nie wiem dokładnie jak jest w 140 ale u mnie w 115 widac przepływkę po otwarciu maski. Wystarczy poszukać przy filtrze powietrza https://www.google.pl/search?q=przep...5UktJVgCnqM%3A
nie wiem dokładnie jak jest w 140 ale u mnie w 115 widac przepływkę po otwarciu maski. Wystarczy poszukać przy filtrze powietrza https://www.google.pl/search?q=przep...5UktJVgCnqM%3A
opisze dzisiejsza sytuację... ruszam normalnie nie dymi pojechałem do sklepu 2,5km wszystko dobrze.... wracam nagle zaczyna mi sie jakby dusic trochę szarpać mysle zgaśnie zaraz ale nie....trzymam gaz cały czas tak samo odblokował się biało za mną i rakieta... jeszcze przed domem taka sama sytuacja... zadzwoniłem do mechanika i ten dalej ze to nie egr zadnego syfu nie ma tylko paliwo pompa lub filtr paliwa. U was też filtry paliwa po 100 chodzą ceną zszokował 100 plus 20 zł za wymianę, do paliwa kazał czegoś dolać jak nie pomoze to chce sciągać głowice bo wydaje mu się ze silnik szlak trafia... Zaczynam od filtra tylko raczej sam kupie, wleje więcej paliwa czego dolac?? jeszcze mam pytanie jak spuścic wodę z filtra paliwa może mam filtr bez czujnika albo jest tam trochę syfu to moze wyleci.
Ja ci radze zmien mechanika. On chyba zatrzymał się na starych golfach. dobrze że już nie każe rozglądać Ci się za nowym silnikiem. Jasne filtr paliwa powinieneś wymienić. Możesz wlać bezpośrednio do filtra coś takiego LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG CZYŚCI WTRYSKI 2666 (5025158234) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. I zaślep ten egr koniecznie bo coś czuję że to on.
Dobrze radzisz....zeby mechanika zmienic auto miał ostatnio cały dzień a nie zauwazył, ze obudowa filtra paliwa cała brudna węzyki mokre..., deszcz leje to zdjęcia nie zrobiłem ale ewidentnie wina tutaj gdzieś lezy dodatkowo zaslepkę egr zamówiłem i będę zaślepiał. Mam z stp sodek wlałem do baku.
pytanie czy jak będę zaslepiał EGR to go wyczyścić czy tylko zaslepić na próbę zobaczyć czy cos da??
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
https://www.youtube.com/watch?v=1go_PUmx0WE 4:45 ściąga zaślepke?? to tutaj wsadzic zaślepke??
Poniżej rycina:
Dla samego sprawdzenia EGR'a nie ma potrzeby jego czyszczenia.
Italians Do It Better
Jak otworzysz maskę ściągniesz obudowa silnika patrząc wdol jak jest wiatrak na chłodnicy idzie gomowa charmonijka od turbo do filtra powietrza zaraz na wejściu do obudowy z góry będzie wpieta wtyczka, ta wtyczka jest od przeplywki. A jeżeli cewka egru jest sprawny to błędu nie pokaże, a że się zacina to już inna bajka
witam odkeciłem EGR odziwo zaslepiony!! jak to mozliwe?? czyzby fiat sam z siebie zaślepił mi?? teraz do rzeczy cały jest upierdolony w czrnym smarze czy syfie czyli mimo zaslepienia się zasyfił?? bo zmiana uszczelki ze starej na nową myslę ze nie ma sensu w tym przypadku. teraz tak przeczyszcze moze to coś da. Egr łaczy się z kolektorem ssącym tak?? Tam gdzie ta zaslepka była?? jest starsznie dużo sadzy tej tez?? zy to się demontuje czy nie jak to dobrze wyczyścic??
Czyli mówisz że miałeś zaślepiony egr? Egr jest zasyfiony ponieważ zaślepiony jest wlot kanału między egr a kolektorem a spaliny cały czas docierają do egr. Odpiąłeś wtyczkę od przepływki. Masz już interfejs?
interfesj zamówiony w poniedziałek a jeszcze go nie mam.... parodia, odepne jak EGR złoże dopiero wtyczke zobaczyłem jak zdjełem osłonę. jest sens czyścic EGR w takim razie i kolektor czy poskładac bo to nie to i szukac dalej;/
Egr chyba nie ma zbytnio sensu czyścić bo jak jest zaślepiony to pal go licho. I tak nic już z niego nie bedzie. Kolektor można wyczyścić bo znając życie jest totalnie zawalony sadzą od egra. Napewno by nie zaszkodziło ale jego odkręcenie to syzyfowa praca. chciałem to zrobić w swoim 115 ale z tego co czytałem musiałbym odkrecic pompe cr, ciekawe czy nie zdemontować rozrządu i solidnie się nakląć przy okazji. Jak już będzisz grzebal to możesz wykręcić czujnik ciśnienia doładowania ktory jest na kolektorze dolotowym. Jego kondycja bardzo dużo Ci powie o stanie kolektora. Powodzenia
EGR praktycznie brudny nie był wyczyszczony już gorzej z wejsciem do kolektora taki syf ze palca nie mogłem wsadzić taka sadza dopiero srubokrętem walczyłem zeby jakaś dziurę wsadzy zrobić. jakieś pomysły zeby bardziej te wejscie wyczyścic?? czymś psiknąc??MZEGR08.jpg gdzie na czarno tam najwiekszy syf zero prześwitu
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
o i dodatkowo nie było podkładek numer 2 tylko była jedna ta podkładka numer 1
Jest taki preparat do czyszczenia kolektora LIQUI MOLY PRO-LINE OCZYSZCZACZ KOLEKTORA 400ML (5212971520) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Rozpylasz go do koletora na pracującym silniku. Trzeba zdemontować tylko rurę łączącą klapę gaszącą i tam właśnie rozpylic ten środek. Co do skuteczności działania tego specyfiku trzeba byłoby chyba otworzyc nowy temat
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
filmik poglądowy jak to stosowac https://www.youtube.com/watch?v=y1M2a-P_djM
która to rura?? i hmm ciekawe czy to jeszcze większego syfu nie narobi, kolektor bedzie czysty ale gdzies to musi isc..
W 115 to jest to: http://i45.tinypic.com/105v2ao.png
Ten środek teoretycznie ma za zadanie "rozpuścić" sadzę do postaci lotnej ktora trafia poprzez zawory do komory spalania. Tam wszystko jest sprężane i trafia do wydechu. Po drodze czyści dodatkowo łopatki turbinki. Lotna sadza jest niegroźna ponieważ jest i tak wydalana. Sam zastosuje ten srodek ale tuż przed wymianą oleju bo tak zaleca producent środku.