koło pasowe + pk
ktoś wie po ilu tyś km się zużywa koło pasowe?
koło pasowe + pk
ktoś wie po ilu tyś km się zużywa koło pasowe?
pozdrawiam,
vanhouse
Może wytrzymać 20kkm a może i 200kkm. Jeśli nie ma luzów oraz blokuje się prawidłowo, oznacza to że jest w dobrym stanie.Napisał vanhouse
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Jestem świeżo po wymianie paska + koła pasowego koszt materiał + robocizna 300PLN
Dziwi mnie tylko koło pasowe ponieważ było wymieniane przy wymianie rozrządu a to było 20tys temu, a było tak starte że nie było w ogóle rowków widać
pozdrawiam,
vanhouse
i jak z komunikatem które koło wymieniłeś
Wymienione elementy:
*pasek wielorowkowy (chyba tak się to teraz nazywa "pasek klinowy")
*koło pasowe
Błąd zniknął zaraz wymianie wyżej wymienionych elementów.
Zostały mi jeszcze tylko 3 błędy:
*Airbag Faliure
*Preheat Fault
*Bulb Faliure
pozdrawiam,
vanhouse
-airbag failure - błąd pojawiający się przy problemach z matą w fotelu pasażera lub niestyków na kostkach pod fotelem, przejrzyj przewody i ich połączenia w kostkachNapisał vanhouse
- preheat fault - któraś świeca żarowa zakończyła żywot najprawdopodobniej, sprawdz u kumatego mechanika i ewentualnie, wymień komplet i nie byle jakie, bo jeśli ich parametry będą inne to błąd będzie nadal się pojawiał
- bulb failure - przepalona żarówka, przejrzyj wszystkie a znajdziesz ją szybko
Wiem, tyle że nie chce mi się tego robićNapisał surmi86
Najprawdopodobniej wina kabliNapisał surmi86
Wiadomo która, przecież łącznie z błędem pokazuje która się przepaliła (oczywiście brak czasu na wymianę)Napisał surmi86
pozdrawiam,
vanhouse
Panowie - miałem problem z alternatorem - nie ładował..
Mam wersję 140KM, więc wiadomo jak to jest z wyjęciem - połowę samochodu mi rozebrali, alternator musiał być wymieniony, gdyż uzwojenia spuchły i w zasadzie jeszcze troszkę i pasek by się zerwał, bo alternator po wyjęciu już się nie obracał..
Po zamontowaniu drugiego altka auto ładuje, ale....
Zaraz po odpaleniu napięcie na akumulatorze jest poniżej 12V, ale wystarczy przegazować i rośnie na jałowych do 14,2V i dalej na jałowych już jest te 14,2 V - czy to normalne?
Czy po wymianie alternatora powinno się wymienić również akumulator (spotkałem się z taką opinią) - jeśli tak, to ktoś może wyjaśnić dlaczego?
Akumulator jest doładowywany, nie ma już problemów z zapalaniem - napięcie na aku przed odpaleniem to ok 12,8V..
zaraz po odpaleniu to znaczy ile 2 -5 sek. zauważ że alternator wyposażony jest w sprzęgło jednokierunkowe tzw wolnobieżkę i od razu nie będzie ładowania
prawda w 100%Napisał jaro190
Czy po wymianie alternatora powinno się wymienić również akumulator (spotkałem się z taką opinią) - jeśli tak, to ktoś może wyjaśnić dlaczego?
Jeśli kręci i odpala prawidłowo to nie ma takiej potrzeby, no chyba, że wcześniej został uszkodzony.
Akumulator jest doładowywany, nie ma już problemów z zapalaniem - napięcie na aku przed odpaleniem to ok 12,8V..
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
No dobrze - ale co ma sprzęgło jednokierunkowe do ładowania z opóźnieniem?
nie zaczyna ładować od razu po 3 sek. około zaczyna ładować. tak mi tłumaczono w warsztacie zajmującym się altkami i rozrusznikami.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Może i tak - jutro sprawdzę sobie po kilku sekundach napięcie - ale to może być ograniczane przez elektronikę - bo sprzęgło nijak ma się do tego...
A najlepiej cały samochódNapisał omegarules
Bez sensu, aku wymieniasz jeśli jest wyraźna potrzeba np stracił pojemność ale o tym może orzec facet w punkcie sprzedaży akumulatorów gdzie mają przyrząd do obciążania akumulatora.
Można akumulator podładować na prostowniku z funkcją odsiarczania.
Co do ładowania to wygląda że alternator nie załącza się zaraz po rozruchu, nie wiem jaka jest charakterystyka tego który masz czyli od jakich obrotów startuje.
w ASO kiedyś elektryk tłumaczył mi że po uruchomieniu auta nie ma prawa być całego 14V na alternatorze, a właśnie dopiero w momencie gazowania. te wartości oczywiście rozumiane jako wyświetlane przez egzaminera ładowanie aku. Jeśli chodzi o wartości na samym alternatorze ale mierzone zewnętrznym urządzeniem (jakiś tam woltomierz) to cały czas powinno być ok 14V.
Wiedza którą uzyskałem od teoretycznie specjalisty więc nie daje ręki na ile prawdziwa.
jest: Honda Accord VIII 2.0 2012
było: Fiat Stilo 1.9JTD 2002