Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2009
    Skąd
    Orzech
    Postów
    4
    Auto
    Uno 156A

    1.0 FIRE - problem z rozgrzanym silnikiem

    Witam serdecznie
    Od dłuższego czasu mam problem z silnikiem w Uno. Mam założoną instalację gazową. Gdy silnik jest zimny wszystko pracuje w miare równo i dobrze, zarówno na benzynie jak i na LPG. Problem zaczyna sie gdy silnik dojdzie do pewnej temp. (najczęściej w jakimś korku czy na skrzyżowaniu), zaczyna wariować tzn na gazie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania gaśnie, albo sam od siebie wchodzi na wysokie obroty na moment i tak faluje. Na benzynie dłużej chodzi równo, ale w pewnym momencie zaczyna sie to samo i auto gaśnie. Dodam że spalin jest dużo i są białe. Sprawdzałem już sondę lambda (pokazuje napięcie pomiędzy 0,2 a 0,8V), czujniki temp. płynu chłodzącego i powietrza, silnik krokowy wydaje się sprawny. Brakuje mi już pomysłu, aha i jeszcze to, że na LPG dziwnie wolno schodzi z wysokich obrotów, na benzynie to nie występuje. Gdyby ktoś miał jakiś pomysł to będę zobowiązany
    Jest to Uno z 97r. na wtrysku mono



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Sprawdz swiece i kable WN. Filtry dawno wymieniales?
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Miałem podobnie w mojej Temprze. Membrany w reduktorze gazu były do wymiany. Regeneracja reduktora naprawiła wszystko. Głównie denerwowało mnie to falowanie obrotów i większe spalanie.

    Po wymianie membran jak ręką odjął.

    Możesz sobie poczytać:
    http://forum.tempra.org/topics18/reg...t07-vt7920.htm
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2009
    Skąd
    Orzech
    Postów
    4
    Auto
    Uno 156A
    Świecie były wymieniane niedawno i niczego to nie zmieniło, filtry może z pół roku temu, wymiana filtra powietrza wówczas poprawiła jazdę na gazie, filtr gazu wymieniony miesiąc temu i przy okazji regulacja gazu i wszystko było super przez tydzień czasu, po czym znowu to samo ... dodam, że spalanie jest wysokie bo ok 8l w takim cyklu można powiedzieć mieszanym. Kilka razy resetowałem ustawienia komputera poprzez odłączenie akumulatora na 30-60 minut i co ciekawe po pierwszym resecie znowu wszystko było dobrze przez tydzień, ale teraz już nawet to nie pomaga ...
    I jeszcze jedno, jak zaczyna wariować to silnik w ogóle dziwnie chodzi, szarpie na biegu i tak jakby dostawał złą mieszanke albo raczej miał zły kąt wyprzedzenia zapłonu ...
    Miałem podobnie w mojej Temprze. Membrany w reduktorze gazu były do wymiany. Regeneracja reduktora naprawiła wszystko. Głównie denerwowało mnie to falowanie obrotów i większe spalanie.
    Na benzynie też auto schizuje, może nie tak jak na gazie ale jak wiadomo na gazie wszystko czuć dużo bardziej ...
    Jak była ostra zima to auto jeździło znacznie lepiej, teraz jest coraz cieplej i coraz gorzej z autkiem ...
    A w ogóle to dzięki za odpowiedź

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2009
    Skąd
    radom
    Postów
    10
    Auto
    uno 0.9
    ja w moim 0.9 miałem dokładnie takie objawy jak dostawał lewego powietrza. po wymianie uszczelek pod wtryskiem i przy mieszalniku pomogło.jesli chodzi o twój model nie wiem jaki jest układ wtryskowy ale podejrzewam ze taki sam jak w moim problem taki sam bedzie wystepował gdy padnie taki zawor ( nie wiem na 100% ale chyba jest to ssanie),czarny przykrecany na dwa torksy obok silniczka krokowego.wtedy samochodu nikt nie jest w stanie ustawić przeważnie na gazie bo dostaje zbyt bogatą mieszanke cały czas. odczuwalne jest to na niskich obrotach poprzez wariowanie obrotami, na wyzszych juz nie ma takiego wpływu bo wiekszosc i tak przepali,a zbyt bogata mieszanka i tak jest mniej odczuwalna.ja w swoim miałem tak ze był ten zawór zablokowany w pozycji otwartej,z tego co piszesz to też jest to mozliwe i u ciebie gdyż cuda sie zaczynają dziać po osiągnieciu temperatury(w której ten zawór powinien sie chyba przymknąć).jeśli zawór sprawny byćmożę jest to wina sterowania tym zaworem, o ile sie nie myle odpowiada za to czujnik temperatury znajdujący sie (jak u mnie )na termostacie.
    ja poradziłem sobie możę mało elegancko bo zblokowałem go w pozycji zamkniętej. skutek jest taki że obroty sie ustabilizowały ,a jedynym mankamentem jest to iż przez pierwsze 20 sekund po odpaleniu z nocy nie trzyma wolnych obrotów.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2009
    Skąd
    Orzech
    Postów
    4
    Auto
    Uno 156A
    Dzięki wielkie za odpowiedź, jest to do sprawdzenia, w przyszłym tygodniu dam odpowiedź jaki rezultat ...

    Tak sobie to przemyślałem i doszedłem do wniosku, że takowy zawór ssania wyłącza się dużo wcześniej po minimalnym rozgrzaniu silnika. I tak też w sumie czuć, że po odpaleniu zimnego silnika obroty są troszke wyższe a po kilku czy kilkunastu sekundach sie stabilizują ...
    Z lewym powietrzem jest to chyba bardziej prawdopodobne, w każdym razie powracam do tematu silnika krokowego, musze podmienić z jakiegoś Uniacza ...

    [size=2][ Dodano: 2009-03-18, 15:53 ][/size]
    I jeszcze jedno, gdy silnik nie jest rozgrzany auto przy głębszym wciśnieniu pedału gazu nie chce jechać, zarówno na gazie jak i na benzynie ... ogólnie jakoś dziwnie chodzi ... Gdyby ktoś miał jakiś pomysł to proszę o odpowiedź ...

    [size=2][ Dodano: 2009-04-19, 23:06 ][/size]
    Witam ponownie, wkurzyłem sie i zacząłem wymieniać w autku, w związku z tym, że uniak dymił na biało i nie chciał praktycznie jechać wymieniłem uszczelkę pod głowicą i przy okazji pasek rozrządu i rolkę napinacza, autko zaczło jeździć ... Wymieniłem dalej przewody WN, kopułkę i palec - autko już nie przygasa ani nie gaśnie chodzi raczej równo.
    Lecz niestety problem z samoistnym wchodzeniem na obroty pozostał, po prostu po dogrzaniu silnika i chwilowym postoju na światłach, uniak sobie wejdzie na chwilkę na wyższe obroty ...


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Uno Problem z cieplym silnikiem.
    Napisany przez t_z na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-05-2009, 08:25
  2. dłuższe kręcenie silnikiem przy odpalaniu
    Napisany przez murcin na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-04-2009, 10:35
  3. Uno wersja CLIP - co i jak z silnikiem
    Napisany przez miszko na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-02-2009, 10:05
  4. problemy z silnikiem
    Napisany przez mecenas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-02-2009, 21:05
  5. Problemy z silnikiem 1,6 16v
    Napisany przez krzysiekfk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-04-2008, 23:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

auto przerywa po rozgrzaniu

fiat uno 1.0 fire silniczek krokowy

fiat uno szarpie po rozgrzaniu silnika

uno przerywa po rozgrzaniu

uno 1.0 szarpie i gasnie

mieszalnik gaznika uno 60s

silnik uno 1.0 fire

audi a6 2.8 po wymianie filtra od gazu silnik gasnie na cieplym gdy odpalam

fiat uno 1.0 fire silnik

fiat uno 1.0 fire jak jest rogrzany na niskich obrotach

fiat uno 1.0 prerywa podczas jazdy

uno 1.0 przerywa podczas jazdy po rozgrzaniu

fiat uno 1.0 fire jaki akumulator

fiat uno wysokie obroty

uno 1.0 wysoka temperatura

Fiat uno gasnie na niskich obrotach i gdy cieply
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl