Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 18 z 18
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    45
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    Nie dyskutuję, mówię jak jest u mnie. Po wkręceniu (skróceniu) sztangi o jeden obrót turbo wstaje ostrzej z dołu, a przeładowania jakoś trzymane są w ryzach. Myślę żeby tak zostawić bo jeździ się znacznie lepiej, zwłaszcza po mieście gdy obroty są niższe i często zmieniam biegi. Martwi mnie tylko dlaczego po wduszeniu gazu do dechy tyle zajmuje wyregulowanie właściwego ciśnienia turbo, które najpierw wystrzela w okolice 2500 mbar. Gdy już geometria zadziała ciśnienie spada znowu zbyt nisko, do 1900-2000 mbar przy oczekiwanych 2150. Za każdym razem jest taka huśtawka, w tym czasie czuję że raz ciągnie lepiej raz gorzej, myślę że to może być jeden z powodów dymienia, więc chcę to rozwiązać zanim zacznę drążyć gdzie indziej.

    Ogranicznik/zderzak geometrii ustawiłem tak, że najpierw go wykręciłem niemal zupełnie, następnie zaciągnąłem strzykawką gruchę tak by wciągnęła sztangę maksymalnie jak się da, po czym wkręciłem ogranicznik tylko o tyle by wajcha w maksymalnym położeniu opierała się o niego. Uzyskałem w ten sposób ustawienie identyczne jak było wcześniej (zaznaczyłem sobie zawczasu jak było).

    Wrzuciłem w załączniku jak to wygląda w MES. Niebieskie obroty, czerwone ciśnienie doładowania, zielone oczekiwanie ciśnienie, pomarańczowe sterowanie zaworka n75/overboost. Taki wyskok w okolice 2500 mbar i potem ta huśtawka jest za każdym razem. I moje pytanie brzmi czy to może wskazywać na problemy z zaworkiem n75/overboost czy to coś innego (zacinająca się geometria może).
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Dale ; 16-09-2023 o 04:06
    SC 900 -> SC 1.1 MPI -> Stilo 1.4 16V -> Stilo 1.9 JTD 8V 115KM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    943
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Próba jest źle zrobiona bo trzymasz auto na 2000 obrotów i nagle dajesz buta. Takie logi robi się z minimalnych obrotów z 3 albo 4.

    Jak duży masz ruch sztangi w cm??

    Przykręć sztangę tak o 6 do 8 obrotów i wtedy zobacz. Ten wykres nic nie mówi.

    Ten wykres mówi dokładnie to co ci tłumaczyłem. Masz ściągniętą sztangę i brak doładowania. W momencie dodania gazu sztanga idzie do góry i idzie doładowania. Procenty mówią o ściągnięci sztangi bo wykres jest teoretyczny.
    Ostatnio edytowane przez mlodybe ; 16-09-2023 o 13:48
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    45
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    Około 1cm rusza się sztanga. Ok zrobię tak na próbę. Ale aż tyle obrotów kręcić jak już jeden w tą czy w tamtą robi tak odczuwalną różnicę?

    No jak mu wduszę przy 2 tysiącach obr to trochę przeładowuje, a przez ostatnie 10 tyś km dwa razy zdarzyło się że wywalił mi błąd przeładowania w takiej sytuacji, więc chyba nie jest to normalne. Raz akurat jechałem z laptopem i widziałem na żywo co się tam działo, wjazd na autostradę na 4 biegu, gaz na 3/4, a ciśnienie pod sufit 2500 mbar przez dobre 3 sekundy i wtedy złapał błąd i wywalił check. Chcę to rozwiązać zanim przejdę do innych rzeczy mogących mieć wpływ na dymienie, bo jest tu coś ewidentnie nie tak.

    Trochę się poprawiło po wyczyszczeniu n75, już nie przeładowuje aż tak że wywala błędy, ale na wykresie ciągle to widać. Kiedy ustawię sztangę tak żeby tego wystrzału pod 2500 mbar nie było to jednocześnie pojawia mi się masakryczna turbodziura na niskich obrotach. Więc skoro tak źle i tak niedobrze, to pomyślałem że może ten zaworek n75 mi tu bruździ, albo podciśnienie za słabe.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Brak mocy przy zmianie biegu
    Napisany przez LarryMullen1975 na forum Croma
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 07-01-2022, 04:29
  2. Problem przy zmianie biegu
    Napisany przez koczis na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-06-2020, 21:06
  3. Uno gaśnie przy zmianie biegu
    Napisany przez diego1121 na forum Uno
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 16-02-2015, 18:07
  4. Szarpanie po zmianie biegu!!!!
    Napisany przez Jasio1025 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-01-2015, 19:44
  5. Krótkotrwały zanik mocy po zmianie biegu na wyższy
    Napisany przez mikoz na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-05-2013, 12:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl