Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115

    Pomocy! Komputer? Wiązka?

    Witam. Szukam w necie od czerwca i za cholerę nie mogę znaleźć. Przy moim aucie zgłupiało już czterech mechaników.


    Zaczynamy od silnika:

    1.9 JTD 8V 115 KM, przebieg 134 tys.

    A oto opis problemu:

    mam kompletnego "muła" do 2000-2200 obrotów/min. Wygląda to mniej-więcej standardowo jak przy padniętym przepływomierzu, albo zatkanym EGR. Zero przyspieszenia do 2200, potem coś tam lepiej i tak na każdym biegu.

    Powie ktoś - przepływomierz. I tak się nam zdawało , bo wskazania przepływki są za niskie w stosunku do desired air. Każdy mechanik, który się za to brał, zaczynał od wymiany przepływki na nową - oryginalną, o tym samym numerze... i co? i dupa blada. Nie to. Przekładaliśmy nawet identyczny przepływomierz z innego Stilo i dalej to samo. Żeby było lepiej, to moja przepływka działa w tym drugim Stilaku bez zarzutu. Kolejna rzecz - jak odepnę przepływkę, to auto jeździ dużo lepiej, ale za to lubi przykopcić i pali jak mały smok. Niby mielibyśmy już winowajcę, ale jednak nie to.

    Sprawdzono już overboost, grucha chodzi prawidłowo, turbina pracuje dobrze, EGR zaślepiony na stałe (bo to silnik 8V-z resztą takie kupiłem i jeździło dobrze, a teraz nie jeździ), dolot OK, czujnik ciśnienia doładowania czysty, wymienione filtry paliwa i powietrza, nawet jeden mechanik się zapędził i katalizator wyciął, sprawdzono także czy pasek rozrządu nie przeskoczył.
    Na nic się to wszystko zdało, Stilaczowi wciąż za mało.

    Jeden z mechaników wykrył, że na którymś pinie na wtyczce przepływki brakowało prądu (ponoć akurat w tym miejscu miał być) - podłubał, pogrzebał, znalazł, prąd przywrócił, ale to nie pomogło. orzekł, że to już musi być wina elektroniki, bo mechanicznie sprawne jest wszystko.

    zainwestowałem, kupiłem ELM 327, zainstalowałem darmowego FES, przejechałem się. i oto wyniki mojej przejażdżki.

    Ameryki nie odkryłem. Dalej wyszło, że wskazania przepływomierza są zaniżone.
    tylko tak:

    wolne obroty - jest ok, ale jak już wciskam gaz w podłogę, to od niskich obrotów wskazania w stosunku do desired są zaniżone już nawet czterokrotnie. powyżej 2300 - przepływomierz wskazuje 3 razy za mało (czyli 400 przy żądanym 1200), około 2700-3000 o ok 60% za mało.

    sygnał z przepływomierza (w Voltach) - to: MIN - 1,261 V i MAX - 3,891V nie mało coś? co może być tego przyczyną? Coś uwalone w kompie? w wiązce? zauważyłem, ze kable w silniku mają nieoryginalną izolację, a wtyczki do komputera pozabezpieczane są dodatkowo (nie wiem po co) plastikowymi opaskami zaciskowymi :/ Ostatnio to rozpiąłem i poczyściłem styki specjalnym preparatem, ale jak się łatwo domyślić - nic.

    Pomóżcie bo mnie szlag trafi...

    W załączniku logi z przebieżki.
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    Ostatnio edytowane przez bzykol ; 18-07-2012 o 15:54



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja miałem podobnie z bravo II. tyle ze ja wsparłem się na drzewku tyłem i mi strzeliła wiązka co biegnie w zderzaku. w tej wiązce był jakiś kabel chyba od czujnika temp spalin i wywalało właśnie przepływke a nie ten czujnik. może w stilo też coś jest z tyłu i dało ciała??

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Tylko właśnie komputer nie wywala żadnego błędu...

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    nie ma błędu ale przepływka chodzi nie tak?? kurcze dziwne.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    No właśnie zaniżanie wskazań przez przepływkę nie wywala błędu. Błąd wywala jak się ją odepnie. Poza tym, jak napisałem - przepływomierz jest sprawny. Tylko skąd te niskie wskazania?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A czy w tym stilo który był dawcą na podstawkę podłączałeś kompa? Tam pokazuje większe wartości?
    Kolega w Alfie też tak ma (zaniżone wskazania w stosunku do wartości desired) a jest wszystko sprawne i działa.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    EGR zaślepiony na stałe (bo to silnik 8V-z resztą takie kupiłem i jeździło dobrze, a teraz nie jeździ)
    sprawdzales tą blaszkę? może sie przepaliła i zawaliło egr. a zdarza się że nie wywala błędu.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Fakt blaszka mogła się wypalić..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Co do blaszki, to sprawa jest taka, że jeden z mechaników w Krakowie już demontował EGR, skończyło się na tym, że zdemontował, zajrzał do środka "wyczyścił" (czysty EGR?), i zmontował z powrotem. Przy okazji rozpieprzył mi kolektor przelewu, ale to już wymieniłem gdzie indziej, bo mu tego nie udowodnię. Jeśli by zauważył, że blaszka jest przepalona, to na pewno by mi o tym powiedział. Poza tym jest dość gruba...

    Co do sprawdzania przepływki na innym Stilo, to nie wiem jak z tymi wskazaniami komputera, bo to ten mechanik sprawdzał. Stwierdził, że tamto auto na mojej jeździ, a moje na tamtej nie jeździ i w odczytach na moim aucie nic się nie zmienia. Przedtem próbował z nowym przepływomierzem BOSCHA - to samo. Wymienił też w sklepie na inny nowy - żeby sprawdzić, czy przypadkiem tamten też nie był walnięty już jako nowy. No ale nic z tego. Ostatecznie rozłożył ręce i zapytał czy to auto ma jakieś tajemnice. I dał numer do swojego kolegi elektronika. Nie pojechałem tam ostatecznie, postanowiłem odwiedzić jeszcze jednego speca.

    Ten oto spec podłubał, pogrzebał, przywrócił prąd na jednym pinie we wtyczce (o czym pisałem we wcześniejszym poście), wziął jeszcze jedną przepływkę z jakiegoś rozbitego Stilo - dla pewności - i stwierdził że nic nie wskóra, trzeba do elektronika. Przynajmniej za ten czas badań, zabawy z autem i mojej upierdliwości nie wziął ani grosza. Umówił mnie za to do znajomego elektronika na jutro. Mamy podpiąć bliźniaczy komputer, żeby zobaczyć czy to tu leży pies pogrzebany.
    Jeśli nie tu, to auto zostaje u elektronika na następny tydzień i on się będzie z tym męczył.

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A dolotu nie masz zapchanego? Intercooler ma przepływ lub chociaż było coś w tym kierunku robione, aby chociaż sprawdzić? A gdy wszystko jest spięte to auto nie kopci na czarno?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    sprobojcie jeszcze podmienic czujnik cisnienia doladowania, jesli nie pomoze podmianka kompa.
    Ostatnio edytowane przez pała ; 20-07-2012 o 14:18

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Czujnik doładowania to jedno ale może poszukiwania idą zupełnie nie w tę stronę co trzeba i dlatego nie ma efektów, może trzeba zrobić pełną diagnostyke silnika, sprawność turbiny, węże, dolot a dalej ciśnienia paliwa, wtryski, cylindry i zawory.
    Trochę tego jest i zgadywanie ale bez przyczyny auto nie zamula.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2012
    Skąd
    Wola/k Pszczyny
    Wiek
    39
    Postów
    270
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    A może po prostu masz zatkany katalizator ....

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    @ miszko: gdy wszystko jest spięte, to nie kopci, bo nie ma czym. Z powodu niedomierzonego powietrza komputer zmniejsza dawkę paliwa, bo myśli, że ma za mało powietrza, żeby przepalić normalną dawkę.

    Dolot-sprawdzany, szczelny, kolektor ssący w porządku. Poza tym nie łączyłbym już tych dwóch rzeczy, bo-jak napisałem-po odpięciu wtyczki przepływomierza auto idzie zupełnie normalnie.

    @pała: Czujnik ciśnienia doładowania jest sprawny, to nie tu jest problem. Poza tym sam go jeszcze czyściłem, ale to nic nie dało. Oprócz tego jego wskazania są jak najbardziej poprawne.

    @Quler: Jak już napisałem - katalizatora już nie mam

    @petarda: turbina ładuje dokładnie tak jak chce FES. Węże szczelne, dolot również, ciśnienie wtrysku również poprawne. Jedyne nieprawidłowe wskazanie, to ten przepływomierz...

    No i tak: napisałem, że w zeszłą sobotę mieliśmy podmieniać komputer. Jednak elektronik walnął się z modelem i miał nie ten komputer co trzeba. W przyszłą sobotę powinienem mieć poprawny komputer. Napiszę co nam wyszło z tych eksperymentów.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Jako że problem dalej nie rozwiązany, to podbiję temat...

    Kolejna rzecz: Wymiana komputera nie pomogła. Zgłupiał kolejny spec.

    Macie jakieś pomysły?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. komputer
    Napisany przez essi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-03-2012, 15:47
  2. Komputer pokladowy
    Napisany przez jarom35 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-06-2011, 18:27
  3. komputer
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-04-2010, 21:14
  4. Komputer
    Napisany przez rysio84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-01-2009, 09:14
  5. Komputer pokładowy
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-12-2008, 17:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jtd 8v zamula 115km

fiat stilo wiazki

fiat stilo jtd wiazki

fiat stilo brakowalo duzo oleju

fiat stilo wskazania komputera

fiat stilo 1 9 jtd niskie wskazania temperatury

1.9 jtd za niskie wskazanie przeplywomieza

jak odpiac wtyczke od kompa stilo

fiat 1.9 jtd zaniza

stilo 1 9 zle wskazania przeplywomierzastilo komputer silnika forumwiazka od komputera fiat stilofiat stilo sposob na wariujacy komputer

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl