Witam!
Od pewnego czasu zaczynają mi strzelać podczas otwierania drzwi ograniczniki. Co jest przyczyną i czy można to jakoś zreanimować? Gdyż nie uśmiecha mi się wymieniać tego ustrojstwa. Stilo 3d
Pozdrawiam i proszę o sugestie.
Witam!
Od pewnego czasu zaczynają mi strzelać podczas otwierania drzwi ograniczniki. Co jest przyczyną i czy można to jakoś zreanimować? Gdyż nie uśmiecha mi się wymieniać tego ustrojstwa. Stilo 3d
Pozdrawiam i proszę o sugestie.
staniol504
Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"
Miałem tak samo w Bravo, kolega miał też w Marea.. Niestety ale najprawdopodobniej pękło jedno ucho trzymające ogranicznik do skrzydła drzwi i teraz tak to sprężynuje.. Nie wiem jak w stilo ale nowy ogranicznik do BBM'a to ok 50zł na allegro.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Możesz spróbować przesmarować jakimś gęstym smarem. Tak z wypowiedzi na forum raczej nie ma uniwersalnego sposobu bez wymiany jego na nowy. A tutaj już musisz demontować tapicerkę. Ewentualnie podobnież da się to zrobić przez otwór na głośnik.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Tyle, że u mnie i u kolegi (więc nie jest to jedyny przypadek) usterka polegała na pęknięciu elementu a nie na jego wyrobieniu czy coś.. Smarowanie tu nic nie da. Pół godziny roboty i gotowe.
A i dodam tylko, że nowe ograniczniki mają już te blaszki wzmacniane więc problem chyba był wykryty w fiacie..
Ostatnio edytowane przez byrrt ; 22-08-2011 o 14:32
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Dodam że ograniczniki są sprawne nic nie pękło przynajmniej od zewnątrz i ogranicznik spełnia swoją funkcję ale strzela podczas otwierania i zamykania drzwi
staniol504
Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"
Wykręć wtedy zobaczysz czy nie pękło.. Widać to dopiero po wykręceniu.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Jak zdemontować ten ogranicznik? trzeba rozbierać tapicerkę drzwi czy wystarczy odkręcić od drzwi?
i od słupka obok zawiasu?
staniol504
Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"
Nie wiem jak on jest w stilo montowany - miszko mówił coś, że można to demontować przez otwór głośnika. Jeżeli tak jest to próbuj, jeżeli jest tak jak w BBM to niestety cały boczek trzeba wywalić, zdemontować głośnik i całość siedzi pod nim. Przykręcony jest na 2 śruby zdaje się imbusowe od zewnętrznej strony drzwi.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Panowie a nie strzela wam przypadkiem w miejscu gdzie dźwignia ogranicznika montowana jest do nadwozia, często jest tak że wyrabia się w niej otwór i stuka ona o sworzeń którym jest spięta z nadwoziem. Nie wiem jak jest u Was ale u mnie sworzeń łączący dźwignię z nadwoziem jest z blachy zwiniętej w rurkę i wystarczyło go lekko wysunąć w górę, rozchylić z miejscu zwinięcia i z powrotem wbić tak jak był przedtem. Stukanie ustało i już z rok czasu jest OK.
równie dobrze taki ogranicznik można zwyczajnie wymienić. Nowe kosztują aż 2zł
Też słyszałem opinie, że może to stukać. Ja jak kupiłem auto miałem właśnie takie objawy ale nie miałem sworznia tylko wkręconą śrubę. Sworzeń nabyłem, wbiłem i ustało.. Ustało na jakiś tydzień - potem zgrzyt taki, że myślałem że coś we mnie wjeżdża. Pękły obydwa ucha trzymające ogranicznik do drzwi. Nie sądzę, aby pękły razem. Pewnie jedno było już pęknięte wcześniej. U znajomego ostatnio też wymienialiśmy ten ogranicznik w Marei i również miał pęknięte jedno ucho. Nowe ograniczniki są już inaczej zbudowane, wzmocnione. Oczywiście wszystko mówię odnośnie BBMa ale duże prawdopodobieństwo, że w Stilo jest tak samo.
Sworzeń to może i tak ale nie ogranicznik W ASO sworzeń kosztuje ok 12zł i jest to ten sam co np. w Seicento.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
dokładnie chodzi chyba o sworzeń ogranicznika a nie sam ogranicznik i to chyba każdy fiat tak ma siena tak samo - przyzwyczaiłem sie
ale w najbliższym czasie zastosuje metode z forum sienki - wyciągnąc ogrnicznk zgrzać na nim termokurczkę i na jakiś czas "trzaskanie" ustepuje
Ostatnio edytowane przez yacub ; 02-09-2011 o 13:32
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression