Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2013
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    5
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2002

    Centralny zamek ma napięcie tylko przy otwartych drzwiach ! Pomocy !!

    Witam Mam do was ogromną prośbę w rozwiązaniu mojego problemu. W moim fiacie stilo przestał działać centralny zamek z kluczyka, nie mam karty kodowej a w serwisie powiedzieli mi 400zl za odzyskanie kodu do kluczyka czy też wyrobienie nowego (jakoś tak), więc postanowiłem kupić sterownik centralnego zamka z allegro taki uniwersalny. Podłączałem już coś takiego w ponad 10 samochodach i nie było nigdy problemu takiego jak tutaj. Opisze co się dzieje. Sterownik który kupiłem umieściłem w drzwiach kierowcy, wpiąłem się w plusa, masę wziąłem z drzwi a sterowanie masą ze sterownika podpiąłem do przewodów biało- szary i biało brązowy przy oryginalnym module umieszczonym w drzwiach. Centralny zamek działa jeśli otworze drzwi kierowcy, wtedy otwiera mi wszystko i zamyka a jeśli je zamknę sterownik który zakupiłem nie działa. Podłączyłem miernik i w momencie gdy drzwi kierowcy są otwarte do sterownika dochodzi napięcie 12v a gdy drzwi zamykam napięcie zanika. Poczytałem na forum i kurcze nie wiem czy to nie wina czujników drzwiowych,w momencie gdy drzwi kierowcy się zamkną to zanika masa lub plus. Być może mój sterownik koliduje z oryginalnym sterownikiem tylko kurcze dlaczego jak mam otwarte drzwi to to napięcie jest i wszystko działa? jak by masa mogła zaniknąć jak wziąłem ją z drzwi a plusa ze skrzynki bezpieczników? Coś przy zamknięciu płata mi figla. Ma ktoś jakiś pomysł. Z góry bardzo serdecznie dziękuję za wszelkie sugestie. POZDRAWIAM Kamil



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A w drzwiach w ogóle jest gdzieś stałe +12V? Po co niby?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2013
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    5
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2002
    Napisałem u góry że wpiąłem się do głównego plusa ze skrzynki bezpieczników. Przeciągałem przewód plusa z drzwi do wnętrza samochodu.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Napisałeś to tak żeja elektronik nie do końca wiem coś Ty tam namotał.. Weź w rękę miernik i sprawdź gdzie jest 12V gdzie stała masa i w czym problem? Na moje to Ty zamiast do masy wpiąłeś do do kabla od czujnika otwartych drzwi.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2013
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    5
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2002
    skończyłem technikum elektroniczne. Naprawiłem dziesiątki układów, i tak jak pisałem już sporo tych centralnych zamków w różnych autach zamontowałem. Nie chodzi mi o to żeby się przechwalać bo wiem że chcesz mi pomóc i szanuje to Sprawdzałem miernikiem. I tak jak pisze. Plusa wziąłem bezpośrednio z głównego grubego kabla spod skrzynki bezpieczników a masę wziąłem bezpośrednio z karoserii drzwi pod śrubką przykręciłem na oczku. Wiem że śmiesznie to wygląda bo nie ma tutaj filozofii: Podłączyć stałego plusa masę i pod przewody sterowania zamkiem. Musi być jakiś konflikt między moim sterownikiem a tym oryginalnym że odcina mi coś zasilanie albo daje jakieś zakłócenia że mi zanika to zasilanie w momencie zamykania drzwi. Nawet jak podpiąłem sterownik pod zewnętrzny akumulator z motocykla to jak zamykam te drzwi to mi kurcze zanika zasilanie. Musi być wina jakaś w przewodach siłownika że zamykając coś się dzieje i sterownik który kupiłem głupieje.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Trochę nie potrafie chyba sobie wyobrazić jak Ty to podłączyłeś chyba.. Skoro masz sztywny plus i mase z nadwozia to niemoże ona ginąć.. Używasz sformułowania że ginie zasilanie a to nie ma pewnie żadnego związku z zasilaniem. We fiatach mamy sterowanie centralnym masą. W uniwersalnych sterownikach centralnego zamka są wyjścia przekaźnikowe.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2013
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    5
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2002
    jeśli odepnę tą kostkę od sterownika który zakupiłem napięcie jest na niej cały czas czy zamknę drzwi czy otworze. Dopiero jak wepnę w ten zakupiony sterownik napięcie zanika jak zamknę drzwi. Tak jakby coś się w nim gryzło z podłączonymi przewodami do sterowania zamkiem

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kolego z całym szacunkiem. Kończyłeś elektronik a podstaw nie znasz. Różnica potencjałów to jedno a prawo ohma to 2gie. Weź żarówkę, podepnij do tego Twojego zasilania. Zamknij drzwi - pali się nadal? Jeżeli tak to nie gadaj głupot, że Ci coś zasilanie gubi a jak gaśnie to sobie sam odpowiedz czemu i podepnij się prawidłowo do zasilania. Ciężko Tobie cokolwiek napisać bo sprawa jest na tyle prosta, że skoro sobie nie potrafisz poradzić to znaczy że nie rozumiesz co robisz. Przepraszam za dosłowność - naprawdę nie chcę Ci ubliżać czy coś natomiast sprawa jest banalna..

    - podepinij jak wspomniałem żarówkę w miejsce zasilania Twojego sterownika
    - zamknij drzwi, zamknij centralny, otwórz, otwórz drzwi - cały czas się pali? jeżeli tak to ok.
    - we fiacie sterownie centralnym jest masą. Masz z centralki 2 wyjścia przekaźnikowe. 4 druty (ew. 6 bo są pewnie wyrpowadzone styki przełączne).
    - środkowe wyjścia przekaźnika na masę
    - możesz podpiąć znów żarówkę do +12V i do wyjścia przekaźnika pierwszego NO i potem drugiego. Naciśnięcie przycisku w pilocie powoduje zapalanie się jednej lub 2giej żarówki (otwieranie zamykanie).
    - szukasz odpowiednich kabli wpinasz się w nie - działa już centralny zamek,
    - jak chcesz sterować kierunkami to ciągniesz dodatkowy przewód od sterownika do skrzynki bezpiecznikowej.
    - ogólnie to głupi pomysł montować ten sterownik w drzwiach.. skąd ta myśl?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2013
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    5
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2002
    Wszystko co piszesz ja rozumiem. Przecież Ci napisałem że zamontowałem już ponad 10 takich samych zamków w różnych samchodach bez problemu, a ty piszesz jakbym to pierwszy raz robił. Okazało się że w samochodzie jest zabezpieczenie w momencie zamknięcia drzwi kierowcy traciły masę ( nie wiem czemu ale nie traciły plusa tylko masę, co jest dziwne bo karoseria samochodu jest masą). Podpiąłem masę bezpośrednio pod skrzynkę bezpieczników a nie drzwi kierowcy i wszystko działa. Tłumaczyłem Ci że przecież że nie chodzi tutaj o to że nie wiem jak podłączyć. Coś dziwnego się stało że masa na drzwiach zanika po zamknięciu a gdzie indziej nie. Może to te czujniki drzwiowe co pracują na masie. Nie mam pojęcia. Wcześniej miałem podłączone tak. Plus do głównego plusa samochodu minusa wziąłem pod śrubką na drzwiach kierowcy, a reszte podłączyłem normalnie czyli pod sterowanie minusem na otwórz i zamknij. Wcześniej działało wszystko tylko na otwartych drzwiach, na zamkniętych sterownik tracił zasilanie (dziwne), zmieniłem tylko masę zamiast do drzwi kierowcy dałem do masy pod bezpiecznikami i wszystko działa. Dzięki za pomoc. w sumie nie mam co się dziwić że tak napisałes bo też bym w takie coś nie uwierzył do puki bym nie zobaczył. Mogłem Ci filmik wrzucić POZDRAWIAM Kamil
    Ostatnio edytowane przez lasken ; 01-07-2013 o 12:24

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Primo średnim pomysłem jest branie masy z elementu nadwozia który jest ruchomy. Dla mnie to jakiś obłęd. Po 2gie primo kwestia sprawdzenia tej masy to żarówka i 10 sekund pracy. Po trzecie primo ultimo to mówisz że montowałeś - nie przeczę, ale robiłeś to na czuja i fajnie, że zadziałało. Tu się wyłożyłeś bo nie sprawdziłeś czy masa jest masą.. Mniejsza o wszystko jak działa to ok, nadal nie rozumiem umieszczania sterownika w drzwiach gdzie jest praktycznie całkowicie zamknięty w metalowej puszce ograniczającej zasięg ale jak sobie już chcesz.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. [zamek] Centralny zamek - przeróbka na pilota
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 13-06-2012, 19:25
  2. centralny zamek
    Napisany przez pioneer81 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-02-2011, 15:48
  3. [zamek] stuki w tylnych drzwiach
    Napisany przez kruczek40 na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-02-2011, 12:58
  4. centralny zamek
    Napisany przez Grzegorz28 na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-09-2010, 16:52
  5. [drzwi] Nie działający zamek w drzwiach .
    Napisany przez aferka1970 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-01-2010, 20:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wada skrzynki przekaznikowej w fiacie stilo

napiecie w centralnym zamku auto

fiat stilo ciagle zamyka dzwi

drzwi od auta pod napieciem

stukanie przy zamykaniu centralnego zamka

nie dziala centralny w drzwiach kierowcy przy otwartych drzwiach

zamek do drzwi fiat stilo

centralny zamyka tylko przy otwartych drzwiach kierowcy

problem z masa centralny zamek

zamek z zasilaniem centralnym do drzwi

gdzie w bydgoszczy kupie sterownik centralnego zamka

sprawdzania masy fiat palio

gdzie kupic centralne zamki bydgoszcz

fiat stilo zasilanie silownika zamka dzwi

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl