Witam zastanawiam się czy kupić nowy czy wyciąć całkowicie? Czyszczenie nie pomaga
Witam zastanawiam się czy kupić nowy czy wyciąć całkowicie? Czyszczenie nie pomaga
Jezeli masz multijeta to bedziesz musial wyłaczyc egr z ecu. Słyszałem o zaślepieniu zaślepką z trzema otworami ale to chyba nie załatwi calkowicie problemu. Kupno nowego EGRa to strata kasy bo kto wie czy za jakis czas znow nie bedzie sie zacinał?
No tak nowy pieburga wytrzymał 50tys po mimo czyszczenia zabiło się po zaslepienie wypaliło błąd, więc założyłem zaslepke z otworami na razie jest ok ale nie wiadomo jak długo dlatego myślę o wycięcie tylko czy są jakieś negatywy takiego czynu
Negatywy:
- wolniejsze (teoretycznie) nagrzewanie się silnika przez brak przepływu gorących spalin przez chłodniczkę spalin
- większe spalanie (teoretycznie)
- większe zanieczyszczenie środowiska
Pozytywy:
- czysty kolektor dolotowy wraz z przepustnicą i czujnikiem doładowania
- brak problemów z EGR w przyszłości
Zaślepienie fizyczne EGR w silnikach MJTD to konieczność modyfikacji wsadu sterownika. Koszt ok. 250 zł.
Italians Do It Better
A kolega miał z nim problem?jak tak to jak go rozwiązał
W moim przypadku awaria EGR objawiała się delikatnym poszarpywaniem silnika w ciepłe dni. Byłem z tym u mechanika, gdzie oprócz czyszczenia dołożono zaślepkę z 3 otworami. Niestety, zamiast polepszyć pogorszyło się. Mechanik wyczyścił jedynie zawór od strony aluminiowego korpusu - czyli fuszerka. Profesjonalna regeneracja polega na wykonaniu otworu technologicznego w plastikowym korpusie elektrozaworu i wybiciu trzpienia, którego należy następnie oczyścić i wypolerować. Wtedy takie czyszczenie zaworu EGR ma sens. Zaślepiłem zatem EGR na próbę i jak ręką odjął. Auto przestało się cielić w przedziale 1700-2000 obrotów. Póki jest chłodno EGR działa prawidłowo. Na przyszły sezon wyczyszczę go sam, a jak to nie poskutkuje prawdopodobnie mu podziękuję...
Italians Do It Better
Czyli z tego wynika że najlepszym rozwiązaniem jest wycięcie i problemy ustana
Fiat wiedział o problemach z EGR dlatego wprowadzono rozwiązanie serwisowe w postaci zaślepki z 3 (8V) lub 4 otworami (16V). W tych samych silnikach montowanych w Oplach (CDTI) wprowadzono modyfikację w oprogramowaniu sterownika - tak przynajmniej wynika z lektury postów zamieszczonych na forach powiązanych z Oplem. Ja nie będę nikomu sugerował co ma robić ze swoim autem.
Ostatnio edytowane przez boch ; 23-12-2015 o 08:35
Italians Do It Better
Zaślepka z 3 otworami nie jest 100% rozwiązaniem ponieważ i tak czesc spalin bedzie przepuszczal zaciety egr (tu bardziej chodzi o oszukanie komputera). Mozesz zaslepic calkowicie i auto bedzie jezdzic normalnie ale engine fault bedzie wyskakiwal.
No właśnie auto zdechlo egr nie tak dawno wymieniałem i nie widzi mi się znów 500zl wywalić i nie wiadomo na jak długo. Zaslepili go ale po 100km wypaliło błąd i auto zaczęło dziwnie chodzić. Poczytałem trochę i po pytałem i wtej cenie koledzy z Tych zmienia mi mapę na taką żeby nie było egra
u mnie w mieście powiedzieli mi, że aby wyłaczyć EGR ze sterownika czyli wgrać nową mapę trzeba koniecznie mieć EGR w 100% sprawny. Cena 350 zł u mnie.
Bezsensu po co ruszać jak jest sprawny, a co ma regulacji do mapy że musi być sprawny
Zawór ma być po prostu sprawny elektrycznie i tyle.
Italians Do It Better
Prosta zasada:
-MJTD(16V) = Zaślepka z 3 dziurkami. Tutaj będzie potrzebna korekta 1 linijki w programie fiata(a kasują jak za zboże) jeśli chcesz wywalić z ecu.
-JTD(8V) = Zaślepka jaka bądź(byle bez dziur i byle nie dykta xD). Tutaj możesz robić co ci się podoba
-Kupić nowy EGR xD
O to, czy chcesz go czy nie, już zależy tylko od ciebie
Niezupełnie. Do silników MJTD 16V stosuje się zaślepki z 4 otworami:
Do silników MJTD 8V stosuje się zaślepki z 3 otworami:
Zaślepki te zastosowano w silnikach MJTD celem ograniczenia przepływu spalin co przekładało się na większą żywotność EGR a przy okazji nie skutkowało włączeniem się kontrolki błędu. Zaślepka z otworami miała sens jedynie w przypadku 100% sprawnych zaworów EGR. Najmniejsza niesprawność (nieszczelność, zabrudzenie) mogła powodować pogorszenie się dynamiki silnika.
Do starszych silników JTD, w których nie ma potrzeby modyfikacji wsadu sterownika - nie montujemy zaślepek z otworami. Oczywiście nikt nikomu montowania takiej zaślepki nie zabroni
Ostatnio edytowane przez boch ; 28-12-2015 o 15:39
Italians Do It Better