Niestety jako dociekliwy mechanik wujek rozbroił ten stary Niektórzy po prostu muszą wiedzieć jak co działa Zresztą przy wyciąganiu mechaniorzy w ASO nieźle pokancerowali staruszka i cholera wie czy był ciągle dobry.
Niestety jako dociekliwy mechanik wujek rozbroił ten stary Niektórzy po prostu muszą wiedzieć jak co działa Zresztą przy wyciąganiu mechaniorzy w ASO nieźle pokancerowali staruszka i cholera wie czy był ciągle dobry.
Niestety szklanki to nie wszystko. Trzeba będzie szukać dalej.
Teoria jest taka że tłuc może wiele rzeczy bo zawodzi system smarowania. Podczas rozbierania w zakamarkach znaleźliśmy jakieś grudki w oleju, wyglądające bardzo podobnie do silikonu którym w ASO uszczelniano mi pękniętą pokrywę zaworów. Jeżeli to prawda to takie grudki sylikonu mogły pozapychać kanaliki olejowe i jest nieciekawie. Pasowałoby teraz rozbierać wszystko po kolei i czyścić. Podstawa to sprawdzić pompę oleju.
Wypada sprawdzić ciśnienie oleju, sprawdziłbym ustawienie rozrządu.
[SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]
Zaczynam się zastanawiać czy stukot obecnie który powiedziałbym że jest inny (lekko słabszy po wymianie szklanek) może wynikać ze złego oleju? Pewne jest że olej był zanieczyszczony (prawdopodobnie silikonem magików-mechaników ASO), trzeba było przetkać z 4 kanaliki olejowe. Planuje wymianę oleju jutro i nie wiem co teraz zrobić, czy wlanie pełnego syntetyku pomoże w rozpuszczeniu dziadostw które się nazbierały, a jeżeli tak to jaki syntetyk? W sensie typ, firmą jakby ktoś zarzucił też bym nie pogardził
Podczas poszukiwań znalazłem taki artykuł: Oleje Samochodowe - Forum Samochodowe
Na podstawie tabeli olei na dole artykułu wyszło mi że najlepszy byłby Shell Helix Ultra 5W40, ale np najwyższą wartość lepkości ma znowu olej Agip Extra HTS 5W40. Ktoś może używał któregoś?
Używałem Shell Helix Ultra 5W40 ale Diesel, różnica niewielka, olej z tych lepszych teraz mam Motul 5W40 8100 X-cess
Gdańsk MOTUL X-CESS 5W40 5W-40 5L Filtry do - 40 % (2467305313) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Kupowałem w tym sklepie i raczej wygląda na oryginał bo podróbki też krążą w sieci.
[SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]
Wszystko kończy się remontem silnika, okazało się że przyczyną naprawdę są panewki tyle że nic na to nie wskazywało, a moi ulubieńcy z ASO zamiast zajrzeć do miski olejowej woleli naciągnąć mnie na wariator. Panewki wyrządziły dużo szkód (4 miesiące darły silnik), potrzebny był drugi szlif wału dla panewek głównych a dla korbowodów pierwszy. Jak już rozebraliśmy cały silnik to poza szlifem i panewkami, wymienione zostały pierścienie, niemal wszystkie uszczelki. Umyłem też prawie cały silnik więc pozostałości dziadostw typu silikon oraz opiłki z panewek zostały usunięte.
Komunikaty o awari silnika jakie się mi pojawiały nie były jak twierdzili mechanicy nieważne, awarie wynikały z faktu przemieszczenia się panewek które dosłownie się przekręciły.
Cała impreza jeżeli chodzi o części już przeskoczyła 2000 PLN, dobrze że robię to z osobą znajomą, więc robocizna będzie mniejsza niż u "fachowców".
Dodając szklanki zaworów, wariator, czujnik ciśnienia paliwa i kilka innych i już 3 krotną wymianę oleju to mam kwotę blisko 4000 PLN a to wszystko z powodu zupełnej dziecinady jaka panuje w ASO Kowalski.
Do @mielinski. Możesz podać więcej szczegółów, gdzie spotkałeś jakąś złą opinie o ASO KOWALSKI? Może jakieś linki??? Może jakiś przykład co było nie tak?
Jednak to panewki. Przecież jeden z pracowników "gdzie z rozbrajającą szczerością Pan powiedział że „mówił od razu że to panewki”". Może się jednak coś się znają? Poza tym nie bardzo wiem co wymiana napędu rozrządu ma do wypracowanych panewek silnika? Jak można się domyślać, po prostu zbieg okoliczności.
Ostatnio edytowane przez jaca10_73 ; 31-07-2012 o 14:01
Ja nie spotkałem złej opinii o ASO Kowalski ja spotkałem ASO Kowalski i mam złą opinie o nich. Sprawa opisana jest w temacie.
jaca10_73 pierwszy post i pierwsze głupie pytanie.. Temat o tym traktuje a Tobie nie chce się nawet go przeczytać? Po co w takim razie pytasz?
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Kolego jaca10_73 dla mnie jak ktoś się zna na pracy i coś wie od początku to nie naciąga cię na dodatkowe koszta lub trywializuje sprawę tylko bierze i sprawdza teorię. ASO Kowalski pozwoliło mi wydać dużo więcej pieniędzy niż trzeba strzelając na oślep. Dla mnie to może ich chwalić kto chce ale zrobi to co najwyżej za przegląd okresowy lub wymianę klocków hamulcowych, przy sprawach niejednoznacznych bez doświadczenia i fachowego podejścia robią sobie z klientów wrogów. I w tym momencie mojego zdania nic nie zmieni tej firmy nigdy nikomu już nie polecę.
Nadmienię że mój remont silnika jest skończony, wszystko śmiga nareszcie jak powinno. Teraz trochę podocieram silnik, podobno nie trzeba ale trochę kilometrów zrobię na spokojnie Mam nadzieję że przez długi czas będę tylko dolewał benzyny
Ostatnio edytowane przez MartinBlank ; 01-08-2012 o 00:36
MartinBlank nie odnalazłem w postach informacji o przebiegu Twojego silnika? Sam planuję zakup Stilo tylko z mniejszym silnikiem 1.2 ?