimalnie inaczej
    .
    To akurat pewnik gdyż konstrukcja hatchbacka była wzmacniana właśnie Pod Testy zderzeniowe i stąd przy okazji waga mocno wzrosła.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    175
    Auto
    Opel Astra J Sedan
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    To akurat pewnik gdyż konstrukcja hatchbacka była wzmacniana właśnie Pod Testy zderzeniowe i stąd przy okazji waga mocno wzrosła.

    Smutne podejście producenta, biorąc pod uwagę, że sedana wybiorą częściej rodziny.
    Ostatnio edytowane przez NimnuL ; 27-10-2016 o 12:01

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Przecież go wzmocnili w stosunku do Sedana. To chyba dobrze.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    175
    Auto
    Opel Astra J Sedan
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Przecież go wzmocnili w stosunku do Sedana. To chyba dobrze.
    Bardzo dobrze dla wlascicieli HB, ale szkoda ze sedan nie doczekal sie wzmocnienia... choc nie wiadomo jak sie zachowa przy dzwonie.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    39
    Postów
    333
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    To akurat pewnik gdyż konstrukcja hatchbacka była wzmacniana właśnie Pod Testy zderzeniowe i stąd przy okazji waga mocno wzrosła.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    A skąd takie informacje, źródło?

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    175
    Auto
    Opel Astra J Sedan
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał dziadeck Zobacz post
    A skąd takie informacje, źródło?
    Sedan: 1150-1270 kg
    Hatchback: 1195-1295 kg

    Biorąc pod uwagę, że nadwozie sedana jest o 16.5cm dłuższe od hatchbacka to pozwala wysnuć wnioski o solidniejszej/masywniejszej ramie (skoro wyposażenie jest analogiczne).

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    39
    Postów
    333
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2016
    Ok, dzięki za wyjaśnienie, mam nadzieję że nie będę miał okazji sprawdzać wytrzymałości sedana.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    38
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Różnica w może wynikać z wyposażenia, sedan zaczyna się od wersji bieda, a HB ma być dostępne od wersji jednej wyżej. do tego jak wiadomo robione są na takiej samej płycie podłogowej, więc różnicy nie będzie. wyniki są dla mnie takie jak się spodziewałem. obejrzyjcie sobie 301 jak się składa to będzie widoczna różnica między autem a autem.
    pozdrawiam

    doda jeszcze, że płyta podłogowa jest produkowana z stali wzmocnionej aby była sztywniejsza. taka sama jest dla jeepa jak dobrze pamiętam.

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Hatchback ma pewno był wzmacniany pod testy , bo takie były założenia Fiata że ma przyzwoicie wypaść. W sedanie nie było takiego ciśnienia bo nie miał być sprzedawany w całej Europie. Nie bez powodu nie robili na nim crash testu choć już długo jest w sprzedaży.
    Na niektóry rynki hatchback tez będzie w wersji golas np. Francja, Turcja itd także ta teoria jest nietrafiona.
    Jeśli dla kogoś bezpieczeństwo jest priorytetem to powinien poczekać na premierę pozostałych wersji nadwoziowych w Polsce.
    Nie oszukujmy się 1150 kg wagi na tak spory samochód to bardzo mało a niska cena uniemożliwiała użycie drogich i lekkich materiałów. Tipo z założenia nie było projektowane jako super bezpieczny samochód i dobrze - dzięki temu nawet z podstawowym benzynowym silnikiem w miarę daje radę , jakby ważył pod 1300 kg już by nie było tak wesoło.

  14. #28
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A macie jakieś źródło dot. tego, że hatchback jest wzmocniony?

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Postów
    627
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Hatchback ma pewno był wzmacniany pod testy , bo takie były założenia Fiata że ma przyzwoicie wypaść.
    Powiedz proszę czy masz na to jakieś dowody , że tak jest?

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2016
    Skąd
    Gniezno
    Wiek
    39
    Postów
    27
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Hatchback ma pewno był wzmacniany pod testy , bo takie były założenia Fiata że ma przyzwoicie wypaść. W sedanie nie było takiego ciśnienia bo nie miał być sprzedawany w całej Europie. Nie bez powodu nie robili na nim crash testu choć już długo jest w sprzedaży.
    Na niektóry rynki hatchback tez będzie w wersji golas np. Francja, Turcja itd także ta teoria jest nietrafiona.
    Jeśli dla kogoś bezpieczeństwo jest priorytetem to powinien poczekać na premierę pozostałych wersji nadwoziowych w Polsce.
    Nie oszukujmy się 1150 kg wagi na tak spory samochód to bardzo mało a niska cena uniemożliwiała użycie drogich i lekkich materiałów. Tipo z założenia nie było projektowane jako super bezpieczny samochód i dobrze - dzięki temu nawet z podstawowym benzynowym silnikiem w miarę daje radę , jakby ważył pod 1300 kg już by nie było tak wesoło.
    Wzmacniany czy nie wzmacniany, sedan, hatchback, kombi, czy SUV innych renomowanych marek Audi, Volvo - każdy samochód z poduszkami i kurtynami jest bezpieczny ale do około:

    - 90 km/h przy uderzeniu czołowym w nieruchomą przeszkodę
    - 65 km/h przy zderzeniu czołowym z innym pojazdem jadącym w przeciwnym kierunku.

    Nie ma się co oszukiwać - obejrzyjcie crash testy innych samochodów, w tym wspomnianych dużych SUV-ów. Wszystkie samochody wyglądają podobnie przy testowanej nominalnej 64 km/h i 50 km/h w testach zderzeń czołowych.

    Panowie - rozsądek - to jedyna miara bezpieczeństwa. Myślicie że 5 gwiazdek uratuje komuś życie przy zderzeniu czołowym przy prędkości około 120-130 km/h?? Bądźmy realistami i nie podniecajmy się wzmocnieniami, większa o kilkanaście kilogramów wagą hatchbacka. Szerokiej drogi!


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tempomat w tipo tipo
    Napisany przez mis888 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 347
    Ostatni post: 16-03-2024, 23:13
  2. Fiat Tipo - pierwszy test na polskich drogach
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 02-03-2016, 20:07
  3. Test zegarów
    Napisany przez Rick na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-12-2014, 21:34
  4. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 17:02
  5. Test gg
    Napisany przez miszko na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post: 15-11-2011, 14:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo crash test

tipo crushtest

crashtest tipo

Tipo ncap forum

https:fiatklubpolska.pltipo-531crash-test-tipo-341112

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl