Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 98
Like Tree6lubi to!

Temat: 1.4 T-JET vs 1.6 MJET  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2018
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    33
    Auto
    -
    Rocznik
    -

    1.4 T-JET vs 1.6 MJET

    Słuchajcie, chyba w całym województwie śląskim (włącznie z firmowym centrum sprzedaży FCA) nie ma dostępnego Tipo 1.6 MJET 120KM do jazdy testowej.

    Mam pytanie - może ktoś z Was jechał i 120KM benzyną i dieslem - jak wygląda porównanie? Głośność, dynamika, ogólne odczucie? Waham się co kupić, a do testów tylko benzyna. Dużo jeżdżę, więc albo LPG, albo diesel. Koszta jazdy porównywalne, benzyna+lpg nieco tańsza w zakupie... Robię długie trasy, więc w sumie diesel ma pewne zalety, ale... może ktoś ma jakieś opinie, przemyślenia, wrażenia?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Na youtubie jest słowacki test wersji silnikowych. Jest na forum w watku o testach i recenzjach kilkanascie watkow nizej. Gosciu pedzil te auta po dlugiej prostej pod gore i po rownym . Wolnossacy 1.4 wiadomo wypadl slabo ale porownanie tjeta z multijetem wypadlo na korzysc tjeta.
    Badal elastycznosc na 3 biegu chyba 70-100 i multijet mial sporo gorsze czasy. Tjet lepszy rozklad masy, tansza jazda i chyba tanszy serwis, szybsze nagrzewanie, brak dpf (choc w trasie to nie problem chyba), potencjalnie trwalsza dwumasa, ale czestsze tankowania, przeglady lpg ciut mniejszy bagaznik. Nie wiem jak z halasem, zestopniowaniem biegow(to idzie oblookac na filmikach z przyspieszeniami 0-200), zestrojeniem zawieszenia. Kwesie uczulenia na smród ON i spalin diesla pomijam bo nie wszysy cierpią na tę przypadłość
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 27-01-2018 o 00:04

  4. #3
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Jak na trasy, ja bym brał diesla. Nie sugerowałbym się tym, że na 3 biegu MJ wolniej przyśpieszał, bo to nie były jego optymalne warunki pracy. Przy tej prędkości 6 biegowy MJ powinien jechać płynniej na 4 biegu. A jak chcemy porównać T-Jeta do MJ to spróbujmy przyśpieszyć jadąc 100km/h na 6 biegu i w tedy sprawdzić, który lepiej się będzie zbierać. Jak do tego jeszcze dołożymy jazdę pod nawet lekką górkę, to wynik będzie z góry przesądzony na korzyść diesla, o spalaniu już nie wspominając.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    Na 6 biegu przy prędkości 120km/h w t jet jest 3k obrotów. Przy wyprzedzaniu nawet nie redukowałem przy 100km/h tylko kierunek i przyspieszał fajnie. Różnicą pomiędzy benzyna a dieslem jest głośność. Podoba mi się ta cisza przy benzynie zwłaszcza w mieście co do spalania na trasie to zależy ile latasz. Najlepiej się jedzie tak 110km/h bo obroty są około 2.7k i jest komfortowo. Szybciej to już coraz głośniej w kabinie bo tez opory powietrza, opony i obroty No i im szybciej tym wir w baku. Podejrzewam ze na trasie ci spali 8-9lpg a diesel około 5l on. Ale to zależy tez od nogi . Plusem dla diesla jest dwusprzęgłowy automat którego można dołożyć przy zamawianiu czego ( ubolewam) w t-jet nie ma.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2018
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    33
    Auto
    -
    Rocznik
    -
    Test faktycznie trochę bez sensu - należy porównywać przyspieszenia na najkorzystniejszym biegu dla każdego silnika, który niekoniecznie będzie ten sam.
    TipoSedan lubi to.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Jeździłem obydwoma wersjami. Wybór padł na diesla (tym bardziej, że kupiłem to w cenie benzyny z lpg).

    Używam samochodu w większości na trasie. Nie muszę co chwila zjeżdżać z autostrady w poszukiwaniu stacji z lpg.
    Dla mnie kolejnym istotnym faktem jest to, że koło zapasowe jest w przeznaczonym do tego miejscu, a nie zajmuje połowę bagaznika, co w przypadku dziecka czy jakiegoś wyjazdu na wakacji ma ogromne znaczenie
    Dojeżdżam do pracy ok 900 km i staram się trzymać prędkość w granicach 135-140km/h. Spalanie wychodzi mi przy tym ok 5.5-6 l/100 km.
    Co do hałasu...
    Z zewnątrz słychać, że to diesel ale w środku jest cicho, choć pewnie znajdą się malkontenci, co to pierdnięcie komara usłyszą.
    O dpf raczej się nie martwię przy moim stylu użytkownika, bo wypala się na bieżąco w trasie.
    Tak jak któryś z poprzedników pisał...pod górkę na 6 biegu przy ok 100 km/h nie było najmniejszego problemu (3 dorosłe osoby, dziecko i drobne bagaże).
    Póki co jestem zadowolony z wyboru.
    kendzior3 i kartonik lubią to.

  8. #7
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał fil400 Zobacz post
    Z zewnątrz słychać, że to diesel ale w środku jest cicho, choć pewnie znajdą się malkontenci, co to pierdnięcie komara usłyszą.
    Z tym hałasem, to napiszę z własnego doświadczenia. Jeździłem parę dni dieslem (1.3, ale pod względem hałasu pewnie nie ma istotnej różnicy) i faktycznie klekot nie był jakiś uciążliwy. Jednak po powrocie do mojego 1.4-95 pierwszym wrażeniem po odpaleniu silnika było "o, jak tu cicho!".

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2018
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    33
    Auto
    -
    Rocznik
    -
    Tak, na jeździe testowej benzyną podczas postoju na światłach myślałem, że zadziałał start&stop. Tymczasem patrzę, a on wyłączony. No ale obecnie jeżdżę dieslem i jeśli nawet nie słyszę, że silnik pracuje, to czuję na kierownicy. Czy czuć wibracje na kierownicy w 1.6 MJET?

    Tak swoją drogą - czy DPF jest typu suchego, czy mokrego? Trzeba uzupełniać jakiś płyn? Wymieniać całość po jakimś przebiegu? Obecnie jeżdżę Laguną 2.0 dCi, gdzie niby DPF jest suchy i "nieśmiertelny" (250kkm i nic nie wskazuje na wymianę).

    P.S. Jak Ci się udało kupić w cenie benzyny z LPG?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał samotnik Zobacz post
    Tak swoją drogą - czy DPF jest typu suchego, czy mokrego?
    Typu suchego
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    W sumie na wibracje nawet nie zwróciłem uwagi (czyli albo są słabo wyczuwalne, albo ich nie ma &#128521.
    Dpf suchy. W poprzednim Fiacie miałem wcześniej wspomnianego 1.3 i tam również problemu z dpfem nie było, a auto ma już ponad 200kkm i dalej jeździ w rodzinie.

    Co do zakupu, to zawsze musi być jakiś haczyk...kupiłem demo ze znikomym przebiegiem. Do tego auto miało bardzo dobre wyposażenie z które normalnie musiałbym sporo dopłacić.

    I jeszcze w kwestii ogrzewania...
    Diesle maja podgrzewacz PTC, dzięki któremu w aucie robi się zdecydowanie szybciej ciepło, niż w dieslach pozbawionych tego dobrodziejstwa. W 1.3mjet na postoju nie szło nagrzać auta (w sumie nawet w trakcie jazdy było ciężko to zrobić), a tutaj po chwili jest ciepło.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Z tym hałasem, to napiszę z własnego doświadczenia. Jeździłem parę dni dieslem (1.3, ale pod względem hałasu pewnie nie ma istotnej różnicy) i faktycznie klekot nie był jakiś uciążliwy. Jednak po powrocie do mojego 1.4-95 pierwszym wrażeniem po odpaleniu silnika było "o, jak tu cicho!".
    Na postoju w benzynie jest ciszej niż w dieslu, ale przy prędkościach autostradowych hałas w kabinie jest mniej dokuczliwy mając MJ pod maską.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Bierz diesla. Zdecydowanie lepszy na trasy. Dynamiką się mnie przjemuj - diesel ma bardzo długie przełożenia więc fajny na trasy.
    Zasięg zdecydowanie większy - spokojnie 600km na jednym baku w dieslu vs ok 400 w gazie.
    Diesel nie smierdzi - przynajmniej nie bardzije niż gaz, który po jakimś czasie zawsze czuć w aucie.
    Cenowo jazda lpg i diesel wychodzi tak samo, bo do gazu należy doliczyć częstsze wymiany oleju, świec, z czasem szybciej padną cewki, regulacja i wymiana filtrów oraz strojenie lpg. Szybciej też koroduje układ wydechowy. Droższe są również przeglądy. Pamiętajmy, że po ok 100k należy zregenerować lub wymienić reduktor a wymienić na nowe wtryskiwacze gazowe.
    Co do czeskiego testu benzyna w benzynie ma zawsze lepsze czasy niż benzyna w lpg więc jak kolega chce z gazem to pewnie przyspieszenie będzie takie samo w dieslu i benzynie lpg.
    Ja bym brał diesla - jeżdziłem dieselkiem i 1.4 t jet w benyznie i nie widziałem wyczuwalnej równicy w przyspieszeniu.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jezdze na gazie z 16 lat roznymi autami i nic nie smierdzi (bo sprawne nie ma prawa). Za to rope po kazdym tankowaniu czulem az mnie mdlilo ( byly epizody ze sluzbowa corolla d4d i a golf ropniak dopiero w zeszlym roku poszedl do zyda) ale to taka moja cecha osobnicza. Padanie cewek chyba urban legend (w t jecie sa palcowe nie ma przewodow WN). W mito wydech 9 lat jeszcze zyje. Olej swiece normalnie zgodnie z zaleceniami producenta. Przyspieszenie katalogowo takie samo. Ale LPG to faktycznie proteza i na dlugich trasach byc moze MJ bedzie lepszy.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-01-2018 o 00:33

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Mam benzynę z lpg dla żony, jak i ropniaka na dłuższe trasy dla siebie.
    Co do doznań zapachowych, to zawsze czuję zapach tego na czym jeżdżę...rzecz jasna tylko przy tankowaniu, a i to tylko wtedy, jak się człowiek postara albo skupi na tym szczególną uwagę. Nie spuszczam się nad tym i nie wiem po co przywiązywać do tego szczególną uwagę. "Żydek" (choć nie wiem czy to poprawne politycznie określenie) się zaświeci, to zajeżdżamy na stację i tankujemy co trzeba, a nie to co akurat nam ładniej pachnie. Jak komuś przeszkadza to można "wunderbauma" sobie na nos zawiesić i będzie jak znalazł.
    Reasumując, to ani nie mdli mnie od ropy, ani nie czuję gazu w drugim aucie, a zapach benzyny zwyczajnie lubię. Jak wszystko działa jak należy, to dlaczego miałbym coś czuć?
    Kierując się wyłącznie nosem podczas zakupu, to powinniśmy skierować swoje kroki (czy też nosy) w stronę Tesli, albo innego elektryka, choć i tu nie mamy pewności, że zapach auta nam podejdzie do gustu.

    Jeżdżąc pb/lpg po mieście, czy też dieslem w trasie, cieszę się walorami danego rodzaju zasilania i korzyściami jakie z niego wypływają w danych warunkach, a że benzyna, lpg lub ON mają swój zapach? No cóż...paliwa dobre jak każde inne.
    Autor tematu sam najlepiej wie, na czym najbardziej mu zależy.

    Dodam jeszcze tylko, że od zawsze byłem zwolennikiem pb/lpg, ale zacząłem dostrzegać korzyści z tankowania ON. Dlatego od kilku lat godzę to wszystko ze sobą i śmigam tym czym mi akurat lepiej.
    Ostatnio edytowane przez fil400 ; 28-01-2018 o 01:02

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Jezdze na gazie z 16 lat roznymi autami i nic nie smierdzi (bo sprawne nie ma prawa). Za to rope po kazdym tankowaniu czulem az mnie mdlilo ( byly epizody ze sluzbowa corolla d4d i a golf ropniak dopiero w zeszlym roku poszedl do zyda) ale to taka moja cecha osobnicza. Padanie cewek chyba urban legend (w t jecie sa palcowe nie ma przewodow WN). W mito wydech 9 lat jeszcze zyje. Olej swiece normalnie zgodnie z zaleceniami producenta. Przyspieszenie katalogowo takie samo. Ale LPG to faktycznie proteza i na dlugich trasach byc moze MJ bedzie lepszy.
    Sami producenci na lpg podają trochę gorsze osiągi silnika. Ja jeżdżę na lpg 10 lat. teraz mam 3 auto z lpg - w każdym aucie był ten smrodek gazu a montowałem w równych warsztatach na różnych częściach- nie mówię, że jest to bardzo intensywne ale niekiedy się pojawia. Cewki padają i to nie jest żadne urban legend - jak nie wierzysz proponuję poczytać trochę - ja też wiem na swoim przykładzie, że mi w LPG cewka padały po ok 60 000km.
    Zalecenia producenta co do wymiany oleju są i tak optymistyczne a gaz jeszcze ten okres skraca. Oczywiście mozna też jedzić i nie wymieniać oleju wcale.
    mam diesla w pracy jako auto służbowe i nigdy nie czułem ropy - no chyba że porozlewałem


 
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 2.0 mjet roznice
    Napisany przez Cross na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-03-2017, 15:42
  2. Luźny wąż od turbo [2.0 Mjet]
    Napisany przez moris10 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-06-2016, 17:30
  3. Fiat Bravo II 1.6 Mjet Pur O2
    Napisany przez swichu91 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-02-2016, 21:22
  4. Scudo 2,0 Mjet nie odpalał!
    Napisany przez SławekW na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-03-2015, 19:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-5311-4-t-jet-vs-1-6-mjet-40009

t-jet vs multijet

bravo tjet vs tipo

t jet 1.4

Tipo t-jet wycofany

wymiana korpusu turbo ihi

2.0 hdi wysokie egt

peknoety korpus ihi

riat tipo 1.6mj vs 1.4t

1.6 multijet vs 1.4 t jet

fiat tipo 1.4 t-jet usterki

Tipo dwumasa cena

Tipo tjet czy ma dwumase

fiat 1.6 multijet czy 1.4

fiat tipo 1.4 t-jet opinie

puro2 t-jet

1.6 multijet opinie

1.4 t-jet glosnosc

tipo 120 vs giulietta 120

t-jet vs multi jet

fiat tipo 1.4 t-jet forum

fiat multi jet vs tjet

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl