Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8

Temat: Komputer pokładowy  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD

    Komputer pokładowy

    Witam! Mam takie troszkę głupie pytanie a mianowicie czy w BBM był oferowany komputer pokładowy pokazujący spalanie? Chciałbym sobie coś takiego założyć ale nie potrafię znaleźć :/ Jedyne co spotkałem to elektroniczny wskaźnik kilometrów opisywany jako komputer pokładowy. Z góry dzięki za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie było czegoś takiego niestety.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    A może instalował ktoś już uniwersalny komputer? Np
    http://allegro.pl/item490702189_komp..._obudowie.html
    http://allegro.pl/item490702279_komp...dego_auta.html
    Jak tak to czy to się dobrze spisuje i podaje prawidłowe dane.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2008
    Skąd
    Bacówka
    Postów
    15
    Auto
    Marea 1,6/16V/97r/automat/kombi
    Co do komputerów pokładowych we Fiatach, to należy podchodzić ostrożnie. Większość informacji które potrzebujesz już jest w sterowniku silnika (nazywają to chyba ECU).
    Można sie do niego dostać albo za pośrednictwem własnego urządzenia opartego o mikro-kontroler poprzez szyne danych (gniazdo diagnostyczne), albo kupując sobie "ręczny czytnik" tzw kalkulator do ECU zamiast komputra. Jednym z transmitowanych na zewnątrz ECU sygnałów jest spalanie na 100 km.
    Można się w to bawić, jak się ma czas i niezłe wiadomości na temat dość archaicznego interface'u i protokołu wymiany danych. Pytanie: PO CO?
    Szczególnie, że przy wymianie marki samochodu na niemiecki, japoński, czy amerykański uczyni urządzonko zupełnie bezużytecznym.
    Chwilowy pomiar spalania jest niemiarodajny, dopiero spalanie na dłuższym odcinku trasy ma jakąś wartość użytkową. A to dokładnie zrobisz sobie ręcznie używając taniego kalkulatorka za 5 zł, licznika do benzyny - na dystrybutorze i dziennego licznika km - w samochodzie, do tego potrzebny jakiś notesik i 60 sekund czasu, żeby wpalcować i podzielić dwie liczby przez siebie.

    Przyglądałem się linkom.
    Wchodzenie na czujnik z równoległym pomiarem jest niebezpieczne dla czujnika, sterownika samochodowego - ECU i istnieje realna grośba jesłi nie uszkodzenia, to zafałszowania pomiaru poprzez współdzielenie słabych sygnałów pomiedzy dwa odbiorniki - układy pomiarowe. Żaden z domorosłych sprzedawców nie poinformował o impedancji wejściowej swoich wynalazków, zabezpieczeniach przed przebiciem??? Może być bardzo niska i tłumić sygnał z czujnika. Nie daj boże przebicia w układzie i pójścia napięcia na ECU z tego pseudo komputerka.
    Parę dodatkowych setek leci w dym. Temat niebezpieczny szczególnie dla osoby nieświadomej poruszającej się w temacie po omacku.
    Ja to określam dosadniej "na małpę".
    Można sporo doprawić do smaku (spieprzyć).

  6. #5
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Wartość spalania chwilowego wbrew pozorom dużo daje jeśli potrafi się z niej korzystać. Jeżdżąc autem z ekonomizerem zauważałem, że jechanie z tą sama stałą prędkością może być opłacane rożnym spalaniem w zależności od wychylenia gazu i przełożenia i nie zawsze wyższy bieg oznacz niższe spalanie. Tak samo różnice w przyśpieszaniu potrafią być olbrzymie - lepiej przez 3 s spalać 30l niż przez 7 25l. Ogólnie dzięki ekonomizerowi udało mi się zejść o niecałe 2 litry na 100km(troszkę różnic wynikało pewnie z prozaicznego "nauczenia się auta" ale ekonomizer też pomógł w doskonaleniu techniki jazdy). Jeżdżę dość dynamicznie i dużo wiec przydałaby się informacja kiedy najlepiej zmienić bieg aby jechać szybko i oszczędnie.
    P.S. Wg mnie informacje szkoły auto co do eco driving'u nie są dość dokładne i nie obniżają znacząco zużycia paliwa jeśli ktoś wcześniej nie jeździł non stop do odcięcia.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2008
    Skąd
    Bacówka
    Postów
    15
    Auto
    Marea 1,6/16V/97r/automat/kombi
    Jeździłem z czymś takim.
    Seryjnie układ podciśnieniowy ma łada, a wcześniej majstrowałem takie cudo w maluchu za młodych lat.
    Patrzyłem na to przez pierwsze 2 tygodnie, potem zapomniałem o istnieniu.
    Tyle sie wciska gazu ile w danej chwili potrzeba. Raz mocniej, raz mniej. Raz się np wyprzedza i nikt nie będzie się przyglądał na ekonomizer czy wskaźnik spalania, tylko uciekał z przeciwnego pasa jak najszybciej.
    Inna skrajność to toczenie się pod czerwone światło, tutaj nikt nie (powinien) gazować, bo i po co?
    Przy skumulowanym zużyciu (u mnie co 300 km) mam podstawy do porównania. Na tych 300 km mniej więcej ilość depnięć i odpustów jest porównywalna, za to ewidentnie widać co się dzieje z samochodem, jeśli 2-3 kolejne tankowania dają takie same złe wyniki. Od razu wychodzą: obcierające hamulce. sonda, zapłon (maluch), czy inne.
    Kwestia jedynie właściwej interpretacji wyników i poprawnej diagnozy usterki.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Ja mam takie cudo w bemce i naprawdę mi to pomogło ograniczyć spalanie. Wiadomo, że jak wyprzedzasz na dwukierunkowej to redukujesz i dajesz ile fabryka dała ale na autostradzie już możesz przyspieszać z głową. U mnie w 316 jest tak, że jadąc 60km/h spalam około 4 l na 100km a na 5tce 6lna 100, a na 3ce 8ll na 100. Tak samo przy przyśpieszaniu jeżdżenie do maksymalnego momentu obrotowego nie jest najbardziej ekonomiczne-jest ekonomiczniejsze niż jeżdżenie do odcięcia ale uwzględniając chwilowe spalanie można przyspieszać lepiej i taniej.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2008
    Skąd
    Bacówka
    Postów
    15
    Auto
    Marea 1,6/16V/97r/automat/kombi
    Ja to przetrenowałem jak była posucha i benzyna na kartki.
    Wyczuliłem ucho i to zarówno na obroty jak i na zaduszenie silnika gazem a maluchu to nie był problem.
    Może dlatego przestało mnie to już bawić, ja to czuje pod butem i potwierdza mi się to w moich 300-tkach bo mniej więcej co tyle km dolewam paliwa od połowy do pełna zbiornika.
    Daje to kilka korzyści:
    - zbiornik teoretycznie mniej rdzewieje i pływak pracuje,
    - nie zapala mi się rezerwa, co w niektórych prymitywniejszych bryczkach groziło eksplozją zbiornika w razie zwarcia żaróweczki (potencjalnie iskrzący styk wewnątrz zbiornika!!!).
    - zawsze mam zapas w razie awaryjnego wyjazdu,
    - pozornie mniej płacę na CPN, niż za cały zbiornik. :-)


 

Podobne tematy

  1. Bravo, którego nie da się podpiąć pod komputer
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 26-08-2012, 18:37
  2. komputer
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-04-2010, 20:14
  3. [ukł. zapłonowy] komputer do palio 1,6 98
    Napisany przez k_k na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-05-2009, 21:54
  4. Komputer
    Napisany przez rysio84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-01-2009, 08:14
  5. Komputer - Marea 1.9JTD 2001
    Napisany przez pp13dhkoty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-11-2008, 00:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

komputer pokladowy marea

uniwersalne komputery samochodowe fiat brava 1.9

fiat bravo komputer

komputer pokladowy fiat bravo

komputer pokladowy fiat

marea komputer spalania

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl