Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 42
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2010
    Skąd
    Kcynia
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1.4 12v +lpg

    [akumulator] Jaki akumulator do Brava 1.4

    Witam ... Akumulator padł. tzn.nie trzyma 2 cela od +...Nie wytrzymuje nocy. I rano nie mogę odpalić auta.
    I teraz moje pytanie mam akumulator 45 Ah. Gość w sklepie powiedział mi ,że do Brava 1.4 12V +lpg. powinien być 55 Ah. To jaki aku mam kupić 45Ah czy 55 Ah ???

    A i jeszcze jedno dlaczego rano tak ciężko odpalić(bardzo długo trzeba kręcić) samochód czy powodem może być to , że ten akumulator nie trzyma prądu i to , że jest 45Ah???



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    Najlepiej taki jak zaleca instrukcja (40Ah), ewentualnie 45Ah. Nie ma sensu brać większego.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Kup taki jak zaleca instrukcja. Czyli to co napisał Madaw,

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Wiek
    34
    Postów
    263
    Auto
    Audi S3 8L BAM
    Rocznik
    2002
    40ah, ewentualnie 45, ale ja bym wzial 40.
    Bravo 1.9 TD 100 GT => A3 1.8T 150 => S3 1.8T 225

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2010
    Skąd
    Kcynia
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1.4 12v +lpg
    Jutro kupię 45Ah .Dziękuję za podpowiedzi.

    A jeszcze jedno pytanko .
    Dlaczego tak ciężko odpalić go z rana jak zimny jest silnik???(bardzo długo trzeba kręcić rozrusznikiem)(Nieraz też zanim załapie to strzeli z wydechu).Na rozgrzanym niema problemu.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    strzeli bo zalewasz silnik, a nie ma mocy bo masz słaby prąd uderzeniowy oraz jak piszesz jest uszkodzony.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2010
    Skąd
    Kcynia
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1.4 12v +lpg
    Ok dzięki . Jutro kupię nowy i napisze czy odpala lepiej .Jeszcze raz dzięki wszystkim za podpowiedzi

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Bierz coś bliżej 50Ah byle takich samych wymiarów czyli, żeby się mieścił bez przeróbek, taka różnica pojemności absolutnie nie wpłynie niekorzystnie na to jakoby miał być rzekomo "niedoładowany" z powodu większej pojemności, a zapewni lepszy zapas pojemności przy rozruchach w niskich temperaturach

    Dla tych co powtarzają mity autoświata chciałem tylko powiedzieć, że jeśli z pełnego wiadra wody 15l wylejesz 2l i z 10l wiadra wody pełnego wylejesz 2l to do obydwu wiader musisz dolać 2l wody...

    Rozrusznik niezależnie od akumulatora potrzebuje tyle samo ENERGII do rozruchu i tyle samo musi wrócić do akumulatora, różnica jest jedynie taka, że ten mniejszej pojemności będzie pobierał troszkę mniejszy prąd przy doładowywaniu się niż ten o większej pojemności, jednak alternator ma na tyle dużo zapasu wydajności prądowej, że to absolutnie NIE wpłynie niekorzystnie i oba będą tak samo doładowane

    Tym bardziej, że nikt nigdy nie jeździ z załączonymi kompletnie WSZYSTKIMI odbiornikami energii więc zapas wydajności prądowej alternatora jest spory i absolutnie wystarczający aby móc bez problemu zastosować akumulator o np. 10Ah większy, a zapas ten daje dłuższy czas kręcenia rozrusznikiem na mrozie w razie draki oraz zapewnia większy zapas energii podczas słuchania radia na postoju itp....

    Także zanim ktoś się wypowie, że coś NIE ma sensu opierając się tylko na tym co wyczytał gdzieś w instrukcji albo w autoświecie powielając jakiś mit to niech najpierw ugryzie troszkę elektrotechniki ogólnej, poogląda trochę charakterystyk akumulatora i alternatora, zrobi kilka pomiarów i obliczeń i jeśli nawet mi nie chcę wierzyć bo nie musi bo co ja tam mogę wiedzieć, to jeśli się zagłębi w temat to sam stwierdzi, że akumulator 10Ah większy będzie tak samo doładowany, a zapewnia większy komfort użytkowania szczególnie w przypadku bogatej instalacji elektrycznej...

    Oczywiście nie ma sensu przesadzać i należy montować taki akumulator jaki się mieści gabarytowo bez przeróbek o największej pojemności bo warto jeśli komuś nie szkoda 50zł więcej raz na 4 lata.

    Polecam też przeczytać na czym polega klasyfikacja Boscha S3, S4, S5 pod spodem link możecie sobie poczytać to powinno także dać do myślenia dlaczego taki producent jak Bosch dopuszcza i zaleca zastosowanie akumulatorów o większej pojemności niż standardowe w tych samych gabarytach i jakie to ma zalety - więcej odbiorników elektrycznych, większe pobory na wyłączonym silniku korzystanie z radia, elektrycznych szyb tu przydaje się ten zapas pojemności

    Opis Boscha

    Producent stosował 40Ah z prostej przyczyny bo taki akumulator zapewnia wystarczające minimum pojemności i prądu rozruchowego, a jest tańszy niż np. 50Ah, a przy produkcji samochodu każdy grosz się liczy i oszczędności czyni się wszędzie więc oni nie dadzą nawet 1Ah zapasu jeśli nie potrzeba. Taki aku owszem wystarczy do normalnej eksploatacji, ale aku np. 10Ah większy zapewni lepszy zapas energii przy bardzo niskich temperaturach oraz zapewni większy komfort korzystania z elektryki samochodu na postoju przy wyłączonym silniku bez obawy o zbyt łatwe rozładowanie akumulatora np. słuchaniem radia.

    Także ja polecam np. Bosch S4 52Ah będzie optymalny, albo Centra 47Ah albo coś z innej firmy podobnej pojemności raczej bliżej 50Ah jedyna wada wyższej pojemności to ciut wyższa cena akumulatora w tym przypadku 8)

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    większej pojemności, a zapewni lepszy zapas pojemności przy rozruchach w niskich temperaturach
    a nie jest za to odpowiedzialny czasem prąd rozruchowy akumulatora?

    p.s
    nie dałeś linka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Nie Lukq chodzi o to, że pojemność akumulatora jest silnie zależna od temperatury ! Pojemność aku jest podawana przy ok. 25st C przy -15 masz już tylko powiedzmy 1/2 pojemności stąd dużo krócej możesz kręcić, a i sam prąd rozruchowy spada bo prąd rozruchowy jest częściowo w pewnym stopniu związany z pojemnością

    Inna sprawa, że pojemność to tylko rzecz umowna bo pojemność jest funkcją prądu rozładowania i temperatury.

    Pojemność podana na obudowie akumulator to najczęściej pojemność przy znamionowym prądzie rozładowania, który najczęściej określa się jako np. 0,1 C (tzw. 10 godzinny prąd rozładowania) i przy określonej temperaturze ok. 25st C.

    Gdzie C - pojemność akumulatora.

    Przy prądzie rozładowania np. równym pojemności (dla aku 40 Ah to 40 A) i innej temperaturze pojemność akumulatora jest inna, im większy prąd rozładowania tym mniejsza pojemność i im niższa temperatura tym mniejsza pojemność, dlatego przy rozruchu kiedy płynie duży prąd i w dodatku jest niska temperatura pojemność drastycznie spada... Stąd przydaje się zapas pojemności.

    Prąd rozruchowy też oczywiście ma znaczenie, ale większa pojemność = większy prąd rozruchowy w tej samej klasie gabarytowej akumulatora u tego samego producenta czyli np. Bosch S3 kontra Bosch S4 o tych samych wymiarach

    Prąd rozruchowy i pojemność są ze sobą w pewien sposób powiązane i nigdy nie zmieniają się całkowicie niezależnie i obydwa te parametry są istotne, prąd rozruchowy ma bardzo duże znaczenie przy rozruchu natomiast aktualnie oferowane akumulatory w 90% przypadków jeśli wybierzemy odpowiednią pojemność to również prąd rozruchowy będzie spełniał minimalne wymagania stawiane przez producenta samochodu

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,536
    Auto
    Tipo sedan 1.4 16v 95km / Corolla E12 hackback 1.6.110km
    Rocznik
    2019 / 2003
    Ja bym brał jednak 52Ah i tylko i wyłącznie jakiejś dobrej marki : Centra ( nie FUTURA!!! - badziew) , warta itp. żadnych NO-NAME. Ja w sienie z silnikiem 1.2 8v miałem właśnie Centre 52AH i bez problemu Była doładowywana - rok temu w zime przy temperaturze -27 stopni odpalała od pierwszego strzału. Więc skoro ja w sienie z mniejszym motorem miałem taki akumulator to dlaczego w Bravo by sie nie sprawdził ? Bierz 52Ah no chyba że szkoda Tobie dopłacać te 50 zł więcej ale Pamiętaj że WARTO!!!

  13. #12
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Gabarytowo to wejdzie i 75Ah tylko trzeba sobie odpowiedzieć na jedno jedwabiście ważne pytanie..... po co?
    Ja mam 44Ah Centrę Standard z prądem rozruchowym 360A przy -18*C, do wszystkiego w zupełności wystarcza.
    A zamiast pakować kasę w pojemność lepiej kupić aku żelowy.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    75Ah nie wejdzie bez zmiany/przeróbki/wymiany podstawy więc bez przesady i nikt tu nie pisze o przesiadkach na takie skrajne pojemności, tylko w granicach wymiarów FABRYCZNEGO akumulatora i tam jest sens mieć 10Ah więcej i tu różnica w cenie nie zabija i IMHO warto bo aku się kupuje na min. 3-4 lata więc ta różnica w cenie rozłożona na lata jest znikoma

    Oczywiście zmiana akumulatora na jakiś dużo większy i rzeźbienie, żeby go wsadzić faktycznie nie ma sensu

  15. #14
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    No dobra przesadziłem trochę z tym 75Ah, ale ja i tak uważam że do komarka 1.4 nie ma sensu pakować większego aku jak 44Ah.
    Niby zapas, ale jak przymrozi -30*C, a auto postoi bez odpalania 24h to i 60Ah akumulator będzie miał problem z ruszeniem tego silnika.

    Oczywiście autor postu zrobi jak uważa, my tu tylko dyskutujemy

    Cytat Napisał colakcynia
    Dlaczego tak ciężko odpalić go z rana jak zimny jest silnik???(bardzo długo trzeba kręcić rozrusznikiem)(Nieraz też zanim załapie to strzeli z wydechu).Na rozgrzanym niema problemu.
    eLPiDżi może zalewa silnik, czyli reduktor do regeneracji.
    Auto garażowane czy garażowane pod chmurką?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2010
    Skąd
    Kcynia
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1.4 12v +lpg
    Auto garażowane. Aku kupie do 50 Ah(Bosch-a nie będę żałował 50 czy 100zł więcej) i zobaczymy co będzie się działo . Już mi też mówili,że może reduktor(instalacja jest 2 letnia) jest do regeneracji.Najpierw kupie aku i zobaczę. Jak będzie ciężko palił z rana to zawiozę do jakiegoś gazownika niech wtedy zobaczy do tego reduktora.Dziękuję wszystkim za podpowiedzi...


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jaki olej???
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post: 17-04-2012, 20:11
  2. jaki mixer
    Napisany przez luki21 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-04-2009, 20:55
  3. Wie ktoś może jaki kod mają te kolory?
    Napisany przez mihal85 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-02-2009, 00:09
  4. Akumulator ?
    Napisany przez masmisbl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-08-2008, 19:30
  5. Jaki to kod koloru?
    Napisany przez mihal85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-07-2008, 11:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo akumulator

akumulator do fiata bravo

akumulator do fiata brava

fiat brava 1.4 12v jaki akumulator

fiat bravo 1.4 12v jaki akumulator

jaki akumulator do fiat brava 1.4

fiat brava akumulator

akumulator fiat brava

fiat brava jaki akumulator

jaki akumulator do fiata brava 1.4 12v

akumulator fiat bravo

akumulator fiat brava 1.4

jaki akumulator do fiata brava 1.4

jaki akumulator do fiata bravo 1.4

fiat brava 1.4 12v akumulator

jaki akumulator do silnika 1.4

fiat brava 1.4 jaki akumulator

fiat bravo jaki akumulator

akumulator do fiata brava 1.4

akumulator fiat bravo 1 4

fiat brava 1.4 akumulator

akumulator fiat brava 1.4 12v

jaki akumulator do brava 1.4

jaki akumulator do fiata bravo 1.4 12v

jaki akumulator do fiata brava 1 4

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl