Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2018
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    24
    Postów
    4
    Auto
    stilo1.6 16v
    Rocznik
    2003

    Problem z samochodem

    Witam od niedawnego czasu mam problem z samochodem Fiat Stili 1.6 16V, a więc podczas ostatniej jazdy po zmniejszeniu prędkości na skrzyżowaniu auto zaczęło szwankować, dokładniej za skrzyżowaniem auto zaczęło jechać stale 15km/h i przestało reagować na pedał gazu czy też zmianę biegów. Po zatrzymaniu się i ponownym uruchomieniu silnika auto jechało normalnie lecz czasami zdarzało i nadal zdarza mi się to samo. Nie wiem co może być nie tak czy to problem ze sterownikiem komputera czy też problem tkwi w czym innym. Może ktoś miał podobny problem lub ma pomysł co mogło się stać i chciałby się ze mną podzielić.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Czy są jakieś inne objawy? Błędy na liczniku?
    Przy gwałtownych zmianach prędkości rozrząd mógł przeskoczyć nawet jeden ząbek i mogą być takie problemy. Generalnie silnik wchodzi w tryb awaryjny i dlatego sterownik nie pozwala jechać szybciej.

    Masz możliwość podpięcia się do komputera i zczytanie błędów?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2018
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    24
    Postów
    4
    Auto
    stilo1.6 16v
    Rocznik
    2003
    Tak mam opcje błędów na tablicy nie ma żadnych związanych z tym problemem, błędy z komputera będę dzisiaj sprawdzał i próbował sprawdzić czujnik przepustnicy i inne podobne odezwe się wieczorem jak będę miał spisane błędy

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Przede wszystkim zmień tytuł postu, bo wszyscy tu piszą o problemach z samochodem. Trzeba to doprecyzować, np. " okresowo auto nie reaguje na gaz" Co masz na myśli, że nie reaguje na zmianę biegów? Czy to automat i nie zmienia biegów, czy też nie potrafisz wrzucić biegu? Oczekując poprawnej diagnozy należy precyzyjnie zadać pytania i rzeczowo opisać problem, bo o wróżki tu trudno. Wpadanie w tryb awaryjny może być spowodowane uszkodzeniem sondy lambda (steruje dawkowaniem paliwa), ale przyczyn może być wiele i korespondencyjnie tego nie naprawisz.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2017
    Skąd
    Raszyn/W-wa
    Postów
    78
    Auto
    Fiat Uno 1.0 Fire & Polonez Caro Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    2002 & 2000
    Jeśli zrozumiałem dobrze, to analogiczną opcję miałem w Iveco Daily 2.3 (co prawda diesel, ale chyba bez znaczenia)

    Auto czasem jechało normalnie, a czasem "zawieszało się" na ok 35km/h, nie miał znaczenia bieg-na każdym tak było.

    Czasem samo się poprawiało, czasem nie, aż do momentu powrotu z Łodzi do Wawy przez ponad 4h ;p

    Przyczyną była woda lejąca się na komputer/sterownik, czyli reasumując-awaria kompa.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2018
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    24
    Postów
    4
    Auto
    stilo1.6 16v
    Rocznik
    2003
    Witam ponownie, Co do odpowiedzi pana hak64 mając na myśli nie reagowanie na zmianę biegu miałem na myśli że auto na każdym biegu jedzie tak samo czyli ze stałą prędkością i nie reaguje na gaz. Wiem że chwilowo wróżenie z fusów nic nie da lecz wstawiłem ten post z nadzieją, że ktoś miał podobny lub nawet taki sam problem ze swoim samochodem i się wypowie ewentualnie podsunie pomysł od czego najlepiej zacząć tak jak on to zrobił, zależało mi na czasie(teraz to już nie ma znaczenia). Problem nie ustał a nawet pojawiły się dodatkowe kłopoty. Dzisiaj poczyściłem styki sterownika lecz nie pomogło mi to w żadnym stopniu a nawet po ponownym podpięciu komputera straciłem wspomaganie kierownicy. Podpiąłem się również do komputera przed czyszczeniem styków i po w załączniku wyślę błędy jakie się pojawiły. Jutro będę sprawdzał wiązkę przewodów która dochodzi do komputera czy aby na pewno jest w dobrym stanie, jeśli to nie pomoże oddam samochód do mechanika/elektryka samochodowego.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  8. #7
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    U1702 - bład komunikacji (po szynie CAN) z modułem sterownika wspomagania.
    Do sprawdzenia wiązka wspomagania i złączka, robótka raczej dla elektryka.

    P1220 - czujnik położenia przepustnicy (niewłaściwy odczyt). Błąd pojawia się jeśli ECU w dłuższym czasie (kilkanaście minut?) otrzyma z czujnika wiele odczytów różniących się od wartości oczekiwanej "znacznie" (np 0° przy oczekiwanym 75°), i te błędne odczyty utrzymują się po kilka sekund. Powoduje przejście sterownika w tryb awaryjny, czyli m.in. ograniczenie mocy (prędkości).


 

Podobne tematy

  1. Trzęsienie samochodem
    Napisany przez Feniks780 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-08-2017, 20:44
  2. Ogólne problemy z samochodem
    Napisany przez McMemorek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-10-2014, 23:23
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-08-2014, 20:32
  4. Świeci się żółta kłódka z samochodem.
    Napisany przez jarekmce na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-12-2012, 09:47
  5. [silnik] mam problem z samochodem
    Napisany przez remlez na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-03-2009, 14:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444problem-z-samochodem-42898

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl