Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 42
Like Tree3lubi to!

Temat: Stilo 1.8 - gaśnie i falują obroty, sonda? Czy coś innego?  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2012
    Skąd
    Konar
    Wiek
    35
    Postów
    99
    Auto
    Fiat Uno 1.4 69KM
    Rocznik
    1997
    Witam,
    od lutego miałem spokój z obrotami. Teraz auto stało 4 dni nie ruszane i problem powrócił.
    Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty spadają bardzo nisko i gaśnie. Trasa 170km nie pomogła. Przy światłach lub na rondzie potrafi sobie po prostu zgasnąć.
    Pomóżcie Panowie
    [COLOR="#00FF00"]k[/COLOR][COLOR="#008080"]Fiat UNO[/COLOR][COLOR="#ab0000"] 1.4 69KM[/COLOR] - [COLOR="#FF0000"]Wozidlo[/COLOR]- [COLOR="#00afff"][/COLOR] : )




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    36
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    Pytanie czy robiłeś coś z krokowcem,tzn czy był czyszczony?

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2012
    Skąd
    Konar
    Wiek
    35
    Postów
    99
    Auto
    Fiat Uno 1.4 69KM
    Rocznik
    1997
    Wcześniej była czyszczona przepustnica.
    [COLOR="#00FF00"]k[/COLOR][COLOR="#008080"]Fiat UNO[/COLOR][COLOR="#ab0000"] 1.4 69KM[/COLOR] - [COLOR="#FF0000"]Wozidlo[/COLOR]- [COLOR="#00afff"][/COLOR] : )


  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Krokowcem się zajmij, jak to nie on to szukaj albo dziury w dolocie albo innego powodu
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #20
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    36
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    Patrzyłem na stronę wcześniej i tam nic nie pisałeś o krokowcu że coś z nim robiłeś, więc pora na niego,skoro czyściłeś przepustnice i dalej to samo to pewnie on będzie winowajcą

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2012
    Skąd
    Konar
    Wiek
    35
    Postów
    99
    Auto
    Fiat Uno 1.4 69KM
    Rocznik
    1997
    Dziś wymieniłem filtr i zauważyłem że dolna część rury dolotowej nie jest zbyt mocno złapana.
    Po wymianie filtra zamontowaniu porządnie rury dolotowej i pryśnięciu przepustnicy środkiem czyszczącym jest o niebo lepiej. Zobaczę co będzie jutro
    [COLOR="#00FF00"]k[/COLOR][COLOR="#008080"]Fiat UNO[/COLOR][COLOR="#ab0000"] 1.4 69KM[/COLOR] - [COLOR="#FF0000"]Wozidlo[/COLOR]- [COLOR="#00afff"][/COLOR] : )


  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2013
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    39
    Postów
    1
    Auto
    Stilo 1.8 16v
    Rocznik
    2002
    Też mam 1.8 16v, miałem podobny problem, ale jeszcze kopcił strasznie i chodził jak traktor, okazało się - przerwa w świecach (w jednej), opiłki w silniku, starta 1 krzywka na wałku + uszkodzone popychacze. Czyszczenie przepustnicy nic nie dało. Znalazłem poprzednich właścicieli - niemca i turasa, okazało się w tym aucie był zerwany pasek rozrządu, ale kupiłem je pod tytułem "super auto, super stan, czarna perła". Przy kupnie sprawdzałem autko w ASO i nikt nic nie powiedział. No i rok prawie autko pojeździło i się zaczęły cyrki z obrotami. Teraz po wymianie wałków i popychaczy, płukaniu silnika olejami, płynami, z nowym olejem i filtrem oleju i poprawnym ustawieniu świecy jest super, stilon chodzi cichutko, ale raz nie mogłem odpalić (po przejechaniu 180 km)...ale to tylko raz z rana, nie wiem dlaczego, no i raz był problem z obrotami przy odpalaniu, że doszło prawie do zera, ale nie zgasło. Nie wiem czemu tak i obawiam się, że ten problem z obrotami powróci i, szczerze - nie wiem jak temu zapobiec. Może ktoś coś doradzi?

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Łódź
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    2002
    witam.
    mam podobny problem z obrotami. na wyzszych chodzi ok, ale luzie mu spadaja to tym jak go przygazuje do 2000. spada powiedzmy do 300/400 i pozniej wskakuje na 900(identyczna sytuacja jak na pierwszym filmiku). dodam ze autko mialo robiony rozrzad. prosze o podpowiedz co sie moze dziac, zeby mechanik mi kitow nie wciskal...
    pozdr

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2012
    Skąd
    Konar
    Wiek
    35
    Postów
    99
    Auto
    Fiat Uno 1.4 69KM
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał slavia Zobacz post
    witam.
    mam podobny problem z obrotami. na wyzszych chodzi ok, ale luzie mu spadaja to tym jak go przygazuje do 2000. spada powiedzmy do 300/400 i pozniej wskakuje na 900(identyczna sytuacja jak na pierwszym filmiku). dodam ze autko mialo robiony rozrzad. prosze o podpowiedz co sie moze dziac, zeby mechanik mi kitow nie wciskal...
    pozdr
    Auto z gazem czy nie??
    Ja u siebie rozwiązałem problem jeżdżąc kilka km na benzynie
    Ew rozgrzać auto i pozwolić mu popracować na benzynie na niskich obrotach.

    No chyba, że masz zabrudzoną przepustnicę, to też można przy okazji przemyć. Roboty na 10minut
    [COLOR="#00FF00"]k[/COLOR][COLOR="#008080"]Fiat UNO[/COLOR][COLOR="#ab0000"] 1.4 69KM[/COLOR] - [COLOR="#FF0000"]Wozidlo[/COLOR]- [COLOR="#00afff"][/COLOR] : )


  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Łódź
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    2002
    sama benzynka.
    czyli pocisnac nim? i pogazowac np do 5000?

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2012
    Skąd
    Konar
    Wiek
    35
    Postów
    99
    Auto
    Fiat Uno 1.4 69KM
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał slavia Zobacz post
    sama benzynka.
    czyli pocisnac nim? i pogazowac np do 5000?
    jeździć normalnie aż temperatura będzie stała w pionie - 90*
    zostawić na luzie i niech pochodzi 5 minut.

    :edit:
    widzę, że kolega ma nowy nabytek tak?
    zachęcam do prezentacji auta chętnie popatrzymy
    Ostatnio edytowane przez pawelt89 ; 18-07-2013 o 16:19
    [COLOR="#00FF00"]k[/COLOR][COLOR="#008080"]Fiat UNO[/COLOR][COLOR="#ab0000"] 1.4 69KM[/COLOR] - [COLOR="#FF0000"]Wozidlo[/COLOR]- [COLOR="#00afff"][/COLOR] : )


  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Łódź
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    2002
    ok
    sprawdze dzisiaj po pracy oby pomoglo

    nobytek moze i nowy ale ma 11 lat hehe

    swierzo kupiony z niemiec wiec doprowadzam go do porzadku

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Łódź
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    2002
    niestety nic nie pomoglo.
    pojechalem do mechaniora i stwierdzil ze wariator padl...czy tak sie moglo stac? generalnei koszt wariatora to okolo 400 zł..
    czy na takich spadajacych obrotach mozna pojezdzic jeszcze z miesiac? czy nie zabardzo?

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Łódź
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    2002
    Witam.
    wracam do tematu, poniewaz zbliza sie wyplłata i czas najwyższy na wymianę wariatora. jakiej firmy byscie polecili wariator?
    i czy po wymianie autko odzyska moc? bo poki co jest mułem i chodzi jak disel+ falujące obroty na jałowym biegu(czasami)
    pozdr

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    STILO 1.8 GAŚNIE...

    ...przy okazji częsty kangur.

    Kilka godzin modlitw, błagań i przekleństw, wielokrotnego uczenia przepustnicy wg opisu zaczerpniętego z netu... i... podczas przypadkowego włożenia palucha do przepustnicy (zdjęta siatka) mało mi go nie wciągnęło przez otwór odmy...podciśnienie w tym miejscu raczej kłopotliwe może być i to był trop...przestudiowanie rozwiązania zachęciło mnie do eksperymentów i poprawienie wybitnych specjalistów od silników z Fiata i przerobienie systemu odpowietrzenia skrzyni korbowej na takie, jak to reszta świata robi...opłaciło się! Zrobione prawie 400km i żadnego gaśnięcia, zachwiania, Stilo zachowuje się tak jak prawdziwe samochody

    System odpowietrzenia skrzyni korbowej, wężyk z pokrywy zaworów, jest rozdzielony. Jedna część wchodzi przed przepustnicę druga do kolektora ssącego. By utrzymać wolne obroty część podłączoną do kolektora ssącego wybitni specjaliści włoscy zaopatrzyli w zaworek. I tu jest cały problem. Komplikacja czegokolwiek na ogól tylko pogarsza sytuację i w tym przypadku właśnie tak jest. Na wolnych obrotach, przy dużym podciśnieniu w kolektorze ssącym zaworek powinien się zamknąć by nie wnosić zakłóceń podczas ich utrzymania. Gdy podciśnienie maleje, sprężynka w zaworku podnosi grzybek i jest duży przepływ gazów do bezpośrednio do kolektora z pominięciem przepustnicy. Uzyskano w ten sposób przepustnicę mniej podatną na zabrudzenie a wytworzenie podciśnienia w skrzyni korbowej spowodowało rozwiązanie problemu wiecznie obcieczonego olejem silnika :-)...innego wytłumaczenia takiego rozwiązania nie znajduję...

    Podłączyłem odmę silnika z pominięciem gałęzi prosto do kolektora poprzez ten nieszczęsny zaworek, czyli zostawiłem tylko tą gałązkę cieńszą która wchodzi przed przepustnicę. Króciec -zaworek (z boku przepustnicy) wyleciał, w to miejsce wkręcony stosowny korek. Całość sprawuje się wyśmienicie, w kolejnym kroku podłączę pozostawioną gałązkę odpowietrzenia przez króciec o większej średnicy by zapewnić odpowiedni przepływ.

    Skutki ubocze:

    W moim przypadku skutkiem ubocznym było zwiększenie wycieku oleju z silnika przez zlikwidowanie podciśnienia w skrzyni korbowej. Wyciek zlokalizowany, pęknięta pokrywa zaworów przy mocowaniach od strony skrzyni biegów, chyba częsty problem w tych pokrywach. Ale nie jest to problemem, wolę walczyć z nieszczelnością niż odpalać auto na każdej krzyżówce


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pływające/falujące obroty
    Napisany przez vitos na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 09-08-2013, 16:15
  2. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-12-2012, 18:11
  3. błąd p0192, falujące obroty
    Napisany przez mario106 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-11-2011, 17:54
  4. Falujące obroty 1.4 12V
    Napisany przez rafal735r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 25-03-2011, 12:35
  5. [osprzęt silnika] Falujące obroty, wysokie spalanie- sonda l
    Napisany przez klusza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-12-2008, 03:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak zapobiec falowaniu obrotow stilo 1.8

czyszczenie sondy stilo

fiat stilo 1.8 gasnie na wolnych obrotach

stilo 1.8 gasnie

falowanie obrotow po wymianie akumulatora fiat stilo1.8

stilo 1.4 faluja obroty

fiat stilo 1.8 gasnie

stilo 1 8 obroty

stilo po rozgrzaniu faluja obroty

przepustnica stilo 1.8

stilo 1.8 obroty

fiat stilo gasnie

przepustnica fiat stilo 1.8

wariuja obroty stilo

fiat stilo 1.8 gasnie stuka w przepustnicy

fiat stilo 1.8 nie trzyma obrotow

fiat stilo 1.8 16 gasnie

ile kosztuje czyszczenie przepustnicy stilo 1.8

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl