u mnie te¿ oko³o 3min
u mnie te¿ oko³o 3min
Na wy¶wietlaczu ci±gle jest 00 - 02 potem zaczyna wy¶wietlaæ normalnie wszystkie parametry klimy.
Jak wy¶wietla ju¿ podstawowe parametry, to ju¿ jest po ustawieniach.
Powinno Ci po tym 00-02 wy¶wietliæ 00-01 lub 00-03 je¶li jest ¼le.
W takim wypadku sam bez kabla ju¿ nic nie zrobisz, a próbowa³e¶ odpi±æ wtyczkê od dolnego silniczka?
Nie, zrobiê to dopiero w weekend. A mam jeszcze jedno pytanie. Je¶li wy¶wietlacz pokaza³ by przyk³adowo te 00 - 00 to czego win± jest fakt ¿e od kierowcy grzeje a pasa¿era ch³odzi? Silniczek? Potencjometr? a mo¿e co¶ innego?
Je¿eli jest problem z ciep³em po prawej i lewej stronie to nie powinien wy¶wietliæ 00-00, no chyba ¿e uk³ad jest sprawny ale komputer ma zapamiêtane b³êdy.
G³ównie wychodzi 00-01 i jest to problem silniczka, a dok³adniej mówi±c potencjometru w jego wnêtrzu który odpowiada za jego prawid³owe dzia³anie.
Mi uda³o siê zamieniæ ten potencjometr na inny 5 kOhm (bo identycznego siê nie dokupi), trochê musia³em siê pomêczyæ ¿eby to w ¶rodku zgraæ ¿eby dzia³a³o. Mia³em do zrobienia wszystkie 3 silniczki.
Najwiêkszy problem by³ z³o¿yæ pierwszy silniczek, ale przy trzecim posz³o ju¿ szybciutko.
Zamiast wydaæ 360 na 3 aktywatory + kasowanie b³êdów i robocizna, wyda³em mniejsz± kasê na potencjometry, kabel i program. Ale teraz mogê sobie diagnozowaæ autko i usuwaæ wszelkie b³êdy.
Silniczek wewn±trz wygl±da tak, ten niebieski element to jest nasz potencjometr, który nie domaga.
Ostatnio edytowane przez lobok ; 27-02-2014 o 11:40
W koñcu uda³o mi siê zrobiæ tê adaptacje!!! Wynik: 00 - 00! -_- Muszê w sobotê rozebraæ wszystko i posprawdzaæ... jak my¶licie mo¿e byæ przyczyn± jaka¶ usterka mechaniczna typu pêkniêty jaki¶ plastik, zerwane ciêgno? bo je¶li wynik by³ 00-00 to znaczy ¿e komputer nie wykrywa ¿adnych awarii pod wzglêdem elektronicznym ale nie mo¿na wykluczyæ tych mechanicznych
Je¿eli masz 00-00 tzn. ¿e wszystko jest OK i w sumie nie musisz nic rozbieraæ. Chyba ¿e dla w³asnej ciekawo¶ci
Jedynie co, to pozostaje Ci wykasowanie b³êdów je¶li problem ch³odzenio/ogrzewania powróci przy nastêpnym odpaleniu auta.
Bez wykasowania b³êdów, bêdziesz zdany na ci±g³e adaptacje.
Tylko jest taka kwestia ¿e adaptacja nie pomaga... dalej od kierowcy grzeje a od pasa¿era ch³odzi. Wiêc st±d moja teoria ¿e to mo¿e byæ uszkodzenie mechaniczne ;/
Zrozumia³em, ¿e po udanej adaptacji jest OK.
W tym wypadku mo¿e to byæ u³amana taka d¼wigienka, numer katalogowy 46723463
Je¶li kupisz ju¿ now± w ASO, najlepiej zalaæ j± w ¶rodku klejem, aby ju¿ siê nie urwa³a.
Poza tym mo¿na te¿ pozbyæ siê blokad tej d¼wigienki w aktywatorze.
Ostatnio edytowane przez lobok ; 27-02-2014 o 19:38
lobok WIELKIE DZIÊKI ZA POMOC!
witam
u mnie ten proces trwa (po naprawie urwanych ³±czników w aktywatorach) ok 30 sek. i na koñcu mam wynik 00 00 00 wszystko oki
dodam ze jak poklei³em te ³±czniki i kalpy by³y ¼le poustawiane to wynik nigdy nie by³ 00 00 00 pare prób i b³êdów w ustawianiu i jest oki
A jest jaka¶ metoda na ustawienie klap? Czy w grê wchodzi tylko metoda prób i b³êdów?
Te¿ mêczy³em siê z tym kilka razy, bior±c pod uwagê, ¿e mia³em wymienione potencjometry i by³o nieco trudniej.
Doszed³em, do my¶lê idealnego rozwi±zania:
1. Nale¿y potencjometr w silniczku ustawiæ na ¶rodek, znaczy strza³k± do góry.
2. Po usuniêciu blokad w silniczku odno¶nie naszej d¼wigienki, d¼wigienka do silniczka wchodzi w ka¿dym ustawieniu, nie trzeba ustawiaæ w konkretnym po³o¿eniu które by³o wymuszone przez blokady (te wypustki w bia³ej koñcówce silniczka).
3. Nastêpnie d¼wigienkê wpasowujemy do klap, ma tylko jedn± mo¿liwo¶æ za³o¿enia.
4. Ustawiamy j± w po³owie zakresu na czuja i staramy siê nabiæ trochê na ni± nasz silniczek w po³o¿eniu mniej wiêcej jak bêdziemy skrêcaæ, dopuszczalne jest odchylenie. Potencjometr ma wiêksz± skalê ni¿ odchylenie naszych klap wentylacji.
5. Jak zaskoczy, wyjmujemy ca³o¶æ i dociskamy ju¿ do koñca d¼wigienkê do silniczka.
6. Mocujemy ca³o¶æ ponownie do klap.
7. Teraz wystarczy ju¿ skrêciæ i po sprawie.
Po tym zabiegu nie musia³em siê ju¿ zastanawiaæ co dalej
Ostatnio edytowane przez lobok ; 28-02-2014 o 09:19
No i klops! Dzisiaj po kilkunastominutowych wyczynach akrobatycznych wydoby³em silniczek i co siê okaza³o... no w³a¶nie nic... Silniczek jest sprawny (podczas zmiany temperatury od LOW do HIGH obraca siê w ca³ym zakresie) d¼wigienka te¿ jest ca³a reszta elementów te¿ wygl±da ok. Od³±czy³em silniczek zrobi³em adaptacjê wysz³a 00-01 po ponownym pod³±czeniu normalnie 00-00 nie mam ju¿ koncepcji co jest grane ;/
To pozostaje podpi±æ do kompa