Daj znać kiedy to będziesz robił może będę tam w okolicy to w razie czego pomgę.
Daj znać kiedy to będziesz robił może będę tam w okolicy to w razie czego pomgę.
wyczyściłem zawór zgodnie z instrukcją, było trochę brudu,posmarowałem tłoczek olejem do maszyn, rurki zostawiłem stare ale je przeczyściłem benz. ekstrakcyjną i przedmuchałem kompresorem... Lepiej się zbiera, ale dosłownie 10 minut temu znowu to samo... auto stało z 4 godziny na zewnątrz i odrazu po odpaleniu brak mocy, dodając gazu nie działo się prawie nic, po jakiejś minucie kiedy silnik się troszkę zagrzał, zacząłem dodawać gazu obroty szły powoli i przy 3500obr turbo ruszyło i dało się jechać... Po wyłączeniu samochodu z tego zaworka wydobywa się takie wycie, i razem z elektrozaworem przy silniku wyłącza się po około 20 sekundach, nie wiem czy tak ma być.!? nie sprawdzałem EGR i czujnika ciśnienia doładowanie, ale jedno i drugie czyściłem około miesiąc temu.. poradźcie coś panowie
Ostatnio edytowane przez Andrzej1994r ; 28-12-2013 o 20:26
Jesli po czyszczeniu bylo ok, a juz nie jest, to moze byc tak, ze jednak zawor jest do wymiany, bo czyszczenie mu nie pomaga na długo.
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Po czyszczeniu zaworu overboost podczas jazdy wyczuwałem spadek mocy ale dosłownie na ułamek sekundy, kiedy pedał był wciśnięty jednostajnie mniej więcej połowie lub kiedy delikatnie przyspieszałem, oczywiście nie zawsze "jak mu zawieje".. Na wszelki wypadek rozebrałem czujnik ciśnienia doładowania i EGR , czujnik był trochę zawalony.. Sam EGR czysty, dzyndzel ruszał się bez problemowo, ale sprężyna którą ma popychać nie chciała się poruszać zbytnio, ruszała się na około milimetr, niechętnie wracała do początkowej pozycji a kiedy wcisnąłem ją siłą palcami zablokowała się w położeniu otwarcia na max.. Po myciu działa bezproblemowo, WD40 na sprężynę i wysuwający się "pręcik" dodatkowo ulepszyło działanie.. Z samego rana pojadę testować czy mycie pomogło na pewno napiszę czy problem ustąpił, czy trzeba szukać innego rozwiązania.. Zastanawia mnie czy samo mycie wężyków od overboost wystarcza, czy je na wszelki wypadek je wymienić.? Co można zrobić z tą gruchą od zmiennej geometrii, może ona jest uszkodzona.? Czy praca EGR ma wpływ na pracę Turbosprężarki.?
Ostatnio edytowane przez Andrzej1994r ; 29-12-2013 o 04:21
Jeśli chodiz o gruchę to jak przekręcasz kluczyk to ona się powinna ruszyć zawsze możesz sciągnąc przewody od grychy i delikatnie psiknąć jakiegoś smaru ale nie wd40, znajomy czyścił ten zawór ale użył jakiegoś smaru z teflonem bo wd40 potem może zatrzeć bo to nei typowy smar.
gruche sprawdzisz, wezykim i strzykawka, wytwarzając podcisnienie jesli grucha uszkodzona, to niestety nic nie zrobisz, ale na szczescie ona zadko sie psuje
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Wytwarzając podciśnienie, ok.. Ale po czym wiadomo czy uszkodzona.?? nie będzie się dało wytworzyć podciśnienia.? Po czyszczeniu EGR i czujnika doładowania narazie jest ok, ale to nadal faza testów, nie wiem jak długo będzie ok.. Efekt jest nieporównywalnie lepszy... do 2000obr jest zdecydowanie zrywniejszy, łatwiej się rusza. mam nadzieje że ten blokujący się zawór mógł być przyczyną.. jak oznaczyć komuś, że pomógł mi rozwiązać problem.??
Podciśnienie da sie wytworzyć, tak jak ruszasz strzykawka tak samo ma sie ruszać ramie gruszki i co ważne samoczynnie ma nie wracać.
Co do EGR to zaślep go i po problemie
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Jest taka gwiazdka przy trójkącie pod avatarem i reszta info o uzytkowniku
mam podobny problem z turbo tylko ze u mnie ciągnie do 2200obr później przerwa i znów zaczyna ciągnąć od około 2700obr egr wyczyszczony i zaślepiony mimo to czasami wywala błąd egr normalnie nie mam pojęcia co szukać jakieś pomysły sugestie ?
Ege jak zaślepiony to komputer zawsze będzie pokazywał. Zrób fesem test egr i zobacz czy działa wogóle zawór elektromagnetyczny. Jeszcze możesz mieć zawór overboost do wyczyszczenia (ja mam bo mi przeładowywuje czasem) przepływka raczej nie ale jeśli mierzoną masę powioetrza masz 5 krotnie mnijeszą niż oczekiwaną to masz ok. Zacznij jak pisze od tego zaworu masz go na zderzaku pod aku ja ostatnio przekładałem masakra ale da się
pajkąk 78 pewnie pisze o błędzie na desce co przy silniku 115 km i zaślepionym egr nie ma miejsca - masz kolego problem z doładowaniem, tak jak kolega proponuje zajmij się zaworem Overboost, wszystkimi przewodami podciśnienia, odłącz przepływkę i się przejedź, auto zacznie ciągnąć od 2000 do ok 4 4,5, jeżeli auto tak się zachowa to masz winowajcę - być może jest zaolejona i wystarczy wymyć - z podpiętym kompem jak najbardziej możesz się przejechać i sprawdzić ciśnienie doładowania i masę powietrza i jeszcze jedno mi się przypomniało czujnik doładowania na kolektorze obok egr-a możesz wyczyścić o ile tego nie robiłeś wcześniej - jak będzie zalepiony to też takie cyrki będą
Pająk zrób logi, tak jak kolega jaro napisał zmierzone ciśnienie doładowania, oczekiwane ciśnienie i zmierzoną masę powietrza. Te logi wrzuć tutaj, obejrzymy i ocenimy
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
jutro zrobię logi , nie pokazuje na desce błędu tylko jak podepnę go pod kompa, tego drugiego zaworu faktycznie nie czyscilem
Ten błąd co pokazuje po podpięciu jest niegroźny i czysto informacyjny
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa