Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009

    Pływające/falujące obroty

    Witam Szanownych Grupowiczów

    Od niedawna tj. podczas ujemnej temperatury na dworze, kiedy pojazd pracuje na wolnych obrotach, zaraz po nagrzaniu się silnika (2.0 MultiJet Diesel 165km) do temperatury nominalnej około 90 stopni Celsjusza lub niecałe, po dojechaniu np. na czerwone światła, kiedy trzeba się zatrzymać, po zluzowaniu i kiedy silnik wchodzi na wolne obroty, obroty silnika zaczynają falować. Wygląda to mniej więcej tak, jakby delikatnie naciskało się na pedał gazu. Obroty falują od około 800 do 1100 obr/min. (wolne obroty to około 800 obr/min). Zdarzyło mi się to już parokrotnie i nie uzależniam raczej tego od jakości paliwa, choć oczywiście tego wykluczyć nie sposób (tankuję na różnych stacjach BP Ultimate Diesel lub Shell vPower Diesel). Silnik ma rzeczywisty przebieg 120kkm i rzekomo podczas ostatniego przeglądu w FAP (108kkm) był czyszczony zawór EGR. Usterka nie występuje zawsze na wolnych obrotach w opisanych powyżej okolicznościach. Zdarzyło mi się to parę razy dopiero.

    Czy komuś z Was zdarzyły się takie objawy jak u mnie na fiatowskich dieslach ? Jakbym musiał podać jeszcze jakieś informacje, które coś podpowiedzą bardzo proszę piszcie. Bardzo zależy mi na wyeliminowaniu tej usterki. Dodam, że sterownik silnika podłączony do ECU Scan'a nie zlogował żadnych błędów.

    Będę bardzo wdzięczny na wszelkie sugestie i rady
    Pozdrawiam serdecznie
    Witek
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 22-12-2012 o 18:03



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Wiesz co ja mam 1.9 i u mnie w tamtym roku tez coś było takiego ale nie do 1100. skoro nie ma błędów to może warto zajrzeć do filtra powietrza. Do filtra paliwa też możesz zajrzeć i odkręcić od dołu czujnik i zlać z niego wszystko wtedy zobaczysz czy jest woda i syf czy nie. U mnie zamarzła w końcu woda w filtrze, było też dużo syfu i po wymianie filtra było ok. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy faktycznie to było to ale warto sprawdzić.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Dzięki Seth za cenne sugestie. Z używanym autem niestety tak już bywa, że zawsze jest to zagadka. Nie mam bladego pojęcia, czy w FAP zrobili te serwisy, o których mówił poprzedni właściciel. Dzwoniłem do serwisu i Mistrz serwisu mówił, że prace związane z dużym przeglądem zostały wykonane wraz z czyszczeniem EGR'u. Filtr powietrza sprawdzałem i jest OK. Kolor lameli papierowych w filtrze wskazuje na to, jakby był wymieniony parę tysięcy kilometrów temu, więc to by pasowało. Ja jednak zrobię tak: po świętach pojadę do kumpla, który pokaże mi jak zdemontować i przeczyścić zawór EGR. Wyczyścimy go solidnie i zobaczymy, czy jest OK. Dodatkowo wyczyścimy filtr diesla (paliwa), tak jak radzisz. Filtry i oleje będę tak czy siak wymieniał na wiosnę. U kumpla w Audi A3 jest wymieniany wkład filtru diesla i dodatkowo jest do niego eleganckie dojście. Fiat w 2.0MJ wymyślił sobie cały z niewymiennym wkładem, szkoda bo jest prawie dwukrotnie droższy niż w 2.0 TDI BKD. Nie wiem jak jest w 1.9MJ.
    Ciekawi mnie, czy po opisanych powyżej czynnościach serwisowych niekorzystne objawy ustaną.

    Dam znać co i jak.
    Pozdrawiam i życzę wszystkim Wesołych Świąt.
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 23-12-2012 o 10:02

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja dziś swojego nie odpaliłem. paliwo zamarzło gdzieś przy pompie w zbiorniku Filtr paliwa do mojego cuda to koszt 150zł więc tak sobie cenowo to wyglada

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Miałeś niefart tankując, tankujesz zwykłe paliwo? Mnie kumpel przekonał do Ultimate'a (bez kryptoreklamy). Jak na razie spoko, nie miałem takich numerów jeszcze z wodą w paliwie. Ale czas pokaże. Z benzyną w Puncie 1.2 nie było takich jaj :-)

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja tankuje paliwo z głębokiej Rosji. Ropa leje się jak woda więc podejrzewam że pewnie jakieś resztki wody z poprzedniego paliwa w przewodzie lub po prostu pompa w zbiorniku siadła.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    ja tankuje paliwo z głębokiej Rosji.
    Nie obawiasz tankować takiego paliwa ? Wiem, że ropa to ropa, ale nie wiadomo jak z czystością tego paliwa. A mogę zapytać, jeśli to nie tajemnica ile wychodzi litr ? U mnie na śląsku (rejon Jastrzębie Zdrój, Wodzisław Śląski, Rybnik, Żory) BP Ultimate Diesel teraz kosztuje mniej więcej 5,65 zł/litr. Shell vPower ciut drożej.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Wiem, że ropa to ropa, ale nie wiadomo jak z czystością tego paliwa.
    nie bo facet który to tankuje ma nowe Volvo EURO5 i w jest przy -17*C płynne jak latem a leje je przez lejek więc widzę że jest ok. A cena takiego paliwa to niecałe 1 ojro
    moje bravo chyba lubi to paliwo w sumie przez 2 lata nie narzekało

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Temat sam się rozwiązał po wywaleniu DPF'a i zatkaniu programowym EGR'a. Szarpnięcia silnika i falowania wolnych obrotów powodował prawdopodobnie EGR. Kiedy się już nie otwiera, żadne anomalie już nie występują. Będę temat jeszcze obserwował, ale od modyfikacji minął miesiąc i nic niepożądanego się z silnikiem nie dzieje.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Na wszelki wypadek zaślep EGR od dołu wymieniając uszczelkę na taką bez tego dużego otworu... tak na wszelki wypadek jak by chciał przepuszczać

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał grze Zobacz post
    ... tak na wszelki wypadek jak by chciał przepuszczać
    A zdarzały się takie przypadki ? Pytam poważnie, bo nie wiem, czy mnie nie wkręcasz aż tak się na tym nie znam, gość wgrywający program powiedział, że nie ma potrzeby mechanicznej modyfikacji ERG'a. Stąd moje pytanie.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Nie wkrecam Cię . Zaslepilem to po to bo nigdy nie masz 100% pewnosci że egr nie przepuszcza mimo że wyprogramowany stoi w pozycji zamkniętej.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    A takę uszczelkę można kupić, czy trzeba coś samemu dopasować ?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Wiertarka, nozyce do blachy i stara metalowa puszka po castrolu gtx i ogień :-)


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 16:11
  2. Dziwnie falują obroty
    Napisany przez Witu na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-04-2012, 22:46
  3. Problem z uruchomieniem i pływające obroty
    Napisany przez Maciey1 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-01-2012, 23:12
  4. Fiat Bravo 1.9td 100koni. pływają obroty na zimnym silnik po odpaleniu
    Napisany przez Kamilos28 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-01-2012, 20:07
  5. Falujące obroty 1.4 12V
    Napisany przez rafal735r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 25-03-2011, 11:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467plywajace-falujace-obroty-17344

jak znalezc w silniku zawor egr fiat ducato 2 2tdi

czyszczenie zaworu egr fiat bravo 1.6 multijetfiat ducato 2.0 benzyn faluja obrotyfiat doblo 1 2 benzyna faluja obrotyfalujace obroty przy 90 stopnifiat doblo 1.9 jtd falowanie silnikabrava delikatne falowanie silnikasilnik faluje na wolnych obrotach fiat doblo 1.9woda w paliwie spadajace obrotylancia 2 4 jtd faluje na obrotachfiat bravoIi obrptyfiat doblo plywaja obrotydiesel falujace obroty

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl