Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 79
Like Tree2lubi to!

Temat: W jakim celu ludzie kupują 1.3 Diesel  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017

    Question W jakim celu ludzie kupują 1.3 Diesel

    Witam, temat dotyczy bardziej problemu filozoficznego niz z samochodem Zastanawiam się nad tokiem rozumowania osób, które kupują 1.3 Multijet 95 KM. Wg autocentrum ( https://www.autocentrum.pl/spalanie/fiat/tipo/ii/sedan/ ) spalanie spore, do tego dochodzą przyszłe problemy z eksploatacją i naprawami diesla (nie tylko DPF) a nawet uzywany silnik z rozbitka po przebiegu 300k będzie cięzej kupić, poniewaz jest ich duzo mniej (diesel odchodzi powoli do historii i w przyszłych latach sprzedaz zapewne jeszcze bardziej spadnie). Co ciekawe cena wyzsza o 10k niz 95KM benzyna bez DPF no i do diesla zakładanie LPG to nie taka prosta sprawa, opłacalność mniejsza, więc człowiek jest raczej skazany na drogą jazdę. Jakie są zatem zalety przemawiające za tym, zeby zapłcić 10 tys więcej za ten silnik?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Na pewno trwałość - możesz sobie powtarzać o jakimś focusie w którym zrobiłeś 300tyś. Silniki diesla są trwalsze. 1.3MJ to też niezniszczalna i trwała konstrukcja
    Jak jesteś rolnikiem/leśnikiem - lub masz dojście to paliwo masz za groszę
    Dużo łatwiej o rabat na ropę przy flotach
    I na raporty z autocentrum nie patrz. Wiesz czy Ci ludzie robią trasy/jeżdżą 2km odcinki po mieście? 1,3 MJ to bardzo oszczędny silnik. Wątpię aby w Tipo złopał tyle co na tych raportach.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Na pewno trwałość - możesz sobie powtarzać o jakimś focusie w którym zrobiłeś 300tyś.
    To chyba nie ja, nie miałem nigdy focusa ale tata na LPG zrobił Audi 100 ponad 700 tys na jednym silniku (raz robił remont). Na autocentrum akurat często piszą czy miasto i ew krótkie odcinki. Z tym paliwem rolniczym to rozumiem, nie wiedziałem ze nie jest znaczone i mozna je zalewać do auta - to wszystko wyjaśnia (kiedyś robili kontrole na olej opałowy ale róznica musiała być większa w cenach).

  5. #4
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    1.3 diesel ma na papierze ma niemal identyczne osiągi (moc, przyspieszenie od 0 do 100) jak 1.4 95KM. Jednak subiektywnie sprawia wrażenie bardziej żwawego - inaczej (jak to w turbodieslu) rozłożony moment i znacznie bardziej elastyczne przełożenia. Jeździ się całkiem przyjemnie (chociaż jest głośniejszy), a spali wyraźnie mniej niż benzyna. To na podstawie moich doświadczeń z kilku dni użytkowania takiego sprzętu (zastępczy z ASO).

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Paliwa rolniczego ,nie ma , mozna tylko odliczyc VAT do pewnej wartosci ,generalnie i tak się oplaca, "Farmerzy" jezdzą "darmo" wszystko leci w koszty.Osobiscie mam tylko auta na ON. Ostatnio kupilem corce 500L z 1,3 jtd ,85KM,mimo swej masy i gabarytow, calkiem sobie dobrze radzi w miescie (Toruniu).Spalanie w miescie 5-6 na 100.Udzielilem dziecku instruktazu co i jak i nic sie nie dzieje.Duzo jeżdze , wycieczki etc.Benzyniak by mnie zjadl,a przy sprzetach na LPG pracuje w firmie,wiec dziekuję. Problemy z dwumasami ,dpf , wtryskami, to opowiesci tych co tych aut nie mieli. Konczac diesle tak szybko do lamusa nie pójdą, bo latwiej go wyprodukowac niz benzynę i nie tylko z ropy naftowej.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Oczywiście, że jest sens i chyba pytasz tylko dlatego, że nie masz pojęcia o tym temacie
    Diesel będzie trwalszy, choć bardziej kosztowny w naprawach. Jednakże ogólnie diesel spokojnie "przeżyje" benzynę
    Ropa jest tańsza, minimalnie ale jest, a silnik diesla spala mniej paliwa - jeżeli ktoś dużo jeździ oszczędności ma spore i po jakimś czasie róznica w cenie mu się zwraca.
    Tak jak koledzy wspomnieli - rolnicy czy flotowcy robią sobie odliczenia i realna cena wychodzi im sporo niższa do tego stopnia, że żadna benzyna ani benzyna w LPG nie ma szans.
    Poza tym zakładanie LPG do silnika benzynowego to również wyrzeczenia jak choćby mniejszy bagażnik, dodatkowe obciążenie auta, kolejne elementy, które mogą się popsuć, obowiązkowe regulacje gazu z wymiany filtrów, droższe przeglądy, zużycie benzyny, które róznież trzeba doliczyć, częstsze wymiany oleju i świec a także cewek zapłonowych.
    W dieslu również auto ma większy zasięg a tak się składa, że byłem na zachodzie autami w LPG i dieslem i bez porównania - LPG trzeba "co chwilę" szukać stacji, a zdarza się tak, że jej po prostu nie ma i grzeje się wtedy na benzynie. Z dieslem tego problemu nie ma bo zasieg to ok 2 razy tyle co na LPG
    Jeżdżę już 3 autem z LPG i teraz właśnie rozważam zakup tipo w dieslu. benzyny mi się nie opłaca, a gaz to zawsze jakieś "utrucie" i wiem co piszę.

    A dwumasy i turbiny to najczesciej padają uzytkownikom aut uzywanych - bo niestety to co do nas się sprowadza to szroty. Niemiec nie sprzedaje dobrego auta tylko auto albo wypadkowe albo w którym coś "pada" - później my kupujemy takie autko i płaczemy jakie to wszystko słabe bo przy 150 000 już silnik się rozpada

    Diesiel póki co do historii nie odchodzi (przynajmniej w Europie) bo dalej sprzedawanych jest bardzo dużo diesli. jak dobrze pamiętam ok 48% aut sprzedawanych w Europie to diesle. Więc diesel cały czas ma około połowę rynku.
    Ostatnio edytowane przez dam9an ; 08-01-2018 o 20:07

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Miałem przyjemność przejechać kilkadziesiąt km Tipo 1.3 MJ jako kierowca (kilka km też w mieście). 4 osoby na pokładzie i baaaardzo pozytywne wrażenia! Dobra dynamika, fajnie wchodzi na obroty, turbinka ciągnie całkiem fajnie Kultura pracy silnika wcale nie taka zła. Mnie się całkiem podobało zważywszy że wtedy jeszcze na codzień śmigałem 1.9 JTD. W porównaniu do 1.4 16V t o niebo a ziemia. Mimo wszystko wybrałem benzyne ze wzgledu na koszt zakupu i 90% użytkowania w cyklu miejskim. Gdybym dużo śmigał na trasach to na 100% kupiłbym 1,3 MJ. Z mojego punktu widzenia ten silnik jak najbardziej ma sens.
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Miałem GP 1.3 MJet I uwierz mi, że do tipo nie jest to najlepszy wybór. GP jest lżejsze, a jednak mocy zdecydowanie brakuje.
    Jeździło się i w 4 osoby (bo ma tyle tylko był zarejestrowany) i nie sa to przyjemne doznania.
    Wiadomo, że turbina stara się to nadrabiać, ale jeżeli miałoby to być jedyne auto w domu, to zdecydowanie NIE polecam.
    Jako auto na dojazdy do pracy na niezbyt duże odległości to ok.
    Spalanie na podobnym poziomie co 1.6MJet.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał fil400 Zobacz post
    Miałem GP 1.3 MJet I uwierz mi, że do tipo nie jest to najlepszy wybór. GP jest lżejsze, a jednak mocy zdecydowanie brakuje.
    Jeździło się i w 4 osoby (bo ma tyle tylko był zarejestrowany) i nie sa to przyjemne doznania.
    Wiadomo, że turbina stara się to nadrabiać, ale jeżeli miałoby to być jedyne auto w domu, to zdecydowanie NIE polecam.
    Jako auto na dojazdy do pracy na niezbyt duże odległości to ok.
    Spalanie na podobnym poziomie co 1.6MJet.
    Hmm, wypowiem się, bo 1.3MJ Tipo jeździłem - nie jeździłeś, nie wiesz.

    Co do GP - moje waży 1250kg, a to tylko benzynka 1,4 8V.

    Dalej. Tym MJ 1.3 w Tipo bardzo fajnie się jeździło Nie odczułem braku niutków pomiędzy tym co mam w 500X, a Tipo, a więc przesiadka nie bolała
    Spalanie - niskie, spokojnie schodzi poniżej 5l/100.
    Na dojazdy do pracy na bliskie odległości - nie nadaje się W zimowych warunkach silnik nie nagrzewa się do temperatury roboczej Silnik na dłuższe wyjazdy.
    Niestety hałaśliwy.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    1.3 diesel ma na papierze ma niemal identyczne osiągi (moc, przyspieszenie od 0 do 100) jak 1.4 95KM. Jednak subiektywnie sprawia wrażenie bardziej żwawego - inaczej (jak to w turbodieslu) rozłożony moment i znacznie bardziej elastyczne przełożenia. Jeździ się całkiem przyjemnie (chociaż jest głośniejszy), a spali wyraźnie mniej niż benzyna. To na podstawie moich doświadczeń z kilku dni użytkowania takiego sprzętu (zastępczy z ASO).
    Kolejny raz muszę Liczy się maksymalny moment obrotowy, a ten 1.3 ma 200Nm przy 1500 obrotach Zapytam retorycznie. Ile i gdzie ma maksymalny moment 1.4 16V W porównaniu 1.4 16V dość kiepsko z tym 1.3 wygląda, czyli nie jedzie
    ZAFFERANO lubi to.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Dane z auto centrum:
    Tipo 1.6mj 1395kg
    Tipo 1.3mj 1375kg
    GP 1.3mj 1130kg
    Nie pamiętam ile GP miało dokładnie w dowodzie.

    Moje Tipo ma w dowodzie 1320kg.
    Auta te mają zupełnie inną bryłę choć podejrzewam, że to akurat nie jest odczuwalne w tak dużym stopniu.
    Nie muszę jeździć tipo z 1.3 żeby domyślać się jak sobie radzi z takim silnikiem, bo miałem auto o ponad 200kg lżejsze. Owszem...jak się rusza z miejsca to czuć, że turbina robi swoje ale nic poza tym.
    Dalej uważam, że do tego auta to za mało, podobnie jak 1.4, choć doznania lepsze będą w dieslu (1.4 tez nie jeździłem, liczby mówią same za siebie).
    Co do dogrzewania, czy tez jego braku, zgoda. Choć tutaj sprawę częściowo rozwiązuje podgrzewacz PTC. Nie wiem czy w 1.3 występuje standardowo, ale w 1.6 według broszury już tak, co bardzo mi się podoba, bo szybko czuć cieple powietrze z nawiewu.

    Ile czasu jeździłeś tym tipkiem 1.3?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał fil400 Zobacz post
    Nie pamiętam ile GP miało dokładnie w dowodzie.

    Moje Tipo ma w dowodzie 1320kg.
    Sprawdź wagę w wyciągu homologacji. Moje GP waży 1250kg, a dane z autocentrum można sobie ten tego. Katalogowo podawane są wagi od do. Od to golasy.

    PTC w Tipo 1.3 nie występowało standardowo w 2016, z tego rocznika było to auto.

    Tipkiem 1.3 jeździłem 4 dni, w tym dłuższy wyjazd.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 15-03-2018 o 18:30

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Ja z początku też byłem zadowolony z 1.3 w GP...z początku. Trwało to nieco dłużej niż 4 dni 😜
    To zdecydowanie za krótko jeździłeś aby poznać jego niedostatki mocy.
    Tak z ciekawości...ten dłuższy wypad to w pojedynkę, czy z rodzinką?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał fil400 Zobacz post
    Tak z ciekawości...ten dłuższy wypad to w pojedynkę, czy z rodzinką?
    Z rodzinką. Naprawdę za bardzo nie odczułem braku turbobenzyny, dobrze się tym autem jeździło.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Tym bardziej się dziwię.
    Może to kwestia oczekiwań.
    Ciekaw jestem jakie byś miał odczucia z jazdy 1.6.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ciekawe bo ten silnik na papierze jest najgorszy z gamy. - 12 s do sety.


 
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ludzie z Zabrza
    Napisany przez BuJaN1234 na forum Śląskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-08-2017, 17:19
  2. Nie kupuj samochodów na F - sprawdzamy, czy ten mit jest aktualny
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2015, 23:39
  3. Dlaczego na motocyklach jeżdżą bezrozumni ludzie?
    Napisany przez petarda na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 26-07-2012, 11:25
  4. Na co zwrócić uwagę kupując CC 900?
    Napisany przez miszko na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 26-10-2009, 11:21
  5. ludzie pomocy
    Napisany przez rafal1977 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-09-2008, 19:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-diesla-tipo-535w-jakim-celu-ludzie-kupuja-1-3-diesel-39798

czy kupno fiata tipo 1.3 multijet ma sensTipo 1.3 MultiJet Opinie forumfiat doblo 1.3 multijet forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl