Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.8

    Angry Moja przygoda ze Stilo oraz ASO Kowalski w Częstochowie

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Skąd taka opinia? Te jednostki to chyba jedne z mniej awaryjnych benzyniaków w tych fiatach..
    Z moich doświadczeń to jest to mega awaryjna jednostka w dodatku z masą części niewystępujących w innych modelach. Dodam na początek że o mechanice w autach mam mgliste pojęcie choć z przymusu muszę się dokształcać…
    W obecnej chwili mój silnik podczas jazdy klepie jak stary diesel, wszystko zaczęło się od wymiany rozrządu w ASO Kowalski w Częstochowie, na początku dźwięk był cichy z biegiem czasu jednak rósł i obecnie jest słyszalny dla każdego przechodnia, dźwięk nie pojawia się na zimnym silniku tylko na rozgrzanym podczas dodawania gazu, na postoju i luzie cisza...
    Poza cichym klepaniem pewnego dnia auto wyświetliło „Low oil pressure” jechałem dalej ale auto zaczęło gasnąć i wyświetlał się komunikat o awarii silnika. Oddałem do naprawy pobliskiemu mechanikowi, stwierdził przelanie silnika olejem oraz uszkodzenie czujnika ciśnienia paliwa.
    Wymieniłem ten czujnik oleju (błąd ciśnienia oleju nie wyświetla się) i jeździłem dalej ale dźwięk się nasilał, w końcu znowu oddałem auto do mechanika który stwierdził że wymieniony rozrząd nie wygląda na całkowicie wymieniony oraz że jest ustawiony niezgodnie z oznakowaniami na obudowie i częściach.
    Koniec końców trafiłem z powrotem do ASO Kowalski w Częstochowie z reklamacją ich usług (dalszy wpis to opis z innego forum mogą się pojawić pewne informacje które pominąłem na wstępie).
    Tam okazało się że pasek rozrządu pomimo że jest podobno najlepszy firmy Dayco ściera się i guma odkłada się na jednej z rolek, dlatego rolka i pasek wyglądała na niewymienioną. Podobno to może być normalne, nikt nie wiem na pewno bo nie widziała paska i rolki po przejechaniu 1000 km...Jednak będę miał to wymienione. Jako ciekawostkę pokazano mi pasek na którym przejechano ponad 100 tys. km, wyglądał lepiej niż mój po 1 tys. kiedy to powiedziałem stwierdzono że ten był lepszy i od samochodu dostawczego, nie wiem co mi to miało wyjaśnić...
    Co do złego ustawienia rozrządu podobno jest dobrze, bo stare oznakowania na obudowie i kołach zębatych wcale nie musza się zgadzać, wszyscy wokół twierdzą że jednak powinny ale ja muszę wierzyć że jest dobrze.
    Nasilające się stuki od strony rozrządu podczas jazdy to na 99% miał być wariator, kupiłem, wymieniono i nic to nie zmieniło. Oddając mi samochód nie poinformowano mnie o tym że dźwięk się nie zmienił, wyjechałem z warsztatu przejechałem 200 m i stuki wciąż są, wróciłem do ASO gdzie z rozbrajającą szczerością Pan powiedział że „mówił od razu że to panewki” to po co wmawiali mi wariator…
    Po wymianie rozrządu zauważyłem uszkodzenie pokrywy zaworów, jeden z rogów mocowanych śrubą był odłamany i zalepiony jakimś klejem. Uszkodzona pokrywa zaworów, nie została uszkodzona przez ASO tak podobno było wcześniej, na 100% nie mogę powiedzieć że to nieprawda, ale dlaczego mnie o tym fakcie nikt nie informował, kupiłbym jakąś używkę albo szukał spawacza, jakoś w ten silikon nie wierzę że trzyma tak doskonale...
    Przelanie silnika olejem podobno nie szkodzi silnikowi, ciekawe silnik przelany ponad litrem oleju i nic to nie zmienia...Zmieszanie oleju syntetycznego, olejem półsyntetycznym też podobno nie robi różnicy.
    W ciągu pół roku 3 razy byłem w ASO i dopiero za czwartym razem wykryto błąd katalizatora, który mechanik od czujnika ciśnienia paliwa wykrył od razu. Skoro w ASO wyszło dopiero po wymianie rozrządu to może wynikać że padł on po tej całej wymianie rozrządu i przelaniu olejem, podobno nie ma to związku lub podobno wcale nie musi to oznaczać zapchania katalizatora tylko błędu związanego z mieszanką jaka przez niego przechodzi. Prosiłem o sprawdzenie spalin ale zapomniano to zrobić…
    I tak na dzień dzisiejszy mam niezdiagnozowany problem stuków z silnika, prawdopodobnie zapchany na maxa katalizator i pęknięta pokrywę zaworów.

    Reasumując moja przygodę i temat już na 100% nie polecam ASO Kowalski. Jeżeli ktoś naprawia samochód, sprawdza go po naprawie i wie że nic nie zrobił a następnie oddaje twierdząc że wszystko jest OK to jest zwyczajnym oszustem. I tak nazywam ten warsztat banda oszustów bez wiedzy o mechanice.
    Może i świece wymienią czy tuleje w wahaczu ale do rzeczy odpowiedzialnych i skomplikowanych nie posiadają wiedzy, zresztą jaka tam jest średnia wieku na warsztacie. przecież tam nikt nie posiada doświadczenia na satysfakcjonującym poziomie. Żenada i powiem to każdemu kto będzie pytał o ten warsztat, jak ktoś tam naprawia auto to mogę tylko życzyć szczęścia, jest im potrzebne.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    34
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Nie pierwszy raz się spotykam z taką opinią o Kowalskim... Ja mogę z doświadczenia polecić ASO Rychtera na Konwaliowej, zawsze solidnie i zdecydowanie tanio jak na ASO .

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Szczerze współczuję ale dziwi mnie nadal czemu piszesz o silniku jako o takim totalnie beznadziejnym. Z tego co czytałem za całą sytuacje odpowiedzialni są pracownicy serwisu i jeżeli czujesz się oszukany wg. mnie powinieneś walczyć. ASO nie jest najwyżej - możesz pisać do FAP. Co do stukania to no cóż - mogą być to panewki bo w silnikach 2.0 to podobno norma a są one zbliżone budową. Co gorsza zaniechanie wymiany panewek może spowodować poważną awarię silnika i narazić na kolosalne koszta tak więc chyba warto się tematem zainteresować. Dodam, że na forum siedzę nie od dziś i o silnikach 1.8 jest stosunkowo mało negatywnych opinii. Ma na to wpływ na pewno mniejsza ich ilość na rynku, tak czy inaczej nie mają poważnych błędów. Mówię trochę jakbyśmy mieli identyczne silniki, choć w praktyce są trochę zmienione - ogólnie jednak silnik chyba nie był bardzo mocno zmieniany po FL i w Stilo..

    Reasumując przykro mi że tak nieprofesjonalnie podchodzą do samochodu w jakimkolwiek serwisie (tym bardziej ASO) ale nie oznacza to że auto jest złe. Psuć może i będzie się niestety wszystko. Z ciekawości spytam jaki masz przebieg tego auta?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał MartinBlank Zobacz post
    zresztą jaka tam jest średnia wieku na warsztacie. przecież tam nikt nie posiada doświadczenia na satysfakcjonującym poziomie.
    akurat wiek nie ma nic do doświadczenia. znam braci którzy zajmują się mechanika i elektryka dezeli. obaj mają niecałe 35lat a są mistrzami w tym co robią. wniosek prosty jak toś ma chęci i się uczył to wiek nie gra roli. ale tobie współczuje bo trafiłeś na patałachów

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wiesz seth 35 to już można mieć doświadczenie, ale kolega MartinBlank myśli pewnie raczej o takich szczynach typu 22 lata bo przecież sam takich widywałem. Wiek nie jest zawsze odzwierciedleniem, ale fakt że przydałby się na serwisie ktoś z jakimś szerszym doświadczeniem.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    myślę ze można mieć niezłe doświadczenie już po technikum wystarczy przykładać się na praktykach. znajomy ma u siebie w warsztacie 2 młodych i z jednego to będą ludzie natomiast ten drugi masakra myślę że wycieranie narzędzi to najpoważniejsze zadanie jakie bym mu dał do wykonania. fakt jest taki że ASO powinno zatrudniać profesjonalistów bo kasa jaką kroją z nas zwykłych ludzi jest kosmiczna

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.8
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Z ciekawości spytam jaki masz przebieg tego auta?
    Jako że auto sprowadzone z Niemiec to nie można gwarantować prawdziwości, ale na dzień dzisiejszy ma przejechane 134000 km. Auto z końca 2001 r.

    Co do mojej negatywnej opinii o silniku 1.8, to cóż na dzień dzisiejszy bez względu na przyczyny nie jestem z niego zadowolony
    Podczas tych wszystkich napraw zauważam też że mało jest do niego zamienników o szrocie nie mówiąc w porównaniu do np jednostki 1.6 to jest dramat. Najgorszy jest katalizator niedostępny jest zamiennik do 1.8 a tylko oryginał za 4500 PLN, natomiast już do Stilo 1.2, 1.4, 1.6 są zamienniki za 1200 PLN.

    Czuję że czeka mnie remont silnika, bo panewki to to raczej nie są, wjechałem na kanał i przy pomocy stetoskopu nasłuchiwałem czy dźwięk wychodzi z miski olejowej, niestety nie, ewidentny odgłos z środka silnika. Będzie trzeba rozbierać cały...

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Z tego co czytałem za całą sytuacje odpowiedzialni są pracownicy serwisu i jeżeli czujesz się oszukany wg. mnie powinieneś walczyć. ASO nie jest najwyżej - możesz pisać do FAP.
    Miałem plan zdobycia opinii rzeczoznawcy i kopnięcia sprawy dalej ale po rozmowie z rzeczoznawcą mam wątpliwości co do ich kompetencji, do tego to droga sprawa, a bez jakichś poważnych dowodów to szkoda czasu na dochodzenie winy, wątpię aby FAP poczuł się do interwencji w sprawie starego, sprowadzanego auta.

    Cytat Napisał mielinski Zobacz post
    Nie pierwszy raz się spotykam z taką opinią o Kowalskim...
    Ja niestety spotkałem się z pozytywnymi opiniami na początku...

  9. #8
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał MartinBlank Zobacz post
    Najgorszy jest katalizator niedostępny jest zamiennik do 1.8 a tylko oryginał za 4500 PLN, natomiast już do Stilo 1.2, 1.4, 1.6 są zamienniki za 1200 PLN.
    Prawda, BOSAL kiedyś zapowiadał że będą mieli w ofercie, ale skończyło sie na zrobieniu katalizatora do silnika 1,6 (który zresztą też trzeba specjalnie zamawiać).
    Dlatego w przypadku silników 1,6/1,8 robi się taka małą partaninkę, czyli wspawuje wkład:
    KATALIZATOR EURO 3 OPEL PEUGEOT CITROEN FIAT KAT (2410460131)
    Koszt? zależy jaki wkład i kto robi, ale powinno się zamknąć w 500-700 PLN.
    Działa! nie żebym usilnie namawiał na takie rozwiązanie, ale jeśli jest w okolicy warsztat który podejmie się takiej usługi i nie spaprze roboty - warto. Jest jeden warunek, kolektor musi mieć "kołnierz" przy mocowaniu puszki katalizatora w dobrym stanie bo nie będzie do czego spawać. Zawsze JAKOŚ przyspawają (nawet do wypalonych ogryzków blachy "da się"), pytanie jak długo wytrzyma ten spaw.
    W Poznaniu był kiedyś warsztat naprawiający katalizatory "profesjonalnie" (coś jak ci: MOTEPA GmbH - chromowanie, szlifowanie, naprawa katalizatora ), nie wiem czemu nie mogę teraz znaleźć ich strony. Tani nie byli (za taki jak do 1,8 Stilo pewnie 1000 zł albo i lepiej), obudowa musiała być przed regeneracją "prawie jak nowa" (przepalonych złomów nie regenerowali), ale robota rzeczywiście profesjonalna i chodziły te katalizatory równie długo jak fabryczne. Ale nie znalazłem, może zmienili nazwę albo adres?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.8
    Nareszcie znalazłem kogoś kto słyszał o regeneracji katalizatora. Poszukują nowego lub zamiennik miałem propozycję takiej usługi, koszt 800 zł (dokładnie jak w linku firma KADEX w Częstochowie) ale nie pamiętam teraz za jaki wkład że metalowy lub ceramiczny. W ogóle nie wiem jaki wkład występuje oryginalnie w Stilo i jaki ewentualnie wybrać. No i ta obawa o jakość wykonania, jeżeli znowu wpakuję 800 zł i nic to nie zmieni...

  11. #10
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    O, nie zauważyłem ze ten sprzedawca akurat z Częstochowy ...
    Tym lepiej, na pewno mają warsztat. Zostawiasz samochód i niech się męczą
    Przy odbiorze zobaczysz czy nie uciekają spaliny, i to w zasadzie wszystko co można sprawdzić. Spawy wytrzymają albo nie, jeśli nie to będą poprawiać.
    Nie znam tej firmy, poszukaj w necie czy nie ma na ich temat dużo negatywnych opinii.

    Jaki wkład? Są dwie szkoły. Jedni zalecają używanie tego samego typu co fabryczny, bo w układzie z dwoma sondami podobno ma to znaczenie. Drudzy (ja) biorą tańszy albo ten który jest akurat dostępny od ręki (chyba że różnica w cenie duża). Jeśli chodzi o właściwości, to ceramiczne są mniej odporne na uszkodzenia mechaniczne ale działają dłużej. Metalowe wkłady są wytrzymalsze mechanicznie, ale prędzej przestają działać. W serwisie "tłumikowym" wiedzą który typ miałeś zamontowany fabrycznie, a jak nie wiedzą to dupa nie serwis.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.8
    Zapewne jak skończę sprawę z silnikiem i będzie mnie na cokolwiek stać to zajmę się tym katalizatorem. Obecnie czekają mnie poszukiwania tłuczenia w silniku

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.8
    Dziś z pomocą osoby bardziej obeznanej rozebrałem lekko silnik i okazało się że uszkodzone są 4 popychacze (szklanki) zaworów hydraulicznych. 4 z 16 nie jest źle, dobrze że nie więcej bo kosztują po ok. 70 zł za sztukę. Uszkodzenie polega na tym że w środku popychacza znajduje się taki nazwijmy to "guzik" który nie powinien uginać się pod wpływem nacisku zaworu, moje uginają się i wydają nieciekawy dźwięk, a co dopiero kiedy proces nacisku odbywa się kilka tysięcy razy na sekundę. Jutro wymieniam i składam, mam nadzieję że to będzie rozwiązanie sprawy.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No fajnie gdyby to było to - z jakimś znajomym zabrałeś się za auto?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.8
    Mój wujek jest mechanikiem tyle że od samochodów ciężarowych, jak mówi ma słaby wzrok i części muszą być duże Porozbieraliśmy, poznaczyliśmy. Dziś kupiłem popychacze (o dziwo niedrogie - 28 zł za sztukę) i popołudniu montujemy silnik. Jeżeli to będzie przyczyna stuków to oczywistym będzie że wariator wymieniłem niepotrzebnie...

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to ja bym im kazał ten wariator zabierać bo malo nie kosztował


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Moja marysia
    Napisany przez slawek na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 30-09-2011, 20:17
  2. Moja mała zabawka
    Napisany przez slawek na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-09-2011, 15:49
  3. Niekończąca sie przygoda-Fiat
    Napisany przez xenonmasa na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 03-02-2011, 09:13
  4. przygoda na trasie
    Napisany przez seth na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-12-2010, 19:15
  5. Przygoda z ASO - AutoKrak.
    Napisany przez Lukasz na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-12-2008, 14:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

katalizator stilo

stilo katalizator

low oil pressure fiat stilo 1.8

aso kowalski

fiat 1.8 panewki awaria

aso kowalski opinieaso kowalski fiatkatlizator fiat stilo 1.8low oil pressure stilo gasniezamienniki fiat czestochowacena katalizatora w asoopinie o aso kowalskiawaria katalizatora fiat stilopanewki fiat stilofiat stilo helixzamiennik katalizatora do stilokatalizator stilo 1.8 forumwymiana silnika 1.2 fiat w aso

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl