Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 21 z 21
  1. #16
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Przewinął się temat ostatnio na forum z MES i skaczącym przy odczycie przebiegiem. To błąd MES'a i tutaj pewność da examiner. Zatem to, że pokazał raz 500 tys., a za chwilę 650 tys. km to raczej wina MES, a nie tego, że auto ma tyle nakręcone.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    W przypadku Multijetow i problemow z odczytem przebiegow MESem/FESem sam autor programu nie wyklucza flashowania ECU czyli np. cofania licznika.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 29-08-2014 o 11:42
    Italians Do It Better

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    14
    Auto
    Brak
    Rocznik
    1987
    Rozmawiałem jeszcze raz z właścicielem auta i on sam przyznaje, że według niego, licznik był cofnięty o jakieś 100 tysięcy (chociaż technicznie auto sprawne) i że czytał, że po takiej akcji komputer głupieje i może przekłamywać wartości. A do mierzenia użył FES-a, więc faktycznie może komputer zgłupiał bo oryginalny zapis był inny, a na liczniku też inne wartości…

    Jest jeszcze w ogóle możliwe odczytanie oryginalnego przebiegu auta, zakładając, że ktoś wcześniej próbował cofać licznik, a teraz komputer "zgłupiał"?

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    sprawdź sobie FESem/MESem w sterowniku silnika w zakładce Parametry opcję "Ilość ponownych zapisów". jeśli wartość jest większa od 0, to prawdopodobnieństwo kręcenia licznika wrasta.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    jeśli przebieg skręcono profesjonalnie, nie ma szans na odczyt oryginalnego przebiegu. przynajmniej nie standardowymi programami typu Examiner, FES/MES, CDIF/2. osobiście wątpię aby w sterowniku silnika zachowywały się wartości sprzed flashowania. możesz jeszcze sprawdzić przebieg na podstawie nr VIN przez kogoś w ASO. może były jakieś świeże wpisy. z ciekawości podjedź na Examiner, koszt minimum 80 zł.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    14
    Auto
    Brak
    Rocznik
    1987
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    sprawdź sobie FESem/MESem w sterowniku silnika w zakładce Parametry opcję "Ilość ponownych zapisów". jeśli wartość jest większa od 0, to prawdopodobnieństwo kręcenia licznika wrasta.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    jeśli przebieg skręcono profesjonalnie, nie ma szans na odczyt oryginalnego przebiegu. przynajmniej nie standardowymi programami typu Examiner, FES/MES, CDIF/2. osobiście wątpię aby w sterowniku silnika zachowywały się wartości sprzed flashowania. możesz jeszcze sprawdzić przebieg na podstawie nr VIN przez kogoś w ASO. może były jakieś świeże wpisy. z ciekawości podjedź na Examiner, koszt minimum 80 zł.
    Dzięki za info. Ostatnie pytanie - a czy takie flashowanie/zmiana przejechanych kilometrów w ECU/sterowniku może być niebezpieczne i wpływa na inne rzeczy takie jak ESP itp? Nie chciałbym, żeby to wpłynęło na bezpieczeństwo lub żywotności elektroniki...

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał john80 Zobacz post
    czy takie flashowanie/zmiana przejechanych kilometrów w ECU/sterowniku może być niebezpieczne i wpływa na inne rzeczy takie jak ESP itp
    Nie - ta pamięć jest wielokrotnego zapisu więc spokojnie kilka cyklów więcej nic jej nie zaszkodzi..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Różne przebiegi w komputerze.
    Napisany przez elnino na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-12-2013, 13:38
  2. Dla kupujacych! REALNE przebiegi - Holandia.
    Napisany przez mrozek na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-05-2013, 16:14
  3. [elektronika] Komputer do Fiata STILO 1.9 JTD
    Napisany przez bzykol na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-11-2012, 16:41
  4. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 14:35
  5. Croma i jej przebiegi
    Napisany przez deecann na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 07-07-2011, 14:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl