niestety nie bylo nic, tylko check sie swiecil
a może to potencjometr w pedale gazu lub jego przewdy są uszkodzone
Duzo czytałem wlasnie o potencjometrze i wiele by na to wskazywało.
Dzis wieczorkiem wrzuce jeszcze filmik jakie mialem obroty na LPG na biegu jałowym.
Filmik został zrobiony przed wymianą świec. Wczoraj kupułem NGK i wymieniłem je. Co sie okazalo na 3 swiecy od prawej strony byla dosyc spora ilosc oleju- w zwiazku z tym mam kilka pytan:
1) Czy to moglo byc przyczyna przebicia?
2) Jaki wplyw na temperature ma niedokrecona swieca?
3) Jaki wplyw na spadek mocy ma niedokrecona swieca?
4) czy ktos zna dokladniejsze objawy uszkodzenia czujnika potencjometru pedalu gazu? Swoja droga sprzęgło mi wyżej bierze i nie wiem co jest grane
Pomozecie?
Wlasnie dzis wyczytalem ze jeden z forumowiczow mial problem z katalizatorem a kolejny z rozrzadem, ale ja rozrzad wymienialem 20 tys km temu.
Ostatnio edytowane przez eleks93 ; 05-08-2014 o 20:22
Witam przyczyną gaśnięcia Fiatów Stilo są zimne luty w ECU. Komputer otworzyć i posprawdzać luty, a następnie przelutować. To na 100 % ja miałem 37 zimnych lutów auto stawało kiedy i gdzie chciał ale najczęściej w korkach i ciepłe dni. Proszę przekazać te info innym.
Pozdrawiam.
Tak wyglądało moje ECU po otwarciu:
http://fotozrzut.pl/zdjecia/295012b8a7.jpg
Po poprawieniu lutów stilo jeździ już przez ok. 3tyś km bez żadnych problemów.
Przypominam ECU jest nowe i na gwaracji, zakupilem je w maju za 1300 zł
Witam ponownie,
wczoraj jechalem A4 i byl korek okolo 1km w ktorym stalem, znow potwierdza sie fakt ze jesli sie przegrzeje to glupieje.
Po wymianie swiec zmienil sie fakt ze autem nie szarpalo, ale znow przeslo w tryb awaryjny i wyrzucilo bledy:
P0420
P0136
P0460 to jest standardowy blad, czujnika paliwa tym sie nie sugerujemy
P1220
Co sugerujecie?
Winna ewidentnie stoi po stronie sterownika.
Skoro jest na gwarancji proponuje oddać go do naprawy.
Co do błędu P0420 wyskakuje on w przypadku gdy źle ustawiona jest instalacja LPG (mapa).
we wrzesniu bede oddawac ECU na gwarancje i dam znac co i jak.
podłączę się tutaj, bo wygląda mi to na podobny przypadek...
Problem zaczął się pewnego dnia od tego, że pojawił się engine fault, auto mi zgasło podczas jazdy i nie dało się go przywrócić do sprawności, tzn. zaraz po uruchomieniu dostawało straszne falujące obroty, po czym gasło. Nie znając wcześniej przypadku, nie wiedziałem, że można było spróbować odłączyć aku na conajmniej godzinę i adaptować przepustnicę. Nie wiem jakie kody błędów wtedy się pojawiły, ponieważ miałem zepsutego laptopa i nie mogłem podłączyć.
Skończyło się u mechanika czyszczeniem i adaptacją przepustnicy. To jednak nie pomogło.
Od tego czasu podczas jazdy wyskakuje engine fault, po czym auto kręci się max. do 4000 obr/min po wciśnięciu do oporu pedału gazu (czasami się zdarzyło ledwo ponad 1000 obr/min), czasami gaśnie (wtedy, gdy zbliżam się do skrzyżowania i naciskam sprzęgło), falujące obroty czasami występują, ale w bardzo minimalnym stopniu.
Błędy, które zarejestrowałem
P0136 sygnał lambda 1 za kat. O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2) - ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 51 °C
Obroty silnika: 1650 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 192 mBar
Stan silnika: W ruchu
Pozycja pedału przyspieszenia: 14 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 30,5 °
P1220 - pozycja zaworu przepustnicy - ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika.
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 86 °C
Obroty silnika: 1400 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 128 mBar
Stan silnika: W ruchu
Pozycja pedału przyspieszenia: 14 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 29,5 °
innym razem (ale do tej pory tylko raz i to podczas dłuższej trasy, a nie w mieście):
P0420 - katalizator 1 - monitorowanie katalizatora - Catalyst System Effeciency Below Threshold (Bank 1) - ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 77 °C
Obroty silnika: 2150 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 320 mBar
Stan silnika: W ruchu
Pozycja pedału przyspieszenia: 25 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 30,5 °
kolejne:
P0105 - czujnik cisnienia powietrza - MAP/BARO Pressure Circuit Malfunction - ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 76 °C
Obroty silnika: 1000 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 256 mBar
Stan silnika: W ruchu
Pozycja pedału przyspieszenia: 25 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 21,0 °
P0136 - sonda lambda 1 za kat. - O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 61 °C
Obroty silnika: 1750 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 192 mBar
Stan silnika: W ruchu
Pozycja pedału przyspieszenia: 26 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 30,5 °
P1121 - pozycja przepustnicy (ścieżka 1)
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 73 °C
Obroty silnika: 2750 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 704 mBar
Stan silnika: W ruchu
Pozycja pedału przyspieszenia: 29 %
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 126,0 °
ostatnio:
P1121
P1687
Czy wygląda to wg Was na ECU?
Będę wdzięczny za pomoc.
Może tak być. Wiele błędów pojawia się w stilo ze względu na przegrzany komputer (w sensie luty puszczają od wysokiej temp i wibracji z silnika). U mnie było podobnie. Komp juz mam naprawiony , błędy znikły, samochód normalnie odpala i jeździ (wcześniej miałem kłopot w ogóle z odpaleniem). Można to zrobić samemu, nic nie kosztuje i nie bedziesz sie bawił w zgadywanki mechaników, którzy wymienią Ci pół samochodu i nadal będziesz miał to samo. Oczywiście pokazana niżej metoda nie daje 100% pewności, że pozbędziesz się problemu. (ja u siebie musiałem jeszcze rezystor wymienić na PCB) Film:
https://www.youtube.com/watch?v=J_oA3mcWqHo
Po naprawie kompa sugeruję zmienić jego pozycję montażową:
https://www.youtube.com/watch?v=v5N7eiSyDfM
lub/i dodatkowo zabezpieczyć od dołu materiałem termoizolacyjnym (górę zostawiamy odsłoniętą żeby mógł oddawać ciepło wygenerowane przez własną pracę). Ja u siebie dorzuce jeszcze chyba radiatory (ktorych uzywa się np w komputerach do chłodzenia mostków na płycie głównej).
Witam ponownie,
wracam do problemu, a mianowicie sterownik poszedl na gwarancje, i wymieniony na nowy, polceam Kocar Tychy solidna obsluga i zawsze doradza, chlopaki sie znaja nie tylko na Fiatach ale dziennie sprzedaja duzo sterownikow, rowniez naprawiaja. Co do ECU to pozycja byla juz dawno zmieniona i jak na razie nie ma wysokich temperatur powietrza (predko ich nie bedzie) i nie mialem okazji stac w korku zeby auto dostalo wysokiej temp. Tylko wtedy auto wariuje... Jesli cos sie polepszy dam znac, na ta chwile nie moge nic powiedziec.
Stilo to kaprysne auto