Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    29 luty 2012
    Skąd
    Radlin
    Wiek
    49
    Postów
    265
    Auto
    Bravo 1,4 TJet 150 Sport Black
    Rocznik
    2010
    Spokojnie możesz zmieniać na 10W a silnik znacznie lepiej będzie pracował



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    To i może ja się wypowiem na ten temat. Posiadam autko jak w awatarze. Poprzedni właściciel po sprowadzeniu z Holandii przy przebiegu 180tyś km zalał go olejem mineralnym (15w40) . Auto na tym oleju zrobiło 60 tyś km i teraz mam zamiar zalać go olejem półsyntetycznym ( 10w40) . Czytałem wiele postów na różnych forach i jest wiele różnych zdań, jedni mówią że silnik się rozszczelni albo pozatykają się kanały olejowe a inni ze nic się nie stanie. Ja uważam że racje ma ta druga grupa osób. Uważam tak ponieważ Oleje te co były produkowane 15 lat temu a te co produkowane są teraz to całkiem inne oleje, ich proces powstawania jest całkowicie inny. Kiedyś przejście z mineralnego na olej wyższej jakości groziło rozszczelnieniem ale w dzisiejszych czasach już nie ponieważ wszystkie oleje za równo te mineralne, półsyntetyczne jak i syntetyczne powstają z tej samej bazy produkcyjnej czyli reasumując jest to ten sam olej ( mineralny)który w dalszym procesie technologicznym zostaje zmodyfikowany o różnego rodzaju uszlachetniacze. Prawdziwy olej syntetyczny to taki który powstaje na bazie składników syntetycznych w procesie którego nazwy niestety nie pamiętam i takie oleje są o wiele droższe niż te tz. oleje syntetyczne które powstają na bazie oleju mineralnego. bikerww jeżeli chcesz przejść z oleju 15w40 na olej lepszej jakości to tylko na półsyntetyk czyli 10w40. Dopiero przy kolejnej wymianie możesz zejść na 5w40. Ja polecam również przed przejściem na półsyntetyk przeczyszczenie silnika środkiem typu Valvoline Flush oraz dokładnie sprawdzić czy nigdzie nie masz żadnych wycieków. Jaki przebieg ma Twoje autko ? Moja Toya ma 236tys km. i miałem wczoraj przechodzić na olej półsyntetyczny ale zauważyłem ze mam delikatny wyciek od strony rozrządu więc najpierw muszę usunąć ta usterkę i dopiero potem zmienię olej na 10w40 . Tobie również polecam dokładnie obejrzenie jednostki napędowej od dołu ,od góry oraz od strony rozrządu żebyś później nie pisał że wycieki powstały po przejściu na lepszy olej. Poza tym na oleju mineralnym męczy się silnik, nie tylko w zimę podczas rozruchu ale również podczas normalnej pracy silnika. Olej mineralny ma gorsze właściwości niż olej półsyntetyczny, zostawia gorszy film olejowy na gładziach cylindra oraz ma pozostałe parametry gorsze. Ja bym na Twoim miejscu przeszedł na 10w40 i się niczym nie przejmował. Po ok 5 tysiącach wymieniłbym olej jeszcze raz na półsyntetyczny a przy kolejnej wymianie dopiero zalałbym silnik pełnym syntetykiem. Jeżeli masz jakiekolwiek wycieki to zmiana oleju na gęstszy w niczym nie pomoże. Jak cieknie to trzeba wymienić uszczelniacz ewentualnie uszczelkę i kropka. to jest moje zdanie pozdrawiam

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Podpisuję się rękoma i nogami, z tym że każdy olej wg.mnie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury jest tak samo"płynny". Chodzi mi o to że jak auto się rozgrzeje to każdy olej na bardzo zbliżoną "rzadkość". Zaznaczam że to moja opinia.
    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał krysiek Zobacz post
    Przejście na olej wyższej klasy jest uwarunkowane stanem technicznym silnika
    Zgadza sie.

    Cytat Napisał krysiek Zobacz post
    jeśli nie przekroczone jest ok 100kkm
    Jesli o to chodzi to nie batrdziej mylnego pojęcia, przeciez stan silnika nie zalezy zawsze od jego przebiegu, zalezy jak ktos dbał, poza tym mógł byc remontowany. Dla porównania powiem, ze moja Brawa ma przelatane 202tys. km i jezdzi na 10W/40 i nic sie nie dzieje
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja kupując auto nie wiedziałem co jest wlane więc zalałem 10W40 - czyli powiedzmy po środku. Wiele razy słyszałem że ludzie żałowali powrotu z 10W40 na 5W40 więc ja tego nie próbuję.. Co z tego można mieć? Bo chyba nie za wiele prócz ew. droższego oleju
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał krysiek Zobacz post
    Olej 15W40 jest olejem mineralnym, wymiwna na 10W40 (półsyntetyk) może spowodować wypłukanie osadu z kanałów olejowych , a w szczególność na wale korbowym co wiąże się ze spadkiem ciśnienia oleju. Przejście na olej wyższej klasy jest uwarunkowane stanem technicznym silnika ( jeśli nie przekroczone jest ok 100kkm), można pokusić się na zmianę klasy oleju. W przeciwnym wypadku jak już wspomniałem może nastąpić wypłukanie osadu i spadek ciśnienia.
    Pierdoły z palca wyssane.
    A niby co ma wspólnego lepkość oleju wspólnego z klasa oleju? Otóż nic, lepkość to jedno a jakość oleju drugie.
    Zanim ktoś napisze że wypłukanie osadów spowoduje spadek ciśnienia powinien zastanowić się ile barów ciśnienia daje pompa olejowa i czy jest możliwe że to ciśnienie "trzyma się" na osadach.
    Ciekawe kto rozbierał te kanały i analizował grubość osadów.
    Pogorszenie ciśnienia następuje kiedy w silniku są "wylatane" panewki i wtedy na dłużej nie pomoże gęsty olej z tym że to widać dopiero na manometrze albo jak na desce jest wskaźnik ciśnienia oleju a nie tylko kontrolka wskazująca brak ciśnienia.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  8. #22
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    kolego bikerww i jak tam sytuacja ze zmianą oleju ? przeszedłeś z mineralnego na półsyntetyk ? Ja w minioną środę przeszedłem w swojej Toyocie taki zabieg. Jak na razie zrobiłem tylko 150km więc nie mogę się wypowiedzieć czy są jakieś negatywne skutki ale wydaje mi się że na oleju Valvoline Maxlife 10w40 silniczek pracuje jakby ciszej niż na mineralnym Elf Turbo diesel 15w40. Po przejechani 1000km sprawdzę jaki jest stan na bagnecie i oczywiście dam znać

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Wszystkim zainteresowanym tematem zmiany oleju, gęstością i rozszczelnieniem silnika polecam artykuł o tym w Auto Świat Poradnik 04/2012
    Jest nawet dostępny w necie jako pdf.
    Poczytajcie a przekonacie się ile była warta toczona tu dyskusja i jakimi ludowymi przesadami nabijacie sobie głowy.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  10. #24
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    petarda a masz może jakieś skany tego artykułu żeby wrzucić na forum ? Z chęcią bym poczytał.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Mam i chętnie się podzielę tylko czy moderator nie będzie się czepiał?
    Co tam dzisiaj święto, moderator też człowiek, ma inne sprawy na głowie

    olej1.jpgolej2.jpgolej3.jpgolej4.jpgolej5.jpgolej6.jpg
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  12. #26
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Dzięki za wstawki. Znalazłem je również w necie i już przeczytałem cała gazetkę. I muszę stwierdzić że osoba pisząca ten artykuł to chyba większy laik w sprawie olejów niż ja. W całym artykule są tylko może trzy informacje na temat olejów:
    1. W dzisiejszych czasach wszystkie oleje są mieszalne ze sobą - To ja już dawno wiedziałem i pisałem jakiś czas temu o tym na naszym forum
    2. Że wszystkie typy olejów które mają drugie oznaczenie np. 40 mają podobne właściwości po osiągnięciu prawidłowej temperatury pracy
    3. że pierwsze oznaczenie np. 10W oznacza lepkość oleju ujemnych temperaturach i że im ta liczba jest mniejsza tym olej jest płynniejszy w duże mrozy , dzięki czemu rozruch silnika jest o wiele łatwiejszy.

    I jak dla mnie cały ten artykuł jest o tych trzech rzeczach. A z tego co ja sie orientuję to ważne w doborze olejów są również dodatki czyszczące które w danym typie olejów się znajdują oraz sama specyfikacja wszystkich trzech rodzajów olejów mn. ich współczynnik TBN - który ma za zadanie ochronę silnika przed korozją. W tym artykule nie ma nic o dokładnej specyfikacji trzech grup oleju oraz nie ma w nim poruszonego tematu zmiany oleju mineralnego na półsyntetyczny - czy olej mineralny powoduje powstawanie nagarów i czy oleje wyższej klasy lepkościowej z lepszymi dodatkami czyszczącymii nie usuną całego tego nagaru i czy ten proces nie spowoduje zatkania kanałów olejowych w silniku co w konsekwencji spowoduje zatarcie samej jednostki . Według mnie ten artykuł jest dla totalnego laika który nie ma żadnej wiedzy na temat mechaniki samochodowej.
    Ostatnio edytowane przez dudu$ ; 08-04-2012 o 22:24

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Umknęło Ci że artykuł jest o jeszcze jednym zagadnieniu, błędnym przekonaniu że w starszych (z większym przebiegiem) silnikach zmienia się olej z 5W na 10W itd.
    Uważnie czytając dotrzesz do sedna że powinno się raczej wlać np 5W50.
    To czego oczekujesz to coś na miarę pracy dyplomowej.
    To czytadło to taka męska Gala czy Przyjaciółka dla średnio rozgarniętego czytelnika czasem obarczonego ADHD
    Nagary powstają w przegrzanym silniku z oleju tandetnej jakości przy zaniedbaniu wymian, nikt nie przyzna się do robienia złego oleju.
    Nikt też nie napisze Ci że nic się nie stanie z silnikiem bo po co narażać się pretensje jakby co.
    Mając dojście podpytywałem kiedyś inżyniera w Lotosie na temat olejów i usłyszałem że polskie oleje to już zupełnie coś innego niż kiedyś bo komponenty zachodnie, dodatki właściwe itp ble ble.
    Tymczasem mam własne doświadczenia z Lotosem, widziałem rozebrany silnik Poloneza zalewanego od nowości mineralnym Lotosem w stacji obsługi z datami i pieczątkami w książce.
    Żeby usunąć nagary w głowicy trzeba było wygotować w ropie.
    Na opakowaniu oleju masz wypisane co ten olej spełnia, zawsze najwyższe normy a to jest funta kłaków warte, dopóki będzie mnie stać nie kupię polskiego oleju.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Zmiana właściciela.
    Napisany przez egon na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-10-2011, 21:14
  2. zmiana nick'a
    Napisany przez kowal na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-09-2010, 22:54
  3. Zmiana ogumienia
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 02-04-2009, 22:59
  4. zmiana silnika z 1.6 na 1.8
    Napisany przez krychal_xx na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-03-2009, 17:52
  5. Fiat Siena 1.6 na Castrolu Magnatecu 5W40 Jaka jest żywotnos
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-07-2008, 17:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

olej 15w40

zmiana oleju z 15w40 na 5w40

15w40 na 5w40

fiatklubpolska.pl zmiana-oleju-z-15w40-na-5w40-14752

zmiana oleju na lepszy

jaki olej 5w40wymiana oleju stilo5w40 jaki to olejwymiana oleju 15w40 na 5w4015w40 olejoleje do silnika fiat stilo 1.9jtd 10w40 czy15w40jaki olej do fiata stilo 1.9 16v5w40jaki to olejzmiana 15w40 na 5w40zmiana oleju z 15w na 10w5w40 a 15w40zmiana oleju 15w40 na 5w40forum zmiana olejujaki olej 15w40 czy mozna zmienic olej 10w40na 5w40 czy nic sie nie staniezmiana oleju z 5w40 na 15w40skutki wymiany oleju 10w40 na 15w405w40 czy 15w40zmiana 10w40 na 5w40 fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl