Pisałem o tym, że to ~50 dawało radę na mrozach i nie marudziło. Tak, że 70+ a juz 77 do stilo to przegięcie wałka.
Pisałem o tym, że to ~50 dawało radę na mrozach i nie marudziło. Tak, że 70+ a juz 77 do stilo to przegięcie wałka.
najeździłem się trochę za tymi akumulatorami i wyszło na to że u jednego sprzedawcy były westa forse ale max 55ah. Zamówić większych nie ma szans przez to co się wyprawia na Ukrainie;p Sprzedawca posiada większe westy niebieskie premium również z podwyższonym prądem rozruchowym i mówi że to jest ten sam akumulator co forse tylko w innym opakowaniu. Centry nie polecał. Stwierdził ze zamiast centry futura wolałby już wziąć akumulator agm dokładając niewiele więcej "grześko" czy możesz mi odpowiedzieć czy te westy niebieskie to jest to samo jeśli coś wiesz o tej firmie?
Druga sprawa to taka ze sprawdzałem u siebie aku i wychodzi na to ze u mnie jest prawdopodobnie 55ah (tyle odszyfrowałem) ale jakiej firmy nie wiem. Akumulator ten w obudowie mieści się na styk i nie wiem czy wepchnę coś większego :/
Ostatnio edytowane przez crazy ; 05-12-2014 o 17:40
"Niebieskie" WESTY są akumulatorami serii "premium", tak samo jak "żółte" FORSE czyli odpowiednikami takich wyrobów jak CENTRA FUTURA, VARTA SILVER, BOSCH SILVER, itp. Tak więc sprzedawca miał całkowitą rację co do jakości "niebieskiej" WESTY i są one produkowane w tej samej fabryce co FORSE.
Co do wymiarów akumulatora to może on mieć maksymalnie: 242cm x 175cm x 190cm, gdzie odpowiednio jest to długość x szerokość x wysokość.
Ostatnio edytowane przez Grześko ; 05-12-2014 o 19:54
Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
a to już praktycznie moje 16 auto.
Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).
Zakupiłem dzisiaj jednak produkt Westy 650ah mam nadzieje ze będę zadowolony Okazało się jednak ze mam za male ładowanie pod obciążeniem i w poniedziałek muszę przejechać się do elektromechanika sprawdzić alternator
Producent podaje w instrukcji obsługi jakie parametry akumulatora są minimalnymi (Ah i A).
Katalog jenoxa podaje 45 Ah, 450 A (kody 046620ZN i 052620ZN). Do tego silnika taki jest w zupełności wystarczający, do Diesla przy tej pojemności byłby oczywiście do większy. Jasne, przy dużej elektronice można dawać coś większego (dopóki objętością wchodzi), ale licz się z tym, że jak jeździsz tylko po przysłowiowe bułki, to będzie notorycznie niedoładowany.
Znowu "notorycznie niedoładowany akumulator"... kolego Switten opisz to zjawisko bo nie rozumiem go. Duży możne więcej zarówna dać jak i wziąć.
ps
palenie furaka z lipola 4 mAh 45-90c (5c ładowania max)
Fiat podaje 55-63Ah
Wrzucilem do swojego 1.6 jesienią 62Ah 540A i super sie sprawuje. Stoi czasami na mrozie i bez problemu odpala
ja mam w swoim m-JTD akumulator 60Ah 540A. robię raczej krótkie odcinki, używając ogrzewania PTC oraz wspomagania CITY. wczoraj zaliczył pierwsze ładowanie od czasu zakupu auta. powód był, napięcie po przekręceniu stacyjki w pozycję MAR spadło poniżej 10,5V.
no widzisz boch - masz za duże akku czyli notorycznie nie naładowane :lol
a tak poważniej to "od zakupu" ile oznacza?
ps
ile kW może mieć rozrusznik w ropniaku & ile żrą świece żarowe?
Auto kupiłem 7 miesięcy temu. Przy okazji wymiany żarówek akumulator zaliczył 2 godzinne ładowanie - to było jakoś latem.
Sprawdziłem właśnie na stronie Bosch jaki powinienem mieć u siebie akumulator i wyszło na to, że aktualnie posiadany jest dobrany prawidłowo.
Italians Do It Better
Ciekawe dlaczego Jenox przewiduje tak małą pojemność akumulatora.
Fiat według EPER do Stilo z silnikiem 1.6, 1.8 i 2.4 przewidział akumulator 60 Ah o prądzie 320 A (nr katalog. 71719455), ewentualnie o prądzie 380 A (nr katalog. 71730467) - wersja 1.6 dla Europy Północnej.
Dla silników 1.2 i 1.4 przewidzano akumulator 50 Ah 250 A (nr katalog. 71730466),
a dla wszystkich 1.9 JTD 70 Ah 450 A (nr katalog. 71730468).
Aktualnie te wszytkie akumulatory będą miały większe prądy rozruchowe, ale pojemności ich raczej nie ulegną zmianie.
Według wyszukiwarek Bosch czy Varta zalecane pojemności akumulatorów też oscylują w okolicach wartości 60 Ah i więcej.
Nie należy więc przesadzać ze zbyt małym akumulatorem "żeby tylko był doładowywany". Może najpierw trzeba byłoby dobrze sprawdzić układ ładowania (alternator, kable i wszelkiego rodzaju połączenia)?
Ostatnio edytowane przez Grześko ; 29-12-2014 o 13:43
Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
a to już praktycznie moje 16 auto.
Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).
E tam, ja zaufałem jakiemuś artykułowi profesora, co mówił, że nie ma czegoś takiego jak niedoładowany akumulator i można spokojnie brać większe (w skrócie, że w katalogu napisane jaki możemy najmniejszy akumulator zakupić do auta) Kupiłem więc największy możliwy, jeżdżę zazwyczaj +30km za jednym razem i do tej pory nie ma żadnego błędu
Te dane z katalogu to chyba w normach DIN a nie EN?
Wszystko o akumulatorach - Przelicznik normy DIN na EN [A]