Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2019
    Skąd
    Mlawa
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2001

    Stilo 1.6 brak cisnienia w ukladzie chlodzenia

    Witam jak w temacie. Pacjent to Stilo 1.6 103KM, 2001 r.
    Od dwoch tygodni brak cisnienia w uklaadzie chlodzenia. Przewody miekkie, po odkreceniu zbiorniczka brak charakterystycznego dzwieku psst. Plynu nie ubywa. Termostat nowy Vernet, chlodnica nowa, samochod sie nie grzeje.

    Zakupione 2 nowe korki zbiorniczka wyrownawczego, dalej bez zmian... zbiornik takze sprawdzany na szczelnosc, wiec szczelny.

    Wydaje mi sie ze po zaniku cisnienia ogrzewanie kabinowe przyslablo, weze od nagrzewnicy: Wlot goracy , wylot letni, po podniesieniu obrotow wylotowy robi sie o wiele cieplejszy i poprawia sie ogrzewanie, wiec chyba nagrzewnica drozna

    Robiona plukanka Liqui Molly do ukladow chlodzenia.
    Nie kopci na biało olej czysty plyn tak samo. Rowno pracuje wkreca sie na obroty.

    Gdzie szukac przyczyny?

    Jak wiemy uklad jest przeciez cisnieniowy wiec cisnienie jakies powinno byc poniewaz bez cisnienia spada temp wrzenia plynu.
    Ostatnio edytowane przez kuciniak1354 ; 17-02-2020 o 13:42



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    386
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Cytat Napisał kuciniak1354 Zobacz post
    samochod sie nie grzeje.
    Co to znaczy?
    Jaka jast temperatura silnika?
    Co było przyczyną wymiany chłodnicy,termostatu?
    Jak zachowywał się układ chodzenia przed wymianą w/w elementów?
    Ostatnio edytowane przez irekw ; 18-02-2020 o 09:12

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2019
    Skąd
    Mlawa
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2001
    Termostat wymieniany poniewaz silnik sie nie dogrzewal a chlodnica puszczala na dole plyn ( plamy na kostce). Po wymianie brak jakichkolwiek wyciekow. Cisnienie bylo caly czas az nagle zniklo. Wskazowka rowno na 90. Sprawdzalem takze plyn termometrem do wody w zbiorniczku wyrownawczym i jego wartosc pokazywala 83-85 stopni. Oprocz braku cisnienia i slabszego troche ogrzewania brak jakichkolwiek objawow.


    Pozdrawiam

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    689
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kuciniak1354 Zobacz post
    Termostat wymieniany poniewaz silnik sie nie dogrzewal a chlodnica puszczala na dole plyn ( plamy na kostce). Po wymianie brak jakichkolwiek wyciekow. Cisnienie bylo caly czas az nagle zniklo. Wskazowka rowno na 90. Sprawdzalem takze plyn termometrem do wody w zbiorniczku wyrownawczym i jego wartosc pokazywala 83-85 stopni. Oprocz braku cisnienia i slabszego troche ogrzewania brak jakichkolwiek objawow.


    Pozdrawiam
    Pozostaje sprawdzić pompę wody.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2019
    Skąd
    Mlawa
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Pozostaje sprawdzić pompę wody.

    Czyli mam rozumiec ze pompa wody oprocz ruchu plynu w ukladzie odpowiada takze za wytwarzanie cisnienia?

    Pomijajac ze auto ma optymalna temperature. Mozliwe ze ukruszyla sie jakas lopatka wirnika?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    689
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kuciniak1354 Zobacz post
    Czyli mam rozumiec ze pompa wody oprocz ruchu plynu w ukladzie odpowiada takze za wytwarzanie cisnienia?

    Pomijajac ze auto ma optymalna temperature. Mozliwe ze ukruszyla sie jakas lopatka wirnika?
    Pompa jak sama nazwa mówi za siebie, tłoczy płyn. Jest ruch płynu jest jest i wzrost ciśnienia samego czynnika. Wszystko możliwe, trzeba rozebrać i sprawdzić stan pompy.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2019
    Skąd
    Mlawa
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Pompa jak sama nazwa mówi za siebie, tłoczy płyn. Jest ruch płynu jest jest i wzrost ciśnienia samego czynnika. Wszystko możliwe, trzeba rozebrać i sprawdzić stan pompy.
    Rozumiem. W nastepnym tygodniu wyrzuce pompe i zobacze co w trawie piszczy. Mam nadzieje ze to ona po prostu nie domaga. Czytalem tez sytuacje ze komus brakowalo cisnienia w ukladzie a winna temu byla UPG, aczkolwiek watpliwy temat bo plynu nie ubywa i nie ma zadnych typowych objawow.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    386
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Pompa jak sama nazwa mówi za siebie, tłoczy płyn. Jest ruch płynu jest jest i wzrost ciśnienia samego czynnika. Wszystko możliwe, trzeba rozebrać i sprawdzić stan pompy.
    Szanowy Kolego zakładam,że widziałeś gar,który nazywa się szybkowar.Otóż ten gar nie posiada pompy tylko grzeje go ciepło.Mimo braku pompy ciśnienie w garze rośnie.Tak samo jest w układzie chłodzenia silnika.Temperatura silnika powoduje odparowanie płynu co skutkuje wzrostem ciśnienia.Dla przykładu rozgrzej swój silnik,zgaś go/pompa przestanie pracować/ i po pewnym czasie/np.minucie/ sprawdź ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym.Uważaj bo wywali gorąca para.
    Obstawiam uszkodzenie termostatu /otwarcie/.VERNET nie cieszy sią dobrą opinią.Chciałbym się mylić.
    Ostatnio edytowane przez irekw ; 19-02-2020 o 21:23

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2019
    Skąd
    Mlawa
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał irekw Zobacz post
    Szanowy Kolego zakładam,że widziałeś gar,który nazywa się szybkowar.Otóż ten gar nie posiada pompy tylko grzeje go ciepło.Mimo braku pompy ciśnienie w garze rośnie.Tak samo jest w układzie chłodzenia silnika.Temperatura silnika powoduje odparowanie płynu co skutkuje wzrostem ciśnienia.Dla przykładu rozgrzej swój silnik,zgaś go/pompa przestanie pracować/ i po pewnym czasie/np.minucie/ sprawdź ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym.Uważaj bo wywali gorąca para.
    Obstawiam uszkodzenie termostatu /otwarcie/.VERNET nie cieszy sią dobrą opinią.Chciałbym się mylić.
    Jezeli termostat zostal by w pozycji otwartej to prawdopodobnie silnik byl by niedogrzany wskazowka od temp nie lapala by 90 st. Pomiary z manualnego termometru wody wynosza 85-86 st w zbiorniczku, wiec wydaje sie ze termostat dobrze reguluje temp. Chyba ze sie myle?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    689
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał irekw Zobacz post
    Szanowy Kolego zakładam,że widziałeś gar,który nazywa się szybkowar.Otóż ten gar nie posiada pompy tylko grzeje go ciepło.Mimo braku pompy ciśnienie w garze rośnie.Tak samo jest w układzie chłodzenia silnika.Temperatura silnika powoduje odparowanie płynu co skutkuje wzrostem ciśnienia.Dla przykładu rozgrzej swój silnik,zgaś go/pompa przestanie pracować/ i po pewnym czasie/np.minucie/ sprawdź ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym.Uważaj bo wywali gorąca para.
    Obstawiam uszkodzenie termostatu /otwarcie/.VERNET nie cieszy sią dobrą opinią.Chciałbym się mylić.
    Od kiedy silnik spalinowy pracuje przy temperaturze parowania płynu chłodniczego opartego na bazie glikolu ~130C [karta charakterystyki płynu Dynagel2000]? Owszem wraz ze wzrostem temp. płyn zwiększa swoją objętość, przez co również ciśnienie wzrasta w układzie ale sama pompa i zmienny jej wydatek w funkcji obrotów silnika ma znaczący wpływ na wartość ciśnienia w układzie. Proponuje przy odkręconym korku na chłodnicy lub w zbiorniczku wyrównawczym przegazować silnik do 5krpm.

  12. #11
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    sama pompa i zmienny jej wydatek w funkcji obrotów silnika ma znaczący wpływ na wartość ciśnienia w układzie.
    Nie.


    Cytat Napisał kuciniak1354 Zobacz post
    Cisnienie bylo caly czas az nagle zniklo.
    Czyli rozumiem że po napełnieniu układu (po tych wszystkich wymianach i naprawach) ciśnienie było normalne? a potem przestało?


    Przyczyny (potencjalne) braku ciśnienia w zamkniętym układzie chłodzenia są dwie:
    - zapowietrzenie (przy napełnianiu)
    - nieszczelność układu
    Mogą wystąpić razem, ale nie muszą. Teoretycznie w Stilo układ ma się odpowietrzyć samoczynnie, i przeważnie tak jest. Chyba że są zatkane np kanały nagrzewnicy albo chłodnicy, wtedy może się wytworzyć poduszka powietrzna która nie zniknie dobrowolnie (a jeśli nawet, to po ekstremalnie długim czasie).
    Natomiast jeśli chodzi o szczelność:
    https://www.youtube.com/watch?v=FUUU87-n7YE
    takie i podobne testery produkuje ze 20 firm, i pewnie jeszcze 1000 chińczyków "noname". Ten na filmie powyżej zdaje się nie pozwoli "nabić ciśnienia" do wartości typowych dla układu zamkniętego, ale w warsztacie na pewno mają lepszy (albo wiedzą od kogo pożyczyć).
    Układ ma być szczelny, po 12 godzinach ciśnienie nie powinno spaść znacząco (jeśli korek nie jest idealnie szczelny, to niewielki spadek ciśnienia jest możliwy).
    Ostatnio edytowane przez ata ; 20-02-2020 o 10:24

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2019
    Skąd
    Mlawa
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Czyli rozumiem że po napełnieniu układu (po tych wszystkich wymianach i naprawach) ciśnienie było normalne? a potem przestalo?
    Tak po wymianie termostatu i chlodnicy uklad ladnie sie odpowietrzyl i cisnienie bylo przez okolo 2 miesiące moze 3 od wymiany. I nagle zniklo. Zaznaczam ze przewod nagrzewnicy wyjsciowy dopiero po wkreceniu auta na obroty np. 3 tys 2.5 tys robi sie dobrze cieply a tak jest zaledwie cieply. Do tego autko jakos grzeje w kabinie. Na wylocie nawiewu temp oscyluje w granicach 35-40 stopni. Aczkolwiek po zaniku cisnienia ogrzewanie przyslablo. Dodam ze w autku siedzi instalacja gazowa staga.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    386
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Od kiedy silnik spalinowy pracuje przy temperaturze parowania płynu chłodniczego opartego na bazie glikolu ~130C [karta charakterystyki płynu Dynagel2000]? Owszem wraz ze wzrostem temp. płyn zwiększa swoją objętość, przez co również ciśnienie wzrasta w układzie ale sama pompa i zmienny jej wydatek w funkcji obrotów silnika ma znaczący wpływ na wartość ciśnienia w układzie. Proponuje przy odkręconym korku na chłodnicy lub w zbiorniczku wyrównawczym przegazować silnik do 5krpm.
    Kombinuj dalej.Zacznij od gara tz .szybkowara i wtedy przejdź do układu chłodzenia.Pompa ma dwa parametry,ciśnienie i wydajność.W przypadku układu chłodzenia ciśnienie możemy pominąć.Na wydajność pompy jak sam piszesz mają obroty silnika ale zapominasz,że również jej stan techniczny /chociaz piętro wyżej piszesz o jej uszkodzeniu/.Szanowny Kolego uszkodzona pompa nie będzie w stanie zapewnić obiegu płynu chłodzącego.Tym samym będzie to skutkowało nadmiernym grzaniem się silnika a nie spdakiem temperatury.

  15. #14
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał kuciniak1354 Zobacz post
    Dodam ze w autku siedzi instalacja gazowa staga.
    O rzeczach najważniejszych piszemy na początku, nie na końcu.

    Odłącz parownik/reduktor od układu chłodzenia - fizycznie, zdejmując węże chłodzenia zaślepiając je albo łącząc ze sobą jakąś rurką.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    689
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał irekw Zobacz post
    Kombinuj dalej.Zacznij od gara tz .szybkowara i wtedy przejdź do układu chłodzenia.Pompa ma dwa parametry,ciśnienie i wydajność.W przypadku układu chłodzenia ciśnienie możemy pominąć..
    Tak kanały w głowicy, kanały w chłodnicy mają przelot fi100mm? że można te opory pominąć? Przy uszkodzonej pompie płyn będzie się "gotował" w ściśle określonych miejscach w bloku i głowicy silnika. Zanim temperatura dojdzie w okolice czujnika temperatury to już może być po ptakach w postaci uszkodzonej UPG lub zatarcia silnika. Obecnie mamy w miare niskie temperatury, i jeśli auto nie porusza się w korkach to można nawet nie odczuć że jest problem z pompą obiegową w silniku. Jak autor tematu odważny, to niech zostawi silnik pracujący na wolnych obrotach aż do momentu załączenia wentylatora silnika. Jeśli jest instalacja lpg, i nic nie było przy instalacji robione a wcześniej nie było problemu z ogrzewaniem to wykluczyłbym instalację lpg. Układ nie ma ciśnienia więc też się nie zapowietrza, żeby przez nieszczelny reduktor lpg uchodziło do układu chłodzenia.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Fiorino 1.3 MULTIJET - Brak cisnienia na 4 cylindrze + wahania obrotów.
    Napisany przez Pimpong na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-04-2019, 21:37
  2. Fiat Ducato 2.8 JTD Brak cisnienia paliwa przy rozruchu
    Napisany przez Boliqq na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-08-2017, 10:05
  3. Olej silnikowy w ukladzie chlodzenia fiat stilo 1.9jtd
    Napisany przez rekin200 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-05-2017, 16:50
  4. Stilo 1,9 jtd 115km brak cisnienia przy rozgrzanym silniku
    Napisany przez maslo123 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 28-12-2015, 14:09
  5. Czujnik cisnienia oleju Stilo 1,9 115km
    Napisany przez kasa1979 z punto evo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-06-2014, 13:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl