Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    268
    Auto
    Stilo 1.9 80km
    Co 4-5 tysi wymiana oleju??
    Stary jakbym słuchał ciebie to bym wymieniał olej co trzy tygodnie.
    Moim zdaniem co 15 tyś to też przesada ale trza wymieniać. W Ducato wymieniałem co 30tyś w 2.3jtd z 2004 roku do dzisiaj ma zrobione 420 tysięcy i śmiga bez wycieków i problemów.
    staniol504
    Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał maku
    jeśli nie masz pewności co było lane wcześniej - zalej półsyntetyk, dopiero po tym bezpiecznie jest zalać minerał lub syntetyk.
    Sorry ale jakieś dyrdymały wydumane prawisz, skąd takie teorie?
    Jak nie wiesz co było zalane to zalewa się tym co przewiduje dokumentacja samochodu, w przypadku silnika JTD 5W40 a w przypadku wycieków wymienia się uszczelniacze ew z lenistwa wlewa gęstszy olej.
    Do JTD nie bez przyczyny przewidziano olej syntetyczny, mineralny może mieć czasem przy przegrzaniu skłonności do zapiekania turbiny.
    A jeśli już o przesądach to kiedyś pasował taki że przechodzi się w razie potrzeby z syntetyka na półsyntetyk a potem minerał a nie odwrotnie bo podobno silnik się rozszczelni ale z tą teorią to tak jak z kosmitami, podobno ktoś ich widział.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2010
    Skąd
    Strzałkowo
    Postów
    44
    Auto
    Stilo 1.9jtd
    Ja zalewam moje stilo olejem motul synergie 10w40 i nie narzekam. Nie zauważyłem też żadnego brania oleju a zimą nie miałem żadnych problemów z odpalaniem nawet przy -20 st. C. Więc polecam go z czystym sumieniem.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    Cytat Napisał staniol504
    Co 4-5 tysi wymiana oleju??
    Stary jakbym słuchał ciebie to bym wymieniał olej co trzy tygodnie.
    Moim zdaniem co 15 tyś to też przesada ale trza wymieniać. W Ducato wymieniałem co 30tyś w 2.3jtd z 2004 roku do dzisiaj ma zrobione 420 tysięcy i śmiga bez wycieków i problemów.
    4-5 moze nie. ale w autach z turbina 20k km to za dlugo. 15k to max wg mnie.
    nawet w papierach pisze ze wymiana co te 20-30k, ale zazwyczaj na dole malym druczkiem

    *zalecana wymiana w silnikach turbodoładowanych 10k km.

    silnik to jedno a to co zaleca producent turbin drugie :]

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    172
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115ps
    Cytat Napisał petarda
    Cytat Napisał maku
    jeśli nie masz pewności co było lane wcześniej - zalej półsyntetyk, dopiero po tym bezpiecznie jest zalać minerał lub syntetyk.
    Sorry ale jakieś dyrdymały wydumane prawisz, skąd takie teorie?
    Jak nie wiesz co było zalane to zalewa się tym co przewiduje dokumentacja samochodu, w przypadku silnika JTD 5W40 a w przypadku wycieków wymienia się uszczelniacze ew z lenistwa wlewa gęstszy olej.
    Do JTD nie bez przyczyny przewidziano olej syntetyczny, mineralny może mieć czasem przy przegrzaniu skłonności do zapiekania turbiny.
    A jeśli już o przesądach to kiedyś pasował taki że przechodzi się w razie potrzeby z syntetyka na półsyntetyk a potem minerał a nie odwrotnie bo podobno silnik się rozszczelni ale z tą teorią to tak jak z kosmitami, podobno ktoś ich widział.
    myślę, że jest w tym trochę logiki i dlatego w to wierzę, możesz też mieć rację, ale to już do wyboru potrzebujących
    wiesz, niektórzy też wierzą w "Boga"
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2002r.
    115 ps, przebieg ponad 250tyś.
    grafitowy, 17 calowe felgi, pakiet MS design

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Olejowe gadaniny temat rzeka

    Miałem sytuacje z kolegi autem ( Marea JTD CF2 - 105 km ) nasypującą:

    Oddaje auto do serwisu - serwis z tych dobrych ( podobno ) na po zakupową wymianę wielu gratów eksploatacyjnych - w tym olej. Mechanik nie patrzy dokładnie na kartkę lub źle patrzy i leje olej syntetyczny ( wcześniej był półsyntetyk ). Po odbiorze auta i przejechaniu kilkunastu setek km sprawdzamy płyn chłodniczy... ubyło... dolewka i obserwacja.. ubywa...

    W między czasie dokładnie obadaliśmy temat wycieków - wszędzie sucho... wiedzieliśmy już wcześniej jaki jest olej i postanowiliśmy wymienić na półsyntetyk - uznając to za jedyną szansę przed ew. wymianą np. uszczelki pod głowicą - po wymianie przejechał autem kilka setek po mieście i ja jechałem tym autem nad morze i z powrotem - 1600 km i nic płynu nie ubyło - sprawdzaliśmy kilka razy.

    Więc jednak coś w tym jest że syntetyczne oleje opłukają silnik i czyszczą nagar w nim nagromadzony.
    Z jakiś powodów w końcu nie zmienia się olejów z mineralnego na syntetyk


    Dobrym olejem jest - może nie tanim Motul często się o nim zapomina - lub Valvoline
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  8. #22
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    a poziom oleju w tej marei przybywał co jeszcze było robione przy tej okazji może termostat ew wymiana płynu w chłodnicy może mechanik spuszczał płyn i nie dolał do odp stany i nie odpowietrzył układu chłodzenia
    trochę w twoim opisie jest fantazji - bez obrazy co ma wspólnego płyn chłodniczy z olejem, jak by była walnięta uszczelka pod głowicą to nie istotne czy był zalany syntetyk czy pólsyntetyk- płyn by ubywał i co ważne płyn by był wyrzucany ze zbiorniczka wyrównawczego - ciśnienie z cylindrów ew miałbyś przyrost oleju w misce

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał ubek
    Więc jednak coś w tym jest że syntetyczne oleje opłukają silnik i czyszczą nagar w nim nagromadzony.
    Ale bajki, nawet gdyby nagary z oleju miały uszczelniać silnik to zmiana oleju na syntetyk nie doprowadziłaby momentalnie do rozszczelnienia a wlanie pól mineralnego do natychmiastowego uszczelnienia.
    W silniku benzynowym przy uszkodzonej uszczelce głowicy płynu ubywa minimalnie a w zbiorniku wyrównawczym lecą bąble powietrza jak z rurki płetwonurka.
    To dlatego że podciśnienie zasysania zasysa głownie tam gdzie mniejszy opór czyli z filtru, przy suwie sprężania ciśnienie ucieka w układ chłodzenia.
    Pomyśl jakie jest ciśnienie w silniku diesla w porównaniu do benzynowego, przy nieszczelności na głowicy zbiorniczek wyrównawczy zostałby rozerwany i żaden nagar tego nie uszczelni, tym bardziej że na uszczelce pod głowicą po prostu go nie ma, jest na klawiaturze wałkach a nie pomiędzy cylindrem a układem chłodzenia.
    Nagar może tworzyć się na pierścieniach, tłoku ale uszczelka pod głowicą jest w takim miejscu że tłok może górną krawędzią zbliżyć się ale jej nie mija, poza tym krawędź uszczelki jest w stalowym płaszczu.
    Od razu widać że nigdy nie rozbierałeś silnika
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Nie, nie rozbierałem - nie mam w zwyczaju rozkładać dobrych rzeczy

    Fakty są takie że płynu delikatnie ubywało po 1 zmianie oleju a pod jego wymianie problem ustąpił - może cud - w każdym razie silniczek do dzisiejszego dnia wesoło pracuję i nie ma z nim żadnych problemów.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    42
    Postów
    40
    Auto
    Bravo 1.9 JTD CF3
    Rocznik
    2000
    Ja kupiłem auto z przebiegiem 145tys, na 99% oryginalny, auto to JTD CF3, dziadek miał zalany 10w40, dzis mój mechanik wlał castrola 5w40, mówił, że syntetyk lepszy jest dla turbinki. Miałem tez zatkany na maksa filtr powietrza, dziwne ze to auto jechało, tez zmienił. Polecił tez aby przez pareset kilometrów nie jeździć ostro, nie wiem dlaczego, mówił, że chodzi coś o turbinę i ten nowy olej. Faktycznie silnik pracuje ciszej, równiej i lepiej odpala. Co będzie dalej poczekam. Pojeżdzę jakieś 5 tyś i kolejna podmianka na ten sam i potem już normalnie co 15tys.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Jaki olej???
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post: 17-04-2012, 20:11
  2. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 14:35
  3. Olej silnikowy
    Napisany przez wencu na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-02-2010, 21:26
  4. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 23:15
  5. Jaki to kod koloru?
    Napisany przez mihal85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-07-2008, 11:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo 1.9 jtd jaki olej

jaki olej do stilo jtd

1.9 jtd jaki olej

jaki olej do stilo 1.9 jtd

jaki olej do fiata stilo 1.9 jtd

JAKI OLEJ STILO JTD

jaki olej do jtd

olej do stilo jtd

jaki olej do silnika 1.9 jtd

wymiana oleju fiat stilo 1.9 jtd

olej do fiata stilo 1.9 jtd

stilo 1.9 jtd jaki olej

jaki olej fiat stilo 1.9 jtd

jtd jaki olej

olej do jtd

jaki olej do 1.9 jtd

fiat stilo jtd jaki olej

wymiana oleju fiat stilo jtd

fiat stilo 1.9 jtd wymiana oleju

fiat stilo 1.9 jtd olej silnikowy

fiat stilo 1.9 jtd ile oleju

jaki olej do silnika jtd

jaki olej do diesla 1.9 jtd

stilo jtd jaki olej

1.9 jtd olej
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl